تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۰۹۹۹۱
عدم نظارت بر پول‌های اضافی که بانک‌ها از جیب مردم بیرون می‌آورند

شرح حال یک اتفاق در یکی از شعب بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان نظارتی پیگیری کنند

۲
۰
شرح حال یک اتفاق در یکی از شعب بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان نظارتی پیگیری کنند
کبنا ؛یکی از مخاطبان سایت خبری کبنا نیوز، شرح حال حضورش را در یکی از شعب بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد را با ارسال متنی توضیح داده و خواستار رسیدگی و برخورد با تخلف‌های احتمالی و اصلاح رفتار با ارباب رجوع شده است، این پایگاه خبری صرفاً در راستای اطلاع مسئولان مربوطه و اصلاح امور متن زیر را منتشر می‌کند. قطعاً کسی منکر خدمات خوب بانک‌ها و کارکنان صادق این بانک‌ها به ویژه بانک صادرات نمی‌شود.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
 چند روز پیش برای کار ضروری به یکی از شعب بانک صادرات مستقر در شهر یاسوج مراجعه و در بدو ورود هرچند که شعبه مذکور خلوت بوده و جز چند نفر مسئولان باجه‌های بانک و دو سه نفر ارباب رجوع کس دیگری درشعبه حاضر نبود. برای دریافت خدمت (مسدود شدن حساب بانکی) به یکی از باجه‌های بانک مراجعه و پس ازسلام واحوالپرسی با مسئول باجه علت مراجعه رابیان و مسئول محترم باجه هم لطف کردند با فشردن چند دکمه از صفحه کلید کامپیوتر قسمتی ازمراحل کار را انجام دادند و ادامه مراحل بعدی کار را منوط به پرداخت مبلغ 10 هزار تومان توسط اینجانب از طریق باجه دیگر بانک دانستند. من هم اطاعت امرنموده و مبلغ فوق را ازطریق صندوق شعبه مذکور پرداخت (که فیش آن ضمیمه و مستند است) و یک نسخه ازرسید آن را برداشتند. پس ازپرداخت مبلغ فوق ازمسئول باجه دلایل عقلی وتوجیه عقلانی اخذ مبلغ مزبور را تقاضا کردم که طفره رفتند و بیان داشتند که برو ازحراست و رئیس بانک بخواه و بپرس. و پس ازآن ضمن عدم دریافت خدمت و بی جواب بودن علت مسدودی حساب بانک در قبال ارائه پرداخت هزینه آن برای دریافت جواب از مسئولان حراست و بازرس به ساختمان مدیریت بانک صادرات واقع درخیابان جمهوری از شعبه خارج شدم. هرچند که تا الان علت مسدودی حساب بانکی‌ام مشخص نشده است و به نتیجه نرسیده‌ام.
 الغرض: مراد از ذکرمطالب بالا پرداخت ناچیز 10 هزار تومان پرداختی توسط حقیرنیست و هدف و غایت «چرایی، علت و توجیه عقلانی» اخذ مبلغ مذکورتوسط بانک می‌باشد به زبانی ساده‌تر «مشتری بانک چرا بایستی 10 هزار تومان را پرداخت نماید.» که هنوز برای آن جوابی دریافت نکرده‌ام. چرا که خدمت فوق جزء وظایف ذاتی و طبیعی بانک بوده است و پرداخت هزینه این خدمت توسط ارباب رجوع غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
 اجازه بدهید برای روشن شدن موضوع بالا مثالی را با فرض ارائه کنم تا حق مطلب ادا شود و تعبیری نادرست ازآن برداشت نشود. فرض کنید شما برای ارائه خدمتی مثل دریافت جواب استعلام به یکی از ادارات، نهادها، شرکت‌های دولتی و بانکهای دولتی و غیردولتی مراجعه می‌کنید و نیاز می‌باشد که سوابق قبلی استعلام شما نیز ضمیمه و ارائه گردد. و شما را برای دسترسی به سوابق و مکاتبات قبلی به واحد بایگانی اداره، نهاد، شرکت وبانک و مؤسسات دولتی وغیردولتی ارجاع می‌دهند و شما هم به بایگانی مراجعه و مسئول محترم بایگانی درقبال ارائه خدمت و پیدا کردن سوابق ومکاتبات درخواستی شما درقبال ارائه خدمتی (که جزء وظیفه ذاتی و طبیعی و اصلی ایشان می‌باشد و در قبال آن از اداره، نهاد، شرکت وبانک حقوق و مزایای ثابت دریافت می‌کند) که ارائه می‌دهد ازشما درخواست وجه کند آنوقت عکس العمل شما در قبال اینگونه رفتار چگونه خواهد بود؟ و فرض کنید این اداره، نهاد و موسسه مثلاً آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، شهرداری، شرکت‌های آب و برق و گاز، صنعت و معدن و حفاظت محیط زیست ... باشد. (البته با عرض پوزش از مسئولان ادارات ذکر شده عناوین فقط برای مثال آورده شده است)
علی ایحال: آنچه که روی داده است مشتی از نمونه خروارها عدم نظارت‌ها، عدم پاسخگویی و عدم مسئولیت پذیری در قبال جامعه می‌باشد که از سوی مسئولان سطح میانی درحال شکل گیری و رواج می‌یابد. در بحبوبه ای از شرایط اقتصادی قرار داریم که جزء با همدلی، خروج موفقیت آمیز از آن ممکن نیست و این همدلی، همراهی مسئولان میانی با مردم و آحاد جامعه است ونه سوء استفاده از مردم. هرچند که مسئولین محترم و خانواده‌های عزیزشان هم جزئی از همین مردم هستند.
حال که بعضی کارکنان و بانک‌ها خلاء عدم نظارتها، عدم پاسخگویی و عدم مسئولیت پذیری در قبال جامعه را درک کرده‌اند، همگام با سایر سوء استفاده کنندگان دیگر در سایر بازارهای اقتصادی از اینگونه فرصت‌ها که در اختیارشان بوده است نهایت استفاده را برده‌اند و از آب گل آلود شاه ماهی گرفته‌اند. و اخذ وجه از جیب مردم در قبال خدمتی که وظیفه شرعی و قانونی بانک بوده است، یکی از فرصتهای عدم نظارت و عدم پاسخگویی و ... می‌باشد. از جیب مردمی که ولی نعمتان مملکت بوده‌اند و هستند و خواهند بود و قوام و وجود بانکها وابسته به همین مردمی است که سرکیسه‌شان کرده‌اند. و برای جیب مردم نجیب و بزرگواری که یا از سر بی اطلاعی از حقوق، قوانین و مقررات و یا از سر بی توجهی به اینگونه امورات کمتر معترض بانک شده‌اند. کیسه‌های گشادی دوخته‌اند. آنچه که معلوم شده است ازدیاد و گسترش شعب بانک نه برای ارائه خدمت به مردم شریف و گرانقدر که برای پرکردن جیب بعضی مسئولان رده بالای بانک می‌باشد و جیب این تعداد اندک مسئولان جز با اخذ وجه اضافی از جیب مردم امکان پذیر نمی‌باشد و این ظلم مضاعف را به کجا باید برد؟ جز این است که هزینه‌های حقوق و دستمزد، مأموریت، اضافه کاری و پاداشهای میلیونی و میلیاردی مسئولان بانک و کارکنان، هزینه تعویض نمای بانکها از جیب مردم می‌باشد.
با حساب سرانگشتی همه مردم و آحاد جامعه خواهند فهمید که در ازای فقط همین یک قلم خدمت (مسدود بودن حساب بانکی مشتریان) و یا سایر خدمات و هزینه‌های که وجود دارند و مردم عادی از آن بی خبر و بی اطلاع‌اند چه ارقام نجومی نصیب بانک خواهد شد که برای روشنتر شدن موضوع محاسبات ریاضی زیر لازم است: فرض کنیم در هر روز یک نفر به یکی از 2304 شعبه بانک صادرات کشور مراجعه و فرض کنیم در هر سال 280 روزکاری وجود دارد و به ازای هر یک نفر روز مراجعه مبلغ 10 هزار تومان از سوی مشتریان پرداخت گردد. (که قطعاً آمار مراجعه کنندگان در روز بیشتر از این ارقام می‌باشد و نگارنده حداقلها را در نظر گرفته است)

حال قضاوت با شما مخاطب، خواننده و هموطن عزیز و گرامی، آیا فشردن چند دکمه کامپیوتر بایستی برای مردم عزیز ایران بالغ بر شش میلیارد و 451 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد.
 
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000409/nf00409991-1.png
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000409/nf00409991-2.png
 ------------------------------------------
 نگارنده: شهرام بامشاد
همراه: 09177439076
یکی از همشریان و دانشجوی مدیریت
--------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

شیرفرهاد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این درددل فایده ای داشت وحیف وصدحیف که جایی که پول ودرامد درمیان است هیچ کس پاسخگوی بی عدالتی نیست.. که ...ابرمردم میکنند تحریمهای ظالمانه امریکای جهانخوارنمیکند.هیسسسسس مسعولین خوابند...
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنده هم روزی برای گرفتن کارت هدیه روز معلم به همین شعبه مراجعه کردم که یکی از کارمندان بنام آقای ن.. چنان برخورد تحقیر آمیزی داشت که گویا برای گدایی به بانک رفته ام. طوری که منصرف شدم و بعد یک ساعت معطلی به بانک تجارت رفتم و کارت هدیه گرفتم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1