کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از وضعیت روستایی با بیشترین شهید در کهگیلویه و بویراحمد؛

جوانان ده برآفتاب «بویراحمد» در آتش غضب مسئولان می‌سوزند / آیا مسئولان می‌دانند ده برآفتاب کجاست؟

21 خرداد 1398 ساعت 9:57

باید از آقای استاندار و معاونین پرسید که آیا می‌دانید ده‌برآفتاب کجاست؟ و شهیدان ولی‌پور و احمدی و فتاحیان‌ها و حسینی‌ها و 30 جوان رشید و دلیر دیگر این روستا را که برای امنیت شما به خون آغشته شدند می‌شناسید؟.


 در دوره‌ای که آسیب‌های اجتماعی به وفور و از طرق مختلف جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند یکی از راهکارها توجه به مقوله ورزش و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای این دو قشر آسیب‌پذیر است.
جمهوری اسلامی در طول 40 سال اخیر کارهای بزرگی به خصوص در روستاها انجام داده و بسیاری از روستاهای کوچک و بزرگ فضاهای ورزشی اعم از سالن و زمین‌های فوتبال در آن‌ها ایجاد شده است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد هم چنین خدماتی از سوی نظام جمهوری اسلامی به صورت گسترده در روستاها ایجاد شده اما متاسفانه به دلیل دخالت‌های نمایندگان مجلس و سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی‌ مسؤولان برخی از روستاها که حتی جمعیت آن‌ها به بیش از 1500 نفر هم می‌رسد از داشتن فضاهای ورزشی محرم هستند.
صحبت امروز ما در مورد روستای ده‌برآفتاب است که نزدیک به 2 هزار نفر جمعیت دارد و 300 جوان و نوجوان ده‌برآفتابی سرگردان و بدون امکانات ورزشی روزها را شب می‌کنند و مسؤولان با آن‌ها روی دنده چپ و بی‌اعتنایی افتاده‌اند.
در حالی که نمایندگان و مسؤولان برای تبلیغات و رأی‌آوری در روستاهای با جمعیت کمتر از 100 نفر هم مکان‌ ورزشی در نظر گرفته‌اند با این وضعیت معلوم است که با ده‌برآفتاب مشکل دارند.
جای تعجب است که هیچ روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور به اندازه ده‌برآفتاب شهید نداده است روستایی با 1500 نفر جمعیت که 30 نفر آن‌ها به فیض شهادت رسیده‌اند و در هیچ کجای ایران روستایی با این تعداد از جمعیت ایثارگری دیده نمی‌شود.




روستایی که در هر خانه عکس یک یا دو شهید نصب شده و هیچ خانه‌ای که جانباز نداشته باشد یافت نمی‌کنیم روستایی که به دین و اعتقادات مذهبی پایبند هستند و نماز به عنوان فریضه واجب در بین جوانان و نوجوانان ده‌برآفتابی جایگاه خاص خود را دارد.
روستایی که علی‌رغم نامهربانی‌های دولت و نمایندگان، جوانان آن هرگز روی از انقلاب برنتافته‌اند و بیش از پیش در صحنه‌ها حضور دارند.
در بازدیدی که از این روستا داشتیم هیچ گونه فضای ورزشی نداشتند و تنها یک زمین خاکی با دو تور والیبال دست ساز بود که جوانان ده برآفتابی به آن دل خوش کرده بودند.

 
زمین ورزشی هم در سال 88 برای آن‌ها ساخته شده که در محدوده اراضی محیط زیست قرار گرفته و اکنون به مخروبه‌ای تبدیل شده و بیت‌المال به کلی از بین رفته است. جوانانی که برای بازی در کنار آهن آلات اوقات خود را می‌گذارند با آسیب بدنی روبرو می‌شوند. یکی از این بچه‌ها دستش به دلیل افتادن در بین این آهن آلات شکست.


در گفت‌وگویی که با جوانان روستا داشتیم همه این مشکلات را ناشی از انقلابی‌گری خود دانستند چرا که برخی مسؤولان از چنین روحیه‌ای خوششان نمی‌آید.
حال باید از آقای استاندار و معاونین پرسید که آیا می‌دانید ده‌برآفتاب کجاست؟ و شهیدان ولی‌پور و احمدی و فتاحیان‌ها و حسینی‌ها و 30 جوان رشید و دلیر دیگر این روستا را که برای امنیت شما به خون آغشته شدند می‌شناسید؟.
استاندار محترم در مدتی که در استان بودید و امروز هم غزل خداحافظی سر داده‌اید آیا تنها بر حسب میل نمایندگان مجلس و مسؤولانی که ده‌برآفتاب را جزیی از خاک استان نمی‌دانند به مناطق مختلف سفر می‌کردید و آیا ده‌برآفتاب و ایثارگری مردمشان را نمی‌دیدید؟.
مسؤولان باید امروز در روی خانواده شهیدان ده‌برآفتاب خجالت بکشند که پس از رفتن آن همه جوان ولایی برای دفاع از خاک وطن و ناموس کشور هیچ کاری برای جوانان و نوجوانان و نسل امروزی‌ ده‌برآفتاب انجام نداده‌‌اند.
باید از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس و به خصوص رئیس کمیسیون بودجه و نماینده همین استان که پول‌ها را در کشور تقسیم می‌کنند پرسید که به احترام 30 شهید روستای ده‌برآفتاب چه کاری برای مردم این منطقه انجام دادید و آیا با این تفاسیر شهیدان از شما رضایت دارند.


کد مطلب: 410251

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410251/جوانان-ده-برآفتاب-بویراحمد-آتش-غضب-مسئولان-می-سوزند-آیا-می-دانند-کجاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1