کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کمبود شکر در بازار کهگیلویه و بویراحمد / سهمیه برنج دانشگاه‌های یاسوج سوخت

12 خرداد 1398 ساعت 20:19

در آستانه تعطیلات، مرغ، نان و یخ نیاز بازار استان کهگیلویه و بویراحمد است که قیمت هر قالب یخ درب کارخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تعیین شده که در صورت تخلف در قیمت برخورد می‌شود.


چند روز دیگر به تعطیلی ایام عید فطر نمانده و کمبود برخی از اقلام اساسی مردم از جمله شکر و مرغ مردم را با مشکلاتی روبرو می‌کند. در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد که امروز (12 خرداد ماه 98) در ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد، به کمبود برخی از کالاهای اساسی مردم اشاره و قیمت برخی از اقلام مانند یخ نیز مشخص شد.
سالار حسین‌پور معاون صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله روغن جامد و شکر در بازار استان گفت: دو برابر جمعیت استان شکر توزیع شد و ما برای توزیع حتی نام و نام خانوادگی افراد و کد ملی آنها را دریافت کردیم که زیبنده نبود.
این مسوول عنوان کرد: در حال حاضر شکر ۹۰۰ گرمی بسته‌بندی شده با کیفیت عالی توزیع می‌شود اما مردم اطلاعی از آن ندارند و عده‌ای آن را می‌خرند و جمع‌آوری می‌کنند و همین باعث کمبود شکر شده است.
وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در دستور کار است، افزود: بازرسان این سازمان در دو نوبت صبح و عصر بازار استان را رصد می‌کنند.
وی عنوان کرد: در آستانه تعطیلات، مرغ، نان و یخ نیاز بازار استان است که قیمت هر قالب یخ درب کارخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تعیین شده که در صورت تخلف در قیمت برخورد می‌شود.
محمدصادق فروزنده مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۱۶ تن حواله شکر بوده، گفت: یک هزار و ۳۴۹ تن شکر وارد استان شد ۳۰۰ تن دیگر ظرف چند روز آینده وارد استان می‌شود و دو هزار تن شکر دیگر سهمیه استان است که آماده دریافت هستیم.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?304935/%D8%B3%D9%87%D9%85%DA%AF%DB%8C%D9%86
وی ادامه داد: قریب به ۷۰۰ تن برنج در استان موجود بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن این برنج‌ها به عراق و ترکیه صادر شد و ۴۸۰ تن برای نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد ذخیره‌سازی شده است.
این مسوول عنوان کرد: دستگاه‌های آموزشی برنج سهمیه خود را خریداری نکردند که سهمیه آنها سوخت و تنها سهمیه دانشگاه علوم پزشکی است که باید جذب شود.
فروزنده در خصوص کمبود روغن جامد در استان گفت: ۲۷۰ تن سهمیه روغن استان از کارخانه روغن‌کشی گچساران است که به زودی در بازار توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام نانوایی‌های استان سهمیه آرد خود را تا ۲۰ خرداد دریافت کردند و واحدهای خبازی بر اساس شرایط قبلی فعالیت می‌کنند و در تعطیلات عید فطر به جزء تعطیلی یک روزه دوره‌ای خود تعطیل نخواهند بود.
سیدحسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه کالاهای اساسی برنج، روغن، شکر و مرغ منجمد در استان تأمین و در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره شداند.
سهمگین در خصوص کمبود مرغ گرم در ۲ روز اخیر در استان گفت: هشت مرغداری در استان که سهمیه کنجاله سویا و ذرت را به صورت دولتی و یارانه دریافت کرده بودند و اکنون نوبت آنها بود تا مرغ تولید آنها در بازار توزیع می‌شد در این رابطه برای سود جویی بیشتر اقدام به این کار نکرده‌اند و کمبود مرغ در استان را سبب شده‌اند.
وی اظهار داشت: با توجه به قراردادی که این هشت مرغداری با جهاد کشاورزی بسته‌اند باید با نرخ مصوب از امروز مرغ وارد کشتارگاه کنند و در غیر این صورت فردا دوشنبه ۱۳ خردادماه به دادسرای استان معرفی خواهند شد.
مدیرکل اقتصادی استانداری ابراز داشت: به اندازه کافی مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره داریم و تا ورود مرغ گرم توزیع آن انجام می‌شود.
سهمگین در خصوص برنج هم گفت: ۴۸۰ تن برنج خارجی در انبارهای استان ذخیره داریم و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد: ۲ هزار و ۱۶۴ تن شکر به استان اختصاص داده شده که تاکنون یکهزار و ۳۹۴ تن آن توزیع شده و در این رابطه در استان به لحاظ شکر کمبودی نیست و مازاد نیاز هم داریم.
وی ابراز داشت: ۲۷۰ تن روغن برای استان سهمیه داده شده و به مرور وارد بازار می‌شود.
سهمگین بیان کرد: سهمیه آرد خبازان استان آماده و اعلام شده است و در این رابطه نیز مشکلی نداریم.
مدیرکل اقتصادی استانداری ابراز داشت: با توجه به ایام تعطیلات عید فطر و همچنین فصل گردشگری در ۲ شهرستان بویراحمد و دنا همه اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی مردم و مهمانان در این ایام مد نظر قرار گرفته و نظارت کافی بر توزیع و قیمت‌ها در بازار را خواهیم داشت.


کد مطلب: 410073

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410073/کمبود-شکر-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-سهمیه-برنج-دانشگاه-های-یاسوج-سوخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1