تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۰۹۹۵۶
کبنا بررسی کرد

چرا حنای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیگر رنگی ندارد / موضوع بی‌توجهی وزرای دولت به کمیسیون تاجگردون به صحن علنی مجلس کشیده شد

۱۰
۲
چرا حنای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیگر رنگی ندارد / موضوع بی‌توجهی وزرای دولت به کمیسیون تاجگردون به صحن علنی مجلس کشیده شد
کبنا ؛کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون مهم مجلس به شمار می‌رود که چند سالی است غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ریاست آن را برعهده دارد. این کمیسیون نقش اساسی در معیشت، اقتصاد و رشد و شکوفایی کشور دارد و بدون شک اگر انسان‌های خبره، دلسوز  متعهدی در این کمیسیون مسئولیتی بر عهده می‌داشتند، شاید الان خیلی از مشکلات فعلی کشور را با آن روبرو نبودم، حرفی که خیلی از کارشناسان می‌زنند و کمیسیون برنامه و بودجه را یکی از مقصرین شرایط فعلی کشور می‌دانند.
در این سال‌ها کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به کدام سمت رفته و چه ایراداتی بر آن وارد است که بی‌توجهی وزرا به این کمیسیون به صحن علنی مجلس هم کشیده می‌شود و حاجی دلیگانی از رئیس مجلس می‌خواهد که کاری در این رابطه کند. غلامرضا تاجگردون وقتی می‌بیند که وزرا به کمیسیون برنامه و بودجه اهمیتی نمی‌دهند دست به دامن لاریجانی می‌شود و از او می‌خواهد تا با حسن روحانی رئیس مجلس بخواهد تا وزرا به کمیسیونی که او ریاستش را برعهده دارد، بیاید.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری خطاب به دکترلاریجانی اظهار داشت: صبح روز گذشته شما در صحن مجلس در خصوص ضرورت رسیدگی به نحوه تخصیص ارز برای تامین کالای اساسی تذکر دادید و مقرر شد بعدازظهر جلسه کمیسیون، برنامه و بودجه با حضور وزرای اقتصاد و تعاون برگزار شود اما آقایان دژپسند و شریعتمداری برای تعیین تکلیف اقلام اساسی و معیشت مردم در کمیسیون حاضر نشدند.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه گفت: تخصیص 14 میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی امری بسیار مهم است تا این یارانه بر روی سفره مردم بنشیند، تاکنون چندین جلسه برگزار کرده ایم تا وزرای دولت حاضر شوند و در مورد طرحی که ما آماده کردیم بحث شود اما وزرا نسبت به تعیین تکلیف این موضوعی که در قانون بودجه نیز آمده است بی توجهی می کند، باید توجه داشت که این رویه به هیچ وجه درست نیست خواهش می کنم رئیس مجلس به رئیس جمهور تذکر بدهد.
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: وقتی کمیسیون برای چنین امر مهمی از وزرا دعوت می کند آن ها موظف به حضور در جلسات هستند تا به نتیجه برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: چند موضوع مهم در حوزه اقتصاد مطرح است که یکی از آن ها ساماندهی یارانه کالاهای اساسی است که در قانون بودجه بر آن تاکید شده و دولت باید یکی از این راه ها را بپذیرد.
دکترلاریجانی ادامه داد: اکنون دولت هزینه می دهد اما این کار به دست دلال ها افتاده است. همچنین یارانه سوخت نیز باید به نحوی انجام شود که فشاری به طبقاتی که ضرورت دارد وارد نشود و مانع از قاچاق سوخت شود. مسئله مسکن برای زوج ها نیز تبدیل به مسئله مهمی شده است.
وی افزود: عدم حضور وزرا در جلسات کمیسیون اصلا معنایی ندارد و باید با آن ها برخورد شود و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند.
رئیس مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و وزارت مسکن موظف به حضور در جلسات کمیسیون هستند تا تصمیمات پخته ای اتخاذ شود. آقای تاجگردون جلسات را در اسرع وقت برگزار کنند تا مسئولان دولتی نیز در آن حضور یابند.
همه گلایه‌های تاجگردون به اینجا ختم نمی‌شود، او قبلاً وقتی کمیسیون برنامه و بودجه مورد بی مهری قرار می‌گیرد انتقادات شدیدتری را روانه هیئت دولت کرده بود. اما حرف‌های تاجگردون تا کنون هیچ تاثیری بر تصمیم وزرای دولت نداشته است و گویا روند بی توجهی دولتی‌ها به کمیسیون برنامه و بودجه فعلاً ادامه دار است. اینکه چه مسائلی باعث این اتقاقات شده است، موضوعی خواهد بود که باید نمایندگان عضو این کمیسیون در باره آن حرف بزنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، قبل از اینها از پاسخگو نبودن وزرای اقتصادی دولت و ورود محمدباقر نوبخت به همه حوزه انتقاد می‌کند.
 غلامر‌ضا تاجگردون گفته بود؛ یکی از اشتباهات دولت این است که وزرای اقتصادی کلاً فراری هستند و آقای رئیس جمهور باید به این مساله بپردازد.
تاجگردون با بیان اینکه دکتر نوبخت باید از قیمت خرما و شیر گرفته تا ارز، بودجه و مالیات را توضیح می‌دهد، اظهار کرد: وقتی وزیر مربوطه را می‌خواهیم نمی‌آید، وزرا بیخیال شده‌اند یا نمی‌توانند، یا نمی‌خواهند یا پاسخگو نیستند.
 وی در پاسخ به این سؤال که علت چیست، عنوان کرد: بنظر من دو طرفه است، به دلیل اینکه ما یکی دوبار استیضاح کردیم و گفتند وقتش نیست، مثلاً می گویند اول مهر آغاز به کار آموزش پرورش است، یا وقت کنکور است یا وقت برداشت گندم است، یکی ترک است، یک لر است، یکی شمالی است و بالاخره نماینده یا وزیری پشتش می‌آید و استیضاح انجام نمی‌شود.
 تاجگردون تصریح کرد: این خطایی است که ما مجلسی‌ها در قبال وزرای دولت داریم انجام می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری
Iran, Islamic Republic of
.. رادبفرستیت دنبال وزرا.ادم راه بلدیه.کوچه و خیابون ها رادبلده .مخصوصا جاهای حساس
United States
جناب اقای کمابی پرونده 39 ساله غله و. تاج دینی را منعکس بفرما .چرا مدیر غله بازنشسته نمیشه .خلاف اشکار هست .مطمعنا بارهای مالی پرداخت حقوق که به ایشان پرداخت میگردد خلاف است .اینها نقشه .ی هست .نیرو اینجا داره و ماهانه پول بش میدن .مشکلات مالی زیادی هست .تا خرابتر نشده جمع کنن.قانون بازنشستگان اجباری هست .نامه های داخلی بی اثره و فقط هیعت دولت میتونه تمدید کنه .اداره غله داره به بی راهه میره .تاسف داره چرا انعکاس نمیدید
کارکنان
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی .اداره غ. مالک و میراث گیرش اومده .طرف 4 سال اضافه مونده و سازمان بازرسی هم اینجا مستقره و میدونه قانون گفته باید بره .یک نامه داخلی داره و میگه تمدید شدم .جناب تاح دینی .
Iran, Islamic Republic of
..جناب دکتر !!!!!!!!!!!! که مردم را به روز سیاه نشانده اید
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون چرا نعل وارونه می زنید؟ اگر می بینید مردم نسبت به دولت بدبین شده اند با این بازیها مردم.یکی از عوامل اصلی دولت در مجلس خود جنابعالی بوده اید. حالا که به انتخابات مجلس نزدیک شده اید و می دانید بخاطر عملکرد دولت مورد حمایتتان ریزش آرا داشته اید می خواهید بگویید با این دولت اختلاف دارم.
Iran, Islamic Republic of
. و تموم شد
اخع کجا نخبگان میخوابن . بتونه مسئول برنامه و بودجه بشع
اقای تاجگردون تحصیل کرده کدوم مرکز علمیه؟؟؟
نخبگان تحصیل کرده تهران و علامه و شریف و ... باید نباشن ک ایشون بشع مسئول
پناهیان
Iran, Islamic Republic of
دکترتاجگردون که دکترای اقتصادداره چه کاردرخورتوجه ای برای نجات اقتصادکشورانجام داده که حالاشاکی شده ازدست وزیران اقتصادی دولت.جناب تاجگردون این حنای شمادیگررنگی ندارد
Iran, Islamic Republic of
برو لالا بخوان .دیگه رای نمیاری .گذشت زمانی که مردم را . برای همه رو شده
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون دیگه شما تمام شدید
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
تادیروزکه همش تعریف میدادیدوتمجیدآقای تاجگردون چیشدکه شماتغییرموضع دادیدومنتقدوزرادولت شده اید؟نکنه که حامیان دولت کم شده اند و انتخابات دیگری درپیش است؟سازمان برنامه بودجه اگرمیخوادواقعاکشوررشدکنه بایدازتحصیلکردگان ونخبگان اقتصادی کشوربهره گیرد وکسانیکه معلوم نیست چطورمدرک گرفته اندوباتلاش چ کسانی پست ومقام گرفته اندازاین نهاد بیرون شوند تاخون تازه ای دررگهای بسته اقتصادمیهن جاری شود.جناب تاجگردون موقع خداحافظی شمافرارسیده است واین گفتاردرمانیهادیگرجواب نمیدهدوشمااگرواقعادلسوزمردم هستیدپیشاپیش کناره گیری کنیدتادعای خیرجوانان بیکارنصیبتان شودوگرنه همین جوانان بیکارپای صندوق رای باشماوامثال شمابه ظاهراصلاح طلبان . خداحافظی خواهندکرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1