کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی بازی کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هنگام بیان واقعیت زندگی «مخمل‌ها»؛

وقتی طبق گزارش دروغ زنی فوت می‌کند / برای «مخمل‌ها» پا را همانند نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارید / رئیس بهزیستی کهگیلویه عکس سلفی گرفت و خرامان برگشت

5 خرداد 1398 ساعت 3:04

دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با جوابیه بازی‌ها و پاسکاری ها از خودشان سلب مسئولیت کردند، در حالی که انتظار می‌رفت کمی حس انسان دوستانه را چاشنی کارشان بکنند و برای «مخمل‌ها» هم پا را همچون نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارند.


انتشار خبر روزگار سیاه «مخمل نمازی» دیشموک در پایگاه خبری کبنانیوز واکنش زیادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور داشت.(کلیک کنید) به گفته بستگان و اقوام «مخمل نمازی» زن دیشموکی، بیش از 27 سال است که فلج شده و در خانه محقر خود بر روی زمین افتاده است. زمستان‌ها با دام‌هایش زیر یک سقف زندگی و تابستان‌ها هم در زیر گرمای داغ روزگار سپری می‌کند. اداره بهزیستی کهگیلویه اعتراف کرده که سال 80 برای یک خانم در قید حیات بر اساس گزارش فردی نامعلوم از سوی اداره ثبت احوال گواهی فوت صادر می‌شود. و اینکه ادارات کهگیلویه بر اساس کدام معیار و با استناد به چه مدارکی برای فردی که هنوز در قید حیات هست، گواهی فوت صادر می‌کند را به حساب ضعف نظام اداری این ادارات در کهگیلویه می‌گذاریم.
چگونه مرگ فردی با گزارش نادرست اعلام می‌شود و از خدمات او را بی بهره می‌کنند و چگونه است برای فردی که فوت کرده حقوقی درنظر می‌گیرند؟ یکی باید مشخص کند که در ادارات کهگیلویه چه می‌گذرد؟ البته چنان سیاست بر تن ادارات کهگیلویه تنیده است که وجود برخی مدیران ناکارآمد محصول همین سیاست کثیف است.
مدیران بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها بی خبری از حال و روز این زن که زیر سایه سنگدلان در بدبختی به سر می‌برد، بعد از گزارش تیم رسانه‌ای کبنانیوز (آهنگ، حسن‌پور و خطیبی) به یک مرتبه از صندلی قدرت بلند شدند و از رسانه‌ها می‌خواهند که صحت و سقم مطالبشان را بررسی کند. این در حالی‌ست که آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
«مخمل» و «مخمل‌ها»، «نازلی زهرا» و «نازلی زهرا» ها در دیشموک و سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور کم نیستند. که در سایه بی خبری و غفلت مسئولان چه رنج‌هایی را که متحمل نمی‌شوند.
آقایان مدیر بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کمی تنشان را به زیر گرمای سوزان گرمسیر ببرند تا بدانند که مردم در چه رنج و مشقتی قرار دارند. آیا صرف پرداخت مستمری به سرپرست خانوار باید از حال و روز زنی که در آتش سنگدلان می‌سوزند، بی اطلاع باشند. بهزیستی کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد کجا کار هستند و در کدام پستوهای سیاست می‌چرخند که نمی‌دانند «مخمل» ها در کنار فرزندان معلول‌شان چه رنج هایی که نمی‌برند. آیا سزاوار است که زنی با دو فرزند معلولش در همچنین خانه‌ی محقری زندگی کنند و بعد از سال‌ها تازه بهزیستی کهگیلویه به سراغش برود و بگوید اگر رضایت بدهید طبق قانون از آنها نگهداری می‌کنیم. انصافتان را شکر.
مدیریت بهزیستی کهگیلویه می‌گوید به گواهی اقوام این زن از تمکن مالی برخوردار است؟ آیا این گواهی اقوام از همان نوع گزارش فوت ایشان نیست. چرا مدیران کهگیلویه به حرف‌ها استناد می‌کنند نه به تحقیق و مدارک.
مسئولان کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با جوابیه بازی‌ها و پاسکاری ها از خودشان سلب مسئولیت کردند، در حالی که انتظار می‌رفت کمی حس انسان دوستانه را چاشنی کارشان بکنند و برای «مخمل‌ها» پا را همانند نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارند، تا لازم نباشد دردهای مردم اینگونه در رسانه‌ها فریاد زده شود.
رئیس بهزیستی کهگیلویه و مسئولان دیشموک نهایتاً قدم رنجه فرمودند و سری هم به ولی نعمتان خود زدند و عکس یادگاری با دوربین صدا و سیما انداختند و خرامان برگشتند. البته باید این را هم گفت که مشکلات مردم زجر کشیده دیشموک با اقلام خوراکی و بسته‌های بهداشتی برطرف نمی‌شود بلکه نیاز به یک کار اساسی و پایدار دارند.
جعفر نیکبخت فرماندار کهگیلویه هم در این باره گفت: وقتی این کلیپ را در فضای مجازی دیدم، بسیار متأثر شدم و به محض مشاهده فوری با بخشدار دیشموک تماس گرفتم و مسئله را پیگیری کردم.
 با تماس با مدیر بهزیستی شهرستان کهگیلویه از وی خواستم شخصاً مسئله را مدیریت و گزارش نماید که ایشان شخصاً راهی دیشموک شدند. همچنین با مدیر کمیته امداد دیشموک تماس گرفتم و ایشان هم راهی سرگچ شدند. نهایتاً با بررسی‌های انجام شده مقرر شد یک زمین اطراف دیشموک خریداری شود و مراحل ساخت خونه انجام شود. همچنین مراحل درمان این بانو نیز از سوی بخشداری پیگیری می‌شود.
--------------------------------------
مهدی صیادی
--------------------------------------


کد مطلب: 409890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409890/وقتی-طبق-گزارش-دروغ-زنی-فوت-می-کند-مخمل-ها-پا-همانند-نورچشمی-ها-فراتر-قانون-بگذارید-رئیس-بهزیستی-کهگیلویه-عکس-سلفی-گرفت-خرامان-برگشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1