تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۰۹۵۸۹
به دلیل عدم رعایت استاندارد و نداشتن کیفیت:

طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تعطیل شد

۳
۰
طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تعطیل شد
کبنا ؛گواهینامه داشته باشید یا نداشته باشید، رانندگی کنید یا رانندگی نکنید و سرانجام با هر وسیله‌ای که در خیابان‌های شهر یاسوج تردد کنید، صابون آسفالت بی کیفیت خیابان‌ها و پر از چاله و چوله این شهر به تنتان خورده است.
ایسنا نوشت: هر دستگاهی که برای شهر و مردم کار کند باید مورد حمایت و کمک قرار گیرد اما شهرداری در اجرای طرح نهضت آسفالت باید کیفیت را فدای سرعت نکند و مسائل فنی و منهدسی را در این زمینه رعایت نماید.
به نظر می‌آید باید شهرداری در خصوص کیفیت بخشی به آسفالت اهتمام بیشتری داشته باشد تا شاهد هدر رفت هزینه‌ها و دوباره کاری نباشیم. مردم یاسوج انتظار آسفالت خیابانها را دارند اما باید با کیفیت انجام شود.
طبق بررسی‌های اجرای طرح نهضت آسفالت در خیابانهای شهر یاسوج کیفیت فدای سرعت شده و مسائل فنی و منهدسی در این زمینه رعایت نشده است. به عنوان مثال از میدان جهاد به سمت میدان شهدای نیروی انتظامی (فلکه ساعت) که بر روی آسفالت جدید حرکت کنید شاهد بی کیفیت بودن آسفالت انجام شده خواهید بود. همچنین در برخی نقاط شهرک جهاد و امام حسین (ع) نیز این مساله مشاهده می‌شود.
در صورت مشاهد موردی تذکرات لازم داده می‌شود
علی اکبری تبار، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز می‌‌گوید: ارائه خدمات جزو وظایف شهرداری است اگر انجام دهد می‌گویند که مشکل دارد و اگر انجام ندهد می گویند که چرا انجام نمی‌شود.
وی افزود: باید در اجرای طرح نهضت آسفالت باید کیفیت مصالح و اجرا و زمان باید رعایت شود و در صورتی که موردی مشاهد شود حوزه فنی شهرداری احضار و تذکرات لازم داده می‌شود. همچنین بازدیدی از روند اجرای آسفالت خیابانهای شهر خواهیم داشت.
اکبری تبار با توجه به این همه گرانی و وضعیت قیر باید کیفیت اجرای آسفالت در خیابانهای شهر یاسوج رعایت شود و کیفیت فدای کمیت و سرعت نشود.
اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای یاسوج ایراداتی دارد
انتظام سهمگین، دبیر شورای فنی استان و معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج ایراداتی دارد که بصورت کتبی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار و کارشناسان شهرداری اعلام شده است.
وی افزود: لکه گیری آسفالت ضوابطی دارد که در مراحلی از انجام لکه گیری در یاسوج رعایت نشده است. با وجود زحمات قابل تقدیر انجام شده اما عوامل اجرایی تجربه لازم را ندارند.
سهمگین با بیان اینکه لکه گیری آسفالت خیابانها ایرادات تاثیرگذاری دارد، اظهارکرد: برش لکه‌ها باید به شکل هندسی در بیاید، محل لکه جارو و تمیز شود، کم و زیاد بودن قیر روی کف برش زده و عدم اتصال بین آسفالت جدید و قدیم که در مواقع بارندگی مشکل ایجاد می‌کند از جمله ایرادات اجرای لکه گیری است.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سطح آسفالت قدیم و جدید لکه گیری باید یا هم سطح و یا یکی دو میلی متر بالاتر باشد تا با ترافیک هم سطح شود که متاسفانه این مساله نیز در کار شهرداری یاسوج رعایت نمی‌شود.
سهمگین در خصوص کیفیت مصالح آسفالت اجرا شده در خیابانهای شهر یاسوج تصریح کرد: کیفیت و دانه بندی آسفالت کارخانه آسفالت شهرداری مورد تأیید نبوده و در صورتی که آسفالت در حال اجرا از کارخانه شهرداری باشد مورد تأیید نیست.
وی ادامه داد: در اجرای روکش آسفالت خیابانها اتصال خطوط طولی و عرضی دو آسفالت به شکل اصولی انجام نمی‌شود و ایراداتی نیز دارد. برای روکش آسفالت روی آسفالت موجود باید تمام لکه‌ها گرفته شود و همواری صورت گیرد اما متاسفانه از سوی شهردایر یاسوج این مورد هم اجام نمی‌شود.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 10 روز پیش طی نامه کتبی موارد و ایرادات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج را به معاون هماهنگی امور عمران استانداری، شهردار و کارشناسان فنی شهرداری اعلام کردیم.
مدیرکل امور شهری و شهرداریهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از عدم رعایت اصول فنی و مهندسی در نهضت آسفالت شهر یاسوج خبر داد و گفت: طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
سید حسین کاظمی افزود: این طرح بعلت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی در اجرای آسفالت از دیروز شنبه، ۲۱ اردیبهست ماه تعطیل شده است.
 کاظمی با بیان اینکه حوزه شهری استاندار نظارت بر اجرای آسفالت خیابانهای یاسوج می‌کند، اضافه کرد: اجرای با کیفیت آسفالت بخصوص در شهر یاسوج اولین دستور کار جلسه همایش شهرداران استان است و این مساله بررسی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کیفیت صفر
Iran, Islamic Republic of
خوا نیه و مسئولل ایما ایسو ک خشو هیچ کاری نیکنن نیلن شهردار فقیر کار خشه کن
ممو
Iran, Islamic Republic of
لکه گیری به درد خودشون میخوره ایا یه لایه نازک روکش اسفالت میریختن بهتر نبود
اینا فک میکنن صرفه جویی میشه ولی دوباره کاری میشه وهزینه ها بالاتر میره
اونم توشهری که گردشپذیره و از همه جا ی کشور به این شهر میان
خدایی زیبنده نیست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1