تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۰۹۲۰۱
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

قیمت کمباین گندم آبی و دیم در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

۰
قیمت کمباین گندم آبی و دیم در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد
کبنا ؛جعفر گوهرگانی در نشست امروز (دوشنبه 9 اردیبهشت ماه 98) وضعیت برداشت محصولات کشاورزی بر کوتاه شدن دست دلالان از محصولات استان تأکید کرد و اظهار داشت:دشمن بعد از تحریم‌ها تلاش می‌کند با اختلال در محصولات و مواد غذایی و قاچاق آن اعلام کند ایران نمی‌تواند امنیت غذایی مردم خود را تامین کند لذا دست دلالان از خرید محصولات کوتاه شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس وزیر کشور دستور برگزاری هر چه سریع‌تر این جلسات در سطح استان‌ها را داد که با توجه  به برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیری استان تدابیر لازم برای خرید محصولات گندم، جو و کلزا از کشاورزان انجام شود.
وی بیان کرد: قیمت دولتی خرید  محصولات کشاورزی اعلام شده لذا دستگاه‌ها همکاری لازم برای برداشت و البته خرید محصولات کشاورزی را انجام دهند.
این مسوول عنوان کرد: در سال زراعی ۹۵_۹۶  که دچار خشکسالی بودیم بالغ بر ۶۸ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شد و امسال با تمام امکانات گندم و کلزا خریداری شود تا از خروج و قاچاق این محصولات از مرز جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه مراکز خرید استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: فضای مسقف، باسکول استاندارد، محوطه‌سازی و داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط لازم برای داشتن مکان استاندارد است.
وی با بیان اینکه کشاورزان آزاد هستند محصولات خود را به هر مرکز خریدی که خواستند بفروشند گفت: اجباری در فروش محصولات به فلان مرکز خرید وجود ندارد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود گفت: قیمت کمباین تعیین شده که حداکثر زمان کمباین اراضی دیم یک ساعت و نیم و قیمت کمباین ۱۴۰ هزار تومن است،ضمن اینکه حداکثر زمان کمباین گندم ابی دو ساعت و ۳۰ دقیقه است که هر ساعت ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزینه دو ساعت و ۳۰ دقیقه ۲۳۰ هزار تومان است.
گوهرگانی عنوان کرد: کشاورزان نباید با هر قیمتی که صاحب کمباین تعیین کرده برداشت انجام دهند و در صورت تخطی از این مقدار هزینه اعلام شده با کمباین‌ها برخورد می‌شود.

 الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم ۱۰۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع گندم جمع‌آوری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به کشت محصول کلزا اشاره کرد و افزود: سطح زیرکشت یک هزار و ۷۴۷ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۲۱۹ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت جو اختصاص یافته گفت: پیش‌بینی ما برداشت بیش از ۴۴ هزار تن جو از این مزارع است.
این مسوول تصریح کرد: قیمت گندم و گلزا مشخص و اعلام شده که قیمت گندم معمولی ۱۷۰۰، گندم دروم ۱۸۵۰ و قیمت کلزا ۳ هزار و ۴۸۹ تومان تعیین شده است که تمامی محصول تولید شده کلزا در استان از کشاورزان خریداری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان استان خریداری شود.
این مسوول با اشاره به فعالیت۶ مرکز خرید در سطح استان گفت: ۶ مرکز خرید در سطح استان تعیین شده، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۵ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از اراضی کشاورزی را انجام دهد.
وی سوخت این تعداد کمباین را دو میلیون لیتر عنوان کرد  و گفت  یکی از اقداماتی که باید در  اولویت کار قرار گیرد جلوگیری از خروج و قاچاق گندم از استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1