کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موضوع ترافیک در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

گیر افتادن در قفل ترافیک یاسوج / مصوباتی که خاک می‌خورند

13 خرداد 1398 ساعت 2:59

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایجاد یک دور برگردان عاجزیم و برای گرفتن 10 عدد تابلو باید 100 مرتبه مکاتبه کنیم و 6 ماه دست روی دست گذاشته شود تا تابلوی یک خیابان یک طرفه نصب شود.


خیابان‌ها و میادین یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم نبود کارخانه‌های بزرگ و رونق اقتصادی آنچنانی، اما به دلیل مهاجرت روزانه و گسترش شهر و عدم توسعه خیابان‌های اصلی و نبود زیرگذر و روگذرهای مناسب و پارکینگ شهری، ترافیک آزار دهنده‌ای در این شهر ایجاد می‌شود. همچنین عدم فرهنگ بالای رانندگی و ترافیک و پیاده روهای نامناسب و سد معبر توسط دستفروشان و برخی مغازه‌داران مشکلات این شهر را برای عبور و مرور سواره و یا پیاده بیشتر کرده است.
در نشست شورای ترافیک ( روز 12 خرداد ماه 98) استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هر آن چه که از کمبودها و کم توجهی‌ها در دل داشت بیرون ریخت و نواقصی که در استان وجود داشت را بی‌پرده به اعضای شورا گفت.
سرهنگ خوشوقت اظهار کرد: این جلسه‌ای اضطراری است چرا که ما رؤسای پلیس باید در شهریور ماه امسال در وزارت کشور مصوبات و اقدامات خود را ارائه دهیم.
وی افزود: در حوزه تصادفات عابر پیاده استان ما در کشور مقام اول را دارد و دلیل 60 درصد از تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند.
این مسؤول افزود: وقتی از شهرداری‌ها سؤال می‌کنیم که چرا وضعیت این گونه است و چرا مصوبات شورای ترافیک اجرا نمی‌شود و لوازم و وسایل لازم خریداری نمی‌شود بهانه نبود پول را می‌آورند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تمام شهرهای استان از نظر زیرساخت‌های ترافیکی مشکل دارند و وقتی قرار شد که ما به اتفاق چهار استان دیگر در وزارت کشور گزارش دهیم تنها استانی که چیزی برای گفتن نداشت ما بودیم.
خوشوقت گفت: در ایجاد یک دور برگردان عاجزیم و برای گرفتن 10 عدد تابلو باید 100 مرتبه مکاتبه کنیم و 6 ماه دست روی دست گذاشته شود تا تابلوی یک خیابان یک طرفه نصب شود.
این مسؤول گفت: در جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم استان قزوین این گونه گزارش می داد که در یک شهرستان کوچک و گمنام آن‌ها 36 دوربین نظارتی نصب است و در مرکز استان ما وضعیت همین است که می‌بینید.
خوشوقت گفت: از برخی دستگاه‌ها مثل علوم پزشکی انتظار داریم که همکاری کنند چند بار نامه برای آن‌ها نوشتیم که همایشی فرهنگی در راستای جلوگیری از تصادفات برگزار کنند و چند بار هم معاون خود را فرستادم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.
در ادامه کارشناس پلیس راه استان هم گفت: بیشتر تصادفات ما در 30 کیلومتر ابتدای شهرهای استان است و باید بپرسیم که موضوع دوربین‌های نظارتی استان به کجا رسید تنها مرکز استانی که دوربین نظارتی و مرکز مانیتورینگ ندارد ما هستیم.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز می گوید:: شهرداری‌های استان باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهرهای استان نهادینه کنند.
 عزیز فیلی اظهار داشت: باتوجه به اینکه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در ۵ شهریور ماه ۹۸ برگزار خواهد شد انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی متولی گزارش جامعی از تمامی آسیب‌های اجتماعی که براثر ترافیک ایجاد می‌شود و پیشنهادات و مشکلات مربوط به حوزه ترافیک را در قالب یک پاورپوینت و در سه موضوع عابران پیاده، موتور سیکلت و اقدامات ایمن سازی در اختیار این کارگروه قرار دهد تا اطلاعات تجمیع و در نشست کشوری ارائه شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیش‌ترین آمار تصادفات در استان مربوط به ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها است و با توجه به روند فزاینده تقاطع‌های غیر همسطح و نا ایمن انتظار می ورد مسئولان متولی نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز و ساماندهی این مسیرها اقدام کنند.
 فیلی با اشاره به اینکه عامل انسانی بیش‌ترین نقش را در تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: کهگیلویه وبویراحمد رتبه نخست کشوری تصادف عابران پیاده در سطح معابر را به خود اختصاص داده است.
 وی با انتقاد از عملکرد شهرداری‌های استان، بیان کرد: شهرداری‌ها با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، پلیس راهور و فرهنگ و ارشاد می‌توانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی از بروز خیلی از این حوادث ترافیکی جلوگیری کنند ولی عملاً ما کارهای فرهنگی شاخص از شهرداری‌ها را شاهد نیستیم.
 فیلی تاکید کرد: شهرداری‌ها موظفند نسبت به نصب دوربین‌های پایش و نظارتی در سطح شهرهای استان اقدام کنند.
 وی در خصوص ایجاد پیست موتور سواری، گفت: شهرستان بویراحمد به عنوان پایلوت ایجاد این طرح انتخاب شده و نماینده شهرداری، راهداری و فرمانداری با دعوت از فرمانداری‌های مناطق گرمسیری اقدامات لازم برای ایجاد این مجموعه را در استان فراهم کنند.
 فیلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ورزش و جوانان با مشارکت شهرداری از ظرفیت خود برای اجرای بهتر این طرح استفاده کنند تا نه تنها زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان فراهم و از بروز حوادث نیز جلوگیری شود.
 معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از مسافران تابستانی تمام اقدامات خود را بسیج کرده و برنامه محور باشند.
 وی بیان کرد: انتظار می‌رود شورای فنی استانداری از تجارب سایر استان‌های موفق در حوزه ترافیک استفاده کند و برای پیشبرد بهتر اهداف این حوزه پروژه‌های تحقیقاتی را پیش بینی کند.
 فیلی همچنین با اشاره به ضرورت راه اندازی خط ویژه اتوبوس‌رانی در شهر یاسوج، عنوان کرد: توجیه شهرداری در این خصوص پذیرفتنی نیست و باید هرچه زودتر این خط ویژه در مرکز استان فعال و فرهنگ سازی لازم نیز در این خصوص انجام شود.
 وی بیان کرد: مسئولان شهرداری و راه و شهرسازی موظفند تا ۳ ماه آینده نسبت به خرید قطعه زمینی جهت ایجاد پارکینگ بیمارستان شهید جلیل اقدام کنند.
بنا براین گزارش،
در نشست اضطراری نه شهردار مرکز استان و نه مدیرکل راهداری به عنوان اعضای اصلی شورا حضور داشتند تا دغدغه‌های پلیس را بشنوند.
 در نشست شورای ترافیک معلوم شد که دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی قدمی برنمی‌دارند و مؤید آن رتبه اول استان در تصادفات عابران پیاده در کشور است استانی که پلیس آن برای نصب یک تابلوی عبور ممنوع باید 6 ماه صبر کند.
استانی که یا دوربین ندارد و اگر دوربینی هم در جاده‌ها نصب شده بیشتر آن‌ها کار نمی‌کنند و خراب هستند مرکز استانی با جمعیت بالای 200 هزار نفر از یک شهر 10 هزار نفره در استانی دیگر محروم‌تر و عقب‌تر است.
 راه‌های بدون دوربین در استان چهارفصل و پایتخت طبیعت ایران که طی چند روز آینده باید شاهد سرازیر شدن سیل مسافر و گردشگر به مناسبت تعطیلات عید فطر باشد.
 استانی که مسؤولان آن برای خرید تجهیزات آن قدر دست روی دست می‌گذارند تا قیمت‌ها از 3 میلیارد تومان به 8 میلیارد می‌رسد و امروز دیگر یارای خریدن آن‌ها نیست.
 استانی که مرکز آن مهاجرپذیرترین شهر ایران پس از مشهد است و بیشتر این مهاجران در ورودی شهر زندگی می‌کنند و طبق آمار هم بیشترین تصادفات مربوط به کیلومتر صفر تا 30 ورودی و خروجی شهرهاست.


کد مطلب: 410089

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410089/گیر-افتادن-قفل-ترافیک-یاسوج-مصوباتی-خاک-می-خورند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1