کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشتار غیرمجاز و جولان دام‌های بیمار ممسنی در تنگاری بویراحمد بررسی شد

عبور از کشتار «غیرمجاز» در تنگاری بویراحمد؛ آری یا خیر؟

25 ارديبهشت 1398 ساعت 23:00

اطلاع دقیق داریم دام‌های بیمار و دام‌هایی که به لحاظ جسمی ضعیف هستند از منطقه ممسنی حمل و در تنگاری و دشت‌روم ذبح و به خورد مردم داده می‌شوند، ما در تامین سلامت مردم با کسی تعارف و مماشات نداریم.


غیرمجاز بودن کشتار دام در منطقه دشت‌روم تنگاری بویراحمد نگرانی زیادی برای کارشناسان و مردم به بار آورده است. هر چند مسئولان تلاش کردن تا از گوشت‌های غیرمجاز تنگاری مردم را عبور بدهند، اما هیچ وقت این کار انجام نگرفت، جولان قصابان غیرمجاز در تنگاری سبب شد تا حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه (25 اردیبهشت ماه 98) جلسه‌ای را به این منظور در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برگزار کند.
سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر شهری و‌ شوراها در همین خصوص گفت: کشتار غیرمجاز دام سال‌های سال است که در منطقه دشت‌روم و تنگاری وجود داشته جلسات مختلفی گرفته شد اما منتج به نتیجه نشده است.
این مسوول عنوان کرد: در کارگروه کشتارگاه موضوع کشتار غیرمجاز مناطق دشت‌روم ‌و تنگاری به دفتر امور شهرداری و شورا واگذار شد و طی برنامه‌ای فردا در مسجد تنگاری با مردم جلسه‌ای در همین خصوص برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات گذشته بی نتیجه بوده و نباید در این زمینه مصلحت‌گرایی صورت گیرد، افزود: در این شرایط اقتصادی و مشکل اشتغال در استان هیچ کس مانع ارتزاق مردم نیست، کسانی آنجا نانی کسب می‌کند اما این نان نباید به سلامت مردم لطمه بزند.افرادی که در تنگاری و دشت‌روم هستند باید به قانون بازگردند.
کاظمی با بیان اینکه سلامت مردم در تنگاری ذبح شده است، گفت: اطلاع دقیق داریم دام‌های بیمار و دام‌هایی که به لحاظ جسمی ضعیف هستند از منطقه ممسنی حمل و در تنگاری و دشت‌روم ذبح و به خورد مردم داده می‌شوند، ما در تامین سلامت مردم با کسی تعارف و مماشات نداریم.
کاظمی بیان کرد: خون‌آبه و کشتار غیرمجاز دام در دشت‌روم و تنگاری نگران کننده و فاجعه‌بار است، لذا مسوولان مرکز بهداشت و دامپزشکی موظف هستند به وظایف خود عمل کنند، ضمن اینکه دستگاه قضایی استان و دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد همواره در کنار ما بوده و همکاری لازم را داشتند که در تلاش هستیم وضعیت بد این دو منطقه را با همکاری دستگاه‌های استانی و حوزه قضایی استان ساماندهی کنیم تا کشتارها تحت نظارت بهداشت صورت گیرد و همه به قانون تمکین کنند.
این مسوول خاطرنشان کرد: در صورت عدم تمکین به قانون کسانی که در تنگاری و دشت‌روم هستند نسبت به پلمب واحدهای آنها اقدام می‌کنیم.
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: کشتار غیرمجاز در سپیدار، دشت دیلگون، مادوان و بلهزار یاسوج وجود دارد اما به صورت پر رنگ در تنگاری و دشت‌روم است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم کشتارها تحت نظارت دام‌پزشکی صورت گیرد.


کد مطلب: 409662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409662/عبور-کشتار-غیرمجاز-تنگاری-بویراحمد-آری-یا-خیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1