کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از نشست شورای اسلامی شهر یاسوج و احیاء تیم فوتبال گزارش می‌دهد

تصمیم «هفت نفره» برای تیم‌داری «شهرداری یاسوج»

16 ارديبهشت 1398 ساعت 0:48

اگر یادمان باشد فوتبال و احیاء تیم فوتبال شهرداری یاسوج شعار انتخاباتی همه ما بود اما احیاء تیم باید پیوست کارشناسی شده داشته باشد.


 نشست شورای اسلامی شهر یاسوج صبح روز (یکشنبه 15 اریبهشت ماه 98) در محل این شورا برگزار شد و در این نشست موضوعات مختلفی از جمله احیاء تیم فوتبال شهرداری یاسوج و برنامه های فرهنگی ایام رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست سید هدایت اکبری عضو شورای شهر به احیاء تیم فوتبال شهرداری یاسوج گریزی زد و با اشاره به اینکه به عنوان پیشکسوت فوتبال مخالف احیاء تیم فوتبال نیستم، گفت: اگر شهرداری میلیاردها تومان پول دارد که برای احیاء تیم فوتبال هزینه کند چند سالن ورزشی احداث کند تا جوان‌ها ورزش کنند.
عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: در ادوار گذشته فوتبال 24 میلیارد تومان پول بر گرده شهرداری و مردم تحمیل کرد اما چه بازخوردی برای استان داشت؟کدام بازیکن از استان ما به تیم ملی دعوت شد؟
اکبری با تشکیلاتی دانستن ورزش فوتبال گفت: شهرداری یاسوج به تنهایی از عهده تیم‌داری برنمی‌آید و باید ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش و مجموعه استان از این تیم حمایت کنند اما این حمایت‌ها صورت نمی‌گیرد.
این عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه نَفس فوتبال به انحراف رفته خطاب به دیگر اعضای شورا گفت: در احیاء تیم فوتبال شهرداری باید واقعیت را دید، بروید با پیشکسوتان فوتبال صحبت کنید آنها گفتند از زمانی که تیم فوتبال شهرداری احیاء شد باشگاه‌های فوتبال در استان نابود شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه 70 درصد ورزش را ورزش و جوانان باید حمایت کند، افزود: ورزش و جوانان ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج را در اختیار بخش خصوصی قرار داد و می‌گفتند شهرداری برای استفاده از این زمین باید هزینه پرداخت کند در حالی که به عنوان متولی ورزش باید از تیم فوتبال شهرداری حمایت می‌کرد.
وی عنوان کرد: طبق بخشنامه معاون عمرانی وزارت کشور شهرداری‌ها هیچ‌گونه حق تیم‌داری ندارند که بخشنامه دست شهرداری‌ها در تیم‌داری را بسته است.
سید هدایت اکبری در ادامه با اشاره به اینکه از شهرداری خواستیم لیست کارکنان بازنشسته و افراد درجه یک آنان را که در شهرداری مشغول هستند ارائه دهد، گفت: تاکنون شهرداری لیستی به ما ارائه نکرده است، حتی از شهرداری خواستیم هزینه‌های فوتسال جام شهر پاک را برای ما بفرستد که جوابی به ما داده نشده است.
عضو شورای شهر یاسوج از برنامه روز گذشته شهرداری یاسوج و دعوت از حاج مهدی میرداماد برای برگزاری دعای استقبال از ماه مبارک رمضان انتقاد کرد و گفت: استان مداحان برجسته و توانمندی مانند حاج سید صادق اداره و حاج مهدی رضایی دارد سزاوار نبود در این شرایط بد اقتصادی که شهرداری دارد 16-17 میلیون برای مداح هزینه شود، برنامه دیروز خوب و زیبنده نبود و توهینی به مداحان خودمان بود.
وی با اشاره به اینکه چطور چهارمحال و بختیاری از مداحان استان ما دعوت می‌کنند اما در خود کهگیلویه و بویراحمد از مداحان کشوری استفاده می‌‌شود عنوان کرد: این برنامه را مداحان شاخص استان هم می‌توانستند مجانی انجام دهند، شهرداری می‌گوید اگر مداحان استانی بودند استقبال کمتری صورت می‌گرفت در حالی که شهرداری وظیفه دارد کار فرهنگی و تبلیغی انجام دهد و حالا مردم استقبال کنند یا نه در حیطه وظایف شهرداری نیست.
اکبری با بیان اینکه شهرداری یاسوج برای اینکه 10 نفر بیشتر حضور پیدا کند چنین هزینه سرسام‌آوری را متقبل شده گفت: با این همه هزینه و مشکلاتی که شهرداری دارد هیچ کس این حرکت را قبول ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بخشودگی 120 میلیارد تومان بدهی شهرداری به جایگاه‌های CNG گفت: بدهی 120 میلیارد ریالی سی.ان.جی را با حضور دکتر نوبخت بررسی کردیم و امیدواریم این مشکل حل شود.
در ادامه رحیم دهراب‌پور دیگر عضو شورای شهر در واکنش به سخنان سید هدایت اکبری گفت: تیم فوتبال شهرداری یاسوج، تیم قوی بود و همه دیدند تیم بزرگی چون تراکتوسازی تبریز را در مسابقات جام حذفی حذف کرد که همه رسانه‌های داخلی و خارجی به آن پرداختند.
وی عنوان کرد: شهرداری در بازی مقابل تیم استفلال تهران در ورزشگاه آزادی هم نمایش قابل قبولی داشت و اگر خیانت برخی از بازیکنان نبود حتی می‌توانستیم یکی از بزرگترین تیم‌های ایران را حذف کنیم.
دهراب‌پور با رد هزینه 24 میلیارد تومانی تیم فوتبال شهرداری در سال‌های گذشته گفت: این مبلغ را قبول ندارم چون معتقدم رقم هزینه شده این مقدار نبوده است، موافق راه‌اندازی ورزش و تیم فوتبال هستیم تا از استعدادهای ورزشی استانمان حمایت کنیم.
دهراب پور در خصوص استفاده از مداحان خارج از استان هم گفت: به مداحان استان هم میدان داده شود.
وی عنوان کرد: معبری در استان به‌نام استاد بهمن بیگی و همچنین دکتر حسابی نام‌گذاری شود.
اما فرشاد نگین‌تاجی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای تیم‌داری کند، گفت: نمی‌خواهیم برای حضور در لیگ برتر تیم‌داری کنیم بلکه هدف ما حضور در لیگ دسته اول و دوم با هدف حمایت از استعدادهای ورزشی جوانان این استان است.
وی عنوان کرد: اگر قرار است در لیگ دسته اول و دوم به تیم‌داری مشغول باشیم باید 70 درصد بازیکنان و کادر فنی از بچه‌های خود استان باشد که اعضای بر 100 درصد بومی بودن بازیکنان و کادر فنی تأکید کردند.
این عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه در برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور حاج مهدی میرداماد برگزار شد حضور  داشته، گفت: مردم استقبال خوبی از این برنامه فرهنگی در گلزار شهدای شهر یاسوج کردند که به عنوان عضو شورا به شهرداری و کمیسیون فرهنگی نمره قابل قبولی می‌دهم.
خوبانی دیگر عضو شورای شهر یاسوج به وضعیت اسفناک ورزشگاه 15 هزار نفری و جدیدالتاسیس شهر یاسوج اشاره کرد و یادآور شد: در مرکز استان ورزشگاه ساختیم اما به دلیل اینکه از آن استفاده نشده در حال تخریب است که اگر تیمی در لیگ دسته اول و دوم داشتیم این ورزشگاه به چنین روزی نمی‌افتاد.
احمدی‌کیش یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج گفت: اگر یادمان باشد فوتبال و احیاء تیم فوتبال شهرداری یاسوج شعار انتخاباتی همه ما بود اما احیاء تیم باید پیوست کارشناسی  شده داشته باشد.
احمدی‌کیش با اشاره به هزینه بالای برنامه فرهنگی استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: مداحان استان همه صاحب سبک هستند.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: بالغ بر 20 رسانه در استان هستند که بر اساس مکانیزم خاص به جلسات شورا دعوت شوند.
وی همچنین پیشنهاد کرد برای تجلیل از مقام معلم و معلم بزرگ عشایر، یکی از خیابان‌ها و یا میدان شهر به‌نام استاد محمد بهمن‌بیگی نام‌گذاری شود.
اما علی‌اکبری‌تبار دیگر عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج هماهنگی برای حضور مداح برجسته کشور در برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان را مشکل دانست و گفت: دعوت از حاج مهدی میرداماد به درخواست خود مداحان استانی بود و آنها از این کار استقبال کردند بعد از برنامه مداحی، هم جلسات و کارگاه آموزشی با مداحان استانی برگزار شد.
وی تصریح کرد: بیش از 3هزار و 500 نفر در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور مهدی میرداماد برگزار شد شرکت کردند که برگزاری این برنامه سبب ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و مسؤولان فرهنگی شد و همه از برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی کردند.
اکبری‌تبار عنوان کرد: برگزاری مراسم دعا با حضور حاج مهدی سلحشور در سال گذشته، برگزاری فوتسال جام شهر پاک و مداحی روز گذشته حاج مهدی میرداماد سه اقدام برجسته شورای دور پنجم است که با استقبال مردم هم مواجه شد.
وی از عدم حضور اعضای شورای شهر در برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان انتقاد کرد و گفت: به جزء فرشاد نگین تاجی اعضای شورای شهر در این برنامه شرکت نکردند.در خصوص هزینه برنامه استقبال از ماه رمضان هزینه مداح و سیستم صوت 12 و پذیرایی از مردم 4 میلیون تومان شد.
اکبری‌تبار در ادامه گفت: 70 درصد کارکنان شهرداری با احیاء تیم فوتبال مخالفند چرا که در حال حاضر که تیمی تشکیل نشده حقوق آنها به موقع پرداخت نمی‌شود و اگر تیم تشکیل شود که با معضلات فراوانی مواجه می‌شوند.
در بخش پایانی جلسه کیوان آشنا رئیس شورای شهر یاسوج با یادآوری این نکته که هزینه‌هایی که در حال حاضر می‌پردازیم بیشتر از هزینه یک تیم فوتبال است، گفت: امروزه تمام وقت جوانان ما در فضای مجازی سپری می‌شود که تبعات سنگینی برای آنها دارد.
وی به نزاع‌ها و دیگر معضلات و مشکلات در بین جوانان شهر اشاره کرد و افزود: با ورزش و البته فوتبال می‌شود بخشی اعظیمی از این معضلات را حل و فصل کرد.
در پایان نشست امروز از مجموع 7 عضو شورای شهر یاسوج 6 نفر به تشکیل تیم فوتبال شهرداری و فراهم شدن ساز و کار آن رای مثبت دادند.
همچنین در این نشست مصوب شد تندیس استاد معلم محمد بهمن‌بیگی در میدان معلم شهر یاسوج نصب شود، همچنین بررسی و در صورت امکان تندیس دکتر حسابی در خیابانی که به نام وی است نصب شود.
انتقاد از  تکرار مناقصات، ارائه لیست بازنشستگان شهرداری تا یک ماه آینده و  پیشنهاد مکاتبه برای کنترل هرگونه حمل و نقل توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر از دیگر مباحث مطرح شده در نشست شورای شهر یاسوج بود.


کد مطلب: 409374

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409374/تصمیم-هفت-نفره-تیم-داری-شهرداری-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1