کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکاوی صحبت‌های حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌ریزی؛

نوروزی اگر دچار ملاحظات نبود، به صراحت می‌گفت «تاجگردون»

11 تير 1398 ساعت 3:45

با وجود انتقادات شدیدی که نسبت به غلامرضا تاجگردون در خصوص توزیع اعتبارات و نگاه ویژه او به شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش هست اما صحبت‌های نوروزی و سایر مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که غلامرضا تاجگردون در افزایش اعتبارات پروژه‌های دیگر شهرستان‌های استان نقش مهمی ایفا می‌کند و نگاه استانی دارد.


 اولین شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار جدید این استان عصر روز (دوشنبه 10 تیرماه 98) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و از ابتدای این نشست حسن نوروزی به تشریح وضعیت استان به لحاظ اعتبارات و رشد و جذب آنها در مبحث‌های مختلف پرداخت.
حسن نوروزی گفت که اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به 1611 میلیارد تومان افزایش یافت در حالی که سال گذشته همین اعتبارات 1397 میلیارد تومان بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مجموع اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد (استانی و ملی) را 1348 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 64 درصد اعتبارات ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 رشد کرده، بطوریکه اعتبارات ملی امسال از 187 میلیارد تومان به 307 میلیارد تومان رسید.
اما در ادامه این جلسه وقتی که حسن نوروزی به اهمیت پروژه‌های استان و اعتبارات آنان گریزی زد و نام پروژه‌ها با میزان اعتباراتشان را یکی یکی می‌برد، مرتب تأکید می‌کرد در مجلس این مقدار اعتبار به فلان و بهمان پروژه اضافه شد و گفت: کمک نمایندگان مجلس برای افزایش این اعتبارات بی تأثیر نبود.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌ها را نام می‌برد و گفت: آبرسانی به لیکک 18 میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس 28 میلیارد تومان افزایش یافت. آبرسانی به 4 شهر (چرام، دهدشت، سوق، لنده) 25 میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس شورای اسلامی به 32 میلیارد تومان افزایش یافت.
جاده پاتاوه-دهدشت 50 میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس به 57 میلیارد تومان افزایش یافت و به سدهای صیدون و آبریز در مجلس 15 میلیارد تومان اختصاص یافت. برای موزه نفت گچساران در مجلس 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شد، محور یاسوج-سمیرم 11 میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس برای آن 27 میلیارد تومان ابلاغ شد.
اعتبار سد تنگ سرخ از 15 میلیارد تومان در مجلس به 24 میلیارد تومان رسید. محور باغچه سادات در مجلس از 5 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان رسید، همچنین پروژه پارک دنا 4 میلیارد تومان و موزه دفاع مقدس یاسوج 5 میلیارد و 500 میلیون تومان، فاضلاب سی سخت 4 میلیارد تومان، فاضلاب یاسوج 4 میلیارد تومان، فاضلاب‌های لنده و دهدشت 5 میلیارد تومان در مجلس اعتبار گرفتند و جاده یاسوج- شیراز از 6 میلیارد تومان به 14 میلیارد تومان رسید.
صحبت‌های حسن نوروزی حاوی نکات مهمی بود و به نظر می‌رسید که او اگر دچار ملاحظات سیاسی نمی‌بود به صراحت از غلامرضا تاجگردن رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان کسی که اعتبارات پروژه‌های مهم استان را افزایش داده، نام می‌برد. نوروزی مرتب در جلسه شورای برنامه ریزی استان بیان می‌کرد این اعتبارات در مجلس افزایش پیدا کرد، این در حالی است که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه جایی که برای اعتبارات تصمیم گیری و توزیع می‌شود در دستان غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت است.
نکته مهم دیگری که از فحوای صحبت‌های حسن نوروزی برداشت می‌شد، به نظر می‌رسید که دو نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد و دنا و کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد توانایی و قدرت این را نداشتند که اعتبارات را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه رایزنی و پیگیری کنند، تا اینکه غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمان تصویب بودجه 98 اعتبارات پروژه‌های مهم استان را افزایش داد.
احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در مراسم تجلیل از اساتید از غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت به خاطر افزایش اعتبارات این دانشگاه قدردانی کرد، همچنین غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری در مراسم معارفه استاندار جدید به کمک‌های تاجگردون در خصوص افزایش اعتبارات نیز اشاره کرد.
با وجود انتقادات شدیدی که نسبت به غلامرضا تاجگردون در خصوص توزیع اعتبارات و نگاه ویژه او به شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش هست اما صحبت‌های نوروزی و سایر مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که غلامرضا تاجگردون در افزایش اعتبارات پروژه‌های دیگر شهرستان‌های استان نقش مهمی ایفا می‌کند و نگاه استانی دارد.


کد مطلب: 410737

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410737/نوروزی-اگر-دچار-ملاحظات-نبود-صراحت-می-گفت-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1