تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۴۱۰۳۲۹
وقتی کارآفرینان کار کردن در کهگیلویه و بویراحمد را سخت می‌دانند / 10 جوان یاسوج از کار بیکار شدند

کارشناس شبکه بهداشت بویراحمد؛ وجود الکل صنعتی در شیرینی‌های الف، «اجحاف» در حق این مجموعه غذایی است / پرده ز روی کارها بردارند، معلوم شود که در چه کاریم همه

۹
۰
کارشناس شبکه بهداشت بویراحمد؛ وجود الکل صنعتی در شیرینی‌های الف، «اجحاف» در حق این مجموعه غذایی است / پرده ز روی کارها بردارند، معلوم شود که در چه کاریم همه
کبنا ؛ مجموعه شیرینی الف از معروف‌ترین مجتمع‌های صنایع غذایی کشور است که با حضورش در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ارائه خدمات در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی پیشگام بوده است. برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج)، جشن میلاد امام رضا (ع)، مراسم شب یلدا، اهداء جوایز نفیس و ارزشمند و ...  از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی این صنایع بزرگ و معروف غذایی کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بود. همچنین بیش از 10 نفر از فرزندان بیکار شهر یاسوج در مجموعه شیرینی الف مشغول به کار شدند. با ورود این برند معروف غذایی به یاسوج به دلیل حسادت‌های معمول بر سر راه او سنگ‌اندازی زیادی شد تا اینکه آهنگ رفتن «مجموعه شیرینی الف» از هفته‌های قبل به صدا درآمد. (15 اردیبهشت ماه 98) خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مجموعه الف به دلیل تنگ‌نظری‌ها و مانع تراشی‌ها از این استان می‌رود [کلیک کنید]. در «ایام نوروز» و سایر زمان‌ها مأموران از مجموعه «الف» بازدید و سرکشی کردند و مورد تأیید قرار می‌گرفتند و تخلف بهداشتی برای آنها ثبت نشد. اما به یک باره و در زمانی که مدیران «شیرینی الف» تصمیم گرفته‌اند از یاسوج بروند و با سازمان تأمین اجتماعی و دستگاه‌های مربوطه هم مکاتبات مربوطه را انجام داده‌اند، این مجموعه به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ می‌شود. رسانه‌ها صحبت‌های حسینی کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد که در پلمپ این شیرینی‌فروشی نقش داشت، اینگونه منتشر می‌کنند که ««مجموعه الف» از الکل و شربت «آلومینیوم ام جی» برای شفاف کردن روغن‌های چند بار استفاده شده تیره و تهیه شیرینی‌های خود استفاده می‌کرد.
حسینی افزود: استفاده از شیرینی‌های فاسد و تاریخ گذشته به عنوان پودر برای تزیین کیک‌های تولد، استفاده از روغن فاسد، آشپزخانه غیر بهداشتی، نگهداری مواد اولیه فاسد در یخچال و سردخانه و استفاده از الکل و دارو در آماده کردن شیرینی‌ها تنها بخشی از تخلفات این واحد صنفی است.»
به همین خاطر در تماسی که با «حسینی کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد» داشتیم او وجود الکل را در شیرینی‌های الف را تکذیب کرد و گفت: امکان ندارد که الکل صنعتی را در شیرینی‌ها استفاده کرد، چرا که آن الکل موجود در آشپزخانه شیرینی الف، الکل 70 درصد بود. و صرفاً برای نوشتن جملاتی مانند «تولدت مبارک» استفاده می‌شد که البته این کار هم مورد تأیید ما نیست.
حسینی افزود: بیان اینکه الکل در شیرینی‌های الف وجود داشت، اجحاف بزرگی بود در حق این مجموعه غذایی که بنده هم سعی کردم که این را به رسانه‌ها گوشزد کنم، اما آنقدر فراگیر شد که دیگر کاری از دست ما هم بر نمی‌آمد.
وی گفت: به طور کلی نباید در هنگام انتشار خبر نام «شیرینی الف» برده می‌شود.
حسینی در پاسخ به این سئوال که شما چند عدد شربت آلومینیوم ام جی» در آشپزخانه این مجموعه پیدا کردید؟، اظهار کرد: یک عدد.
کارشناس بهداشت مرکز شهید دامیده بویراحمد در پاسخ به این سئوال که طبق گفته مسئولان شیرینی الف، این شربت مربوط به یکی از کارکنان «مجموعه غذایی الف» بود، چون که ایشان معده درد داشت و اگر تعداد زیادی از این شربت‌ها پیدا می‌شد، می‌توان گفت از آن‌ها در شیرینی‌ها یا روغن‌ها استفاده می‌کردند؟، اظهار داشت: ما یک عدد شربت «آلومینیوم ام جی» پیدا کردیم و معمولاً از این شربت برای شفاف سازی روغن استفاده می‌شد و روغنی که هم آنجا ما دیدم، ضایعات زلبیا بامیه در آن مشاهده می‌شد که از این روغن برای شفاف سازی آن روغن که مربوط به ماه مبارک رمضان بود، استفاده می‌کردند. و لازم هم نبود که تعداد زیادی از این شربت‌ها موجود باشد با یک قاشق از این شربت روغن شفاف سازی می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر نمی‌خواستند از آن شربت برای شفاف سازی آن روغن استفاده کنند چرا روغن را دور نریختند.
حسینی کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا شما از محصولات شیرینی الف آزمایش گرفتید که اعلام کردید از شیرینی تاریخ مصرف گذشته و یا فاسد و یا روغن فاسد استفاده می‌کردند؟ که گفت: نه ما آزمایش نگرفیتم، اما وجود شیرینی‌های تاریخ مصرف گذشته و پودر کردن آنها برای همین منظور بود که در شیرینی‌ها و کیک‌ها استفاده کنند.
حسینی گفت: این مجموعه تخلفات زیادی داشت و ما هم قبلاً به دست اندرکاران مجموعه الف گفته بودیم که شیرینی‌های تاریخ مصرف را بیرون بیندازید و آنها را از آشپزخانه و یا شیرینی فروشی خارج کنید که مسئولان الف گفته بودند که می‌خواهیم آن را به گاوداری‌ها بفروشیم و بنده هم سئوال کردم که اگر می‌خواهید آنها را به گاوداری‌ها برای مصرف گاوها بفروشید، پس چرا آنها را پودر می‌کنید، آیا گاوها با آن معده نمی‌توانند شیرینی‌ها را هضم کنند که شما آنها را پودر می‌کنید؟ بالاخره وجود شیرینی‌های تاریخ مصرف گذشته تخلف محسوب می‌شد و وجود آنها در آشپزخانه قطعاً برای استفاده مجدد بود. ما شیرینی داشتیم که تاریخ آن مربوط به شهریورماه سال 97 بود.
گودرزی مدیر مجموعه شیرینی «الف» می‌گوید که از همان روز اول که به یاسوج آمدیم، عده‌ای با غرض ورزی و تنگ‌نظری جلوی پای ما سنگ می‌اندختند، اما با این وجود ما به کارمان ادامه دادیم و علاوه بر عرضه محصولات با کیفیت در مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی کنار مردم بودیم.
وی گفت: کدام عقل سلیم می‌پذیرد که در شیرینی الکل صنعتی استفاده شود. چرا که این الکل هر انسان سالمی را از پا در می‌آورد. ما از این الکل صنعتی برای تمیز کردن و استرلیزه کردن بعضی وسایل «استیل» استفاده می‌کردیم و بیان این حرف‌ها جزء غرض ورزی هیچ چیزی نیست.
گودرزی تاکید کرد: با هیچ منطقی و حرف حسابی پذیرفته نمی‌شود که در شیرینی از الکل صنعتی استفاده شود.
گودرزی با بیان اینکه با این شرایطی که متأسفانه برخی با نفوذ ایجاد کرده‌اند، هیچ برندی حاضر نمی‌شود در این استان فعالیت کند، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی مهمان نواز و با فرهنگی هستند، اما متأسفانه برخی از همان روز اول شروع به کار ما، با حسادت، تنگ نظری و نفوذهایی که داشتند، مانع کار ما در این استان شدند. و این در حالی است که ما بیش از 10 نفر از بچه‌های یاسوج را در این شیرینی مشغول به کار کردیم.
وی گفت: بعضی‌ها با زور و قلدری نیروهای درجه یک ما را از شهر فراری دادند و فرستادن نیروهای نفوذ در آشپزخانه ما خرابکاری در آوردند که مسئولان مربوطه را هم در جریان گذاشتیم.
گودرزی توضیح داد مگر شربت آلومینیوم ام جی در داروخانه‌ها به فروش نمی‌رسد و یک مسئولان کاملاً بهداشتی و خوراکی هست، آیا وجود همچنین شربتی در یک آشپزخانه دال بر غیربهداشتی آن آشپزخانه هست.
وی افزود: شب قبل از پلمپ شیرینی الف در یاسوج، شیرینی الف یک سفارش سنگین گرفته بود که شبانه کار آن را تا صبح انجام دادیم و قرار شد که ساعت 12 به بعد همان روز کار نظافت انجام بگیرد که مأموران بازدید کردند و شیرینی الف را پلمپ کردند.
این مسئول در شیرینی الف تاکید کرد: در چندین نوبت در ایام نوروز، اسفند ماه 97 و زمان‌های دیگر شیرینی الف مورد بازدید قرار گرفت و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد. و هیچ تخلفی مشاهده نشد.
او در ادامه با بیان اینکه گر پرده ز روی کارها بردارند / معلوم شود که در چه کاریم همه، گفت: محصولات شیرینی الف را برای آزمایش ببرند و اگر مشکل داشتند و یا الکل صنعتی در آن بکار رفته، ما را اعدام کنند. خدا لعنت کند کسانی را که برای بالا بردن خودشان رقیبانشان را با هر حربه ناجوانمردانه‌ای به زیر می‌کشند. این شیرینی سرا در تمامی مراکز استانها شعبه دارد و تعدادی از جوانان منطقه را مشغول به کار نموده است و از روز اول احداث تا الان ده ها بار برایش سنگ اندازی کردند و الان به این نتیجه رسیدم که در تنها استانی که نمی‌شود کار کرد این استان هست. هر چند مردم با فرهنگ و شریف و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد شایسته بهترین خدمات هستند. آقایان کل روغن‌های ما را ببرند، آزمایش کنند که اگر مشکلی داشت کل شعبه‌های ما را تعطیل کنند.
بنا بر این گزارش، بالاخره در هر واحد صنفی و تولیدی شاید خطا و اشتباهی وجود داشته باشد که باید با تذکر جدی و قانونی در راستای رفع آنها گام برداریم نه اینکه آن واحد تولیدی را از فعالیت در سالی که به نام سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، با رفتارهای غرض ورزانه و سختگیرانه چرخ آن را از کار بیندازیم و 10 جوان شاغل در آن را از از کار بیکار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
کاملا معلومه هدف فقط غرض ورزی بود .این شیوه ناجوانمردانه هست .
جمع کثیری از همسایگان این تولیدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا خودت چقد پول گرفتی که این متن را درج کنی شیرینی الف یا هر صنف یا تولیدی دیگری تخلف کرد باید به شدت برخورد بشه تخلف محرز بوده و به نظر ما باید خیلی شدید تر از این برخورد بشه.لطفا نظر ما را بدون نقطه چین درج کن.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دو بار به این شیرینی فروشی مراجعه کردم
علیرغم این همه تبلیغات پر زرق و برق، متاسفانه تنوع کار بسیار پایینی داشت و بار اول مجبورا یک کیلو شیرینی خریدم و بار دوم از این شیرینی فروشی دست خالی بیرون اومدم
فقط تبلیغات خالی و برنامه های پوششی دارد
وقتی به شیرینی فروشی پانیذ با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در شهر یاسوج مراجعه میکنی، تفاوت را به خوبی احساس میکنی
هم در کادر مجرب
هم در کیفیت
هم در تنوع محصولات
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست سلامت مردم فدای فعالیت و اشتغال چند نفر بشه، باید با این تخلفات برخورد شدید شود و متخلفینی در این سطح نیز به مردم معرفی شوند.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
شرینی پذی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا همون روز اول نگفتند مشکلی نداردلطفا لا پوشانی نکنید
ممل
Iran, Islamic Republic of
با سلام،. رو آقای گودرزی و دوستان چطور سر هم بندی کردین حداقل یه جا ببینید با هم حرفاتون رو یکی کنید،آقای گودرزی شما خودت لری ترین تهرانی بودن نگیر تو همین شهر بزرگ شدی قدم برداشتی،یه بار میگید تعطیل بوده کلا داشته جا به جا میشده به همین خاطر تمیز نبوده یه بار میگید شب قبل سفارش سنگین داشته و تا شب کار میکردن،درسته اون روغن نبوده و شهد یا شربت بوده بقولی ولی همونم واقعا کثیف بود و پر از میکروب،شربت معده رو میکردن تو خوابگاه نه تو کارگاه اگه کسی مشکل داشت،از اون شربت برای تهیه زولبیا بامیه استفاده میکنن تو روغنش بخاطر کف نکردن روغن و پایین اومدن جوش،از یه شیشه الکل برا تمیزی استفاده میکردن برا کل اون محیط؟!!!! نه برای ترکیب با پودر اکلیل طلایی و نقره ای روی فوندانت کیک،شیرینی برگشتیتون رو برا گاها نمیدادی از خورده شیرینی ها برای رویه کیک ویترینی هاتون استفاده میشد که با رنگ آلبالو ترکیب میشه که خود اون رنگ هم سرطان زا هست،سردخانه به اون کثیفی چرا آخه؟!!مواد بدون کاور تو محیطی که مرطوب هست و قارچ و کپک فوری تکثیر میشه مثل ظرف خامه،آره حتما چون ظرف قیمتش 15میلیون بوده قارچ و کپک کش داره؟!!!سفیده تخم مرغ داخل ظرف بنایی یا گویی (استانبولی)نکنه اونم قیمتش گرونه؟!!!اینا بخش کوچیکی از مشکلات بهداشتی اونجا بوده سلامتی هم لباس نیست که لک بیفته بندازی بره مخصوصا برا بچه ها،نفت ما هم ملی بود اونم تو سرما سر دنیا ولی میبینید که متاسفانه چی شد شما هم ادعای ملی بودن نکنید و حل کنید نه اینکه شعار بدین و بعد چند روز توجیح کنید قطعا مشکلات زیاد بوده که رسیده ای شده هیچ وقت ویترین و ظاهر و تبلیغات زیبا نشون دهنده سیرت زیبا و .زیبا نبوده و نیست
هدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیک برای کسانی که . یا هر چیزی دوباره این خبر رو تکذیب کردن چون همه چیز شاهد و گناه بوده که بهداشتی وجود نداشته و الان یا تحت فشاری مراجع دارن تکذیب میکنن یا.ه و چیزی،فقط یادتون باشه خدایی هست که به شدت کافیه
Iran, Islamic Republic of
هیچ اشتباهی نکردن کارشناسا شواهد نشون میده که تخلف صورت گرفته،شماها پول گرفتین یا تهدید شدین تکذیب میکنید مردم که عذر میخام .بهداشت اونجا كاملا مشخص بود آدم حالش بهم میخورد شعار ملی ملی ندین،نون بیکارم هم دست الف نیست چنین نونی هم برکت نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1