کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقتصاد شهروند نوشت؛

اسناد فعالیت‌های احسان دلاویز و برادرانش: متهم اختلاس در بانک سرمایه

4 خرداد 1398 ساعت 17:48

احسان دلاویز، از دوستان سید محمد امامی است. سید محمد امامی، فردی است که در ساخت سریال شهرزاد، با محمد هادی رضوی، همکاری داشت و اکنون یکی از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است.


احسان دلاویز  (سرمایه گذار سریال شاهگوش و لامپ صد و دراکولا)، متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور و اختلاس در بانک سرمایه، به همراه سید محمد هادی رضوی و ۲۸ فرد دیگر، پرونده ای در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشور دارند. احسان دلاویز ، برادر محسن دلاویز ، مدیرعامل نفت پاسارگاد و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور (از سال ۹۷) و برادر ساسان ، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است. احسان دلاویز و برادرانش در یک دهه اخیر، در ده ها شرکت دولتی و خصوصی، عضو هیات مدیره بودند.  احسان دلاویز ، شرکت توسعه نفت و گاز دیار و شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه را در سال های اخیر تاسیس کرده بود.

گزارش مستند امروز ما، نگاهی دارید به جزییات فعالیت  های احسان دلاویز و برادرانش در شرکت های مختلف به روایت روزنامه رسمی. اگر شما هم اطلاعاتی  مستند از فعالیت های احسان دلاویز دارید، از طریق بخش ارتباط با ما سایت به اشتراک بگذارید.
با ما همراه باشید.

اسناد فعالیت‌های احسان دلاویز و برادرانش
احسان دلاویز کیست؟
پس از برگزاری چندین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳ تن از مدیران ارشد بانک سرمایه (پرویز کاظمی و . . .) و محکومیت چند هزار میلیارد تومانی آنان، دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر، از هفته سوم اردیبهشت نود و هشت در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران اقتصادی و مفسدان اقتصادی کشور به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.
۳۰ فرد در بهار نود و هشت در مظان اتهام بوده و یکی از جنجالی ترین و جذاب ترین پرونده های مقابله با فساد اقتصادی در سال  رونق تولد را رقم زد. در این فهرست، نام چند فرد مطرح دیده می شود. فهرست کامل  این افراد که بعضی مدیرعامل و عضو هیات مدیره  وقت بانک سرمایه هستند به شرح زیر است: اتهام همه نامبردگان فوق الذر، مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت است. در گزارش امروز، نگاهی داریم به فعالیت های تجاری احسان دلاویز .
احسان دلاویز ، حتما یکی از ژن خوب های ۲ دهه اخیر است. او برادر محسن دلاویز ، مدیرعامل اسبق نفت پاسارگاد  و رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور است.
احسان دلاویز کیست؟
(دیدار احسان دلاویز با کوفی عنان دبیر کل وقت سازمان ملل در زمان سفر به ایران در دولت اصلاحات)
برادر دیگر آقا احسان،  ساسان دلاویز است که معاونت وقت برنامه ریزی و پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را بر  عهده داشت.  احسان دلاویز ، اهل گچساران بوده و سابقه مشاوره امور جوانان در دولت اصلاحات را نیز در کارنامه دارد.
احسان دلاویز ، از دوستان سید محمد امامی است. سید محمد امامی، فردی است که در ساخت سریال شهرزاد، با محمد هادی رضوی، همکاری داشت و اکنون یکی از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است.
 
شرکت های احسان دلاویز
احسان دلاویز ، مثل سید محمد امامی و مثل  سید محمد هادی کاظمی و حسین هدایتی و بابک زنجانی، در شرکت های مختلفی مشغول به فعالیت بود.  یکی از این شرکت ها، شرکت توسعه نفت و گاز است.
احسان دلاویز و شرکت توسعه نفت و گاز
احسان دلاویز و شرکت توسعه نفت و گاز
طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۰۸ مورخ سوم آذرماه سال هزار و سیصد و نود و سه، شرکت توسعه نفت و گاز دیار (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۴۶۳۱۷۱ و شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۲۹۷۰۵ تاسیس می شود و موضوع این شرکت، ارائه کلیه فعالیت های صنعتی، در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و خرید و فروش و واردات و صادارت ماشین آلات و دستگاه های صنعتی در خصوص پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی، تجهیز، تامین، نهگداری فنی و راه اندازی خطوط تولید کارخانجات صنعتی و صنایع تبدیلی و واردات فناوری و صنایع مادر و تجهیزات تولیدی و صنعتی و توزیع و پخش و بسته بندی کالاهای صنعتی مجاز بازرگانی  اعلام شده است.
از جمله مواردی که در  اساسنامه شرکت توسعه نفت و گاز دیار ثبت شده است، اخذ وام و اعتبارات به صورت ارزی و ریالی از کلیه بانک ها و موسسات مالی دولتی و خصوصی و ترخیص کالا از گمرکات کشور است.
دفتر مرکزی شرکت توسعه نفت و گاز دیار در سال ۹۳، تهران، نیاوران، سه راه یاسر بود. سرمایه اولیه شرکت نیز ۱ میلیارد ریال اعلام  شد.  مدیران شرکت توسعه نفت و گاز دیار به شرح  زیر هستند: شرکت های احسان دلاویز
طبق  روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۷۵ مورخ دوم تیر ماه سال نود و چهار، احسان  وطنچی راد به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره، اله شهبازی به سمت رئیس هیات مدیره و احسان دلاویز به سمت نایب رئیس هیات مدیره منصوب می شوند و برای مدت نامحدود. در واقع اکنون نقش آقای  احسان دلاویز در این شرکت توسعه  نفت  و گاز که سال۹۳ تاسیس کرد، به نایب رئیسی هیات مدیره تنزل یافت.  علاوه بر شرکت توسعه نفت و گاز دیار که سال ۹۳ تاسیس شد، شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه نیز در سال ۹۴توسط  احسان دلاویز و همکارانش تاسیس می شود.
احسان دلاویز و شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه
احسان دلاویز و شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه
از دیگر فعالیت های تجاری احسان دلاویز در اوایل دهه نود هجری شمسی، باید به فعالیت او در شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه اشاره کرد. این یکی از شرکت هایی است که وی با دوستان نزدیک خود ثبت کرد و توانست از طریق آن، تسهیلاتی از بانک سرمایه دریافت کند.
طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۰۸۵۵ مورخ شانزدهم اسفند ماه سال ۹۲، شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۳۷۵۵۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۶۳۵۲۹ در اداره ثبت شرکت های تهران تاسیس شد و موضوع این شرکت نیز به شرح زیر اعلام  گردید:
طراحی و مشاوره و محاسبه و نظارت فنی و اجرای کلیه پروژه های تاسیساتی اعم از تاسیسات برق و مکانیکی والکترونیکی و اتوماسیون اعم از اداری و صنعتی و واردات و فناوری های نوین و صنایع مادر و تبدیلی و مشاوره انجام کلیه پروژه های مرتبط با نقت و گاز و پتروشیمی و برق و آب و فاضلاب و تصفیه خانه و طراحی و نصب و راه اندازی خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی و انجام مدیریت پروژه و پیمان LC و مدیریت راهبردی  برپایی سمینا و ترخیص کالا از گمرکات کشور.
از جمله موضوعاتی  که در اساسنامه شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه به سهامداری احسان دلاویز ذکر  شده است، اخذ وام و تسهیلات به صورت ارزی و ریالی است.
دفتر مرکزی شرکت توسعه نفت و گار سرمایه وابسته به احسان دلاویز در سال ۱۳۹۲، در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی و کوی ملکوتی بود. نکته ای که باید توجه کرد آن است که سرمایه شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه، ۱ میلیارد ریال اعلام شد که ۳۵درصد آن معادل ۳۵ میلیون تومان طی فیش بانکی به شماره ۱۰۲۹۶۷۴ در بیستم اسنفد ماه سال نود و یک، یعنی چند ماه قبل از تاسیس رسمی شرکت، به شماره حسابی نزد شعبه بانک  سرمایه در پل رومی پرداخت شد.
مدیران شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه در زمان تاسیس، نامبردگان  ذیل الذکر هستند: احسان دلاویز به  مدت ۲ سال یعنی تا سال ۱۳۹۳، به  عنوان مدیرعاملی برگزیده می شود. مجتبی ظهرابی و امیر قادری، به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه وابسته به احسان دلاویز ، انتخاب می شوند.
احسان دلاویز به  مدت ۲ سال به عنوان مدیرعاملی برگزیده می شود.
طبق روزنامه  رسمی به شماره ۲۱۲۳۷  مورخ چهاردهم بهمن ماه نود و شش، شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه به استناد صورتجلسه دی ماه نود و شش این شرکت، منحل اعلام می شود و محسن مقدس زاده کرمانی و محمد رضا مجیدیان به عنوان هیات تصفیه مشخص می شود. مکان تصفیه نیز بلوار نلسون ماندلا و خیابان ناهید شمالی  اعلام  می گردد.
 شرکت توسعه تجارت سرمایه نیز وارد شرکت احسان دلاویز شد
احسان دلاویز ، یک سال پیش از انحلال شرکت، افراد زیر را به عنوان همکار خود در هیات مدیره انتخاب کرد:
محسن مقدس زاده کرمانی به سمت رئیس هیات مدیره شرکت توسعه ساختمان سرمایه (سهامی خاص) به نمایندگی آقای محمد رضا مرادی به سمت نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم به نمایندگی آقای محمد رضا ترابی گودرزی به سمت عضو هیات مدیره.
در واقع در سال پیش از انحلال، شرکت توسعه ساختمان سرمایه و شرکت توسعه تجارت سرمایه نیز وارد شرکت احسان دلاویز شدند.
کاملا مشخص است که اعضای هیات مدیره شرکت های وابسته به بانک سرمایه، مثل شرکت توسعه ساختمان سرمایه (سهامی خاص) با شرکت احسان دلاویز در ارتباط بوده و علنا عضویت در هیات مدیره داشتند.
اعضای هیات مدیره شرکت های وابسته به بانک سرمایه
همان طور که گفتیم، یکی از  شرکت هایی که احسان دلاویز پیش از دستگیری و تبدیل شدن به متهم فساد در بانک سرمایه و اخلال در نظام اقتصادی کشور با آن در ارتباط بود، شرکت توسعه ساختمان سرمایه بانک  سرمایه است.  طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۸۴ مورخ سیزدهم تیر ماه سال نود و چهار، شرکت بانک سزمایه به شناسه ملی ۱۰۱۰۳۷۹۸۴۵۷ و شرکت تجارت الکترونیک سرمایه به شناسه ملی ۱۰۱۰۳۴۰۸۹۳۴ و شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار  قشم به نمایندگی محسن مقدس زاده کرمانی (از دوستان احسان دلاویز )، عضو هیات مدیره بودند.
این شرکت طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۵۹۲ مورخه بیست و سوم آبان ماه سال نود و چهار،  با شرکت بازرگانی مهر  ماندگار نیز در ارتباط بود.
 با محسن ، برادر  احسان دلاویز آشنا شویم
با محسن دلاویز، برادر  احسان دلاویز آشنا شویم
همان طور که گفته شد، محسن ، برادر  بزرگ احسان دلاویز است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۲۲ مورخ نوزدهم فروردین ماه ۱۳۹۳، افراد زیر به عنوان هیات مدیره شرکت نفت پاسارگاد (شرکت سهامی عام) به شماره ثبت  ۲۰۵۵۶۶ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۴۷۲۱۴۱ منصوب شدند: همان طور که مشاهده می کنید، محسن ، برادر احسان دلاویز ، سال ۱۳۹۳ به سمت مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد منصوب می شود. محسن دلاویز در سال های اخیر، در شرکت های زیر به عنوان هیات مدیره فعال بوده است:  محسن دلاویز، برادر  بزرگ احسان خان دلاویز است
طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۴۲  مورخ اول آبان ماه سال  نود و هفت، محسن دلاویز به  عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره  شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور منصوب شد و جای علی وکیلی را گرفت. همان طور که در این اطلاعات مستند مشاهده می کنید، برادر احسان دلاویز ، در ده ها شرکت نفتی و صنعتی و سرمایه گذاری مرتبط با بانک سرمایه و صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، به  عنوان هیات مدیره و مدیرعامل فعالیت داشته و دارد.
درباره ساسان دلاویز
محسن دلاویز در سال ۹۲ از طرف سرمایه گسترش تجارت پارس سیا به نایب رئیسی هیات مدیره شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد.
درباره ساسان دلاویز
همان طور که گفته شد، یکی از برادران احسان دلاویز ، متهم ردیف دوم اختلاس از بانک  سرمایه، ساسان دلاویز است. ساسان ، پنجم دی ماه سال نود و هفت با حکم مهندس نعمتی، معاون وزیر و مدیرعامل  شرکت چست، به سمت معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه شرکت پست منصوب شد. ساسان پیش از انتصاب به این سمت، سوابق زیر را در کارنامه داشت. در واقع ساسان ، برادر احسان دلاویز ، بیش از برادر بزرگش یعنی محسن ، در فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی فعالیت داشت و اکنون یکی از مدیران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

--------------------------------------------------------------
پرونده فعالیت‌های تجاری « محسن دلاویز »
همه چیز درباره سید محمد امامی: متهم بانک سرمایه
 


کد مطلب: 409883

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409883/اسناد-فعالیت-های-احسان-دلاویز-برادرانش-متهم-اختلاس-بانک-سرمایه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1