کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شائبه همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اورنگ ایلامی و لزوم توضیح «احمدی»:

بکارگیری نیروهای فله‌ای در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و سکوت استاندار / «احمدی» وزیر بهداشت را به یاسوج می‌آورد / تخلف‌های آشکار سکوت متولیان را توجیه نمی‌کند

24 فروردين 1398 ساعت 15:55

نکته دیگری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد همیشه از آن سخن گفته است، نظم و انضباط اداری و مدیریتی است که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ساده‌ترین آن‌ها هم رعایت نمی‌شود.
کمتر نشستی در استانداری به ریاست استاندار و معاونین او برگزار می‌شود که اورنگ ایلامی در آن حضور یابد؛ موضوعی که همیشه خط قرمز آقای احمدی بود اما به نظر می‌رسد رفته رفته کمی "شٌل" گرفته است.


 اگر بخواهیم به سامان رسیدن پروژه‌های عمرانی (بیمارستان‌های یاسوج و باشت، خانه‌های بهداشت و مرکز زایمان بیمارستان امام سجاد(ع) و اورژانس بزرگ دهدشت و ...) دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را کنار بگذاریم، موضوع بکارگیری نیروها در این دانشگاه به ویژه در بیمارستان‌ها و برخی ابهامات دیگر هست که حواشی زیادی برای این دانشگاه پرکار رقم زده و باید مسوولان دانشگاه در باره آن برای افکار عمومی توضیح دهند.
رد پای بسیاری از بکارگیری‌های نورچشمی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی را که بگیریم، به افراد ذی‌نفوذی از سیاست تا مدیران اجرایی می‌رسیم که به شدت اتهام سیستمی شدن تخلف بکارگیری در این دانشگاه را تقویت می‌کند.
در دانشگاه علوم پزشکی همه چیز عادی شده است دیگر نقد رسانه‌ها هم برای مردم و حتی تصمیم‌گیرندگان عادی شده و گویا همه می‌خواهند تن دهند بر آنچه بر این دانشگاه بزرگ و مؤثر در زندگی مردم می‌رود.
در این بین اما، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نشان داده است که اهل معامله نبوده و اجازه این کار را به حداقل مدیران زیردستش نمی‌دهد؛ روحیه قابل تحسینی که البته دو چالش جدی دارد.
در وهله اول، آقای استاندار از همان ابتدا دست روی بکارگیری‌های فله‌ای گذاشت و بسیار در این زمینه سخن گفت.
اما آقای اورنگ ایلامی یکی از مدیران زیر دست اوست که بکارگیری در مجموعه تحت مدیریتش همه واژگان از فله‌ای تا اتوبوسی و نورچشمی و همه را دور زد و تعریف جدیدی از استخدام را وارد ادبیات سیاسی و مدیریتی این استان کرد.
در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابتدا شعار برگزاری آزمون برای نیروهای شرکتی هم داده شد اما این سنگ آنقدر برای اوضاع بهم ریخته دانشگاه بزرگ بود که بدجور به سر اعتماد عمومی خورد و خیلی از افرادی که دل به حرف‌ها و وعده‌های آقای استاندار خوش کرده بودند، را سرشکسته و دلشکسته کرد.
علی‌محمد احمدی، ضابطه‌مند شدن بکارگیری‌ها را اولویت اصلی خود اعلام کرد اما تا این لحظه هنوز از اورنگ ایلامی نپرسید که آیا دانشگاه علوم پزشکی، گوشت نذری است که بین افراد خاصی تقسیم شود؟
ایلامی زیرست آقای احمدی است و این وضعیت مبهم و آلوده به تخلف در بکارگیری‌های این دانشگاه، به هیچ عنوان نمی‌تواند سکوت آقای استاندار را توجیه کند.
وقتی با اطمینان می‌گوییم استانداری با ایلامی همراهی نکرده است که شاهد ورود جدی شخص استاندار نه تنها به بکارگیری‌های لجام گسیخته بلکه به همه لایه‌های مدیریتی و عملکرد این دانشگاه باشیم.
از سوی دیگر آیا استاندار رد پای یکی از معاونینش در موضوع دانشگاه علوم پزشکی را نمی‌بیند؟ آیا لیست بکارگیری‌های خاص علوم پزشکی و تشابه فامیلی‌ها هم این سؤال را برای شخص استاندار پیش نیاورده است تا بلکه سرنخی برای اثبات این رد پا شود؟
البته بی‌انصافی است اگر نگوییم قدم‌هایی هم برای رصد اوضاع و احوال بد دانشگاه علوم پزشکی در این مدت انجام شد و یک گروه بازرسی به صورت فشرده مستقر شدند و تقریباً همه چیز برای همه ثابت شده است.
اما اقدام اصلی که آقای استاندار در این زمینه برداشته است، دعوت از وزیر بهداشت برای سفر به استان و پایان دادن به وضعیت فعلی است؛ سفری که قرار است به زودی انجام گیرد.
نکته دیگری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد همیشه از آن سخن گفته است، نظم و انضباط اداری و مدیریتی است که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ساده‌ترین آن‌ها هم رعایت نمی‌شود.
کمتر نشستی در استانداری به ریاست استاندار و معاونین او برگزار می‌شود که اورنگ ایلامی در آن حضور یابد؛ موضوعی که همیشه خط قرمز آقای احمدی بود اما به نظر می‌رسد رفته رفته کمی "شٌل" گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی حتی در روزهایی که مردم استانش زیر گل و لای و سیل و بی‌آبی و بی‌راهی بودند، او در تفریح خارج نشینی بود و حتی بخش‌نامه وزیر و تماس‌های مکرر هم او را در ایام تعطیلات و حتی روزهای بعد از آن به محل کار نکشاند.
او در اولین روزهایی که بعد از سفر تفریحی‌اش به یاسوج آمد، در یک زیرکی خاصی به محل ستاد بحران رفت و چندین جلسه فشرده را برای جبران جای خالی‌اش در روزهای حساس بحران سیل، برگزار و آنها را صورتجلسه کرد.
بارها بوده که در جلسات رسمی استانداری، سراغ آقای ایلامی را می‌گرفتند اما او اگر خارج از کشور نبود در مطبش مشغول طبابت بود و اکنون بعید است که استاندار به همین راحتی از این خط قرمز خود در مدیریت بگذرد و با آرام شدن اوضاع بحرانی سیل، به سراغ ایلامی نرود.
ایلامی، پزشک حاذق و کاربلدی است اما هرگز نمی‌تواند مدیر خوبی هم باشد و خودش هم این را می‌داند، به نظر هم می‌رسد، هر سه نماینده مجلس هم به این نتیجه رسیدند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بیش از همه متوجه این نابسامانی‌ها است.
نامه مدیرکل حوزه استانداری به ایلامی در ماه‌های اخیر به خوبی تأیید کننده این حرف است که استاندار هم صبرش به سر آمد و نمی‌خواهد نارضایتی از عملکرد یک مدیر، به او هم ضربه بزند.
او که اهل معامله و مماشات بر سر حقوق مردم نیست، قطعاً بیش از این هزینه نمی‌دهد.
 باورکردنی نیست، دانشگاه پر پول علوم پزشکی یاسوج، در ماه‌های اخیر شاهد این همه اعتراض و تجمع به ویژه صنفی و رفاهی باشد؛ موضوعی که با مدیریت ایلامی اتفاق افتاد و مطالبات پرسنلی این دانشگاه برای ماه‌ها به تأخیر افتاد و به سال بعد رفت.
وسایل یک بیمارستان دیگر برای افتتاح بخش دیگری به آنجا برده می‌شوند، تا مراسمی صوری برگزار شود.
پروژه‌های تکمیل شده این دانشگاه در برخی شهرستان‌ها، با مدیریتی محض تخریب شدند.
عزمی برای شروع و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیست.
آقای ایلامی با مشغله‌هایی که دارد، نمی‌تواند برای مدیریت کردن بر دانشگاه وقت بگذارد.
رد پای سیاسیون در اداره این دانشگاه از چپ و راست هویدا است و ایلامی فکر می‌کند با امتیاز دادن به این و آن می‌تواند مدت بیشتری بر صندلی ریاست بنشیند.
بزرگ‌ترین بیمارستان این استان در یاسوج افتتاح شد اما فقط افتتاح شد و نشانی از یک بیمارستان فعال را ندارد.
برخی مناقصات و مزایده‌های این دانشگاه، اعتماد مردم به سلامت دستگاه اداری را زیر سؤال بردند و در یک نمونه از این تخلفات، دو مناقصه مهم را در یک روز تعطیل آن هم برای یک ساعت روی سامانه تدارکات دولت می‌گذارند تا فرد مورد نظر بتواند برنده شود!
تخلفی آشکار که به هیچ عنوان سکوت متولیان و دستگاه‌های نظارتی را توجیه نمی‌کند.
به نظر می‌رسد تا دیر نشده است، باید به حال مدیریت این مجموعه حساس در کهگیلویه و بویراحمد فکری شود و حالا که یک سال هم از مدت حکم ریاست آقای ایلامی گذشته و هنوز تمدید نشده است، در همین سفر آتی وزیر بهداشت، جایگزینی شایسته برای وی در نظر گرفته شود تا حال سلامت این استان بهتر شود.
 از این موضوعات که بگذریم این روزها‌ وقتی بحث جانشین ایلامی می‌شود از افرادی نام برده می‌شود که قبلاً در همین دانشگاه مسئولیت داشتند و امتحان خود را پس دادند. فردی که تا دیروز معاونت درمان این دانشگاه را برعهده داشت و اتفاقاً کم هم قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی نکرد و از مقصرین برخی اتفاقات دانشگاه امام سجاد(ع) هم هست، اتفاقاتی از قبیل مرگ نوزادان و شدت نارضایتی مردم.


کد مطلب: 408626

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408626/بکارگیری-نیروهای-فله-ای-علوم-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-سکوت-استاندار-احمدی-وزیر-بهداشت-یاسوج-می-آورد-تخلف-های-آشکار-متولیان-توجیه-نمی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1