تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۹۶۲۶
پستوهای سیاست و کار خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد که «ابتر» ماند

صداقت نادیا و ترس از شکست

۱۳
۱
صداقت نادیا و ترس از شکست
کبنا ؛
بلاتکلیفی سرپرست فرماندار دنا و بخشداری پاتاوه بخشی از کارهای مردم را لنگ تصمیم سیاسیون و در انتظار گوشه چشمی از سوی آنها کرده است.
خرداد ماه 97، نادیا صداقت به عنوان نخستین زن فرماندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد، اما این تصمیم خوب استاندار در پستوهای سیاست این استان گیر کرده و ترس از درستکاری و صداقت «نادیا» در انتخابات 98 این اجازه را به آقایون نمی‌دهند که تکلیف فرمانداری دنا را برای مردم روشن کنند.
تأخیر در حکم فرمانداری «نادیا» این شائبه را به وجود می‌آورد که سیاسیون و صاحبان قدرت نمی‌خواهند «صداقت» در انتخابات آینده حکم فرما باشد. البته همه ماجراها به این هم ختم نمی‌شود. با توجه به شرایطی که در فضای سیاسی استان به ویژه شهرستان بویراحمد و دنا در حال شکل گیری است، رقابت‌ها آنچنان سخت و بی نظیر خواهد بود که احتمال هر اتفاقی وجود دارد.
رسانه‌ها اینگونه نوشته‌اند «بیش از یک سال است (خرداد ماه 97) نادیا صداقت به عنوان نخستین زن کهگیلویه و بویراحمدی به سرپرستی فرماندار دنا منصوب شده است و مهرماه 97 اردشیر روشناس به عنوان سرپرست بخشداری پاتاوه، منصوب شد.
بیش از یک سال است که فرمانداری شهرستان دنا با 43 هزار جمعیت، و بیش از 7 ماه است که بخش پاتاوه به عنوان پرجمعیت ترین بخش استان(با 28هزارنفر جمعیت) با سرپرست اداره می‌شوند و علی رغم انتقادات و اعتراضات اهالی این دو شهرستان تاکنون تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است. از طرفی وضعیت به شکلی پیش رفت که در حال حاضر یک ماه است که سرپرست بخشداری پاتاوه استعفا داد و علناً این بخش مهم بدون سرپرست اداره می‌شود.
به شکل کاملا متناقضی با وضع موجود، این تصمیم های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای «بالا بردن انگیزه و روحیه کاری و تقویت آن» در بین نیروهای وزارت کشور جلوه داده شد و شراط نامساعد فعلی و بلاتکلیفی وضعیت سرپرست فرمانداری شهرستان دنا و بخشداری پاتاوه نادیده گرفته شد.
متاسفانه با گذشت این بازه زمانی هنوز تغییری در وضعیت این شهرستان مهم صورت نگرفته است و گویا سرنوشت مردم این شهرستان به انتخابات98 مجلس شورای اسلامی گره خورده است و «نقش نماینده بویراحمد و دنا» و چشم انداز ایشان برای انتخابات بیشترین سهم را در این وضعیت بلاتکلیف و نگران کننده دارد؛ چرا که انتخاب افراد متمایل به ایشان برای انتخابات پیش رو برای آقای نماینده حیاتی است.»
موضوع بلاتکلیفی فرمانداری دنا و بخشداری پاتاوه به خطبه‌های نماز جمعه هم کشیده شد و واکنش امام جمعه پاتاوه را برانگیخت که در این باره گفت: «قانون سرپرستی در کشور سه ماه است و بیشتر از آن تخلف هست، واین نکته عدم مدیریت در پست‌های فرمانداری وبخشداری را با استاندار در میان گذاشتم که ایشان گفتند به همین زودی مدیران معرفی می‌شوند که چندین ماه از حرف استاندار می‌گذرد و مردان قانون ما خلاف قانون دارند کار انجام می‌دهند.»
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز تاکنون درباره فرمانداری دنا در رسانه‌ها و جلسات رسمی واکنشی نشان نداده و این تبدیل به چالشی جدی برای «زارعی» شده، چرا که اذهان عمومی اتفاقات پشت پرده مرتبط با انتخابات را دلیل تأخیر در حکم «صداقت» می‌دانند. گویا «زارعی» تصمیم دیگری برای فرمانداری دنا دارد و کسی را می‌خواهد که بهتر از «صداقت» انتخابات را مدیریت کند.
سهیلا نیک اقبالی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره می‌گوید: «رئیس جمهور کشورمان شعارهای خوبی در خصوص مشارکت ۳۰ درصدی زنان در مدیریت سیاسی دادند و مورد استقبال هم قرار گرفت اما باز هم می‌بینیم که این شعارها در استان کهگیلویه و بویراحمد به نتیجه مطلوب نرسیده است مخصوصاً در زمان «علی‌محمد احمدی» استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، البته نگاه ایشان خوب بود که برای اولین بار فرماندار زن در استان ما انتخاب شد و این نوید بسیار خوبی بود. اما عدم‌حمایت از «نادیا صداقت» فرماندار دنا دلایل انتخاباتی دارد، بررسی کرده‌ام و بدون تحقیق صحبت نمی‌کنم و تا کنون با خانم «صداقت» صحبت شخصی نداشتم که بخواهم خیلی خصوصی به مسئله نگاه کنم، اما مجموعه فرمانداری دنا میگویند که ایشان اقدامات بسیار خوبی انجام داده است اقدامات ایشان هم که در رسانه‌ها می‌بینم مشاهده می‌کنم که خانم «صداقت» روزانه پیگیر مسائل هستند و خیلی کمتر از فرمانداران دیگر کار نمی‌کنند و به نظر بنده می‌توانند ادامه بدهند و اگر نگاه انتخاباتی نباشد و نماینده بویراحمد و دنا نخواهد که فرد دیگری را برای انتخابات آنجا بگذارد، درحالی‌که ایشان اقدامات و عملکردش مشکلی نداشته و می‌تواند ادامه دهد.»
اما جدای از چالش فرمانداری دنا، غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا با چالش دیگری هم روبرو است؛ و آن هم، «عدم حمایت بخش عظیم اصلاح طلبان منتسب به حامیان سید باقر است، چرا که سید باقر در دور قبل حمایت نسبی از زارعی داشت، و چون این مسئله را مانعی برای رأی آوری هدایت خواه می‌داند، در این دوره از او حمایت نخواهد کرد. گو اینکه خبرها حاکی از حضور نیروهای اصلاح طلب مورد توافق اکثریت اصلاح طلبان از جمله سید باقر در این دوره انتخابات دارد. عملکرد ضعیف زارعی، در مقابل یکه تازی‌های تاجگردون یکی از دلایل مهم این عدم حمایت می‌باشد. عملکرد طایفه گرایانه زارعی و چینش شدید نیروهای هم طایفه‌ای او در ادارات باعث گردیده تا زمزمه‌های جنبشی شبیه جنبش «نه به هدایت خواه» در این دوره علیه او شکل گیرد.»
تردید اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب گزینه واحد در انتخابات گذشته، سبب شد تا بخشی از اصلاح طلبان به سمت زارعی کوچ کنند و بخشی از آنها هم بر سر دو راهی بلاتکلیفی به محمد بهرامی رو بیاورند. مسئله‌ای که به نظر می‌آید در این دوره اتفاق نیفتد.
عملکرد زارعی نیز مقوله‌ای است که هم به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود و هم به پای او و از این منظر هم دیدگاه مثبتی وجود ندارد. در هر صورت اگر اصلاح طلبان بر روی یک گزینه واحد به اجماع برسند، کار تا حدود زیادی برای «زارعی» سخت می‌شود و حتی حتی تعویض «صداقت» با «یک گزینه ایده آل خودی» نمی تواند برای او راهگشا باشد.
قوام فروزان، محمدعلی وکیلی و محمد بهرامی گزینه‌هایی هستند که روی میز اصلاح طلبان گذاشته شده‌اند و نظر بزرگانی همچون سید باقر موسوی در این خصوص تعیین کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر کسی فرماندار دنا بشه بازم زارعی شکست میخوره . هیچ فرمانداری این دور در دنا نمیتونه تخلف کنه .
ع۷۷۷۷۷
Russian Federation
خدایی بدون سرپرست هم با سرپرستی فرمانداری وبخشداری تفاوتی ندارد دراستان کهگیلویه و بویراحمد فرماندار زن جواب نمیده این آقای روشناس خیلی آدم پاک ومتدینی است اما پرستیژ بخشداری حداقل باید نیروی سیاسی باشد
Iran, Islamic Republic of
دلایل اینکه خانم صداقت هنوز حکم سرپرستی دارد
۱ - عدم اعتماد کامل نماینده محترم بر حمایت خانم صداقت در انتخابات اسفند ۹۸
۲-خانم بودن ایشان و عدم کارایی در جمع آوری آرا
۳-نارضایتی آقای تاجمیری از جایگاه کنونی خود که بعنوان مسئول ستاد نماینده محترم کاملا منطقی است
نتیجه گیری: انتخاب خانم صداقت یعنی حذف تاجمیری و زیلایی
انتخاب تاجمیری یعنی حذف صداقت و سی سخت
آخ و بخت عسکر
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت زارعی و هدایت خواه رو از سر ما کم کن
آمین..
Iran, Islamic Republic of
برای اقای زارع نماینده واستاندر متاسفم که از خانم صداقت نمیخواهند حمایت کنند
گنجه ای شماخی
Iran, Islamic Republic of
زارعی با توجه به نارضایتی شدیدی که از ایشان وجود دارد شکست خواهد خورد. بهرامی هم هیچگاه نمی تواند ردای اصلاح طلبی را بر تن کند جون خاستگاه ایشان از محفل هدایتخواه بوده. گزینه روی میز اصلاح طلبان قوام فروزان میباشد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان ما و به ویژه در شهرستان بویراحمد و دنا در حال حاضر
نماینده مجلس با حفظ سمت دخالت بسیار زیادی در امور دستگاههای اجرایی استان مینماید . این امر موجب روزمَرَگی در استان شده و امورات لنگ است لازمست در اینمورد اقدام عاجل به عمل آید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بروکشکتوبساب همتون ازقدرت زارعی ع..
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
قطعا آقای زارعی به فکرانتخابات هست واگردردقیقه آخرشب انتخابات احساس خطرکرد...............
Iran, Islamic Republic of
زارع رفت .
محدرضا
Iran, Islamic Republic of
زارع دیگه تمام شد +درود بر دکتر درخشنده +درود بر روشنفکر +
Iran, Islamic Republic of
اگه هم برفتی همه چی خوب ایابی آخ سی افشار که قدرشه نونسیم
بی نام
Romania
به خدا باید برا . مراسم فاتحه خوانی گرفت،،،،،
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1