تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۱۰۷۰۳
نگاهی به عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

امید، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی حاصل عملکرد «علوی»

۱
۰
امید، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی حاصل عملکرد «علوی»
کبنا ؛در هیچ دوره‌ای حوزه ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تا این حد فعال نبوده، تمام هیئت‌های ورزشی این استان فعالیت‌های سازمانی خود را آغاز کرده اند و آن زمانی که تار عنکبوت سر درب هیئت‌ها را گرفته بود، عبور کردند و اکنون هیئتی نیست که یا در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقاء سطح مربیان،یا برگزاری مجمع سالانه و میزبانی مسابقات کشوری نباشند. 
120 پروژه ورزشی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است و اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد به جایگاهی رسیده است که می‌تواند میزبانی مسابقات ملی را برعهده بگیرد.
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از بدو ورودش به اداره‌کل ورزش و جوانان بر دو مقوله توسعه زیرساخت‌ها و ساماندهی هیئت‌ها و اماکن ورزشی و  ورزش همگانی و قهرمانی تاکید کرد. پای ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد به میادین ملی و بین المللی باز شد و «قهرمانان» این دیار اکنون با خیال آسوده‌تری در میدان مسابقات حاضر می‌شوند. سامان پاکباز ورزشکار نامی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: آقای علوی تلاش‌های زیادی برای اعزام و موفقیت ما می‌کند.
در نظر گرفتن حقوق ماهانه برای قهرمانان ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئله‌ای است که برای اولین بار در این دوره اتفاق افتاد و این انگیزه را در بین ورزشکاران به وجود آورده که مسیر حرفه‌ای شان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
حضور پررنگ قهرمانان ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات بین المللی جاکارتا و برنامه‌ریزی مجدد برای حضور ورزشکاران این استان در 2020 توکیو به این دلیل است که ورزش این استان به مدار خود برگشته است. ایجاد حواشی و انتشار حرف‌های بی‌اساس تاکتیک این روزهای حاشیه‌سازانی هستند که دست شان کوتاه شده است و جلوی سوء استفاده آنها گرفته شد.

http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/386632/IMG_2225.JPG

نگاه اداره کل به توسعه ورزش و زیر ساختهای آن در همه نقاط استان است
 علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: نگاه اداره کل ورزش و جوانان عدالت محوری و توسعه ورزش و زیر ساختهای آن در همه نقاط مختلف استان است.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای معاونین اداری کارکنان ورزش استان با بیان اینکه همکاران ما در تمام نقاط استان تلاشهای بی فقه ای در جهت توسعه ورزش انجام می‌دهند افزود: رشدی که در اداره کل ورزش و جوانان اتفاق می افتد همه جانبه بوده و بصورت کاریکاتوری و ظاهری صورت نمی‌گیرد بلکه این پیشرفت کاملاً پایدار و بر اساس برنامه‌های از قبل تعیین شده می‌باشد.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مبنای توسعه ورزش در اداره کل، کارمند محوری می‌باشد گفت: از دو سال گذشته تاکنون اتفاقات و رویدادهای بی نظیر و کم نظیری در حوزه ورزش کهگیلویه وبویراحمد رقم خورده است که مهمترین منبع این افتخارات کسب شده بطور یقین وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند در اداره کل ورزش و جوانان است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در بخشی دیگری از صحبتهای خود به احترام متقابل و ایجاد انگیزه برای پرسنل اداره کل از طرف مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی در دو سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاههای برتر استان در حوزه‌های مختلف مقام کسب می‌کند باید بر این باور بود که بدون همدلی و تلاش شبانه روزی همکاران رسیدن به این جایگاه میسر نیست.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/384038/1559456261426krk08423k9e9mud1a28jdnhbg0.jpg
وی یاد آور شد: نگاه ما فقط به رشد ورزش نمی‌باشد، بلکه توسعه زیرساختها و احداث اماکن ورزشی در همه شهرستانها و نقاط مختلف استان از جمله روستاها و بخشها جز برنامه‌های اصلی اداره کل می‌باشد.
علوی افزود: به همین خاطربرای ارتقاء سطح توانمندیهای کارکنان تلاشهای حداکثری صورت گرفته است و در بحث مرتفع کردن نیازهای مالی و آموزشی آنان از همه ظرفتیهای قانونی استفاده می‌کنیم.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه همکاران ما شایسته بهترین تشویق‌ها هستند خاطرنشان کرد: ورزش کهگیلویه وبویراحمد در دو سال گذشته روند رو به رشدی پیدا کرده است تا جایی که مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و و همچنین مدیران ارشد استان به نیکی از ورزش کهگیلویه وبویراحمد یاد می‌کنند واین توسعه و افتخار مرهون زحمات همه همکاران ما دراداره کل و همچنین ادارات ورزش شهرستان‌ها می‌باشد.
علوی بیان کرد: روسای هیاتهای ورزشی هم که بر حسب شایسته سالاری انتخاب می‌شوند با توجه به اوضاع نابسامان مالی کمک شایانی در جهت پیشرفت استان انجام می‌دهند و خوشبختانه در حوزه ورزش این اتفاق به وقوع پیوسته و برای اینکه این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و طبق برنامه رهبردی 1400 بتوانیم به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابیم باید با همین سرعت حرکت کرده و برای شادی مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با تشکر از تلاش تمام کسانی که برای اعتلا و شکوفایی ورزش کهگیلویه وبویراحمد تلاش می‌کنند از حمایت‌های احمدی استاندار قبلی استان و معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و روسای هیات های استانی و شهرستانی تقدیر تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم برای همه کارکنان زحمت کش اداره کل ورزش و جوانان استان آنچه که شایسته و بایسته این عزیزان است قدمهای بیشتری برداریم.
دیدار جهانگرد کشور با علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد
رحمت الله آزاد، جهانگرد ایرانی که 70 کشور جهان را با دوچرخه رکاب زده است با علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در محل دفتر علوی مدیر کل ورزش و جوانا ن استان و با حضور سرهنگ اقبالی پور رئیس راهنمایی و رانندگی یاسوج برگزار شد، در خصوص مسائل و مشکلات سفرهای کشوری تبادل نظر شد.
رحمت الله آزاد، رکاب زن بابلی، در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان، هدف از اجرای این برنامه را گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدرذکر و اظهار داشت: سفر خود را از شهر بابل روز یک تیرماه شروع کردم و سعی خواهم داشت بمدت 20 روز 14 استان کشور را با دوچرخه رکاب بزنم.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/390133/15618881927694l58muulk4phaprq8hpkf4bu77.jpg
این گردشگرد و ورزشکار ادامه داد: تاکنون 14 استان کشور را با دوچرخه پیموده‌ام و هدفم توسعه ورزش و نهادینه کردن فرهنگ استفاده با دوچرخه با شعار ورزش بجای مواد مخدر است.
وی که سابقه رکاب زدن و سفر به 70 کشور جهان را درکارنامه دارد بیان داشت: روز جمعه 7 تیرماه وارد شهر یاسوج شدم، ضمن اینکه از مهمان نوازی و پذیرایی مردم خونگرم شهر یاسوج خصوصاً سرهنگ اقبالی پور تشکر می‌کنم.
این دوچرخه سوار، رکاب زن و گردشگرد ایرانی امروز یکشنبه 9 تیرماه یاسوج را به مقصد استان فارس و شهر شیراز ترک می‌کند.

ورزش یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در شهرسازی پایدار ایفا می‌کند
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه بویراحمد گفت: ورزش یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در شهرسازی پایدار ایفا می‌کند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر  و با بیان اینکه قرن بیست و یکم قرن شهری است، افزود: هر گروهی از مردم که با مناسبات مراودات مشترک با یکدیگر زندگی می‌کنند و نیازهایشان شکل اجتماعی برجسته‌ای دارد شهر نامیده می‌شود.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد، با بیان اینکه عنصر کلیدی در برنامه ریزی شهری مسائل اجتماعی است گفت: ورزش از الزامات زندگی اجتماعی و پیش نیاز سلامت فردی و اجتماعی است.
وی با توصیه به شهرداران مبنی بر ورود عاشقانه به ورزش گفت: گرچه بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداریها اجازه ورود شهرداری‌ها به حوزه ورزش را داده است، اما کار عاشقانه وابسته به هیچ عامل این نیست که بتوان آن را محدود کرد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه سرمایه گذاری در ورزش یک استراتژی است، به مخاطرات اجتماعی که این روزها متوجه شهرها شده است اشاره کرد و گفت: امروز حس تعلق به شهر و محله پایین است، آسیب‌های اجتماعی متورم درمحلات حساس بسیار بالا رفته و ضعف مشارکت مردم در مسائل اجتماعی بسیار مشهود است.
علوی، نسخه شفابخش چنین معضلاتی را ورزش دانست و با تاکید بر اینکه یکی از راه حل‌های مقابله با چنین ناهنجاری‌هایی ورزش است افزود: چون ورزش یک کار گروهی و همگانی است و شهرداری‌ها نیز یک حوزه فراگیر اجتماعی بدون تعلق به گروه و طایفه‌ای خاص هستند، در نتیجه هم افزایی ورزش و شهرداری می‌تواند یکی از راه‌های جدیدی مقابله با چنین چالش‌هایی باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان، سرمایه گذاری شهرداری‌ها در حوزه ورزش را یک معامله دانست و گفت: این معامله آنچنان مهم است که اگر ورزش به اولویت نخست در شهرداری‌ها و آن هم قبل از مسائل عمرانی قرار گیرد نه شهرداری متضرر می‌شود و نه مردم!
وی درادامه ورزش را عامل مهمی در ایجاد همدلی در جامعه دانست و با اشاره به اتفاقات خوب و قابل تحسین شورای شهر یاسوج در شکل گیری تیم فوتبال شهرداری گفت: این همدلی انحصار و خود بزرگ‌بینی را در جامعه کم می‌کند.
سید محمد تقی علوی، با بیان اینکه امروز صداهای ضعیفی را می‌شنویم که بعضی از نژادها را برتر از دیگر نژادها می‌دانند، با تاکید بر اینکه این نواهای تفرقه آمیز متعلق به نهاد گروه خاصی نیست افزود: این رفتارها با روح اقدامات جمعی منافات دارد.
وی تأکید کرد با گسترش ورزش و روحیه ورزشی در شهر این صداها کم‌رنگ‌تر از قبل نیز خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید بر لزوم همراهی و هم افزایی شهرداران در بحث ورزش همگانی خطاب به شهرداران این است که با توسعه زیرساخت‌ها افزایش پیست و مسیر دوچرخه و ثواب پیاده راه هاحمایت از تیم‌های ورزشی و مجهز کردن پارک‌ها به وسایل ورزشی توسعه ورزش همگانی را در دستور کار خود قرار دهند.»
علوی با بیان ارتقای ورزش کهگیلویه وبویراحمد در کشور و اینکه کارنامه ورزش و جوانان استان کارنامه‌ای درخشان است و باعث شده تا در دولت تدبیر و امید مشارکت مردم در حوزه ورزش بیش از دوران قبل باشد گفت: مختصات ورزشی استان حاکی از آن است که کهگیلویه وبویراحمد در این حوزه موفق‌تر از بسیاری دیگر از استان‌ها عمل کرده است.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/381774/IMG_1835.JPG
از حضور بخش خصوصی در ورزش استقبال می‌کنم
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از حضور بخش خصوصی در ورزش استان استقبال می‌کنیم و ورود بخش خصوصی باعت توسعه و پیشرفت ورزش استان خواهد شد.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با تشریح واگذاری اماکن ورزشی دولتی در سال جاری که مطابق ماده 88 به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود گفت: در راستای عدم تصدی گری دولت و همچنین فعال سازی بخش خصوصی و به استناد ماده 88 قانون تنظیم، و ماده 5 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت، اماکن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان از طریق انعقاد قرارداد و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های صادره از وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برحسب قانون، اماکن ورزشی که دارای نرخ پایه و در حد معاملات کوچک می‌باشد بدون انجام تشریفات به هیاتهای ورزشی، شوراها و دهیارها واگذار گردیده و برای سایر معاملات واگذاریها، از مجرای قانونی به مزایده گذاشته می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه توضیح داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به برنامه‌ها و اهداف خرد و کلان، که مبتنی بر توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و همچنین توسعه زیرساختهای ورزشی می‌باشد، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی خود را از طریق آیین نامه اجرایی ماده قانونی فوق ذکر، مدیریت کرده و به بخش خصوصی و هیاتهای ورزشی واگذار می‌نماید.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال 98 تاکنون تعداد 12 مرحله مزایده برگزار گردیده است اظهار داشت: اماکن قابل واگذاری اداره کل ورزش و جوانان 80 مکان می‌باشد که همگی از استانداردهای لازم جهت استفاده مردم برخوردار هستند و سیاست کلان دولت در اجرای این دستورالعمل، کاهش تصدی گری و حفظ و نگهداری همه مجموعه‌های ورزشی با حضور بخش خصوصی مبتنی بر ضوابط خاص می‌باشد.
علوی اشاره‌ای به قوانین پس از واگذاری داشت و خاطرنشان کرد: مستاجران اماکن ورزشی درآمد حاصله را به حساب خزانه کل واریز کرده و پس از تشریفات اداری مبالغ دریافتی به آنان برگشت داده می‌شود و با توجه به شرح فصول هزینه‌ها در نهایت به صرف هزینه‌های ورزشی دربخشها، شهرستان‌ها و مرکز استان می‌گردد.
علوی ادامه داد: از سال 96 الی پایان 97 با تلاشهای همکاران این اداره، سرانه ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد از 39 صدم متر مربه به 41 صدم متر مربع ارتقا و رشد یافته است و در نوع خود نسبت به توسعه ورزشی استان کم نظیر و ستودنی است زیرا حاصل افزایش فضاهای ورزشی، کسب مدالهای رنگارنگ در رقابتهای آسیایی و پاراآسیایی توسط قهرمانان استان در سال 97 می‌باشد که جا دارد از وزیر ورزش و جوانان و معاونین وزارت ورزش و جوانان، استاندار و معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به ویژه مدیریت سازمان برنامه و بودجه و همکاران اداره کل که در جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز همکاری شایسته‌ای با ما داشتند تشکر و قدردانی کنیم
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/384038/1559456261428krk08423k9e9mud1a28jdnhbg0.jpg
در آئینی از قهرمانان، مربیان، داوران و پیشکسوتان کونگفو استان تجلیل شد
 در مراسمی و با حضور علوی مدیر کل، معاون توسعه ورزش اداره کل، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد و رئیس و اعضای هیات کونگفو استان، از برترینهای این رشته تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد، در مراسمی و با حضور علوی مدیر کل، معاون توسعه ورزش اداره کل، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد و رئیس و اعضای هیات کونگفو استان، از برترینهای این رشته تجلیل شد.
مهدی عبدالهی، رئیس هیات کونفگو استان در این آئین که در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیر کل و معاونین د ر ارتقای ورزش استان از توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی این رشته سخن گفت و افزود: برنامه ریزی در هیات نهادینه شده و سعی خواهیم کرد همانند سال گذشته سکوهای قهرمانی را فتح کنیم.
عبدالهی، از توسعه و رونق ورزش استان از زمان حضور علوی در ورزش و جوانان کهگیلویه گفت و از هیات پزشکی استان در ثبت ورزشکاران این رشته در بقیه هیات ها و رشته‌ها گلایه کرد.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان از اقدامات خوب و قابل تحسین هیات کونگفو استان سخن گفت و از برنامه ریزی و هدفمندی هیات در توسعه زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی این هیات تقدیر کرد.
سید محمد تقی علوی، از سیاست گذاری وزارت ورزش و جوانان در توسعه زیر ساخت های عمرانی و فرهنگی ورزش در استان تقدیر و بر استفاده از ظرفیت‌ها و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی قهرمانان و ملی پوشان تاکید کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برحمایت و نگاه ویژه به بخش بانوان این رشته با توجه به ظرفیت و پتانسیل بانوان ورزشکار تاکید و خواستار استفاده از تجربیات پیشکسوتان شد.
مدیر ارشد ورزش استان از پیگیریهای عبدالهی رئیس هیات کونگفو استان تقدیر و افزود: قهرمانان الگوی نسل جوانان می‌باشند و ورزشکاران می‌بایست با کسب تجربه از قهرمانان در جهت توسعه و ارتقای استعدادهای خود تلاش کنند.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و سپاس و هدایای نقدی از قهرمانان، ملی پوشان، داوران، مربیان و پیشکسوتان هیات کونگفو استان تجلیل شد.

http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/381774/IMG_1835.JPG

ارتقای جایگاه پیشکسوتان رشد و تعالی ورزش را تضمین می‌کند
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در آئین تجلیل از پیشکسوتان هیات کوهنوردی استان گفت: توجه و ارج نهادن به جایگاه پیشکسوتان رشد و تعالی ورزش را تضمین می‌کند.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان هیات کوهنوردی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان با بیان اینکه مو نقره‌ای‌ها سرمایه‌های زرین برای ورزش استان محسوب می‌شوند افزود: تکریم پیشکسوتان عامل مهمی در احیای فضائل اخلاقی در ورزش و میدان مسابقاتی است.
علوی، احترام به پیشکسوت را منش و روش پهلوانی دانست و گفت: این سنت از دیر باز درورزش و فرهنگ ما حاکم بوده از این رو نباید اجازه دهیم به اسم حرفه‌ای شدن ورزش این سنت نیکو از بین برود.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نه تنها خود او بلکه معاونین وکارشناسان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد خود را شاگرد پیشکسوتان ورزشی می‌دانند افزود: پیشکسوتان ذخائر گرانبهایی هستند که استفاده از تجربیات آنان می‌تواند چراغ روشنی فراروی جوانان و مسوولان برای توسعه و پیشرفت قرار گیرد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان عملکرد انجمن پیشکسوتان ورزش استان را الگویی برای تمام استان‌های کشور دانست و با بیان اینکه همدلی و هم افزایی و همبستگی پیشکسوتان ورزش کهگیلویه وبویراحمد مشهود است گفت: این جمع که عمرخود رادرحضور مؤثر در رقابتهای ورزشی استانی، ملی و بین المللی و قهرمانی، گذرانده‌اند تاریخ مصور ورزش استان هستند که ثانیه ثانیه عمرشان می‌توان حاوی و حامل درس‌های بزرگی برای نسل جوان باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نوید روزهای خوب در ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد داد و ضمن تشکر از هیات کوهنوردی استان در برگزاری این مراسم، از حمایت‌ها و پیگیرهای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، معاونین، استاندار، معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل برنامه و بودجه استان در توسعه و ارتقای ورزش کهگیلویه وبویراحمد تقدیر کرد.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/390093/IMG_2658.JPG
باید قدر سرمایه‌های اجتماعی خود را بدانیم
 علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد که در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان سخن می‌گفت بیان داشت: سرمایه‌های اجتماعی، ارتباطات و شبکه‌های وابسته به آنها باعث تقویت حس همکاری و اطمینان در میان افراد یک جامعه می‌شود.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم با باز کردن فضای اجتماعی کشور زمینه را برای ظهور، بروز و تقویت نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر تقویت حس تعلق اجتماعی فراهم ساخت، افزود: این اقدام دولت نقش مهمی را در شکل گذاری سرمایه‌های اجتماعی ایفا کرد.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد افزود: بی‌شک یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه هر جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی آن جامعه است.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد، سرمایه‌های اجتماعی کشورمان را واقعیتهای ملموس و ریشه دار در دین، فرهنگ و تاریخ کشورمان دانست و گفت: عملکرد جوانان به عنوان بخش عمده و غیر قابل انکار در سرمایه‌های اجتماعی را در جریان سیل ستودنی و قابل تقدیر دانست و گفت: اینگونه رفتارهای نسلی که برخی گمان می‌کنند حس تعلق آنها به اجتماع کاهش یافته می‌تواند سرآغاز یک فرهنگ سازی باشد.
وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری بر اهمیت سه محور اصلی این بیانیه یعنی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید کرد و گفت: جوانان این نسل در بسیاری از آزمون‌ها از جمله بحران سیل و پس از آن ثابت کردند که توانایی جامعه سازی را نیز دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ترویج یاس و ناامیدی را برنامه‌ای از پیش طراحی شده برای ایجاد سرخوردگی در جامعه عنوان کرد و گفت: در گوشه و کنار می‌شنویم که با تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا دیگر نمی‌توان در کشور کاری را انجام داد اما سؤال من از طراحان چنین آیات یاسی این است که مگر در ۴۰ سال گذشته ما در شرایط غیرتحریم کشور را اداره کرده‌ایم که حالا از تحریم‌ها بترسیم؟
علوی، مردم ایران را قهرمانان شرایط سخت و پیچیده دانست و افزود: تحریم‌های غرب علیه کشورمان از روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شده و تاکنون نیز با روش‌های مختلف ادامه یافته از این رو تحریم‌های اخیر نیز نمی‌تواند در اراده ملت برای ساخت ایرانی آباد خلل ایجاد کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: اکنون به خود می‌بالیم که نه تنها در شهر یاسوج، بلکه در تعدادی از شهرستانهای استان ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ کشوری را داریم.
علوی این ظرفیت را پتانسیلی ویژه برای توسعه صنعت توریسم در بخش ورزش دانست و ازحوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش وجوانان خواست تا زمینه افزایش میزبانی‌های استان کهگیلویه وبویراحمد در مسابقات کشوری و بین المللی را در سال ۹۸ فراهم سازد.

تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از محرومیت ثمر بخش بوده است
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از محرومیت ثمر بخش بوده است.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از محرومیت ثمر بخش بوده است.
علوی در سفر یک روزه به شهرستان کهگیلویه ضمن بازدید از زمین فوتبال قلعه رئیسی، با شورا و بخشدار این شهر نیز در خصوص مشکلات ورزش گفتگو کرد.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از اماکن ورزشی قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه با اشاره به بافت جمعیتی استان افزود: بخش عمده‌ای از شهروندان این استان را روستائیان و عشایر تشکیل داده‌اند از این رو نمی‌توان این جمعیت را در معادلات ورزش و جوانان نادیده گرفت.
علوی هزینه کرد در ورزش را سرمایه گذاری در سلامت مردم قلمداد کرد و افزود: اگرامروز از ورزش حرف می‌زنیم از صنعتی سخن می گوییم که همه کشورهای توسعه یافته دنیا برای گسترش آن در تمام نقاط کشورشان برنامه مدون دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ورزش عامل اتحاد، همبستگی، انسجام و افزایش غرور ملی است گفت: در توصیف سرمایه اجتماعی حاصل از ورزش همین بس که با حضور نماینده کشورمان در یک مسابقه بین المللی جمعیت زیادی نتیجه آن مسابقه را از راههای مختلف دنبال می‌کنند.
علوی، نتیجه برنامه محور بودن و توسعه زیر ساخت های ورزش استان طی سال گذشته را خروج شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد از لیست شهرهای کم تحرک وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: این اتفاق در حالی به وقوع پیوسته است که سال‌های گذشته اکثر شهرهای استان در فهرست شهر نخست کم تحرک کشور حضور داشتند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دردست ساخت بودن زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان گفت: در کنار توسعه ورزش همگانی که منجر به کشف استعدادها در رشته‌های مختلف می‌شود، معتقدیم که در ورزش روستایی ارزشهای فرهنگی کشورمان تجلی پیدا می‌کند ومی توانیم این ارزش‌ها را در قالب ورزشهای سنتی به نوعی احیا کنیم تا به نسل آینده و حتی عرصه بین الملل معرفی کنیم.
وی، توسعه ورزش روستایی را یکی از بهترین راهبردهایی دانست که می‌تواند در کاهش آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد و گفت: سعی خواهیم کرد در اسرع وقت تمام پروژه‌های ورزشی را به اتمام برسانیم و مشکل نبود اماکن ورزشی در روستاها فاقد مکان ورزشی را به حداقل برسانیم.
علوی با بیان اینکه پرداختن به فعالیت‌های ورزشی مطلوب می‌تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش دهد، افزود: این حق روستائیان و عشایر است که از امکانات مناسب ورزشی تفریحی برخوردارشوند.
 
با حضور 9 تیم، رقابت‌های فوتسال لیگ باشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود
با حضور نه تیم فوتسال، آئین قرعه کشی رقابتهای فوتسال لیگ باشگاههای استان در یاسوج برگزار شد.
در این مراسم که با حضور رحیمی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد، فضیل آشتیانی رئیس هیات فوتبال شهرستان بویراحمد، فرشید بابایی رئیس دپارتمان فوتسال استان، آرمان حاتمی نماینده کمیته داوران هیات فوتبال استان و سرپرستان و مربیان تیمهای شرکت کننده برگزار شد، تیم‌ها حریفان خود را شناختند.
این رقابتها با شرکت 9 تیم در دو گروه 5 و 4 تیمی بصورت دوره‌ای برگزار و از هر گروه دو تیم برتر راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات خواهند شد.
د رمراسم قرعه کشی این رقابتها توسط فرشید بابایی رئیس دپارتمان فوتسال استان آئین نامه اجرایی و انضباطی مسابقات قرائت شد و شهر گچساران بعنوان محل برگزاری مسابقات مشخص شد.
ورود تیم‌ها عصر روز یکشنبه 23 تیرماه می‌باشد و مسابقات از عصر روز دوشنبه 24 تیرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز خواهد شد.
درگروه اول این مسابقات تیم‌های شهرداری مارگون، شهدای قشقایی گچساران، ماکان گچساران و ایران جوان یاسوج و در گروه دوم تیم‌های دنای سی سخت، عقاب یاسوج، ضرغام دهدشت، ایران مهر یاسوج و شهدای ایل بهمئی حضور دارند و بصورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.
تیم برتر این رقابتها بعنوان نماینده استان در مسابقات زیر گروه فوتسال باشگاههای کشور شرکت می‌کند.
 
ورود بخش خصوصی در ورزش، توسعه و پیشرفت آن را به همراه خواهد داشت
 علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه و پیشرفت ورزش در سطح استان و کشور نیازمند ورود بخش خصوصی به صورت جدی است.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد در
گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان در تشریح واگذاری اماکن ورزشی دولتی در سال جاری که مطابق ماده 88 به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود بیان داشت: در راستای عدم تصدی گری دولت و همچنین فعال سازی بخش خصوصی و به استناد ماده 88 قانون تنظیم، و ماده 5 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت، اماکن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان از طریق انعقاد قرارداد و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های صادره از وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی افزود: برحسب قانون، اماکن ورزشی که دارای نرخ پایه و در حد معاملات کوچک می‌باشد بدون انجام تشریفات به هیاتهای ورزشی، شوراها و دهیارها واگذار گردیده و برای سایر معاملات واگذاریها، از مجرای قانونی به مزایده گذاشته می‌شود.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه توضیح داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به برنامه‌ها و اهداف خرد و کلان، که مبتنی بر توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و همچنین توسعه زیرساختهای ورزشی می‌باشد، مجموعه‌ها و اماکن ورزشی و خود را از طریق آیین نامه اجرایی ماده قانونی فوق ذکر، مدیریت کرده و به بخش خصوصی و هیاتهای ورزشی واگذار می‌نماید.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال 98 تاکنون تعداد 10 باب مکان ورزشی مرحله مزایده برگزار گردیده است اظهار داشت: اماکن قابل واگذاری اداره کل ورزش و جوانان استان 160 مکان می‌باشد که همگی از استانداردهای لازم جهت استفاده مردم برخوردار هستند و سیاست کلان دولت در اجرای این دستورالعمل، کاهش تصدی گری و حفظ و نگهداری همه مجموعه‌های ورزشی با حضور بخش خصوصی مبتنی بر ضوابط خاص می‌باشد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد اشاره‌ای به قوانین پس از واگذاری داشت و خاطرنشان کرد: مستاجران اماکن ورزشی درآمد حاصله را به حساب خزانه کل واریز کرده و پس از تشریفات اداری مبالغ دریافتی به آنان برگشت داده می‌شود و با توجه به شرح فصول هزینه‌ها در نهایت به صرف هزینه‌های ورزشی دربخشها، شهرستان‌ها و مرکز استان می‌گردد.
علوی ادامه داد: از سال 96 الی پایان 97 با تلاشهای مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین همکاران این اداره، سرانه ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد از 39 صدم متر مربه به 41 صدم متر مربع ارتقا و رشد یافته است و در نوع خود نسبت به توسعه ورزشی استان کم نظیر و ستودنی است زیرا حاصل افزایش فضاهای ورزشی، کسب مدالهای رنگارنگ در رقابتهای آسیایی و پاراآسیایی توسط قهرمانان استان در سال 97 می‌باشد که جا دارد از مدیران و مسوولان وزارت ورزش و جوانان، استاندار و معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به ویژه مدیریت سازمان برنامه و بودجه و همکاران اداره کل که در جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز همکاری شایسته‌ای با ما داشتند تشکر و قدردانی کنیم.
علوی در پایان با اشاره به اینکه تعدادی دیگر از اماکن ورزشی استان به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد گفت: انشالله هفته آینده تعدادی از مکان ورزشی دیگر در شهرهای بویراحمد و گچساران به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد که از طریق پایگاه خبری ورزش اداره کل و روزنامه‌های کثیرالانتشار به آگاهی خواهد رسید.
 
کسب دو مدال طلا، ره آور تیم‌های رزمی استان در رقابتهای قهرمانی و انتخابی تیم ملی
 حسینیان رئیس هیات رزمی کهگیلویه وبویراحمد ازدرخشش و کسب دو مدال توسط ورزشکاران استان دررقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی موتای کشور خبر داد.
سید مسلم حسینیان، رئیس هیات رزمی استان با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان اظهار داشت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی اصفهان از 17 لغایت 23 خرداد ماه برگزار و تیم اعزامی بانوان و آقایان استان موفق به کسب دو مدال رنگارنگ طلا از این رقابتها شد.
حسینیان افزود: در این مسابقات نادیا اعتماد مقدم در بخش بانوان و سید امین عبدالله پور در بخش آقایان با برتری برابر حریفان ضمن کسب مقام اول و مدال طلا به اردوی تیم ملی موتای کشور دعوت شدند.
رئیس هیات رزمی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:
کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی انحمن موتای توسط دو ورزشکار با غیرت و پر تلاش استان، سید امین عبداله پور و نادیا اعتماد مقدم را به جامعه‌ی ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد، علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان، مربیان زحمت کش و سرپرستان تیم اعزامی تبریک عرض
می‌کنم. اعتقاد بنده این است که نتایج بدست آمده مزد زحمات و اراده‌های بچه‌های جنگجوی این خطه لر نشین است که مدت‌ها از قطار همراهی در رویدادهای بزرگ رزمی دور بودند.
امروز با غرور می‌توان ادعا کنیم استان ما هم در خط و مشی افتخارات ملی سهیم خواهد بود و دیگران هم زود به این نتیجه رسیده‌اند. ان شا الله تا المپیک آسیایی راهی نمانده است.
 
دعوت از دو فوتبالیست ناشنوای کهگیلویه وبویراحمدی به اردوی تیم ملی
 پاریاد رئیس هیات ناشنوایان کهگیلویه وبویراحمد از دعوت دو بازیکن فوتبال ناشنوایان به اردوی تیم ملی فوتبال کشور خبر داد.
سردارپاریاد، رئیس هیات ناشنوایان استان با بیان این خبر افزود: دومین اردوی ارزیابی و انتخابی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ناشنوای کشور از 26 لغایت 28 خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود و از سوی فدراسیون ناشنوایان کشور پویان محمدی و احسان شیخ ممو به این اردو دعوت شده‌اند.
رئیس هیات ناشنوایان کهگیلویه بویراحمد، هدف از برگزاری این اردو را شرکت تیم فوتبال ناشنوایان کشور در نهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان که در کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد ذکر و برای ملی پوشان هم استانی در این اردو آرزوی موفقیت کرد.
اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشور در تهران، کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ناشنوایان کشور برگزار می‌شود.

جوانان توانایی اداره امور جامعه را دارند
سید محمد تقی علوی اظهار داشت: با توانمندی و ظرفیت بالایی که در جوانان دیده می‌شود آنان می‌توانند امورات مربوط به جامعه را بدست بگیرند.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه عدم استفاده از جوانان در حوزه‌های اجرایی کشور موجب تحقق انتظارات نمی‌گردد افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته بدلیل استفاده از جوانان نخبه توانسته‌اند در اکثریت میادین اجرایی پیشرفت قابل قبولی داشته باشند و همین امر موجب گردیده اقتصاد آنها که مهمترین عنصر رشد کشورها می‌باشد در سطح کلانی آن کشورها را در دنیا مطرح کند.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با حمایت مسئولین کشوری و استانی شاهد رشد چشمگیری در ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد هستیم تصریح کرد: با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سال 98 بودجه مناسبی به ورزش استان اختصاص داده شده که امیدوارم تحقق این امر زمینه رشد و ارتقای ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد در کشور باشد.
علوی، با اشاره به اینکه با توسط اداره کل ورزش و جوانان همه روستاها و بخشهای استان تحت پوشش اماکن ورزشی قرار خواهند گرفت از افتتاح و بهره برداری خانه جوان شهرهای دهدشت و دنا در آینده نزدیک خبر و بیان داشت: اعتقاد داریم سرمایه گذاری در ورزش هزینه محسوب نمی‌شود و هر وجب فضای ورزشی بطور یقین آسیب‌های اجتماعی را دور نگه می‌دارد و حتی در روستاها موجب می‌گردد امید به زندگی و عدم مهاجرت در بین جوانان بیشتر شود.
 افتخاری بزرگ در ورزش تیراندازی استان/ قضاوت چهار داور استان در کشور
محمد مؤمنی منش، رئیس هیات تیراندازی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برای اولین بار توسط فدراسیون تیراندازی کشور، چهار داور استان برای قضاوت در رقابتهای قهرمانی کشور انتخاب شدند.
مؤمنی منش ادامه داد: طی نامه از سوی رئیس فدراسیون تیراندازی کشور، اشکان طاهری، کرامت الله عالی منش، ثمانه قناعتیان و مریم علیزاده برای قضاوت در رقابتهای قهرمانی کشور انتخاب شدند.
رئیس هیات تیراندازی استان افزود: این رقابتها از 23 لغایت 24 خرداد ماه و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در محل سالن تیراندازی 80 خط مجموعه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
وی ضمن تشکر از فدراسیون تیراندازی کشور در انتخاب چهار داور استان برای قضاوت در این رقابتها، از حمایت‌های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان از رشته تیراندازی تقدیر و برای این چهار داور استان در این مسابقات آرزوی موفقیت کرد.

حاصل عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد افزایش امید، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است
 مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حاصل عملکرد اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد افزایش امید، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این موضوع در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان، عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار را با اداوار پیشین غیرقابل مقایسه عنوان کرد و افزود: اینکه سرانه ورزش استان تا پیش از سال 95 تنها 39 صدم متر مربع بوده و از سال 95 تاکنون به حدود 44 صدم متر مربع رسیده، یعنی انقلابی عظیم در حوزه ورزش استان به وقوع پیوسته است.
علوی، وی توجه به توسعه عدالت اجتماعی را یکی از ویژگی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و افزود: تا پیش از سال 95 در برخی از روستاهای استان و حتی شهر یاسوج فضای ورزشی وجود نداشت اما اکنون هموطنان روستایی ما نیز طعم توسعه زیر ساختی در ورزش را به راحتی چشیده‌اند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان، با بیان اینکه برخی با اهداف خاص به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه ورزش و جوانان هستند افزود: عملکرد تحسین برانگیز هیات های استانی و شهرستانی و اداره کل ورزش و جوانان در دو بخش ورزش و جوانان مصداق واقعی افزایش امید و نشاط در جامعه است.
وی با اشاره به کسب موفقیت‌های فراوان توسط ورزشکاران استان دررقابت های مهم کشوری و آسیایی ازتوسعه زیر ساخت های ورزشی درکنار تلاش‌های خستگی ناپذیرورزشکاران به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل درکسب این موفقیت‌ها یاد کرد و افزود: امروزمردم استان با افتخار و غرور نام ورزشکارانی نظیر شبنم بهشت، سحر ضیایی، طاهره آذر پیوند، سامان پاکباز، مهدی روایی و .... دیگر قهرمانان وملی پوشان را به زبان می‌آورند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد حضور بانوان و دیگر ورزشکاران استان را در سطح نخست رشته‌های مختلف ورزشی حاصل پشتکار خود ورزرشکار، دانش مربیان و نقش تأثیر گذار یک تیم مدیریتی با نگاه حمایتی دانست.
علوی دربخش دیگری از سخنانش کهگیلویه وبویراحمد را استانی با ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: توسعه توریسم ورزشی می‌تواند به عنوان یکی از محورهای توسعه استان در دستورکار قرارگیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ساخت ورزشگاه زیبایی 15 هزار نفری آزادی یاسوج در شهر یاسوج را حق مردم و ورزشکاران این شهر و استان دانست و افزود: نباید فراموش کنیم که تا چند سال پیش مردم از داشتن این حق محروم بودند.
این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد توسعه این زیر ساخت ها را ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری ورزشی در کهگیلویه وبویراحمد دانست و با خرسندی از تحولات ایجاد شده در حوزه ورزش و جوانان استان گفت: امروزحامیان مجموعه ورزش و جوانان با سربلندی می‌توانند از عملکرد این حوزه دفاع کنند.
علوی، ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیگیرهای سطانی فر وزیر ورزش و جوانان، احمدی استاندار استان و معاونین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حمایت از مدیرانی با دیدگاه تحول گرایانه و توسعه محور را تسریع کننده امر توسعه متوازن در کشور دانست و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌بایست با حمایت از ورزش زمینه تسریع در توسعه ورزش استان را فراهم سازند.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه خروجی توسعه ورزش ایجاد امید، سلامت جسم و نشاط روانی در جامعه است افزود: تیم مدیریتی ورزش وجوانان استان نشان داد که در هر شرایطی حتی شرایط سخت هم می‌توان دراستان کار کرد.
سید محمد تقی علوی در پایان ازآماده بودن 12 مکان ورزشی شامل چمن و سالن در شهرهای استان جهت افتتاح خبر و تصریح کرد:120 پروژه ورزشی در سطح استان از محل اعتبارات ملی، استانی و نفت در دست احداث می‌باشد و در صورت تأمین اعتبارات و افتتاح این اماکن ورزشی ضمن افزایش سرانه ورزشی، مشکل تمام شهرهای و بخشها و روستاهای استان در زمینه مکانهای ورزشی مرتفع خواهد شد.

برگزاری همایش دوچرخه سواری در یاسوج
زارعی رئیس هیات دوچرخه سواری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهر یاسوج خبر داد.
فرج الله زارعی، رئیس هیات دوچرخه سواری استان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان اظهار داشت:
با شعار فشار خون را بدانیم و اقدام کنیم، همایش دوچرخه سواری در یاسوج برگزار شد.
زارعی افزود: این همایش با حضور 200 دوچرخه سوار از میدان جهاد تا پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد و در پایان به قید قرعه به تعدادی از رکاب زنان در این همایش جوایزی اهدا شد.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان ضمن تشکر از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت شهید دامیده، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری در برگزاری این همایش، هدف از برگزاری این همایش را نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری ذکر و اظهار امیدواری کرد با حمایت دیگر دستگاههای اجرایی استان شاهد برگزاری این همایشها در سطح استان باشیم.
این همایش با همکاری هیات دوچرخه سواری استان برگزار شد.

شهردیشموک میزبان جشنواره فرهنگی، ورزشی مال و بار
همت پور رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی کهگیلویه بویراحمد از میزبانی شهر دیشموک در جشنواره فرهنگی ورزشی مال و بار خبر داد.
رحمان همت پور، رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی کهگیلویه بویراحمد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ورزشی، آیینی مال وبار از دوازدهم لغایت سیزدهم تیرماه در شهرستان کهگیلویه بخش دیشموک برگزار می‌شود.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/390089/image_2019_6_30-8_18_49_796_Nsg.jpg
همت پور، از حضور استانهای اصفهان، چهار محال وبختیاری، یزد، فارس، خوزستان، بوشهر و دوتیم از استان کهگیلویه وبویر احمد در این جشنواره خبر اظهار داشت: این جشنواره با حضور رییس، دبیر ونایب رئیس فدراسیون ومسئولین استانی برگزار خواهد شد.
رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از علوی مدیر کل، فدراسیون افزود:
در این جشنواره که در روز دهیار برگزار می‌شود، بیش از بیست دهیاری با نصب سیاه چادر و پخت غذاهای محلی، صنایع دستی، تولیدات و محصولات خود رو در معرض دید شرکت کنندگان قرار خواهند داد.
وی از رقابت ورزشکاران شرکت کننده در رشته‌های، چوگو، کلکله برد، هفت دور گوش، چوب کشی، هفت سنگ، دوزپا خبر و تصریح کرد این رقابتها در دوبخش آقایان وبانوان واز هر استان ۲۰ ورزشکار در این جشنواره حضور دارند.

 یاسوج میزبان آخرین اردوی تیم ملی آلپاین کشور
بهرامی رئیس هیات اسکیت و سرپرست اردوی تیم ملی، از آغاز اردوی تیم ملی آلپاین کشور جهت اعزام به رقابتهای جهانی اسپانیا خبر داد.
احسان بهرامی، رئیس هیات اسکیت کهگیلویه وبویراحمد و سرپرست اردوی تیم ملی آلپاین با بیان این خبر افزود: اردوی تیم ملی الپاین کشور جهت اعزام به رقابتهای جهانی در یاسوج آغاز شد.
بهرامی ادامه داد: این اردو از 8 لغایت 11 تیرماه در یاسوج با حضور سه ملی پوش اعزامی به رقابتهای جهانی در حال برگزاریست.
سرپرست اردوی تیم ملی آلپاین اسکیت کشور از حضور ویدا پیره ملی پوش اسکیت کشور در این اردو خبر داد واظهار داشت: در این اردو ویدا پیره از کهگیلویه وبویراحمد بهمراه فاطمه اکرم زاده و مسعود زارعی از اصفهان حضور دارندو زیر نظر مسیح امین خواه مربی تیم ملی الپاین کشور با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این رشته آشنا می‌شوند.
رئیس هیات اسکیت کهگیلویه وبویراحمد از حمایت‌های علوی مدیر کل، فدراسیون اسکیت در برگزاری این اردو در شهر یاسوج تشکر و تصریح کرد: این اردو صبح‌ها در محل پارک ولایت شهر یاسوج در حال برگزاریست.
سرپرست اردوی تیم ملی الپاین کشور ادامه داد: رقابت‌های جهانی اسکیت الپاین از 15 لغایت 17 تیرماه به میزبانی کشور اسپانیا در شهر بارسلون برگزار می‌شود.

بانوی اسکیت باز کهگیلویه وبویراحمد با تیم ملی عازم رقابتهای جهانی می‌شود
احسان بهرامی گفت: ویدا پیره اسکیت سوار استان از مجموع امتیازات دو دوره مسابقات لیگ آلپاین کشور که در اسفند ۹۷ وفروردین ۹۸ به میزبانی استان تهران توانست مقام اول را کسب کرد.
بهرامی، رئیس هیات اسکیت کهگیلویه وبویراحمد از دعوت ویدا پیره به اردوی تیم ملی اسکیت آلپاین بانوان کشور خبر و بیان داشت: ویدا پیره با درخشش در دو دوره لیگ آلپاین کشور با نظر کادر فنی تیم ملی به عنوان تنها بانوی تیم ملی الپاین انتخاب و به مسابقات جهانی اسپانیا که تیرماه برگزار می‌گردد اعزام می‌شود.
رئیس هیات اسکیت کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از حمایت علوی مدیر کل از برگزاری سه مرحله اردوی تیم ملی اسکیت بانوان کشور خبر داد و اظهار داشت: مرحله دوم این اردو با حضور سه ملی پوش آلپاین بانوان به میزبانی یاسوج بمدت 7 روز برگزار خواهد شد.
بهرامی در پایان از زحمات حاتمی مدیر روابط عمومی اداره کل تقدیر و از برگزاری همایش اسکیت بازان در شهر یاسوج و راه اندازی هیات اسکیت د رشهر سی سخت و آغاز تمرینات اسکیت بازان در این شهرخبر داد.

کلاس مربیگری سطح یک فوتسال بانوان ایران در یاسوج به پایان رسید
با حضور مدرس یاسوجی فدراسیون فوتبال کشور، کلاس مربیگری سطح یک فوتسال بانوان در یاسوج برگزار شد.
در این دوره که از 23 لغایت 28 اردیبهشت ماه و با شرکت 21 نفر از مربیان و بازیکنان استانهای فارس، اصفهان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد بصورت تئوری و عملی برگزار شد، شرکت کنندگان زیر نظر مهناز آشتیانی مدرس فدراسیون فوتبال کشور از استان کهگیلویه وبویراحمد با آخرین تکنیک‌های فردی وتاکتیک های تیمی فوتسال آشنا شدند.
مهناز آشتیانی، مدرس این دوره و نایب رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان، ضمن تشکر از فدراسیون، هیات فوتبال استان و مدیر کل ورزش و جوانان استان درحمایت و برگزاری این کلاس، سطح کمی و کیفی و پتانسیل شرکت کنندگان این دوره را خوب توصیف و در خصوص موارد تدریس شده در این کلاس بیان داشت:
این کلاس در جهت ارتقای سطح دانش مربیان و بازیکنان فوتسال بانوان استان و کشور برگزار شد و در این دوره در خصوص تکنیک، تاکتیک و سیستم‌های دفاعی و حمله در فوتسال آموزش‌های لازم بصورت تئوری و عملی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
آشتیانی ادامه داد: در این کلاس در خصوص معیارهای انتخاب بازیکنان فوتسال، فرایند مربیگری، ویژگیهای رده‌های سنی، سیر پیشرفت در تمرینات، ویژگیهای مربی موفق، تاریخچه فوتسال، تکنیک‌های فوتسال، پاس، دربیلینگ، شوت، حمل توپ و کنترل و سیستم‌های فوتسال آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان ارائه شد.
مدرس این دوره افزود: این دوره به مدت یک هفته بصورت تئوری و عملی در سالن آمفی تئاتر اداره کل و سالن هندبال مجموعه دولت آباد برگزار و در پایان ازشرکت کنندگان امتحانات تئوری و عملی بعمل آمد.
نایب رئیس هیات فوتبال از آموزش قوانین داوری فوتسال در این دوره خبر و تصریح کرد:
در این دوره توسط مهدی صفایی رئیس دپارتمان داوران فوتبال استان قوانین و مقرارات داوری فوتسال به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
وی برگزاری این دوره را زمینه ارتقای رشد و شکوفایی بازیکنان و بانوان دانست و از برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری در آینده نزدیک در بخش بانوان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای مدیرکل فکدکنم میدونید حوزه جوانان تعطیله
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1