تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۱۰۶۱۴
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

سند گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد هدفمند وارد فاز اجرا می‌شود / حمایت جدی از سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی

۰
سند گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد هدفمند وارد فاز اجرا می‌شود / حمایت جدی از سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی
کبنا ؛جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت: سند گیاهان دارویی استان بطور هدفمند و با یک افق ۱۰ ساله وارد فاز اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: این سند در راستای سیاست‌های بخش دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، بخش خصوصی و طب سنتی تدوین شده است هر چند در اجرا معطل مانده اما به همت و همکاری و کمک ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور وارد مرحله اجرا می‌شود.
گوهرگانی با بیان اینکه در راستای اجرای این سند و عدم جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف، شرح وظایف و تکالیف دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مرکز علمی مشخص شده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین در سطح ملی این سند با یک وحدت رویه بهتری و در سطح گسترده‌ای در استان عملی شود.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305354/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در خصوص گیاهان دارویی و دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی کشور می‌توان از این ظرفیت در اقتصاد و معیشت مردم استان و همچنین توسعه این بخش در سطح ملی گامی اساسی برداشته شود.
گوهرگانی بیان کرد: به دنبال خام فروشی در استان نیستیم و در پی چرخه‌ای از تولید و فرآوری و ارزش افزوده از گیاهان دارویی استان هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی، بخش خصوصی و بانک‌های عامل آمادگی دارند تا متقاضیان سرمایه گذاری را در ایجاد کارخانجات و کشاورزان، زارعین و متقاضیات کشت گیاهان دارویی را در سطح وسیعی حمایت و پشتیبانی کنند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور هم  با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده است و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت‌ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305355/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
محمدحسن عصاره ابراز داشت: با توجه به اینکه سال‌ها پیش برنامه ریزی لازم در خصوص گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و سنتی در کشور و بخصوص استان‌های مستعد انجام شده است، اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت‌ها در استان‌ها وارد فاز اجرا می‌شوند.
وی تصریح کرد از آنجایی که طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شمیایی می‌شود و ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی است، سیاست‌ها و برنامه ریزی ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می‌شود و کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور تاکید کرد: دانشگاه‌های نسل سوم و یا دانشگاه‌های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعل کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.
عصاره تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص در استان‌ها تشکیل می‌شود و برنامه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و گزارش سه ماه از روند پیشرفت‌ها به مرکز کشور ارائه می‌کنند و هر جایی و در هر زمینه‌ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می‌کنند.
  http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305356/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
دولت از توسعه گیاهان دارویی حمایت می‌کند
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت: دولت از توسعه گیاهان دارویی در استان‌های حمایت می‌کند و در این زمینه برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.
 محمدحسن عصاره در نشست بررسی آخرین وضعیت صنعت توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم در خصوص توسعه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و سنتی در کشور و بویژه استان‌های مستعد انجام شده است.
 وی عنوان کرد: هم اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت‌ها در استان‌ها وارد فاز اجرا می‌شوند.
 عصاره با اشاره به اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شمیایی می‌شود، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی بوده و سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می‌شود.
 وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد، ادامه داد: دانشگاه‌های نسل سوم و یا دانشگاه‌های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعال کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.
 عصاره تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص در استان‌ها تشکیل می‌شود و برنامه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و گزارش سه ماه از روند پیشرفت‌ها به مرکز کشور ارائه می‌کنند و هر جایی و در هر زمینه‌ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می‌کنند.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305353/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور نیز با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت‌ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1