تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۱۰۳۵۳
کبنا گزارش می‌دهد

روزی که ژاپنی‌ها به ایرانی‌ها حسادت کردند / روایت رسانه ژاپنی از درخواست ترامپ از ایران

۳
۱
روزی که ژاپنی‌ها به ایرانی‌ها حسادت کردند / روایت رسانه ژاپنی از درخواست ترامپ از ایران
کبنا ؛
 علی علیزاده فعال رسانه‌ای مقیم لندن در اینستاگرام خود نوشت:
درست است تولید ناخالص ملی ژاپن ده برابر ایران است اما مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری امروز حسرت ایرانیان را خوردند. ژاپنی که بعد از هفتاد و پنج سال هنوز در اشغال رسمی بیست و سه پایگاه نظامی آمریکا و پنجاه هزار سرباز و پرسنل آمریکایی است.

سربازانی که‌ در هفتاد وپنج سال گذشته بارها مردم ژاپن خواهان خروجشان از خاک این کشور شده‌ و راه به جایی نبرده‌اند. سربازانی که حتی وقتی به زنان زاپنی تجاوز کرده‌اند (و این امری عادی در این سالها بوده) در داخل ژاپن محاکمه نشده‌ و به آمریکا بازگردانده شده‌اند.
یعنی همان قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون. ژاپنی که نه تنها هنوز جرات یک‌کلمه نقد جنایات آمریکا در جنگ دوم جهانی یا رفتار توهین آمیز نظامیانش با مردم این کشور را ندارد بلکه مجبور شده بارها از آمریکا معذرت هم بخواهد. مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری امروز حسرت خوردند.
مطمئنم آرزو داشتند رهبر آنها هم جای پادویی و پیامرسانی برای آمریکا، میتوانست صدای استقلال ملتش بشود و میتوانست ترامپ را اینگونه صریح تحقیر کند.
مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری آرزو ‌داشتند رهبر آنها هم اگر نمیتوانست آمریکا را از منطقه شان اخراج کند، حداقل از داخل خاک خودشان بیرون کند. مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری امروز آرزو کردند مثل ایرانیها به استقلال و عزت و شجاعت برسند.
پانوشت: این سالها زیباکلام‌ها، این واعظان بیدانش مذهب غرب-پرستی مدام با مقایسه ایران با ژاپن ما را تحقیر کرده‌اند. اما آنها هرگز به ما نگفته‌اند ژاپن در اشغال نظامی آمریکاست. این عکس که نقشه پایگاه‌های نظامی حال حاضر آمریکا در ژاپن است را باید جلویشان گذاشت.

راز بی محلی به پیغام ترامپ
محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:
چرا رهبر انقلاب، پیغام ترامپ را نپذیرفتند و با بی اعتنایی با آن مواجه شدند؟ پیغام هایی از این دست، صرفا یک ادعا درباره آمادگی برای مذاکره و توافق هستند. چنین پیغامی را از کسی می توان پذیرفت که پیشاپیش، قول خود را با فعل خویش باطل و بی محتوا نکرده باشد.
ترامپ ابتدا در اردیبهشت 97، توافق موجود را که امضای 1+5 پای آن بود و به عنوان سند شورای امنیت به قطعنامه 2231 ضمیمه شده، باطل اعلام کرد و به تهدید اقتصادی و سیاسی روی آورد.
اطرافیان احمق او نیز همان زمان جوگیر شدند و گفتند کار جمهوری اسلامی را تابستان تمام می کنیم و ایرانی ها جشن چهل سالگی انقلاب خود را نمی بینند. (لافی که حالا از زبان شینزو آبه  انکار می کنند). نتیجه آن لاف، تودهنی کم سابقه ملت ایران در 22 بهمن 97 بود.

ترامپ، باز هم فراتر رفت. تهدید به حمله نظامی را روی میز گذاشت و ناوها را جا به جا کرد. اما هنوز سرگرم لاف گزاف بود، که انصار الله یمن درست پیش چشم آمریکایی ها، تاسیسات مهم نظامی و نفتی رژیم عربستان را منهدم کرد. آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.
پس از آن بود که ترامپ و پمپئو ضمن حفظ تهدید، دست به دامن واسطه های عمانی و سوئیسی، و سپس آلمانی و ژاپنی شدند. پاسخ این روند روشن است: آمریکا هر غلطی را تصور می کرد می تواند، ترتیب داد. اما هیچ غلطی نتوانست بکند.
پاسخ به چنین روند مغشوشی، فقط بی اعتنایی و جدی نگرفتن ترامپ -چه به وقت تهدید و چه هنگام تطمیع و پیغام فرستادن- است. این تحقیر، نتیجه رفتار متفرعانه و در عین حال احمقانه خود آمریکاست. و الّا، نه وعده آنها برای کنار گذاشتن پروژه براندازی، کمترین اعتباری دارد. و نه وعده مذاکره برای حل مشکلات.
تفاوت "آقا" با دیگران
فرید ابراهیمی در کانال تلگرامی خود نوشت:
آبه: آمریکا قصد تغییر رژیم ایران را ندارد.
آقا: دروغ میگوید البته اگر هم میخواست، نمیتوانست.
آبه: آمریکا میخواهد ایران سلاح هسته ای نداشته باشد.
آقا: نمیسازیم، اما اگر میخواستیم آمریکا کاری نمیتوانست بکند.
اینه تفاوت "آقا" با دیگران.
ولذا فرمود: من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.
روایت رسانه ژاپنی از درخواست ترامپ از ایران
خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از مقامات این کشور مدعی شد که شینزو آبه در سفرش به تهران به درخواست ترامپ خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شده است.
 خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که شینزو آبه در جریان سفرش به تهران به درخواست رئیس جمهور آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شده است.
در حال حاضر چند شهروند آمریکایی به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی علیه کشورمان در زندان هستند. 

یکی از این افراد ژیو وانگ است که در پوشش کارهای تحقیقی و پژوهشی برای اقدامات جاسوسی وارد ایران شده بود و در سال 1396 به 10 سال حبس محکوم شد. 
براساس این گزارش، این منبع ژاپنی گفته، آقای شینزو آبه روز چهارشنبه در جریان دیدارش با حسن روحانی رئیس جمهور ایران این درخواست را مطرح کرده است و در دیدارش با آیت الله خامنه‌ای در روز پنج شنبه نیز به نظر میرسد آن را مطرح کرده است. 
خبرگزاری کیودو همچنین گزارش داده است که پاسخ ایران مشخص نیست. 
در ادامه این گزارش آمده است که روز جمعه تارو کونو وزیر خارجه ژاپن که به همراه نخست وزیر این کشور در تهران بود با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی رایزنی کرده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همینکه آمریکا وترامپ طی یکسال گذشته فقط با حرف وسیاست توانستند پول ما نصف قیمت بشه همین خودش از هرحمله بدتر وبدتره ومسیولین اگر عار داشتند همگی با هم استعفا میدادند بخصوص حسن روحانی که هیچ قدرت نداره
Iran, Islamic Republic of
حیف زیبا کلام نباشه که یک مثل علیزاده به ایشون انتقاد وتوهین کنه
امیر
United Arab Emirates
حیف به این کشور که امثال زیبا کلام ها و روحانی ها در این کشور روی کار باشند و حیف برای شما که اینقدر نسبت به این جور آدم ها متعصب هستید. لطفا بدون تعصب یکم مطالعه کنید ببینید این ها چه جور آدم ها یی هستند. تاریخ معلم خیلی خوبی است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1