کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین تجلیل از راهداران و امدادگران سیل اخیر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پایانی بر شایعه اختلاف این دو مقام عالی کهگیلویه و بویراحمد / مزارعی: تشرهای «احمدی» بی‌مهری قلمداد نشود

3 ارديبهشت 1398 ساعت 23:54

دلیل انجام این برخوردهای دلسوزانه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معنای به رخ کشیدن قدرت استاندار نیست، بلکه برای نهادینه کردن نظم در بین مدیران و حس مسئولیت پذیری و دغدغه مندی بیشتر نسبت به انجام وظایف محوله به مدیران در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی است.


«اخم‌ها و تشرها، تاکید و اصرار علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر نظم و انضباط سازمانی، مسئولیت پذیری، تعهد و مدیریت جهادی وی به هیچ وجه نباید به معنای بی مهری نسبت به مجموعه مدیران خدوم و پای کار این استان قلمداد شود.» این‌ها سخنان رئیس کل دستگاه قضا در کهگیلویه و بویراحمد در آیین تجلیل از راهداران و امدادگران سیل اخیر است که امروز (سه شنبه 3 اردیبهشت 98) در ساختمان دولت برگزار شد و تا حدودی نیز به برخی شایعات مبنی بر اختلاف‌های این دو مقام اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد پایان داد.
مزارعی یادآور شد: دلیل انجام این برخوردهای دلسوزانه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معنای به رخ کشیدن قدرت استاندار نیست، بلکه برای نهادینه کردن نظم در بین مدیران و حس مسئولیت پذیری و دغدغه مندی بیشتر نسبت به انجام وظایف محوله به مدیران در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی است.
وی همچنین پرهیز از تصمیم‌های احساسی و غیرکارشناسی، دلسوز بودن، قناعت و تاکید بر خدمات رسانی بی منت را از دیگر ویژگی‌های شاخص استاندار کهگیلویه وبویراحمد برشمرد.
مزارعی البته و به صورت تلویحی نیز برخی برخوردهای قضایی و نظارت و بازرسی دستگاه‌های ناظر بر کارکرد مدیران اجرایی را در راستای انجام بهتر امور دانست و تاکید کرد که این برخوردها به مثابه مچ گیری و یا خرده گیری از مجموعه مدیریت اجرایی استان محسوب نمی‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روزهای آغاز حضورش در این استان بر نهادینه شدن نظم و انضباط سازمانی در دستگاه‌های مختلف و در بین مدیران تاکید ویژه‌ای داشت.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد همچنین مدیریت جهادی و توام با تدبیر استاندار و سایر دستگاه‌ها و نهادهای امدادی، راهداری و خدمات رسان را در حادثه سیل فروردین امسال در استان قابل تحسین و مهمترین دلیل در کاهش قابل ملاحظه میزان خسارات ناشی از سیل دانست.
مزارعی به تخریب بخشی از جاده شریانی یاسوج- شیراز در بارش‌های سیل آسا و ریزش کوه اشاره کرد و گفت: اوایل تخریب این محور تصور می‌شد که حداقل زمان بازگشایی آن حدود دو ماه به طول بینجامد.
وی ادامه داد: اما این محور در کمترین زمان ممکن و با مدیریت جهادی راهداران و با هدایت و تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظرف کمتر از 10 روز بازگشایی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز کاهش میزان خسارات ناشی از سیل را نتیجه کار تیمی، همدلی و همگرایی تمامی نهادهای امدادی، اعم از دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و راهداری و البته همراهی و صبوری مردم قدرشناس این استان دانست.
احمدی تاکید کرد: بدون شک برکات و جنبه‌های مثبت بارش‌های سیل آسا در فروردین امسال در این استان به دلیل تجربه تلخ بیش از یک دهه کم آبی و خشکسالی بیش از چالش‌های آن بود.
وی یادآور شد: بروز بسیاری از خسارت‌های ناشی از سیل در این استان نتیجه دخالت‌های بی جا در طبیعت و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع ملی بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید از بارش‌های سیل آسا و حتی میزان خسارات وارده آن درس گرفت و با نگاه علمی و منطقی راه‌های کاهش میزان خسارات این حادثه طبیعی را در آینده احصا کرد.
احمدی گفت: بارش‌های سیل آسا در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب خسارات‌های فراوانی به حوزه زیرساخت‌ها، امور زیربنایی، راه‌ها، منازل مسکونی، کشاوریی و سایر بخش‌های عمرانی، و اقتصادی این استان شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که بر اساس برآوردها، میزان خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر در این استان در بخش‌های مختلف رقمی افزون بر 10 هزار میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: این میزان خسارت در بخش‌های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده‌های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
در این آیین علاوه بر راهداران برخی مدیران مربوطه و دستگاه‌های عضور ستاد مدیریت بحران در سیل فروردین امسال نیز تجلیل شدند.(ایرنا)


کد مطلب: 408927

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408927/پایانی-شایعه-اختلاف-این-دو-مقام-عالی-کهگیلویه-بویراحمد-مزارعی-تشرهای-احمدی-بی-مهری-قلمداد-نشود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1