تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۰۸۸۲۱
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (بخش یازدهم)

عزم وکیلی برای حضور در انتخابات بویراحمد

۵۷
۴
عزم وکیلی برای حضور در انتخابات بویراحمد
کبنا ؛گروه سیاسی -بی شک «محمد علی وکیلی» یکی از سیاستمداران شناخته شده‌ی استان در سطح کشور است. وی با حضور در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها کار و فعالیت اصلی خود را شروع کرد و بعدها روزنامه سراسری ابتکار را تأسیس کرد تا از طریق همین روزنامه در صحنه سیاسی کشور به عنوان یک شخصیت سیاسی مطرح شود.
سال‌های بعد از حوادث 1388 نقطه عطفی برای فعالیت وکیلی و روزنامه ابتکار بود. تعطیلی و فقدان روزنامه‌های مستقل و منتقد دولت وقت فرصت خوبی در اختیار وکیلی گذاشت تا در کنار دو روزنامه دیگر اصلاح طلب یعنی شرق و اعتماد به ایفای نقش در عرصه عمومی کشور بپردازد.
با پیروزی حسن روحانی این احتمال می‌رفت که وکیلی در یک جایگاه مهم فرهنگی و یا رسانه‌ای در دولت به کار گرفته شود ولی این اتفاق به هر علتی نیفتاد و وکیلی خیلی زود وارد میدان فعالیت برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی شد. اوایل تلاش‌هایی برای حضور در بویراحمد از سوی نزدیکان وکیلی در حال پیگیری بود ولی باز هم به هر علتی این تلاش‌ها به سرانجام نرسید و وکیلی در نهایت در تهران ثبت نام کرد. رد صلاحیت گسترده نیروهای نزدیک به حسن روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آن انتخابات صحنه گردان اصلی بود این فرصت را در اختیار وکیلی گذاشت تا وی در لیست اصلاح طلبان معروف به لیست امید قرار بگیرد. وکیلی خود چندی پیش در یک مصاحبه اینترنتی گفت: که همین رد صلاحیت‌ها شانس حضور در لیست امید را به وی داد.
وکیلی بر اساس ترتیب حروف الفبا نامش در پایین لیست قرار گرفت ولی تبلیغات گسترده وی و جمعی از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها که در تهران گرد او جمع شده بودند سبب شد وی موفق به حضور در بالای لیست رأی آوری شود.
با شروع کار مجلس دهم وکیلی موفق به حضور در هیئت رئیسه مجلس شد و این گونه بود که وی شروع به نقش آفرینی در صحنه سیاسی کشور و در مواردی استان نمود. در طول سه سالی که از فعالیت این چهره می‌گذرد حواشی و اتفاقات زیادی حول وکیلی افتاده است که آخرین مورد به دفاع وی از دیدار جمعی از نمایندگان لیست امید با محمد خاتمی بر می‌گردد که در حین سخنرانی در مورد این دیدار مورد هجوم ذوالنور نامزد تندروی جبهه پایداری و جمعی دیگر از نمایندگان قرار گرفت و دقایقی صحن مجلس دچار تشنج شد.
اتفاقات مربوط به دولت و مجلس و هجمه سنگینی که متوجه این دو نهاد شده است در ظاهر شانس اصلاح طلبان را حداقل در شهرهای بزرگ کمرنگ نشان می‌دهد و محمد خاتمی نیز با ناامیدی گفته است که دعوت مردم به تکرار مجدد سخت خواهد بود. همین موارد و احتمالاً میل وکیلی به ایفای نقش در استان خود و در یک فضای محدودتر سبب شده است گمانه‌ها از حضورش در بویراحمد و دنا تقویت شود.
اینکه در نهایت وکیلی خواهد آمد یا خیر و یا وکیلی تأیید صلاحیت خواهد شد یا خیر و یا آیا انتخابات استانی خواهد بود؟ همه را در این نوشتار در همین ابتدا در پرانتز می‌گذاریم و سراغ فرض اصلی یعنی حضور محمد علی وکیلی در بویراحمد و دنا می‌رویم.
حضور وکیلی در بویراحمد رقابت و تقابل انتخاباتی و سیاسی در بویراحمد و دنا را تشدید می‌کند و بر پیچیدگی این حوزه انتخابیه می‌افزاید. تا اینجا حضور مهدی روشنفکر با سبد آراء قابل اتکا و غلام محمد زارعی در انتخابات قطعی به نظر می‌رسد. شواهد و قرائن نیز حاکی از حضور مجدد ستار هدایتخواه در این دوره از انتخابات است. در ظاهر ترکیب نهایی برای رقابت حول همین چهار گزینه است و سایر مدعیان احتمالی با این گزینه‌ها شانسی برای حداقل رأی آوری نیز ندارند.
اما کار به همین سادگی نیست تا همین جا زمزمه‌هایی از ثبت نام مجدد محمد بهرامی به گوش می‌رسد وی در طول این همه سال که از حضور دولت روحانی می‌گذرد و با وجود رفت و آمد روزانه به دفتر محمدرضا عارف هیچ چیزی نصیبش نشده است و اگر چه باید به این باور رسیده باشد که دیگر نمی‌تواند شانسی در انتخابات داشته باشد اما خوب می‌داند حضورش بازی خیلی‌ها را به هم خواهد ریخت و به احتمال زیاد چنین فرصتی را که آخرین فرصتش در سال‌های پایانی دولت روحانی است از دست نخواهد داد.
 علاوه بر بهرامی صحبت از فعالیت انتخاباتی قوام فروزان نیز به گوش می‌رسد وی یکی از نزدیکترین نیروها به سید باقر موسوی و مورد حمایت وی است. اینکه هماهنگی میان وکیلی و فروزان وجود داشته باشد بسیار بعید است ولی با این وجود بعید است تا قبل از مشخص شدن بحث صلاحیت‌ها هیچ رایزنی برای کنار رفتن یکی از این دو صورت بگیرد و اگر به فرض هر دو تأیید شدند آنوقت کار وکیلی سخت خواهد شد به دلیل آنکه قوام فروزان نزد برخی از چهره‌های اصلاح طلب حامیان با نفوذی دارد.
با این اوصاف باز هم به فرض اول بر می‌گردیم که وکیلی به عنوان نامزد اصلاح طلبان در صحنه باقی بماند. در این صورت وی دو پایگاه برای رأی دارد، اول؛ رأی سیاسی و جریانی اصلاح طلبی است. این رأی بعد از سید باقر موسوی به دلیل نبود نامزدی قدرتمند در عرصه انتخابات بویراحمد سرگردان بوده است. گاهی سکوت کرده است و گاهی هم به سمت یکی از نامزدهای صحنه رفته است. البته همه رأی آن سال‌های موسوی هم اینک رأی متعلق به جریان اصلاح طلب نیست بلکه در درون این رأی اینک گرایش‌های قومی و منطقه‌ای و گرایش به سمت اصولگراها نیز بوجود آمده است و از طرفداران آنروز موسوی علاوه بر زارع می‌توان در اطراف هدایتخواه و یا روشنفکر نیز پیدا کرد.
رأی اصلاح طلبی در دوره قبل دو شقه شد بخشی با وزنه‌ی قومی به سمت زارع رفت و بخشی هم که بیشتر سیاسی بود از محمد بهرامی حمایت کرد.
پایگاه دوم رأی قومی و منطقه‌ای است. سال‌های اخیر شبه گفتمان قومی در استان تشدید شده است و سرمایه گذاری نامزدها در این بخش بیش از سایر حوزه‌هاست به گونه‌ای که سبد رأی برخی نامزدها در دور گذشته کاملاً قومی بوده است. وکیلی هم در این بخش خود و حلقه وابسته‌اش بسیار فعال بوده‌اند و درگیری رسانه‌ای شدیدی با غلام رضا تاجگردون داشته‌اند. او علاوه بر این تقابل شهرستانی از مبدعان اصلی نظریه لرهراسی در کشور است و بارها از طریق نوشته، سخنرانی و توئیت به تبیین فضایی پرداخته است که بر طبق آن مدعی است یک گرایش و حلقه‌ی قوی در کشور وجود دارد که در حال توطئه و حذف نیروی‌های انسانی لر و اصطلاحاً زاگرس نشینان است.
 اما با این وجود قرار نیست همه رأی متعصب منطقه‌ای نصیب وکیلی شود. بقیه رقبای زارعی نیز بر همین موضوع متمرکزند و معتقدند در دوران زارعی و همزمانی با نمایندگی غلام رضا تاجگردون «عزت» بویراحمد بر باد رفته است. وکیلی نه تنها در این بخش تنها مدعی نیست ولی می‌تواند ادعا کند که او تنها می‌تواند این عزت را به بویراحمد و مرکز استان برگرداند. سال های حضور وکیلی در مجلس فرصت خوبی برای وی بوده است تا به یارگیری بپردازد و در این بخش وکیلی عملکرد خوبی داشته است.
وکیلی اما با زارع و هدایتخواه هم پوشانی منطقه‌ای دارد و از این ناحیه این سه به همدیگر آسیب خواهند زد. وکیلی و هدایتخواه متعلق به نزدیکترین مناطق به هم هستند.
ولی این مورد مانع از حضور قدرتمند وکیلی در انتخابات نخواهد شد. از ابتدا نمی‌توان وکیلی را پیروز دانست و نه می‌توان وی را یک شکست خورده تلقی کرد. آنچه مشخص است این است که در فرض حضور چهار چهره ذکر شده رقابت بسیار نزدیک خواهد بود و به گونه‌ای که می‌توان یک نامزد را هم اول فرض کرد و هم خیلی ساده دید که در روز آخر در رتبه چهارم قرار می گیرد.
وکیلی به ایجاد موج و یک موج رسانه‌ای بسیار امیدوار است. او اگر بتواند موانع درون جریانی خود را مرتفع کند آن وقت باید خود را برای رقابت با رقبای غیر جریانی آماده کند. مهدی روشنفکر یکی از این رقباست که رأی خوبی در دوره قبلی بدست آورد. رایی که بسیار تعیین کننده است و آراء را در یک سقف محدودی برای بقیه نامزدها کنترل می‌کند ولی با این وجود و با وجود فعالیت زیاد روشنفکر نشانه‌ای از افزایش این رأی دیده نشده است.
رقیب اصلی وکیلی به نظر «ستار هدایتخواه» است و اگر اینچنین شود یک رقابت کاملاً سیاسی و اصلاح طلبی و اصولگرایی رخ خواهد داد. رقیب نه به این معنی که رقابت اول و دوم میان آنها باشد بلکه تقابل سیاسی و حیثیتی سنگینی میان این دو بوجود خواهد آمد. هر دو در سطح کشور شناخته شده هستند، هر دو جریانی هستند، هر دو اهل تئوری و سخنران هستند، هر دو چهره فرهنگی هستند و ...
در صورت چنین اتفاقی جو عمومی نیز متأثر خواهد شد و آراء سایر نامزدها نیز از این فضا تأثیر خواهد پذیرفت.
حضور وکیلی اگر قرار باشد به نفع خودش تمام نشود و دیگری از آن منتفع شود، آن دیگری کسی به جز ستار هدایتخواه نخواهد بود. بخش زیادی از رأی هدایتخواه ثابت است بنابراین وکیلی می‌تواند اختلاف کم هدایتخواه با زارع را جبران کند و البته امکانی هم برای جابجایی زیاد این رأی به نفع خود وکیلی وجود ندارد.
در نهایت و با وجود برخی انتقادات در سطح کلان به وکیلی باید گفت حضور وی می‌تواند سطح انتخابات در بویراحمد را از سطح فعلی که کاملاً درگیر مسائل قومی است افزایش دهد و مسائل سیاسی و جریانی کمی پر رنگ‌تر شود. هر چند وکیلی و تیمش نیز بر روی منطقه و مسائل قومی و بویژه تقابل با گچساران و تاجگردون مانور زیادی خواهند داد.
گفته می‌شود وکیلی در تعطیلات عید 98 حضور پررنگی در استان داشته است و دیدارهایی صورت گرفته است که از آنها بوی فعالیت انتخاباتی به مشام می‌رسد. نکته جالب آنکه در کنار این فعالیت‌ها خبرهای جدی از دیدارهای انتخاباتی «قوام فروزان» به گوش می‌رسد.
فضای بویراحمد کاملاً از همین حالا انتخاباتی شده است. «روشنفکر» در یک کلیپ کاملاً انتخاباتی سال جدید را به مردم تبریک گفت و خواستار تغییر مدیران ناکارآمد شد که با واکنش تند مخالفین رسانه‌ای‌اش مواجه گردید. هدایتخواه سال گذشته کاملاً فعال بود ولی مدتی است کمتر در عرصه عمومی خبری از وی شنیده می‌شود. زارع هم رسماً چیزی نگفته است اما کاملاً در حال یارگیری و استفاده از اندک فرصت‌ها برای جذب نیروهای جدید بویژه در پایگاه رأی متعلق به روشنفکر و بهرامی است. وکیلی نیز در طول سه سال گذشته بسیار فعال بوده است او هزینه‌های سیاسی و حیثیتی زیادی بخاطر برخی صحبت‌ها و اتفاقات را پرداخت کرد اما در مواردی هم خوب ظاهر شد و خوب هم توانست از نیروی انسانی استان در تهران حمایت کند. وی از محدود چهره‌های هم استانی بود که تا آخرین لحظه علیه سناریوی طراحی شده سایر اصلاح طلبان علیه محمدعلی افشانی مقاومت کرد ولی تلاش‌هایش به سرانجام نرسید. حالا او و جمعی از طرفدارنش امیدوارند بعد از 16 سال حضور چهره‌های غیر اصلاح طلب در مجلس یک چهره اصلاح طلب به مجلس راه پیدا کند و بویژه دوران چند پهلویی «غلام محمد زارعی» به پایان برسد. ولی آنها حتماً از عمق خطر احتمال پیروزی یک چهره پایداری و قدرتمند به نام «ستار هدایتخواه» نیز مطلع هستند.

------------------------------------------------------------------------

قسمت پنجم [چهره های جدید انتخابات بویراحمد]
قسمت هفتم[ انتخابات استانی]
قسمت نهم [موحد]
قسمت دهم [عدل هاشمی پور]
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد تقوی
Romania
با احترامی که برای همه نامزدهای انتخاباتی قائل هستیم ولی پیروز انتخابات جناب دکتر روشنفکر خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
سلام نگران نباشید هر کی وارد عرصه انتخابات شود ستار هدایتخواه برنده واقعی انتخابات می باشد
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
اینم 5 هزار رای را
اصلاح طلب
United States
وکیلی هیچ پایگاه سیاسی واجتماعی بین مردم ندارد ایشان اصلا ایشان بین مردم خوشنام نیستند وافراد سیاسی ایشان را می شناسند ایشان اثبات کرده فقط به خانواده خود نگاه دارد وهیچ توجهی به مردم وجریان های سیاسی ندارد ..ایشان در هر دو جریان سیاسی جایگاهی ندارد ..
بویراحمد
United States
تنها کسی که می توان برای تغیر به وضعیت موجود به آن امیدوار بود مهدی روشنفکر یا قوام فروزان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نویسنده در لفافه روشنفکر رو ضعیف جلوه داد . ولی زهی خیال باطل .
روشنفکر خاری در چشم طرفداران هدایت خواه ، زارع و وکیلی و امثالهم .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مارگون پایگاه آقای روشنفکر بوده ولی زارع بیشترین رأی را در این حوزه داشت. پس اول ادبیات سخن گفتن و خطاب قرار دادن دیگران را یاد بگیرید . هنوز نه به دار است نه به بار اگر خدای نکرده بشود انچه نباید بشود با مردم چکار خواهید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کمی اهسته تر
دوگانه
Iran, Islamic Republic of
کاش وکیلی تهران می ماند .وابروی ملی خود را قربانی انتخابات قومی وقبیله ای در یاسوج نمیکرد چون خیلی محبوب هستند کسی دوست ندارد فدای جریانات موجود شهرستان شود
United States
كدوم ؟؟؟؟ايشون اصلا ابروي كسي نيستن فقط بچهاي خودشو برد تو شستا ومدير كرده درمسئله سقوط هواپيما هم از وزير حمايت كرد
ناظر
Iran, Islamic Republic of
من شخصا مخالف دیدگاههای دکتروکیلی هستم ولی خدائی نخبه کشی نکنیم وکیلی تنهاچهره ملی تاثیرگذار استان است اوراباقوام فروزان وامثالهم که فاقدیک صفحه رزومه سیاسی هستندمقایسه نکنید بی شک اگراوبیاد سیاسی آرین انتخابات دربویراحمدشکل میگیرد ودوقطبی وکیلی هدایتخواه اتفاق نیفتد و درنهایت هم وکیلی برنده میشود ایشان توان عجیبی درموج آفرینی وجذب بدنه اجتماعی دارد
Iran, Islamic Republic of
داداش یا خودت زدی... یا اینکه واقعا از جریانات سیاسی ک سابقه این دو خبر نداری خواهشا سابقه فروزان با وکیلی مقاسیه کن ببین وکیلی ب اصلاح اصلاحطلب اصولگرا نخبه است یا دنبال خانواده خودش.....
Iran, Islamic Republic of
آقاي ناظر دست مريزاد 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Iran, Islamic Republic of
حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبان بویراحمد همه در کنار هم از چهره کاریزماتیک بویراحمد یعنی قوام فروزان حمایت میکنند
Iran, Islamic Republic of
كاريزماتيك اونم قوام فروزان😅
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
ایشان توی چیتاب زیر ۱۰ تا رای دارد
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه .وکیلی اصلا بویراحمدی نیست چون فقط به فکر بچه های خودش و اطرافش بود برای استخدام
کاویانی
Iran, Islamic Republic of
با اومدن وکیلی برنده انتخابات صددرصد روشنفکر است اینو هر کسی که با الفبای سیا ست آشنا باشه می دونه
هشیار
Iran, Islamic Republic of
ازاین متن بوی روسیاهان پیر میاد هدفش فقط تبلیغ برای جناب هدایت خواه است.وداره اصلاحات رو خرد میکنه.از طرف دیگه روشنفکروتخریب میکنه
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله روشنفکر رای اول بویراحمد ودنا است مطمئن باشید
همه منصفان و عاقل ودانایان این راهم خوب میدانند
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
هر کاری کنیم ، این دور هدایت خواه برنده انتخابات خواهد بود . البته بهتر از وضعیت دوره زارع هست ،چون این دور اصولگرایان در سطح کشور حاکم خواهند شد و ایشان شناخت خوبی از مجلس و ارتباطات قوی در راس جریان دارند و حتی میتوانند نایب رییس مجلس بشن .
جان محمد باقریان
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان نمائیم ، وکیلی در حال حاضر بعنوان شاخص ترین چهره سیاسی استان در سطح ملی مطرح میباشد و حضورش در شهرستانهای کوچک بویراحمد و دنا از نظر سیاسی چنگی به دل نخواهد نخواهد زد ، شخصا التقاد دارم وجود وکیلی در عرصه انتخابات استان موهبتی عالی برای استان خواهد بود و در کنار این این چهره ارزشمند دیار زاگرس حضور هر نیرویی در قالب اصلاح طلبی انتهار این جناح اصیل انقلاب خواهد بود و از طرفی با عنایت به ناامیدی جناح اصلاحات در سطح ریاست جمهوری و عدم توفیق نیروهای این جناح بویژه وکیلی که هزینه بالایی را در مجلس به اصلاحات پرداخت به نظر میرسد که تنها راه توفیق نیروهای اصلاحطلب همراهی با وکیلی در سطح استان خواهد بود که امیدوارم اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا از توان بالقوه و نفوذ و شجاعت ایشان همه نیروهای اصلاحات بهره مند خواهند شد و امثال تاجگردون در مقابل این چهره شاخص توان حزکت آنچنانی نخواهند داشت
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان نمائیم ، وکیلی در حال حاضر بعنوان شاخص ترین چهره سیاسی استان در سطح ملی مطرح میباشد و حضورش در شهرستانهای کوچک بویراحمد و دنا از نظر سیاسی چنگی به دل نخواهد نخواهد زد ، شخصا التقاد دارم وجود وکیلی در عرصه انتخابات استان موهبتی عالی برای استان خواهد بود و در کنار این این چهره ارزشمند دیار زاگرس حضور هر نیرویی در قالب اصلاح طلبی انتهار این جناح اصیل انقلاب خواهد بود و از طرفی با عنایت به ناامیدی جناح اصلاحات در سطح ریاست جمهوری و عدم توفیق نیروهای این جناح بویژه وکیلی که هزینه بالایی را در مجلس به اصلاحات پرداخت به نظر میرسد که تنها راه توفیق نیروهای اصلاحطلب همراهی با وکیلی در سطح استان خواهد بود که امیدوارم اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا از توان بالقوه و نفوذ و شجاعت ایشان همه نیروهای اصلاحات بهره مند خواهند شد و امثال تاجگردون در مقابل این چهره شاخص توان حزکت آنچنانی نخواهند داشت
Iran, Islamic Republic of

مثل دور قبل ك لباس بارسلونا و رئال مادريدو تن سيد باقر موسوي و هدايت خواه كرده بودين و با اين كار ميخواستين بگين فقط همين دو نفر سره هستن و ذهنيتو به سمت هدايت خواه ببريد چون ميدونستيد موسوي رد صلاحيت ميشه الان هم اسم وكيلي رو آوردين كنار اسم هدايت خواه ك يه فينال تشكيل بدين و مثلا ماها بچه هستيم و گول بخوريم و هدايت خواه رو درشد ببينيم و ببريميش مجلس...
نه برادر من،هدايت خواه ديگه تمام شد و اين ترفندها جوابگو نيستن و بهتره هدايت خواه
شلوغ
Iran, Islamic Republic of
و چنده عامو اینا بدرد دهیاری هم نمیخورن
سادات محمودی
Romania
انشالله این بار از یک اصلاحطلب اصیل حمایت خواهیم کرد، ایشان که مایه. لیست امید در کل کشور هستند طوری که همه ایشان را به عنوان نماینده خانواده خودشون می شناسند. فردی می تواند در بویراحمد و دنا کاندیدا شود که شاخصه قومیت را داشته باشد که ایشون این شاخصه رو هم نداره در بهترین شرایط پنج هزار رای برای ایشان میشه پیش بینی کرد.
جهانفکر
Romania
وکیلی نهایتن پنج هزار رای دارد که به دلیل. احتمال رد صلاحیتش هم وجود دارد پس قطعا دیگر بهارستان را نخواهید دید.کسی که با جان مردم هم و علیزاده فامیلش را با انصراف از نطق موافق استضیاح آخوندی به مدیرکلی در وزارت راه رساند
سپهر
Romania
فقط مهدی روشنفکر یا قوام فروزان.توصیه میکنم حتما فیلم مناظره این را با هدایتخواه ببینید که چگونه نابودش کرد.هدایت خواه این ادم رو به عنوان رقیب مناظره هم قبول نداشت چه برسه به رقیب انتخاباتی
وحید از مارگون
Iran, Islamic Republic of
وکیلی ۵۰۰رای هم نمیاره برنده انتخابات روشنفکرهست
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
ایشان آمدن را ندارد چون میداند 5 هزار تا را هم نمیاره . اما کاش بیاید تا وزنش مشخص بشه . مردم به تفکر خانوادگی رای نمیدن
اصل بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
باور کن. بین این کاندیدا و کیلی هست برو دیگه تو و سید رضا عسکری و سید نورمحند و اله گرم مسعود مقام
بهار
Iran, Islamic Republic of
اقاي وكيلي ادم باشخصيتي هستند ولي مناسب استان نيستند اقاي وكيلي مي تونستند با همين عنوان نمايندگي تهران هم برا استان مفيد باشن كه متاسفانه جنين نبوده ست
اصلاح طلب واقعی
United States
خیلی خنده دار هست که بگیم وکیلی اصلاح طلبه و عقبه اصلاح طلبی داره ... آدمی که بین تهرانی ها به شناخته میشه چطور می‌خواد به فکر طایفه های دیگه باشه وکیلی فقط خودش و خانوادش ولاغیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خودت میدانی همه از زارعی میترسن برنده این دوره هم زارعیه خیالت راحت
Iran, Islamic Republic of
بشین تا بیاد
ارمین
Iran, Islamic Republic of
با این مقالات راه بجایی نمیگیری روشنفکر پیروز میدانه
راستگو
Iran, Islamic Republic of
حیله تازه از برخی به قول خودشون اصولگرا فقط برای تخریب روشنفکر
اشنا
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کسی که در پوست میش خودشو دوست روشنفکر معرفی کرده ودست به . چنین مقالاتی میزنه :پناه بر خدا از.ن روزگار که در لباس دوستي جلوه مي کنند ولي چون وثوق و اعتماد طرف مقابل را جلب کردند در فرصت مناسب از " پشت خنجر مي زنند " و دشنه را تا دسته در قلب دوست فريب خورده فرو مي کنند.  افراد به سابقه تاريخ و شوخ چشمي هاي روزگار هرگز روي خوش نديدند و اگر احياناً چند صباحي از باده غرور سرمست بودند، آن سرمستي ديري نپاييد و آن شهد موقت به شرنگ جانکاه و جانگداز مبدل گرديد.روشنفکر بیدی نیست که با این بادها بلرزد.
Iran, Islamic Republic of
به قول بزرگواری در حوزه ی انتخابیه ی خودش بیشتر از 2000 رأی نداره
کبگیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتروکیلی
ندای بهمیی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به استانی شدن انتخابات همچنان منتظر عنایات جنابان دکتر وکیلی و مهندس غریبپور نسبت به فرزندان بهمیی هستیم نه فقط توجه به افراد معدود و تکراری دور و برشون ..
و همانگونه که بهمیی همیشه تعیین کننده انتخابات بوده اینبار هم این توان را دارد تا وکیلی را در بالا نگه دارد و یا خدای ناکرده ...................
منتظر می مانیم دریغ کنید ...........
حامی وکیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دست اندرکاران رسانه کبنا
ضمن تبریک نیمه شعبان محضر مردم خوب استان
از آقای وکیلی سئوالی دارم امیدوارم رویت فرماید و پاسخ دهد
جناب وکیلی هر چند با سفسطه بافی در بعضی موارد از عملکرد نادرست خویش دفاع میکنید اما این را خوب بدان شما فردی بودی ناشناخته و هیچ جایگاهی در بین مردم نداشتید و با اقبال رد مردان بزرگ زمینه برای شما ایجاد و تمام فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان شبانه روز تلاش کردند تا شما را از انتهای جدول به رده زیر 20 بیارند انوقت شخصیت شما برلمون ناشناخته بود و فقط حس هم استانی ما را تحریک نمود که باید موفق شوید تا به مردم محروم و ضعیف منطقه کمکی کنید نه تنها به این مهم توجه نکردید بلکه تا ذره ای براتون امکان داشت راه انداختی و برای خود و فامیل خوبی ایجاد کردید چرا از اقای افشانی حمایت کردید بخاطر منفعت شخصی خودت بود که چقدر استفاده کردید شما باید فردای قیامت پاسخ پس دهید و محکمه سختی در انتظار شماست این همه و رابطه و فقط به بالادست دخودت یا انهایی که سما را در مورد منابع مالی پاسخ میدی و الا به دیگران که توده پایینی هستند و از همان طریق ارای زیادی را به سبد شما ریختند تا موفق شوید ارتباط را قطع کردید و حتی دریغ از یک پاسخ تلفنی در طی چندین سال نمایندگی که قبلا با چه جواب میدادی اما در این مدت فقط برای افراد خاصی بودید
اما یک توصیه هرگز مدعی ردای نمایندگی در یاسوج یا دیگر شهرستان ها نباشید که همان افرادی که با تلاش چشمگیر در جهت موفقیت شما موثر بودند موظف هستند که عملکرد واقعی شما را به مردم ارایه نمایند و اصلاح طلبان در این دوره در پایتخت هیچ امیدی برای انتخاب انها با نتیجه عملکرد شما و دوستانت نخواهند داشت که دگر بار بدون شناخت وارد لیست شوید
و اخرین دوره نمایندگی خویش را همین امسال به پایان خواهید رساند و خداوند به فردی عزت میدهد که قدردان باشد.. همون انهایی شود که در صف انتخابات بدنبال رای برای شما می گشتند دوست دارم روزی شما را از نزدیک ببینم تا طبق قواید و شواهد همه موارد را به شما تذکر دهم به امید انروزی که همه چیز روشن شود تا ما موجودات پیچیده اجازه از دیگران را نداشته باشیم .
غريب
Iran, Islamic Republic of
باسلام
آزموده را آزمودن خطاست
1. دكتر هدايت خواه راي دادن به ايشان آشكار به استان و بويراحمد و حتي قوم لر مي باشد
ايشان در مجلس حالت سخنگوي دولت احمدي نژاد را داشت ولي دريغ از ارتقا يك نفر از فرزندان استان توسط ايشان در سطح ملي و حتي انجام يك كار مفيد
پس به حافظه تاريخي خود رجوع نماييم و اجازه ورود هر كسي را به مجلس ندهيم.
2. اقاي روشنفكر هندوانه سربسته اي كه نياز به باز نمودن ندارد و بايد گفت نمي تواند جوابگوي مطالبات استان و شهرستان در سطح ملي باشد جداي از شخصيت ايشان كه محترم است.
3. آقاي وكيلي چهره رسانه اي كه به همت راي جرياني و قوميتي توانست رداي نمايندگي مردم تهران را در مجلس بپوشد و خود را مطرح نمايد
اما آقاي وكيلي فاصله بسيار زيادي از دوستان جرياني و هم استاني خود در تهران گرفت و همه را به فراموشي سپرد بطوريكه نزديكترين دوستان ايشان حتي حاضر به سلام كردن از ايشان نيستند و اگر بخواهد از انها ياد كند ديگر دير شده است و دوستان بي ميل
و اين خود بزرگترين ضربه را به اقاي وكيلي در صورت حضور در استان به عنوان كانديدا خواهد زد.
لذا ايشان به احتمال اخرين دوره نمايندگي در مجلس را تجربه خواهد نمود.
Iran, Islamic Republic of
خدايي فهميدي چه گفتي؟؟برادر
حسین
Iran, Islamic Republic of
بعید میدانم اقای وکیلی جایگاه خود را در سطح ملی و نمایندگی تهران به نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تنزیل دهد و شخصیت ملی خود را درگیر مسائل قومیتی و عقب ماندگی های تاریخی و فرهنگی دهد دیاری که نخبه کشی در ان افتخار بزرگی است. درضمن جناب .سقف مدیریتی شان خوشبینانه در حد یک فرماندار ان هم در شهرهای درجه سه می باشد عجیب است ایشان با پشتوانه قومیتی صرف در پی ورود به مجلس است قطعا بزرگترین پسرفت تاریخی در این برهه از زمان متصور شدن چنین اتفاقی است.
باقری
Russian Federation
درود حاج فروزان
Iran, Islamic Republic of
حالا به درد چند نفر خورده که این همه سال در تهران بوده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
هدف از این تحلیل تخریب آقای دکتر روشنفکر میباشد . زهی خیال باطل . مطمئن باشید رای آقای هدایت خواه حداقل 10 هزار رای از دور قبل کمتر میباشد . چون اشان هیچ رویشی نداشته فقط ریزش داشته است .
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب آقای وکیلی اصولگراهای اصلاح طلب میدونه که هیچ شانسی در تهران نداره البته ناگفته نماند که در استان هم شانسش کمتر از قبولی در تهرانه چرا که حداقلش جوانان تحصیل کرده استان خوب اقای وکیلی میشناسن که فقط منافع خودش و خانوادش براش مهم و بس و این اواخر برای اینکه رد صلاحیت نشه که نمیشه( به قول اقای هدایت خواه این اقا نیروی خودی است) چه حرف های ضد نقیضی که نمیزنه یکی به نعل م یکی ب میخ میزنه
دوستانی که فقط اسم وکیلی شنیدن و میگن اصلاح طلب یه کم زحمت به خودشون بدن سابقه و گذشته وکیلی با فروزان مطالعه کنند. فریب این سیاه بازی ها را نخورین
علی
Iran, Islamic Republic of
حضرت وکیلی همان بهتر است که برود تهران ثبت نام کند چطور آن موقع که رای در تهران داشت اصلا به فکر بویراحمد نبود حالا فیلش یاد هندوستان کرده ؟
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
جون ختو نگیت یو ۵۰۰۰ رائ ایاره که یک ۱۰۰۰ تا هم نیاره کاشکی بیا تا دسش سی همه رو وابو
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
/ هم بهش رائ نمیدن دیگه میخوای مردم رائ بهش بدن
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
/ که اصلا معلوم نیست اصلاح طلب یا اصولگرا اصلا معلوم نیست بویراحمدی باشه این دیگه از کجا اومد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بیا برو روزنامتو بفروش تو فقط برای بچه های خودت کار کردی، بچه هایی که دیپلم هم ندارن دارن حقوق های نجومی میگیرن
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر گوش میگیری نیا ابروی حودت رو نبر همون تهران وایسا با این پول های که گیرت اومد زندگیتو بکن ول این چیزارو
مادوان
Iran, Islamic Republic of
وکیلی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1