کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد استعفا می‌دهد؟ / رقابت سنگین احمدی و «کاظم‌زاده» در دهلران / فیلی استاندار می‌شود

27 فروردين 1398 ساعت 2:44

با این وجود باید منتظر بمانیم که آیا بر اساس گفته وزیر کشور، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا تاریخ 31 فروردین ماه 98 از مسئولیت خود استعفا می‌دهد یا نه، احمدی برای این کار رایزنی‌های زیادی با تیم‌های مشورتی و لیدرهای خود در تهران و حوزه انتخابیه دهلران انجام داده و باید فقط منتظر نتیجه آن ماند.


بعد از اینکه علی محمد احمدی استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات دهم مجلس از شادمهر کاظم‌زاده نماینده فعلی دهلران و دره‌شهر و آبدانان شکست خورد، با حمایت غلامرضا تاجگردون به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد و به گفته خیلی از کارشناسان و صاحب نظران او دلش در حوزه انتخابیه دهلران است و برای بازگشت به رقابت سیاسی انتخابات یازدهم مجلس تلاش‌های زیادی می‌کند. احمدی در پاسخ به این سووال که آیا قصد کاندیداتوری در حوزه انتخابیه دهلران داری یا نه؟ پاسخ صریح و شفافی نداد و عدم پاسخ قاطع از سوی استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد این شائبه را از همان ابتدا به وجود آورد که او قصد دارد تا دو باره به مصاف کاظم زاده برود.
«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور فروردین 98 به کلیه مدیرانی که در وزارت کشور مسئولیت دارند، بیان کرده است که چنانچه قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس سال ۹۸ را دارند تا سی و یکم فروردین ماه سال‌جاری استعفای خود را اعلام نمایند. چنانچه مدیران وزارت کشور تا موعد اعلام شده استعفای خود را اعلام نکنند و قصد کاندیدا توری داشته باشند نامزدی آنها منتفی می‌باشد. این بخشنامه شامل مدیران شاغل، استانداران، فرمانداران و همچنین بخشداران می‌باشد.»
این روزها شایعه رفتن «علی محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد زیاد شنیده می‌شود و بیان می‌کنند که احمدی برای حضور در انتخابات مجلس از مسئولیتش استعفا می‌دهد و احتمالاً «عزیز فیلی» معاون عمرانی استاندار جایگزین وی شود.
نقش فیلی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ‌تر از دو معاونین دیگر استاندار می‌باشد و او علاوه بر توجه ویژه به پروژه‌های عمرانی مدیران جدید را خود معارفه می‌کند. احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کارها را بیشتر به «عزیز فیلی» می‌سپارد و کمتر از «محمد کاظم نظری» و «جعفر گوهرگانی» استفاده کرد.
بعضی‌ها هم اینگونه نوشته‌اند که؛ «علی محمد احمدی را بیشتر می‌شود دانشگاهی نامید تا یک چهره سیاسی، او اقتصاد دان و استاد دانشگاه است اما نه کسوت نمایندگی و نه صدرات استانداری کهگیلویه وبویراحمد هچ کدام نتوانسته‌اند ادبیات احمدی را رنگ وبوی سیاسی به آن ببخشند بلکه او همیشه مانند یک چهره آکادمیک سخن وعمل یکسانی داشته است.
احمدی پیش از آنکه بر کرسی استانداری کهگلویه وبویراحمد تکیه بزند از 7 خرداد سال 91 تا 7 خرداد 95 مجلسی بود و هم کمیسیون و نایب غلامرضاتاجگردون در برنامه وبودجه، هم چنان که رسانه‌های منتسب به تاجگردون پیش‌تر از اصلاح طلبان و اعتدالی ها  خبر آمدنش را منتشرکردند.
احمدی وقتی نمایندگی دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره را برعهده گرفت که پیش از او علی عزتی مسئولیت نمایندگیان حوزه را برعهده داشت، اما عمر نمایندگی احمدی بیش از یک دوره تداوم نداشت.
او در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رقابت با شادمهر کاظم‌زاده رقابت را به فینال کشاند، اگرچه حامیان کاظم زاده در دوره اول باور داشتند که شادمهر بایستی مستقیماً راهی مجلس می‌شد اما جدال اصلی به اردیبهشت 95 کشیده شد که در دور دوم شادمهر کاظم زاده با رقابتی راحت و اختلافی زیاد راهی مجلس شد و از آرا 63 درصدی احمدی در دور نهم دراین دوره خبری نبود.
پس از آنکه احمدی مسئولیت ارشدترین نمانیده اجرایی دولت در کهگیلویه وبویراحمد را برعهده گرفت روند تغییرات و عزل و نصب‌ها در سال‌های 96 و 97 و انتصاب برخی مدیران غیربومی و هم استانی وی این شائبه را در اذهان افکار عمومی زنده کرد که احمدی برای شرکت مجدد در انتخابات مجلس آینده درحال برنامه ریزی و یارگیری است.
طراحان این شائبه برای صحت ادعای خود می‌گفتند: انتصاب‌های صورت گرفته، هم استانی‌های احمدی عموماً از طوایفی در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره هستند که از جمعیت بیشتر و قدرت رأی دهی بالایی برخوردار هستند وانتصاب 8 تا 9 مدیرغیربومی در کهگیلویه وبویراحمد را آغاز فعالیت‌های غیرمحسوس انتخاباتی آقای استاندار می‌دانستند.
وزارت کشور طی دستور العملی برای استاندران و فرماندرانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال را دارند فرصت قانونی مشخص نمود که در 31 فروردین ماه این فرصت به پایان خواهد رسیدوکسانیکه قصد کاندیداتوری دارند باید دراین فرجه زمانی از منصب خود استعفا بدهند.
اکنون تا کمتر از یک هفته دیگر مشخص خواهد شد که آیا علی محمد احمدی هم چنان برکرسی استانداری کهگیلویه بویراحمد در یاسوج تکیه خواهد زد یا برای انتقام شکست از شادمهر کاظم‌زاده راهی استان ایلام خواهد شد.
 بهرحال باید منتظرماند و دید احمدی ماندن در کهگیلویه وبویراحمد را بر می‌گزیند یا اسبش را برای پیروزی در انتخابات مجلس در ایلام زین خواهد کرد و شائبه‌ها به حقیقت خواهد پیوست.» احمدی برای این کار رایزنی‌های زیادی با تیم‌های مشورتی و لیدرهای خود در تهران و حوزه انتخابیه دهلران انجام داده و باید فقط منتظر نتیجه آن ماند.
 


کد مطلب: 408702

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408702/آیا-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-استعفا-می-دهد-رقابت-سنگین-احمدی-کاظم-زاده-دهلران-فیلی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1