کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش/

آیا دکل‌های مخابرات برای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد ضرر دارد

21 فروردين 1398 ساعت 23:53

هادی زارع پور با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تشعشعات این دکل‌ها بر روی سلامت اثر گذار است، خاطرنشان کرد: در سال 90 در زمینه جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس مکاتبات لازم انجام ولی به صورت عملی اقدامی صورت نگرفت و مخابرات معتقد بوده این دکل‌ها برای سلامت ضرری ندارد ولی برای اثبات این ادعا نتیجه هیچ پژوهشی را ارائه نمی‌کند.


موضوع دکل‌های مخابرات و زیانی که برای دانش آموزان دارد همواره در جلسات سلامت و شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود و قرار شد که نتایج کار پژوهشی در این باره به ماجرای ضرر و زیان این دکل‌ها برای سلامت دانش آموزان پایان دهد.
در سال‌های اخیر بحث سرطان‌زا بودن دکل‌های مخابراتی در حیاط مدارس و منازل به یک معضل تبدیل شده و به صورت مستمر به عنوان یکی از مهمترین دستور کارهای نشست شورای سلامت استان در یکسال اخیر است. هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول انجام تحقیق و پژوهش لازم در زمینه آسیب‌های استقرار دکل‌های مخابراتی در حیاط مدارس و منازل در شهرهای مختلف استان بوده و شرکت مخابرات از موضع طلبکارانه خود در گذشته کمی نیز کوتاه آمده است.
عبدالحسین افتخاری مدیرکل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: واقعیت امر خود دکل‌ها زیان نمی‌رساند و بحث فرکانس بوده که صادر می‌شود و هرچه دکل‌ها کمتر باشد قدرت تشعشع بالاتر است.
افتخاری با تاکید بر اینکه قدرت تشعشع فرکانس رادیو از دکل‌های مخابراتی بیشتر است، افزود: زمانی در بوشهر بودم یک دکل مخابراتی در حیاط خانه خودم استقرار داشت اگر مشکلی داشت آیا اجازه می‌دادم در حیاط منزلم دکل باشد.
وی با بیان اینکه به گونه‌ای جا افتاده که هر جایی دکل مخابرات باشد قیمت مسکن و زمین کاهش می‌یابد، ادامه داد: برخی با این جوسازی‌ها می‌خواهند دکل‌ها جمع آوری شود تا قیمت زمین و مسکن خود را افزایش دهند.
افتخاری با اشاره به برنامه جمع آوری 9 دکل مخابراتی در نقاط مختلف تاکید کرد: تجهیزات مخابراتی بدون مجوز انرژی اتمی نصب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: ما از سال 74 تاکنون داریم از تلفن همراه استفاده می‌کنیم در حالی کشورهای اروپایی از 100 سال پیش از موبایل استفاده می‌کنند و به طور حتم اروپایی‌ها کمتر از ایران برای انسان ارزش قائل نیستند.
افتخاری با اشاره به اینکه انرژی اتمی به عنوان مرجع در این زمینه تاکنون هیچ پژوهشی مبنی بر تاثیرگذاری دکل‌ها بر سلامت انسان نداشته است، خاطرنشان کرد: قدرت فرکانس دکل‌های صدا و سیما بسیار بیش از همراه اول است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقرار دکل های مخابرات در حیاط برخی مدارس استان به یک معضل تبدیل شده و برای اولیای دانش آموزان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.
هادی زارع پور با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تشعشعات این دکل‌ها بر روی سلامت اثر گذار است، خاطرنشان کرد: در سال 90 در زمینه جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس مکاتبات لازم انجام ولی به صورت عملی اقدامی صورت نگرفت و مخابرات معتقد بوده این دکل‌ها برای سلامت ضرری ندارد ولی برای اثبات این ادعا نتیجه هیچ پژوهشی را ارائه نمی‌کند.
وی ابراز کرد: انتظار می‌رود در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولی سلامت پژوهش‌های لازم را انجام و نتیجه را به مسئولان امر اطلاع دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ضروری است شرکت مخابرات استان در زمینه تاثیرگذاری دکل‌های مخابرات بر روی سلامت مکاتبه لازم را با مرکز هسته‌ای و مخابرات ایران داشته باشد.
زارع پور با تاکید بر اینکه همچنان خواهان جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس هستیم، بیان کرد: خانواده دانش آموزان حق دارند نگران سلامت فرزند خود باشند.


کد مطلب: 408554

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408554/آیا-دکل-های-مخابرات-دانش-آموزان-کهگیلویه-بویراحمد-ضرر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1