تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۰۹۵۱۴
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (بخش سیزدهم)

تاجگردون می‌آید

۱۵
۲
تاجگردون می‌آید
کبنا ؛اگر دهه 70 را با اندکی مساحمه دهه سید باقر موسوی و دهه 80 را دهه ستار هدایتخواه در عرصه انتخابات و اثرگذاری سیاسی بدانیم بدون شک دهه 90 از آن غلام رضا تاجگردون است.
سیاستمدار اقتصاددان و یا اقتصاد دان سیاستمداری که موافقان و مخالفانش در جایگاه و اعتبار سیاسی وی متفق القول هستند.
بدون شک وی تنها کسی از کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون به یکی از حساس‌ترین کانون‌های تصمیم گیری در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور رسیده است و از قِبَل جایگاه ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توانسته است به یک شخصیت مهم و تاثیرگذار تبدیل شود.
تاجگردون سطح سیاستمداری در استان را افزایش داد و حتی می‌توان رشد وی را آغاز گر یک مرحله مهم در تاریخ استان دانست که بعد از آن نیروی انسانی استان موفق به حضور در جایگاه‌های ملی شد. این موضوع نه به این معنا است که این نیروها جمله با حمایت تاجگردون این سمت‌ها را گرفته باشند بلکه بر عکس منتدقین در مواردی تاجگردون را به کم کاری در یان بخش متهم می‌کنندم.
 تاجگردون‌ها با بهرام تاجگردون وارد عرصه سیاسی استان و کشور شدند. شاید اگر قرار باشد دهه‌ها به نام یک شخصیت سیاسی و انتخاباتی نامگذاری شود دهه 60 متعلق به بهرام تاجگردون است. نفوذ و اعتبار بهرام تاجگردون در سال‌های اول انقلاب اسلامی تنها محدود به گچساران نبود بلکه آنزمان حوزه انتخابیه گچساران و کهگیلویه یک حوزه مشترک بودند و تاجگردون در حزب جمهوری اسلامی نیز دارای جایگاه و اعتبار بود. شکی نیست که بهرام تاجگردون در رشد و پیشرفت ابتدایی غلام رضا تاجگردون نقش داشته است هر چند کسانی که با غلام رضا تاجگردون کار کرده‌اند می گویند وی از همان ابتدا و در سازمان ذی نفوذ برنامه و بودجه نشانه‌هایی از یک مدیر و شخیت توانمند را با خود داشت.
پایان بهرام تاجگردون پایان عصر تاجگردون‌ها نبود و بعد از این دوران تاجگردون جدیدی در عرصه سیاسی استان و حتی کشور ظهور کرد. عملکرد تاجگردون دوم در سازمان مدیریت و برنامه کشور سبب شد وی از دست محمد خاتمی رئیس جمهور وقت نشان دولتی درجه سوم خدمت دریافت کند. سال 1386 و در حالی که دوران عسرت و فترت اصلاح طلبان در عرصه سیاسی کشور بود تاجگردون در گچساران نامزد انتخابات شد. رقبای قدرتمندی در آن دوره در گچساران نامزد بودند و در حالی که تا ساعت پایانی شب شمارش آراء اخبار غیر رسمی حکایت از پیروزی تاجگردون داشت در نهایت این سید قدرت حسینی بحرینی بود که در نامه ارسالی مسعود حسینی به ستاد وزارت کشور در کنار نام های علی محمد بزرگواری و ستار هدایتخواه به عنوان نامزدهای پیروز در سه حوزه انتخابیه گچساران، کهگیلویه وبویراحمد قرار داشت.
تاجگردون چهار سال بعد از 86 را در سکوت و حضور در مؤسسات علمی و آموزشی وابسته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشت سر نهاد. حوادث سال 1388 سبب شد اصلاح طلبان یا روانه زندان شوند و یا به سکوت مطلق رو بیاورند. آن‌ها در سال 1390 کاملاً برکنار از فضای انتخابات نظاره گر اتفاقات و رقابت میان طیف‌های اصولگرا بودند.
اما در کهگیلویه وبویراحمد اتفاقات خاصی در حال شکل گرفتن بود. محمد موحد در کهگیلویه رد صلاحیت شد و بزرگواری برای دومین دوره به مجلس راه پیدا کرد. در بویراحمد بعد از سه دوره رقابت زارعی و هدایتخواه و دو پیروزی هدایتخواه این بار زارعی موفق به شکست دادن هدایتخواه شد و در گچساران نام غلام رضا تاجگردون به عنوان پیروز اعلام شد تا وی از محدود چهره‌هایی باشد که در قامت یک نامزد اصلاح طلب وارد مجلس شورای اسلامی شود.
 یک سال و نیم اول نمایندگی تاجگردون و زارعی به سختی گذشت. در ابتدای کار اکبر نیکزاد استاندار وقت استان هیچ فرصتی برای اعمال نفوذ این نمایندگان نگذاشته بود. جابجایی نیکزاد با صابری سبب برخی امیدواری‌ها شد اما خیلی زود مشخص شد که صابری به مراتب از سلف خود در نوع مواجه با نمایندگان سخت گیرتر است.
انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دقیقاً شبیه پیروزی احمدی نژاد در سال 84 و استفاده هدایتخواه از این فرصت یک نقطه عطف در مسیر سیاسی تاجگردون بود. اگر چه منتقدین تاجگردون ادعا داشتند که تاج گرون حمایت چندانی از روحانی نداشته است ولی کاملاً مشخص بود که عصر اقتدار تاجگردون با وجود نیروهایی همچون نوبخت، نهاوندیان، دژپسند، فضلی و ... شروع شده است.
عملکرد تاجگردون در دو سال مانده نمایندگی‌اش با انتقادات زیادی همراه بود. برخی از اصلاح طلبان که گفته می‌شود بهرام تاجگردون نیز از این طیف است به نوع عملکرد تاجگردون انتقاد داشتند و مدعی بودند تاجگردون در تهران اصلاح طلب است و در کهگیلویه و بویراحمد اصولگراست.
روابط کاملاً نزدیکی میان تاجگردون و تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد و در رأس آن موسی خادمی وجود داشت. چند سازمان در استان به نیروهای تاجگردون سپرده شد که همین موضوع با واکنش تند سیاسیون، رسانه‌ها و افکار عمومی در شهرستان بویراحمد مواجه گردید.
بخشی از موضوع «عزت بویراحمد» که اولین بار توسط باقر موسوی مطرح شد برآیند همین نفوذ گسترده تاجگردون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
منتقدین «غلام محمد زارعی» با شدیدترین ادبیات و ترفندها به زارعی حمله می‌کردند و ادعا داشتند؛ «عزت بویراحمد» در دوران زارعی و با نفوذ تاجگردون بر باد رفته است. اما این حربه چندان جواب نداد و در سال 1394 بار دیگر زارعی در بین سه رقیب قدرتمند و با آرای بسیار نزدیک موفق شد به مجلس راه پیدا کند.
در گچساران اما شرایط کاملاً متفاوت بود اصولگرایان شناخته شده حاضر به نامزدی و یا به عبارتی پذیرش وضعیت از پیش شکست خورده نشدند و تنها فولادی وندا نامزد شد که با اختلاف بالا از گزینه لیست امید شکست خورد.
یک سال بعد از پیروزی تاجگردون بار دیگر حسن روحانی موفق به تکرار ریاست جمهوری‌اش شد. تاجگردون ابتدا به جهت عضویت در هیئت نظارت بر انتخابات شوراها برای فعالیت انتخاباتی منع قانونی داشت ولی وی از آن عضویت استعفا داد و شروع به فعالیت انتخاباتی به نفع حسن روحانی کرد. تاجگردون سخنرانی بسیار تندی بویژه علیه محمدباقر قالیباف در خیابان سردار جنگل جنوبی یاسوج در جلوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی ایراد کرد و در روز حضور اسحاق جهانگیری در مصلی یاسوج نیز سخنرانی کوتاهی داشت.
بسیاری‌ها معرفی علی محمد احمدی در استان را متأثر از نفوذ تاجگردون و نزدیکی احمدی و تاجگردون در کمیسیون بر نامه وبودجه می‌دانند ولی جدای از صحت و سقم این موضوع در طول دوران مدیریت احمدی اتفاق خاصی برای تعامل تاجگردون با مدیریت ارشد استان نیفتاد و حتی یکی از معاونان احمدی از میان نزدیکان تاجگردون انتخاب شد و بعدها هم رحیمی دیگر نیروی نزدیک به تاجگردون توسط موسی خادمی به لرستان منتقل شد.
اما این سال‌ها سختی‌ها و مشکلاتی را نیز برای تاجگردون به همراه داشته است. نام، فعالیت، سخنان و در مجموع هرنوع کنشی از سوی تاجگردون با بیشترین واکنش‌ها از سوی رسانه‌ها و سیاسیون مواجه شده است.
رد پای هر انتصابی در استان به تاجگردون وصل می‌شود، هر موضع تاجگردون چه در سطح ملی و چه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با تأیید و رد موافقان و مخالفان مواجه می‌شود. هر سفر و بازدیدی از استان و گچساران توسط مقامات کشوری محمل واکنش‌های تند درون استانی است. دیدارهای تاجگردون و جلسات تاجگردون و اخیراً سفرهای خود وی نیز با شدیدترین واکنش روبرو می‌شود و این رویه احتمالاً در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد.
وضعیت سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها چنان حول نام تاجگردون قرار دارد که بیماری وی در سال گذشته فضای عمومی استان را کاملاً متأثر از خود کرد. اکثر چهره‌های سیاسی کشور از تاجگردون عیادت کردند در همان دروان نقاهت یک مصاحبه از ستار هدایتخواه و اظهار نظر در مورد انقلابی بودن تاجگردون سلسله واکنش‌های شدیدی را در پی داشت. بعد از بهبودی نسبی تاجگردون و بازگشت به گچساران در میان استقبال گسترده طرفدارانش وی در یک سخنرانی به تندی جواب هدایتخواه را داد. هدایتخواه نیز خیلی سریع شبیه بقیه اصولگرایان که بواسطه محدودیت مناظره برای اصلاح طلبان از این حربه استفاده می‌کنند تاجگردون را به مناظره دعوت کرد و تاجگردون مدتی بعد از این دعوت با به اشتراک گذاشتن عکس دیدار خود با قاسم سلیمانی جواب این دعوت را داد. البته این رفتار هدایتخواه واکنش چند تن از اصولگرایان از جمله بزرگواری را نیز در پی داشت.
اینک در آستانه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و نه ماه مانده تا این ماراتن مهم فضا کاملاً انتخاباتی شده است و شدت این فضای انتخاباتی در گچساران بیش از هر جای دیگر استان احساس می‌شود. هیچ نشانه‌ای از اینکه ممکن است تاجگردون قصدی برای آمدن نداشته باشد دیده نمی‌شود و قرائن همه حاکی از چهارمین حضور تاجگردون در عرصه انتخابات است. اما در نقطه مقابل بلاتکلیفی و تکاپو رقبای تاجگردون برای حضور در صحنه انتخابات زیاد است برخی از این رقبا به امید انتخابات استانی نشسته‌اند و بسیاری هم امیدوار به تغییر و تحولات پیش رو هستند.
اگر چه سرنوشت قطعی انتخابات استانی روشن نیست اما کارشناسان بر این باورند که تاجگردون یکی از مستعدترین گزینه‌ها برای این نوع از انتخابات است و وی می‌تواند باز در این انتخابات موفق باشد.
در سطح استان انتقاداتی به تاجگردون وارد بوده است در شهرستان بویراحمد کماکان عزت بویراحمد موضوعی است که بویراحمدی‌ها معتقدند توسط تاجگردون و یا به عبارت محفلی «میرشکار» آسیب دیده است و باید انتقام این آسیب گرفته شود. با این وجود وی خوب توانسته است در این حوزه نیروهایی را مورد حمایت قرار دهد. در کهگیلویه اما شرایط فرق می‌کند نوستالژیای دوران بهرام تاجگردون و نزدیکی‌های منطقه‌ای گچساران و کهگیلویه از ابتدا سبب شد بخش زیادی از مردم این حوزه انتخابیه در سال 1386 و بویژه در سال 1390 به گچساران رفته و از تاجگردون حمایت کنند ولی با این وجود آنها معقدند تاجگردون از انها هیچ حمایتی نداشته است.
 نه تنها در مورد کهگیلویه و نیروی انسانی آن تاجگردون مورد انتقاد است که در بقیه استان و حوزه‌های کاری مشابه همین توقعات و انتظارات از تاجگردون وجود دارد و آنها معقتدند تاجگردون به عنوان یک چهره ملی باید همه استان را با یک چشم ببیند. تاجگردون در جواب این انتقادات البته معتقد به انجام تبعیض نیست ولی درعین حال خود را نماینده مردم یک حوزه مشخص می‌داند که در مقابل این حوزه مسئول و پاسخگو است.
استانی شدن انتخابات اگر چه حالا کمی نامحتمل به نظر می‌رسد ولی اگر قطعی و نهایی شود، آن وقت در این فرجه کوتاه سبب خواهد شد تاجگردون با شدت بیشتری به نسبت گذشته به کل استان نگاه کند. در ماه‌های گذشته وی مهمان برنامه‌های خاص دیگر شهرستان‌ها بوده است و در قضیه تغیر نام استان که با حواشی زیادی روبرو بود و برخی از مخالفان تغییر نام استان این پروژه را مربوط به تاجگردون می‌دانستند وی در یک سخنرانی احساسی بخشی از تبار خود را متعلق به بویراحمد عنوان کرد و بعد از آن هم تغیر نام استان به تاریخ پیوست.
تاجگردون هر اندازه طرفداران متعصبی دارد مخالفین تندی نیز دارد. در موضوع بودجه سال 1398 انتقاد تاجگردون از برخوردهای سیاسی با بودجه با واکنش محمدعلی وکیلی مواجه شد. تیم رسانه‌ای وکیلی که به همراه وی بر موضوع لر هراسی توسط طیف‌های مختلف تاکید دارند بر این اعتقادند که تاجگردون هیچ همراهی و مقاومتی علیه پروژه لرهراسی ندارد و این موضوع برایش از اولویت برخوردار نیست و بویژه در قضیه فشار بر محمدعلی افشانی تاجگردون بر خلاف وکیلی که تمام قد از شهردار سابق تهران حمایت کرد هیچ حمایت نداشت و اگر تاجگردون مایل به ماندن افشانی بود می‌توانست جلوی این کار را بگیرد. اما طرفداران تاجگردون این موضوع را رد می‌کنند آنها می گویند که وکیلی تنها در شعار علیه این موضوع واکنش نشان داده است و اتفاقاً در محدود فرصت‌هایی که باید علیه این موضوع واکنش نشان می‌داد یعنی استیضاح وزیر رفاه به خاطر سقوط هواپیما کنار کشید و تاجگر دون و هاشمی پور پور آنهم در غیاب زارعی هزینه‌های سنگینی برای این موضوع پرداخت کردند. تیم تاجگردون هم چنین در مورد عدم حمایت تاجگردون از افشانی مدعی هستند که در آن دوران تاجگردون بیمار بوده است و عملاً نمی‌توانست کاری کند.
تاجگردون به خوبی می‌داند که نمایندگی و جایگاه فعلی‌اش بر هر مسئولیت دیگری برتری دارد و حتی وقتی از سوی دولت در ابتدای دولت دوازهم دعوت به همکاری شد حاضر به ترک مجلس نشد. تاجگردون اگر چه سختی کار در مجلس پیش رو را می‌داند ولی نشان داده است کارش را به خوبی بلد است و می‌تواند در هر مجلسی کار کند.
ماه‌های آینده ماه‌های پر التهابی در فضای سیاسی استان خواهد بود و تاجگردون هم سیبل بخش زیادی از حملات و انتقادات و انتظارات هم در حوزه گچساران و هم در حوزه بویراحمد و کهگیلویه خواهد بود حتی اگر انتخابات استانی تأیید نشود.
به همان اندازه که تاجگردون از نام، اعتبار و جایگاه برخوردار است توقعات و انتظارات از وی بالاست. وی بر روی لبه تیغ حرکت می‌کند کارهای بزرگش دیده می‌شوند و برایش توقع ایجاد می‌کنند و در مواردی وظیفه‌اش دانسته می‌شود. همزمان با کوچکترین اشتباهات و یا لغزش از سوی همه گروه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرد. نام وی باعث شده است در کل استان مورد تعریف و توقع و حتی انتقاد باشد و در آخرین مورد امام جمعه قلعه رئیسی که معمولاً موضع انتقادی نسبت به همه چیز دارد دست به دامان وی برای حل مشکل جاده قلعه رئیسی شود.
با این اوصاف باید گفت: تاجگردون با وجود همه فراز و فرودها و جذب و ریزش‌هایی که داشته و دارد برای یک رقابت انتخاباتی بار دیگر در صحنه حاضر خواهد شد؛ جز اینکه وی خود ترجیح دهد نیاید و یا مشکلات شخصی داشته باشد که البته همان گونه که گفته شد نشانه‌ای از این موضوع تاکنون ظهور نکرده است.
----------------------------------------------------------------------
قسمت پنجم [چهره های جدید انتخابات بویراحمد]
قسمت هفتم[ انتخابات استانی]
قسمت نهم [موحد]
قسمت دهم [عدل هاشمی پور]

قسمت یازدهم[محمدعلی وکیلی]
قسمت دوازدهم [اصلاح طلبان کهگیلویه]
نام شما

آدرس ايميل شما

کلاغ
Iran, Islamic Republic of
خدایی چطور حاضر شدی وکیلی و تاجگرودون مقاسیه کنی فرق انها در اینست
در حوزه انتخاباتی گچساران و باشت منتقدان و مخالفان بخاطر وسعت دید بلند تاجگردون است و حتی بعضی از اصوالگرای فرا جناحی در دور قبل اگاهانه از او وی حمایت کردنند
تاجگردون استوانه کهگیلویه و بویر احمد است
سید باقر ستون بویر احمد است اهل معامله حتی با دومین شخص مملکت براساس قانون اساسی در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نشد طوری که نوشته و ابلاغ شده که ممبعد پاسخ موسوی نماینده بویر احمد را ندهید .مستندات هست
و . که جای ان مرد بزرگ چون سید باقر و لر زبان همچون محمد علی وکیلی از حوزه انتخابتی سید باقر نماینده و عضو هیت رئیسه مجلس باشد در کار زار عمل و دفاع از مطالبات مردم بویر احمد بکمک تاجگردون با اختلاف یک رای استیضاح وزیر منتفی میشود بخاطر تصمیم لیست امید و ماندن در ان .
چطور وکیلی علی رغم سوکند نامه که یاد کرده بود به دفاع از حق و حقوق لر زبان
کهگیلو یه و بویر احمد در حمایت از خانواده حادثه دیده سانحه هواپیمایی اسمان حمایت نکرد .
ما دیگه بهت اعتماد نداریم
شما در قضیه طرح ترافیک شهر تهران که بناچار اعلام نمودید در خصوص دخترتون
سابقه مصاحبه شما در سایت مشرق در خصوص فرزندانت برادرانت . خانواده ات . دامادت . برادر زاده ات
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار چرام که درست حقایق را گفته شما چرا واقعیت ها را نمی پذیری؟! برادر عزیز آب از سد کوثر به بهمئی(لیکک) را قرار بود سیاوش فرماندار احمدی نژاد در اردیبهشت 91 افتتاح کند و به بهره برداری برساند!!!! سپس جناب سردار هاشمی هم در سخنرانی های تبلیغاتی و انتخاباتی قول شرف داد و هم در همان روزهای اول بعد از پیروزی در انتخابات با شانتاژ تبلیغاتی در حالی که نشان می داد لوله ها را بر شانه خود کرده و در حال لوله کشی از سد کوثر به بهمئی بود مردم فکر کردند که در چند روز آینده یعنی اریبهشت 95 آب سد کوثر به بهمئی به بهره برداری می رسد ولی دوباره در اردیبهشت98 لوله های لوله کشی از سد کوثر به بهمئی را به کول کرده و می گوید اختلالی پیش آمده تا چند ماه آینده اگر مشکلی پیش نیاید آب به بهمئی می رسد بابا مگر مردم ...! در جاده هم همینطور!!برو فقط مرکز شهرستان بهمئی یعنی لیکک را ببین دیگر روستاها پیش کش!! در برق شهرستان و گاز شهرستان هم همینطور!!!! هر روز لوله های گاز ممبی و سرآسیاب و کت بهمئی روی کول سردار و خبری از گاز نیست!!! بنابراین واقعا حق این مردم پایمال شده!!!.....
صمد
Iran, Islamic Republic of
راست گفتند کبنا کاسب انتخاباتی میخاد باشه به قول وکیلی شده بولتن انتخاباتی
اصلاح طلب٧
Iran, Islamic Republic of
باسلام وعرض ادب
همه مه ميدانيم كه جناب تاجگردون درسقوط هواپيما ازعزت لرخصوصا استان دفاع كرد وكساني كه خودرا ازجنس مردم ميدانستند تاجگردون راهمراهي نكردند وسوال ازعزيزان منتقد تاجگردون اينست خون مهم تربود ياوابستگي حزبي وگروهي خون مهم تربود يامعامله باورير رفاه و وزير مسكن وشهرسازي(راه) من خودم يك بويراحمدي هستم ولي بدون از درنظرگرفتن طيف گروهي ياناسيوناليست قومي واقعا درآن برهه اي كه اون اتفاق مهم افتاد فقط تاجگردون بود حمايت قاطع كردوخودرابه خطرانداخت عزيزان بايد منتقدكساني باشيم كه هواپيما درمنطقه شون ياحوره انتخابيه شون سقوط ميكنه ولي حاضرنيستن رأي به استيضاح بدهند ايا درمقابل خون واين همه مصيبت نظرحزبي ومصالحه بخاطر چند پروژه صلاح بود وبعد ميگن تاجگردون ميخواست خودشومطرح كنه واقعا بايدتاسف خوردچه نيازي داشت ميتونست ازحدود١١ سازمان يانهادي كه زيرمجموعه وزرات تعاون كار ورفاه است امتيازبگيرد ومثل. مابقي ساكت بنشيندوتاجايي كه خودم اطلاع دقيق دارم خيلي ازفرستادگان وزيررفاه اومدن برا معامله ولي ايشان نپذيرفت وواقعا دراون زمان ازهاشمي پورهم تشكركرد بياييم منصفانه قضاوت كنيم درهمين ايام چطورايشون كمسيون برنامه وبودجه رابه استان آورد وحتي به شهرستان دنا واين رابايدبپذيريم كه تاجگردون نماينده حوزه گچساران وباشت است وموكلينش ازش انتظاردارند واين رابه جرات ميگم تاجگردون تمام توانش راخصوصا درسانحه سقوط هواپيما بكاربست ٠٠
باسپاس وافر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با قدرت میاد و مردم گچساران با رای بالا انتخابش میکنن
Iran, Islamic Republic of
شیر زرد باوی میرشکال کوه خامی افتخار استان تاجگردون با اخلاق دوستت داریم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شیر بیشه .غیر از خو ببیته
علی
United States
این دور فاتحه آقای زارعی خونده است
Iran, Islamic Republic of
په زارعی نه بهتر از هدایت خواهه؟
گاز
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون مرد بزرگ عرصه سیاست
م
Iran, Islamic Republic of
باتحه هدایت هم خوانده است
دانش محمودی
Iran, Islamic Republic of
لب تر کن تا جان نثار کنیم دکتر جان ایران و دنیا تو رو میخواند فراتر از استان با نامت ما را در عزت ببر
حميد علوي
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب اقاي تاجگردون يك چهره ملي هستش وحيف ميشود ك چنين فردي از صحنه انتخابات كنار رود.پس منتظر خواهيم ماند تا بارديگر همچون نگين انگشتري در مجلس براي استان بدرخشد🙏🏻🙏🏻🙏🏻
حسن کمایی
Iran, Islamic Republic of
کشور ایران با آن همه ذخایر وگنجینه خدادادی که دارد به این دلیل که امثال غلامرضا تاجگردون سکاندار وتصمیم گیر برنامه و بودجه آن هست به فجیع ترین وضع با اقتصادی مرده و مردم. درآمده و ازهرطرف آماج هرج ومرج؛اختلاس؛ پولشوئی ودریک کلمه یغمای اقتصادی شده وهرساعت شاهد اوضاع وخیم نابسامان اقتصادی کشور و نمایان شدن اختلاس وفساد مهره ها. هستیم که چه بلایی . آوردند!بدتر اینکه باکمال پرروئی دست بردارهم نیستندوادعای معصومیت و مظلوم نمایی هم میکنندوو الی آخر...
سیده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون این دور رو مگر در خواب ببینه
چه کرده به جز وام و پول و پروژهبه تاجگردون ها و امینی هاو گوهرگانی ها و حلقه ی یاران خودش؟؟؟
مردم گچساران بیدار شدن دیگه
دوبار گزیده نمیشن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1