تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۰۹۸۲۰
در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد:

خانه هایی از بن ویران/ 80درصد مصالح شن و ماسه خارج ازاستاندارد است

۲
۰
خانه هایی از بن ویران/ 80درصد مصالح شن و ماسه خارج ازاستاندارد است
کبنا ؛
بازار شن و ماسه استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت بهتری از سایر بازارهای این استان ندارد. یک روز واحدهای شن و ماسه سرخود قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و روز دیگری پساب آنان به محیط زیست خسارت جبران ناپذیر می‌زند. البته در کنار این مسائل نظارت کافی بر واحدهای شن و ماسه استان کهگیلویه و بویراحمد صورت نمی‌گیرد و گاهی نظارت‌ها هم رنگ خاله خُرزویی به خود می‌گیرند.
در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد که روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه 98 در استانداری این استان و به ریاست علی محمد احمدی برگزار شد،یکی از دستورالعمل‌ها در خصوص وضعیت بدی بود که واحدهای شن و ماسه به خصوص در اطراف شهر یاسوج برای طبیعت و محیط زیست ایجاد کرده‌اند.
در این نشست با پخش تصاویری از فاجعه زیست محیطی که واحدهای شن و ماسه ایجاد کرده‌اند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رئیس سازمان صنعت و معدن دستور داد تا قبل از هر چیز مستندی از این وضعیت تهیه کند و در نشست شورای معدن استان این مستند به معرض نمایش گذاشته شود.
وی خواست تا گزارش کاملی در خصوص نحوه استقرار آن‌ها در مکان‌های کنونی، نحوه استخراج و نحوه تعامل با محیط زیست و منابع طبیعی از سوی این واحدهای شن و ماسه ارائه شود.
در نشست شورای فنی معلوم شد که این واحدهای شن و ماسه پساب خود را بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی وارد رودخانه می‌کنند و نسبت به ایجاد فضای سبز در محل کارخانه خود هیچ اقدامی نکرده‌اند و در برداشت‌ها به هیچ وجه رعایت مسائل ایمنی را نمی‌کنند.
استاندارد بی‌استاندارد
طبق گزارشی که کارشناسان در این شورا ارائه کردند بیشتر محصولات واحدهای تولیدی شن و ماسه در شهر یاسوج غیر استاندارد است. سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد این گونه ابراز کرد که از تعداد 15 کارخانه استان، نمونه‌هایی را به آزمایشگاه آب و خاک استان دادیم که از این تعداد دانه‌بندی کارخانه از محدوده استاندارد خارج بود. برای مثال با آزمایش های انجام گرفته از شن درشت و ریز  14 کارخانه مشخص شد 80 درصد این مصالح خارج از استاندارد است.
همچنین از برخی واحدهای تولید بتن بازدید به عمل آمد و محصول آن‌ها به آزمایشگاه فرستاده شد و معلوم شد اصولا به دانه‌بندی توجهی نمی‌شود که از 11 واحد تولید بتن دانه‌‌بندی همه این واحدها خارج از ریل استاندارد است.
آنگونه که مشخص گردید واحدهای تولیدی شن و ماسه این استان بدون هر گونه حساب و کتاب و نظارت کافی و لازم دست به این کارها می‌زنند. چگونه است که 80 درصد تولیدات این کارخانه‌ها خارج از استاندارد است، اما کسی با آنها برخورد نکرده است و همچنان هر طوری که دلشان می خواهند اقدام به فروش محصولات خود می کنند.
چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت باشد. اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد چه وظیفه ای دارد. سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کجاست و چه می کند.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند استاندارد
Iran, Islamic Republic of
سراغ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی را از مجتبی مرادی بگیرید ،که تو معارفه اش می گفت نمی شناسمش.. و امروز فهمیدم بچه ی ایلام هست/
مسئولین امنیتی، به داد مردم برسید
ایکس
Iran, Islamic Republic of
وای به حال شورای فنی که. باشه. کسی که راجع به مقاومت فشاری بتن چیزی نمیدونه. کسی که روش نمونه برداری رو نمیدونه نباید گزارش بده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1