کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

سند گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد هدفمند وارد فاز اجرا می‌شود / حمایت جدی از سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی

6 تير 1398 ساعت 0:22

گوهرگانی با بیان اینکه در راستای اجرای این سند و عدم جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف، شرح وظایف و تکالیف دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مرکز علمی مشخص شده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین در سطح ملی این سند با یک وحدت رویه بهتری و در سطح گسترده‌ای در استان عملی شود.


جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت: سند گیاهان دارویی استان بطور هدفمند و با یک افق ۱۰ ساله وارد فاز اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: این سند در راستای سیاست‌های بخش دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، بخش خصوصی و طب سنتی تدوین شده است هر چند در اجرا معطل مانده اما به همت و همکاری و کمک ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور وارد مرحله اجرا می‌شود.
گوهرگانی با بیان اینکه در راستای اجرای این سند و عدم جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف، شرح وظایف و تکالیف دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مرکز علمی مشخص شده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین در سطح ملی این سند با یک وحدت رویه بهتری و در سطح گسترده‌ای در استان عملی شود.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305354/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در خصوص گیاهان دارویی و دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی کشور می‌توان از این ظرفیت در اقتصاد و معیشت مردم استان و همچنین توسعه این بخش در سطح ملی گامی اساسی برداشته شود.
گوهرگانی بیان کرد: به دنبال خام فروشی در استان نیستیم و در پی چرخه‌ای از تولید و فرآوری و ارزش افزوده از گیاهان دارویی استان هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی، بخش خصوصی و بانک‌های عامل آمادگی دارند تا متقاضیان سرمایه گذاری را در ایجاد کارخانجات و کشاورزان، زارعین و متقاضیات کشت گیاهان دارویی را در سطح وسیعی حمایت و پشتیبانی کنند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور هم  با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده است و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت‌ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305355/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
محمدحسن عصاره ابراز داشت: با توجه به اینکه سال‌ها پیش برنامه ریزی لازم در خصوص گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و سنتی در کشور و بخصوص استان‌های مستعد انجام شده است، اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت‌ها در استان‌ها وارد فاز اجرا می‌شوند.
وی تصریح کرد از آنجایی که طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شمیایی می‌شود و ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی است، سیاست‌ها و برنامه ریزی ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می‌شود و کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور تاکید کرد: دانشگاه‌های نسل سوم و یا دانشگاه‌های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعل کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.
عصاره تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص در استان‌ها تشکیل می‌شود و برنامه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و گزارش سه ماه از روند پیشرفت‌ها به مرکز کشور ارائه می‌کنند و هر جایی و در هر زمینه‌ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می‌کنند.
  http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305356/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
دولت از توسعه گیاهان دارویی حمایت می‌کند
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت: دولت از توسعه گیاهان دارویی در استان‌های حمایت می‌کند و در این زمینه برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.
 محمدحسن عصاره در نشست بررسی آخرین وضعیت صنعت توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم در خصوص توسعه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و سنتی در کشور و بویژه استان‌های مستعد انجام شده است.
 وی عنوان کرد: هم اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت‌ها در استان‌ها وارد فاز اجرا می‌شوند.
 عصاره با اشاره به اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شمیایی می‌شود، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی بوده و سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می‌شود.
 وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد، ادامه داد: دانشگاه‌های نسل سوم و یا دانشگاه‌های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعال کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.
 عصاره تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص در استان‌ها تشکیل می‌شود و برنامه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و گزارش سه ماه از روند پیشرفت‌ها به مرکز کشور ارائه می‌کنند و هر جایی و در هر زمینه‌ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می‌کنند.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305353/%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1
 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور نیز با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت‌ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.


کد مطلب: 410614

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410614/سند-گیاهان-دارویی-کهگیلویه-بویراحمد-هدفمند-وارد-فاز-اجرا-می-شود-حمایت-جدی-سرمایه-گذاری-بخش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1