تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۰۹۴۰۵
جلساتی که در استانداری بحران می‌سازند و همه را به دردسر انداخته‌اند

استانداری کهگیلویه و بویراحمد عامل بروز بحران در استان

۹
۰
استانداری کهگیلویه و بویراحمد عامل بروز بحران در استان
کبنا ؛جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد که برای کنترل بازار این استان برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه نتیجه‌ای در بر ندارد، بحران ساز هم هستند. جلسات ستاد تنظیم بازار که برای کنترل گوشت قرمز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بازار را بهم ریخت تا جایی که برخی قصابی‌ها گوشت را به قیمت 107 هزار تومان فروش می‌کنند.
تسنیم در این باره نوشت: «تصمیم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بازار گوشت در این استان را به هم ریخت تا جایی که برخی قصابی‌ها گوشت را به قیمت ۱۰۷ هزار تومان فروش می‌کنند.
 به دلیل تصمیم‌های غیر منتظره و غیر منطقی برخی مسئولان و متولیان امر از جمله حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بازار گوشت بویژه در مرکز استان در 145 روز گذشته حال و روز خوشی ندارد.
مهرماه 97 ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد قیمت گوشت بزو میش را 44 هزار تومان و بره و بزغاله را 54 هزار تومان اعلام کرد ولی در کمتر از 60 روز با گران شدن دام زنده قصابان شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان خواهان افزایش قیمت شدند.
روز به روز قیمت دام زنده در تمام نقاط کشور افزایش پیدا می‌کرد ولی مرغ جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یک پا بیشتر نداشت و معتقد بود قیمت 44 و 54 هزار تومان منطقی بوده و بیشتر از این تخلف است.
قصابان به نشانه اعتراض و با این توجیه که با این قیمت محکوم به شکست هستند در قصابی‌ها را قفل زدند ولی با همین شرایط و کمبود گوشت قرمز گوهرگانی از مواضع خود کوتاه نیامد و خبرگزاری تسنیم نیز با هدف تعادل بازار و کمک به مردم، سعی بر حمایت از تصمیم مسئولان با در نظر گرفتن خواسته به‌حق قصابان داشت و در به وظیفه خود عمل کرد ولی بعد از گذشت 145 روز بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیمات گذشته مسئولان اشتباه بوده و ضربه مهلکی را به بازار و مردم وارد کرده است.
10 آذرماه با روند افزایشی قیمت دام زنده قصابان یاسوجی به دلیل کوتاه نیامدن معاون اقتصادی استاندار در زمینه افزایش قیمت گوشت فرار را بر قرار ترجیح دادند و این قهر و آشتی قصابان تا 20 اسفندماه 97 ادامه یافت تا در نهایت گوهرگانی از مواضع خود کوتاه آمد و قیمت جدید مصوب شد، قیمتی که به دلیل بی تدبیری حوزه اقتصادی استانداری سبب به‌هم ریختگی بازار گوشت شد.
در نیمه دوم اسفندماه جعفر گوهرگانی قیمت گوشت قرمز را 74 هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید متقاضیان گوشت با کیفیت‌تر یعنی بره و بزغاله باید قیمت متفاوت‌تری پرداخت کنند و در واقع قیمت گوشت بره و بزغاله را توافقی اعلام کرد موضوعی که شبب شده این روزها برخی قصابی‌ها گوشت را تا 107 هزار تومان فروش کنند و یاسوج شهر «هزار نرخ » باشد زیرا هر قصابی به قیمت دلخواه گوشت فروش می‌کند.
ناگفته نماند در 100 روز تعطیلی قصابی‌های یاسوجی به دلیل تصمیم اشتباه حوزه اقتصادی استانداری برحی در حاشیه شهر یاسوج و کنار جاده‌های اصلی بدون نظارت‌های بهداشتی گوشت را بیش از 90 هزار تومان فروش می‌کردند و برخی مردم نیز برای تامین گوشت مورد نیاز خود مجبور به رفتن به شهرهای همجوار از جمله شیراز و بهبهان بودند که این موضوع نیز سبب تحمیل فشار بیشتر به مردم بوده است.
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: قیمت توافقی دیگر چیست؟ قیمت گوشت 74 هزار تومان بوده و بیش از این گرانفروشی است و بازرسان صنعت، معدن و تجارت باید قصابی متخلف را به تعزیرات معرفی کنند.
جعفر گوهرگانی این را نیز گفت که من گفته‌ام گوشت قرمز با کیفیت 74 هزار تومان است که با این شرایط منظور معاون استاندار از گوشت باکیفیت بره و بزغاله بوده و در این صورت بازار گوشت به هم ریخته است.»
سید یاسین علویان از کارشناسان خبره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه نیز در مطالبی گفته بود؛ « آقای گوهرگانی، از تاریخ  97/8/19 تاکنون به سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده بیش از پنج تن گوشت گرم اختصاص داده نشد! که آخرین بار آن 11/ 1 / 98 بود و زیر دو تن را به سه شهرستان اختصاص دادند که با همت و تلاش بازرسان زیر دو تن «گوشت گرم» وارد سبد مصرفی حداقل 900 خانوار شد و کلیه‌ی اسناد و مدارک آن هم موجود است، استعمال ادبیات عوام فریبانه از مصادیق بارز کشتن شخصیت اخلاقی در یک جامعه است و کشتن شخصیت اخلاقی قابلیت اضمحلال و فروپاشی آن جامعه را خواهد داشت.
آقای گوهرگانی، متاسفم که باید به عرض عالی برسانم، آن معاونت از عوامل بروز بحران جدی در قیمت گوشت مرغ کشتار روز در روزهای پایانی سال به دلیل تعیین یک قیمت مطالعه نشده و غیر کارشناسی بود.
آقای گوهرگانی، شما که دغدغه‌ی تأمین کالاهای اساسی را دارید، چرا الان به ما اعلام می‌کنند، گوشت مرغ منجمد که تاریخ مصرفش رو به اتمام است وارد شبکه‌ی توزیع کنید؟! چرا موقعی که مرغ، بحران داشت و قیمت آن مرز هیجده هزار تومان را گذرانده بود، این مرغ را اختصاص ندادند، از تاریخ انقضاء مشخص است که آن زمان هم موجود بود!
آقای گوهرگانی، برای قیمت غیر منصفانه، بی رحمانه و غیر کارشناسی شن و ماسه مخصوصاً در سه شهرستان مذکور که برداشتها با فاصله‌ی خیلی کم و رودخانه‌ای هستند چه جوابی دارید؟!
آقای گوهرگانی، شانزدهم شروع ماه مبارک رمضان است، نوع و تناژ کالاهای اساسی که شامل برنج، روغن، قند، گوشت گرم، و مرغ می‌باشد به ما اعلام کنید تا عاملین را معرفی کنیم، و مردم هم شفاف بدانند.
آقای گوهرگانی، آیا می دانید که سطح تخلفات صنفی اعم از کم فروشی، پایین بودن سطح کیفی نان، تقلب و...در واحدهای تولیدی خبازی، از زمان تعیین نرخ جدید با چانه جدید که آن تصمیم هم در استانداری گرفته شد، رشد تصاعد هندسی دارد؟!»
تصمیم استاندار مأموران پلیس را چوپان کرد
اما همه ماجراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اینجا ختم نمی‌شود، این استانداری با تصمیم‌های شتاب زده و غیراصولی همه را به دردسر انداخته‌اند. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز قبل از اینها در تاریخ (20 آذرماه 97) بعد از نابسامانی در بازار گوشت قرمز، اعلام کرد: «خروج دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.» حدود 5 ماه از این تصمیم استاندار و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، اما سرهنگ جانبخش محمدی‌سیرت رئیس پلیس پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تصمیم ممنوعیت خروج دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد، برخی مأموران ما را چوپان کرده است.
سرهنگ محمدی‌سیرت که حسابی دلش از این قضیه پُر است، می‌گوید: «4 تا 5 هزار دام زنده توقیف شده و کسی نیست که آن‌ها را تحویل بگیرد و محل برای نگهداری وجود ندارد.»
وی با اشاره به اینکه با این شرایط ماموران ما چوپان شده‌اند، ادامه داد: کسی که دام‌های توقیف شده را تحویل بگیرد نیست و هر دستگاه‌ اجحرایی دیگری را مسئول می‌داند.
«تمامی اتفاقات رخ داده بیانگیر تصمیم غیر منطقی مسئولان و متولیان امر بوده است زیرا باید قبل از هرگونه تصمیم باید ضمانت اجرایی طرح و زیرساخت‌های مورد نیاز بررسی شود. مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در واقع سیاست‌های کلی استان را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی طراحی می‌کنند، با این تصمیمات غیرکارشناسانه در واقع همه را (از پلیس گرفته تا مردم) به دردسر انداخته‌اند و بحران‌های جدی‌تری را در استان رقم زده‌اند.
پروژه ممنوع کردن خروج دام در استان کهگیلویه و بویراحمد شکست خورد و اکنون در تصمیم جدیدتری بنا دارند که «گندم» و «جو» را ممنوع اعلام کردند و به نظر می‌رسد با وجود نبود زیرساخت‌های لازم این پروژه هم نتیجه دلخواه را ندهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
United States
اقتصاد کشور از هم پاشیده حالا شما دنبال قاتل بروسلی هستید، گوهرکانی هم نبود وضعیت بازار همین بود که هست، تمام استانهای کشور با تورم و گرانی بیسابقه روبرو هستند، با گوهرکانی یا بدون گوهرکانی مشکلات از این بدتر خواهد شد، و بودن و نبودن گوهرکانی یا حتی وزیر اقتصاد تاثیری به حال این اقتصادی متلاشی شده در ایران ندارد
ملا علی
Iran, Islamic Republic of
......عامل فتنه هست برادر.ای خودش چالش زاست .بیسواد ...از دکان ها جنس مجانی ...اعتمادی ازش نی.استاندار برش داره
ع۷
United States
بله متاسفانه استانداری که م. هماهنگی امور . باشه باید هم اینطوری باشه رطب خورده کی تواند منع رطب کند. قطعا مدیریت ضعیف و زدوبندهای پشت پرده با این مدیران شکل گرفته وتا اینها هستند وضعیت روز به روز بدتر میشه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
از روزی که جناب به ریاست سازمان جهادکشاورزی رسید این سازمان دستخوش آسیب های فراوانی گردید
بدترین مورد آن استخدام حدود سی نفر از بستگان سببی و نسبی ایشان می باشد
نامبرده هیچگونه مش صحیح کارشناسی در مواقع تصمیم گیری ندارد
دلیل این امر متاسفانه حمایت بی قید و شرط نماینده حوزه باشت از ایشان می باشد
از روزی که به استانداری رفته نیز بر حواشی افزوده
بارزترین آن موضوع فروشگاه رفاه و جنجال خبری در مورد احتکار بود که پس از دو هفته خود ایشان موضوع را تکذیب نمود
از همه این موارد که بگذریم موضوعی که افکار عمومی با آن درگیر هست ابقا ایشان پس از صدور . است
در واقع ضربه ای که به جایگاه مدیریت در جهادکشاورزی و استانداری وارد شده جز با.ع شدن ایشان و بکارگیری فردی صدیق متعهد و متخصص جبران نخواهد شد ...
متاسفانه رفتار ایشان به سوی پیش میرود
نهادهای نظارتی بایستی حساسیت موضوع را درک و اقدامات لازم را بعمل آورند
ضمن اینکه ایشان فقط دنبال منافع باندی و گروهی و منطقه ای است و عملاً در خدمت تصمیمات اشتباه خود می باشد
و بیشترین ضربه را حتی به دولت تدبیر و امید وارد نموده
بازاری
Iran, Islamic Republic of
گوهرکانی .گوهرکانی .گوهرگانی . .حیف .حیف .استاندار چرا ایشون معاون باشه .ایشون استان را بهم ریخت و نه گوشت رو.برکنارش کنید .
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر علویان محترم.که کاملا کارشناسی و منطقی دلایل بحران را در این حوزه اظهار کردند...از مسببین و جمله خاطی های این وضعیت تاسف بار در این استان هستند.کسی که در جهادکشاورزی آنگونه با تمام کارکردن و دادگاهی شدند و بعد ارتقا آن هم به واسطه ی نماینده حوزه ی گچساران و باشت گرفتند.کسی که باید در محکمه پاسخگو می بود امروز خود متاسفانه شده .این جداً جای تأسف دارد و تامل
اصلاحخواه
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود این تحلیل.لذت بردم.ا باید پاسخگو باشند...رزومه ی .رو کافیه رصد کنید.ببینید این آدم هر کجا که رفتند با چه بحران ها و معضل هوایی روبرو شد.نمی دانم آقای تاج گردون اگر نبود این آقا رو کجا راه می دادن.باید دادستانی به این موضوع. این آقا ورود کنند.شما به سخنان دکتر علویان که یک کارشناس خبره و متخصص هستند تأمل و توجه کنید.ببینید ندانم کاری های این آقا و نابلد بودن ان،چه بلایی بر سر استانداری و این استان آورده.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بُوَد را این وضعیت به ذهن هر انسان عاقلی متبادر می کند.. شاید امروز نه ،اما روزی در آینده پای میز محاکمه باید پاسخگوی آن استخدام های فله ای باشند..!!!!!معلومه استانی که این اقتصاددان آن باشه چه بلایی سرش میاد...اصلا همون معاون قبلی حالا هر چند قابل نقد بود . و انسان قابل نقد و با سوادی بود.چرا نگذاشتند حداقل همون بمونه و وضعیت رو حداقل با همون چرخه مدیریت کنه.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ابراز تأسف از این وضعیت.تنها یک راه مانده.اینکه شخص استاندار با آقای گوهرگانی کاملا شفاف و صریح بپذیرند و پاسخگو باشند که چرا تا این حد منفعل بوده اند و دائما به دنبال برنامه های آقای تاج گردون هستند.چرا آقای تاج گردون پاسخگوی انتصاب همین آقای گوهرگانی که از نیروهای ایشان هست،نیست؟اقای گوهرگانی جهادکشاورزی را نابود کردند حالا نوبت به حوزه اقتصادی رسیده.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1