تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۱۰۰۷۳
در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کمبود شکر در بازار کهگیلویه و بویراحمد / سهمیه برنج دانشگاه‌های یاسوج سوخت

۱
۰
کمبود شکر در بازار کهگیلویه و بویراحمد / سهمیه برنج دانشگاه‌های یاسوج سوخت
کبنا ؛چند روز دیگر به تعطیلی ایام عید فطر نمانده و کمبود برخی از اقلام اساسی مردم از جمله شکر و مرغ مردم را با مشکلاتی روبرو می‌کند. در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد که امروز (12 خرداد ماه 98) در ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد، به کمبود برخی از کالاهای اساسی مردم اشاره و قیمت برخی از اقلام مانند یخ نیز مشخص شد.
سالار حسین‌پور معاون صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله روغن جامد و شکر در بازار استان گفت: دو برابر جمعیت استان شکر توزیع شد و ما برای توزیع حتی نام و نام خانوادگی افراد و کد ملی آنها را دریافت کردیم که زیبنده نبود.
این مسوول عنوان کرد: در حال حاضر شکر ۹۰۰ گرمی بسته‌بندی شده با کیفیت عالی توزیع می‌شود اما مردم اطلاعی از آن ندارند و عده‌ای آن را می‌خرند و جمع‌آوری می‌کنند و همین باعث کمبود شکر شده است.
وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در دستور کار است، افزود: بازرسان این سازمان در دو نوبت صبح و عصر بازار استان را رصد می‌کنند.
وی عنوان کرد: در آستانه تعطیلات، مرغ، نان و یخ نیاز بازار استان است که قیمت هر قالب یخ درب کارخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تعیین شده که در صورت تخلف در قیمت برخورد می‌شود.
محمدصادق فروزنده مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۱۶ تن حواله شکر بوده، گفت: یک هزار و ۳۴۹ تن شکر وارد استان شد ۳۰۰ تن دیگر ظرف چند روز آینده وارد استان می‌شود و دو هزار تن شکر دیگر سهمیه استان است که آماده دریافت هستیم.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?304935/%D8%B3%D9%87%D9%85%DA%AF%DB%8C%D9%86
وی ادامه داد: قریب به ۷۰۰ تن برنج در استان موجود بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن این برنج‌ها به عراق و ترکیه صادر شد و ۴۸۰ تن برای نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد ذخیره‌سازی شده است.
این مسوول عنوان کرد: دستگاه‌های آموزشی برنج سهمیه خود را خریداری نکردند که سهمیه آنها سوخت و تنها سهمیه دانشگاه علوم پزشکی است که باید جذب شود.
فروزنده در خصوص کمبود روغن جامد در استان گفت: ۲۷۰ تن سهمیه روغن استان از کارخانه روغن‌کشی گچساران است که به زودی در بازار توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام نانوایی‌های استان سهمیه آرد خود را تا ۲۰ خرداد دریافت کردند و واحدهای خبازی بر اساس شرایط قبلی فعالیت می‌کنند و در تعطیلات عید فطر به جزء تعطیلی یک روزه دوره‌ای خود تعطیل نخواهند بود.
سیدحسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه کالاهای اساسی برنج، روغن، شکر و مرغ منجمد در استان تأمین و در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره شداند.
سهمگین در خصوص کمبود مرغ گرم در ۲ روز اخیر در استان گفت: هشت مرغداری در استان که سهمیه کنجاله سویا و ذرت را به صورت دولتی و یارانه دریافت کرده بودند و اکنون نوبت آنها بود تا مرغ تولید آنها در بازار توزیع می‌شد در این رابطه برای سود جویی بیشتر اقدام به این کار نکرده‌اند و کمبود مرغ در استان را سبب شده‌اند.
وی اظهار داشت: با توجه به قراردادی که این هشت مرغداری با جهاد کشاورزی بسته‌اند باید با نرخ مصوب از امروز مرغ وارد کشتارگاه کنند و در غیر این صورت فردا دوشنبه ۱۳ خردادماه به دادسرای استان معرفی خواهند شد.
مدیرکل اقتصادی استانداری ابراز داشت: به اندازه کافی مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره داریم و تا ورود مرغ گرم توزیع آن انجام می‌شود.
سهمگین در خصوص برنج هم گفت: ۴۸۰ تن برنج خارجی در انبارهای استان ذخیره داریم و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد: ۲ هزار و ۱۶۴ تن شکر به استان اختصاص داده شده که تاکنون یکهزار و ۳۹۴ تن آن توزیع شده و در این رابطه در استان به لحاظ شکر کمبودی نیست و مازاد نیاز هم داریم.
وی ابراز داشت: ۲۷۰ تن روغن برای استان سهمیه داده شده و به مرور وارد بازار می‌شود.
سهمگین بیان کرد: سهمیه آرد خبازان استان آماده و اعلام شده است و در این رابطه نیز مشکلی نداریم.
مدیرکل اقتصادی استانداری ابراز داشت: با توجه به ایام تعطیلات عید فطر و همچنین فصل گردشگری در ۲ شهرستان بویراحمد و دنا همه اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی مردم و مهمانان در این ایام مد نظر قرار گرفته و نظارت کافی بر توزیع و قیمت‌ها در بازار را خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجید
Romania
جوری می گه برنج سهمیه ای انگار زیر قیمت بازار بوده
مگه دانشگاه شکم درد داره بالاتر ازقیمت بازار بخره
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1