تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۸۷۱۷
کبنا اظهارات مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در مورد پتروشیمی دهدشت را بررسی کرد

طالع پتروشیمی دهدشت

۱
۰
طالع پتروشیمی دهدشت
کبنا ؛بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت می‌گذرد و هنوز که هنوز است سرانجام خوشی برای آن متصور نمی‌شود. عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  که وعده راه افتادن این پروژه را داده بود، اظهار کرد: با مساعدت و دستور ویژه مهندس زنگنه و همکاری جدی مدیر عامل و مسئولان هلدینگ خلیج فارس جلسه نهایی قرارداد کل پتروشیمی دهدشت برگزار و به برنده مناقصه، (شرکت صنعتی نارگان) واگذار و اعلام گردید. او گفته بود: «قراردادی بصورت E P C F ( مهندسی، تهیه کالا، اجرا و تأمین منابع مالی) و به ارزش 277 میلیون یورو منعقد شده است.» هاشمی‌پور در آن زمان مردم را خطاب قرار داد و بیان کرد: «مردم عزیز بدانند که روند اجرای پتروشیمی دهدشت به امید و فضل پروردگار در مسیر اصلی و پیشرفت قرار گرفته هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.» حدود 7 ماه بعد از صحبت‌ هاشمی‌پور داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، گفت: «پیشرفت فیزیکی پروژه پتروشیمی دهدشت حدود 15 درصد است و برای احداث خط انتقال محصول پتروشیمی گچساران به پتروشیمی دهدشت هم تاکنون کار خاصی انجام نشده است.
دیودیده در ادامه با بیان اینکه پروژه پتروشیمی دهدشت مشکل مالی دارد، عنوان کرد: اقداماتی برای تامین مالی این پروژه از طریق بانک ملت و صندوق توسعه ملی در حال انجام است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه‌های پتروشیمی گچساران و دهدشت مشکل مالی دارند گفت: با روند کنونی در بهره‌برداری این پروژه‌ها تأخیر ایجاد می‌شود.
دیودیده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه  پتروشیمی گچساران اظهار داشت:حجم سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان و 544 میلیون یورو بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوراک اصلی پتروشیمی گچساران از پتروشیمی بیدبلند2 تأمین می‌شود که خط انتقال خوراک این پروژه حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دیودیده با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه پتروشیمی گچساران هم‌اکنون حدود 59 درصد است، گفت: این پروژه در دو بخش ارزی و ریالی مشکل نقدینگی دارد که بخشی از مشکل ریالی با انتشار 200 میلیارد تومان اوراق تامین برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه مسائل بانکی بر سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه پتروشیمی گچساران اثر گذاشته است، عنوان کرد: این پروژه طبق برنامه‌ریزی باید اوایل سال 99 به بهره‌برداری می‌رسید که با این روند در بهره‌برداری پروژه تأخیر ایجاد می‌شود.
رئیس  صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد محصول با تأکید بر اینکه باید برای برطرف کردن مشکل نقدینگی و انتقال مسائل ارزی این پروژه در سطح ملی راهکارهایی اندیشیده شود، ادامه داد: محصول این پتروشیمی اتیلن است که باید به مصرف پتروشیمی دهدشت برسد.
با این شرایط باید ببینیم که  بعد از 13 سال چه سرنوشتی در انتظار پتروشیمی دهدشت است. آیا به این پروژه پولی می‌رسد و آیا این پتروشیمی گره بیکاری جوانان این دیار را باز خواهد کرد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجوی دکتری زمین شناسی
Iran, Islamic Republic of
جناب دیودیده
خاکبرداری در دشت با شیب کمتر از ۲ درصد ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیست.
با احتساب تابلو نصب شده و فنس پیشرفت فیزیکی این کارخانه ۱ درصد غیر مهندسی اعلام میشود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1