تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۱۰۲۴۹
در بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از منطقه محمود آباد یاسوج روشن شد؛

غربت «محمود آباد» یاسوج بیخ گوش مسئولان / مسئولان به فریاد محمود آبادی‌ها برسند

۰
غربت «محمود آباد» یاسوج بیخ گوش مسئولان / مسئولان به فریاد محمود آبادی‌ها برسند
کبنا ؛
منطقه محمود آباد یاسوج، منطقه‌ای در سه کیلومتری مرکز استان که به دلیل سهل‌انگاری مدیران دچار مشکلات زیادی هستند. نه جاده درست حسابی دارند، نه توجهی به مکان‌های مذهبی آنها می‌شود و نه کسی به فضای گردشگری این منطقه اهمیت می‌دهند، و علی رغم پیگیری و مکاتبات زیاد مردم محمود آباد یاسوج مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توجه خاصی نکردند.
فارس می‌نویسد؛ «نام پایتخت طبیعت ایران را بر یاسوج نهاده‌اند بدون اینکه زیرساخت‌های گردشگری را در این شهر و روستاهای گردشگرپذیر آن آماده و مهیا کنند.
به واقع پایتخت طبیعت ایران به غیر از مواهب خدادادی مثل جنگل‌های بلوط که آن هم روزانه در آتش می‌سوزد و رود بشار که در چنبره سودجویان منفعت‌طلب قرار گرفته و آبشار که تحت مدیریت بی‌سلیقه‌ترین مدیریت‌هاست چیزی در آن دیده نمی‌شود.
اما در کنار یاسوج یا همان به اصطلاح پایتخت طبیعت ایران! روستاهایی با جاذبه‌های گردشگری فراوان وجود دارد که اگر کمی به آن‌ها رسیدگی شود سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر را در خود خواهند دید و کمکی برای اقتصاد و معیشت مردم محروم و مستضعف می‌شود.
در بازدیدی که به همراه معاون عمرانی استاندار و برخی مدیران استانی از روستای محمودآباد علیا یا همان برج یاسوج داشتیم معلوم شد که مدیران برای رفع مشکلات زیرساختی روستا که تنها در 3 کیلومتری شهر یاسوج و در بلندترین نقطه شهر قرار گرفته و مانند برجی بر شهر احاطه دارد کاری انجام نداده‌اند.

از اوقاف و امور خیریه گرفته که بقعه شاهزاده قیاس را برای ساخت مجدد در روستا تخریب کرده و سال‌های سال است که به دنبال ساخت بقعه بر روی این امام‌زاده است و کاری انجام نداده و به حال خود رها شده تا مخابرات که برای آنتن‌دهی در این منطقه کاری انجام نداده و اینترنت در آن جا تعطیل است.

وضعیت فعلی امام‌زاده شاه قیاس
 
هر چند که آب بخشی از شهر یاسوج از دل زمین‌های این مردم تامین می‌شود و با متانت اجازه استفاده شهروندان یاسوجی از این آب را داده‌‌اند اما کام مردم محمودآباد و باغ‌های آن‌ها تشنه است و کاری برای ایجاد آب پایدار آشامیدنی روستا انجام نشده است.
روستایی با نزدیک به 500 نفر جمعیت یک متر زمین و سالن ورزشی ندارد و بچه‌های محمودآباد در منطقه‌ای که نمی‌توان به دلیل شیب زیاد در آن زمین خاکی ساده‌ای برای بازی روزانه خود دست و پا کرد هیچ مکانی تفریحی ورزشی ندارند.
محمود آبادی‌ها امروز نه به دنبال خط‌دهی تلفن همراه و نه سالن ورزشی و نه اینترنت و نه سایر امکانات دیگر هستند بلکه از مسؤولان خواهش و تمنا دارند که حتی‌الامکان جاده آن‌ها آسفالت و آب به کام تشنه‌شان برسد.


طرح هادی و تکمیل آن نیز از دیگر خواسته‌های بحق مردم محمودآباد است که از مدیرکل بنیاد مسکن استان خواهان روشن شدن تکلیف طرح هادی شدند و قول‌هایی نیز از مسؤولان مربوطه گرفتند.
اما دردآورتر از همه بی‌توجهی به طرح‌های گردشگری در این روستا بود به نحوی که جوانان سرمایه‌گذار را به حال خود رها کرده‌اند و هیچ گونه همکاری جهت توسعه این گونه فضاها با اهالی به خصوص جوانان نمی‌شود.
سعیدی از جوانان خوش ذوق محمودآبادی که 5 هزار متر مربع باغ جهت ایجاد فضای گردشگری احداث کرده از معاون عمرانی می‌خواهد که مسؤولان به فریادش برسند و او را در ایجاد این فضا کمک کنند.
طبق آن چه که مردم روستا در نشست با معاون استاندار در مسجد روستا بیان کردند اینجا روستایی است که حتی یک گرم آسفالت هم تاکنون در آن ریخته نشده است.
اینجا 10 سال تمام است که طرح هادی روستایی با مشکل مواجه شده است و جداول آب کشاورزی هنوز به صورت سنتی است و اگر خداوند رحمتش را امسال نازل نکرده بود محمود آبادی‌ها سرنوشتی نامعلوم داشتند و با وضعیت کنونی جداول که هنوز به صورت سنتی هستند 70 درصد آب کشاورزی در آن‌ها هدر می‌رود.
شاکری دهیار روستا که بیش از همه دنبال رتق و فتق مشکلات محمودآباد علیاست از معاون استاندار تنها دو چیز می‌خواهد و بقیه را پیشکش می‌داند و می‌گوید: آب و راهمان را درست کنید بقیه‌اش را نخواستیم.

عزیز فیلی معاون استاندار که درد دل مردم روستا را می‌شنود و البته از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری محمودآباد علیا آشنا می‌شود دستور پی‌گیری را برای برگزاری نشستی در دفتر خود صادر می‌کند و از مسؤولان می‌خواهد تا هر چه زودتر تکلیف آب و راه این روستای گردشگری را به عنوان اولویت اول معین کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1