تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۶
داستان‌های عجیب و غریب بازار کهگیلویه و بویراحمد:

بازاری که با هر باد و بارانی قیمت‌هایش تغییر می‌کند / نبود بازار میوه و افزایش بی‌رویه کرایه حمل بار وانت‌بارها

۰
بازاری که با هر باد و بارانی قیمت‌هایش تغییر می‌کند / نبود بازار میوه و افزایش بی‌رویه کرایه حمل بار وانت‌بارها
کبنا ؛بازار کهگیلویه و بویراحمد داستان‌های عجیبی دارد. با هر بادی و رعد و برقی قیمت‌ها بالا و پایین می‌شوند، جاده‌ها مسدود می‌شود، کرایه بار افزایش پیدا می‌کند و فشار بر مردم هم دو چندان می‌شود، مشخص نیست این داستان باید تا کجا کشیده شود تا مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد تدبیر بیندیشند و بازار میوه مرکز این استان را راه اندازی کنند.
به طور کلی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم برگزاری جلسات متعدد و صحبت‌های ظاهراً کارشناسی شده، اما تاکنون توان احداث بازار میوه را ندارند. از طرفی اینقدر بازار استان ما تحت تأثیر عوامل طبیعی قرار می‌گیرد که یک مرتبه کرایه حمل میوه و تره‌بار 400 هزار تومان می‌شود.
مسدود شدن راه شیراز و یاسوج برای چند روزی سبب شد تا قیمت حمل بار هر وانت بار 400 هزار تومان به پای میوه فروش تمام شود.
فارس نوشت: شهر شیراز مرکز استان فارس یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری مورد علاقه بازاریان و کسبه استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهر یاسوج برای داد و ستد است.
شهر شیراز نزدیکترین کلان‌شهر به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که با احداث جاده جدید ارتباطات مردم استان به خصوص مردم شهر یاسوج با این کلان شهر بیشتر از گذشته شد.
در گذشته یکی از دلایل سخت بودن ارتباط میان این دو مرکز استان جاده قدیمی و پر پیچ و خمی بود که به یک جاده تقریبا ایمن و مطمئن تبدیل شد.
از جمله داد و ستدهایی که میان این دو مرکز استان می‌شود تامین میوه و تره‌بار شهر یاسوج از شیراز است که روزانه‌ ده‌ها وانت و کامیون این کار را انجام می‌دهند و البته به دلیل نبود میدان میوه و تره‌بار در یاسوج به صورت انفرادی این کار انجام می‌شود.
در چند روز اخیر که به دلیل سیلاب جاده مهم و شریانی یاسوج به شیراز مسدود شد قیمت میوه و تره‌بار در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بالا رفت و البته میوه و تره‌بار با کیفیت به دست مردم نرسید.
در گفت‌وگویی که با برخی از صاحبان وانت‌بارهای میوه‌فروش در جمعه بازار یاسوج داشتیم دلیل عرضه گران میوه و همچنین میوه بی‌کیفیت را انسداد محور یاسوج - شیراز می‌دانستند.
میوه‌فروشان جمعه بازار یاسوج قیمت حمل یک بار میوه به وسیله وانت‌بار را تا قبل از انسداد جاده برای هر بار میوه 150 هزار تومان عنوان کردند که با مسدود شدن جاده این قیمت بار برای هر وانت‌بار به 400 هزار تومان رسیده است.
وقتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قیمت روبرو می‌شویم، برگرداندن قیمت واقعی کار بسیار دشوار و جاهایی هم غیر ممکن، امید می‌رود با بازگشایی مجدد جاده شیراز-یاسوج شاهد کاهش قیمت حمل بار هر وانت باری باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1