تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۴۰۸۲۵۸
کبنا از نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مرخصی مدیران را لغو کرد، خیانتی که در بستر رودخانه‌ها انجام گرفت / احتمال بحران در تونل‌ها / پیشنهاد «گوهرگانی» و تأیید استاندار

۶
۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مرخصی مدیران را لغو کرد، خیانتی که در بستر رودخانه‌ها انجام گرفت / احتمال بحران در تونل‌ها / پیشنهاد «گوهرگانی» و تأیید استاندار
کبنا ؛نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان و با حضور معاونین استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی، فرمانداران شهرستان‌های استان و اهالی رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه چهارشنبه (7 فروردین ماه 98) بعد از بارش‌ شدید باران و خساراتی که بر جاده‌ها، اماکن عمومی، منازل مسکونی، ابنیه‌ها، پل‌ها، شبکه آبرسانی و راه‌های ارتباطی وارد شد، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جلسه ستاد هماهنگی بحران استان کهگیلویه و بویراحمد را با حضور معاونینش، مدیران، فرمانداران و اهالی رسانه برگزار شد.
در این نشست موضوعات مختلف از جمله پل‌های اول، دوم و سوم بشار یاسوج، جاده آبشار یاسوج، محورهای اصلی یاسوج( جاده شیراز-یاسوج، چرام -یاسوج) پارک‌های ساحلی و غدیر، راه‌های ارتباطی روستاها، شبکه آبرسانی روستاها و برخی مناطق شهری و معرفی جاده‌های جایگزین بررسی و چاره‌اندیشی شد.
وحید محمدی‌ تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به طور کلی به آسیب‌ها و خساراتی که به استان وارد شده بود، اشاره کرد و گفت: طبق آمار ستاد بحران طی 48 ساعت بارندگی گذشته خسارت 237 میلیارد تومانی به بخش آبزی‌پروری استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اثر بارندگی شدید، راه ارتباطی 80 روستا قطع شد که راه 20 روستا بازگشایی شد، بیان کرد: برق 70 روستا قطع شد  که با تلاش‌های صورت گرفته برق وصل شد و در حال حاضر فقط 8 روستا فاقد برق است، آب 107 روستا هم قطع شده بود که مشکل 47 روستا رفع شده است.
وی در ادامه به خسارت بارندگی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: سه هزار و 750 راس دام تلف شد و 5 هزار و 300 قطعه طیور از بین رفت.
این مسئول ادامه داد: به 5 هزار و 413 هکتار زمین کشاورزی خسارت وارد شد و یک هزار و 497 هکتار باغ نیز دچار خسارت شدند.
محمدی‌تبار تصریح کرد: یک هزار  و 770 تن آبزیان از بین رفت ضمن اینکه 237 میلیارد تومان به بخش آبزی‌پروری استان خسارت وارد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های دو روز گذشته 4 هزار و 40 ساختمان و تاسیسات استان دچار خسارت شدند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست از قطع ارتباط ۶۰ روستای استان خبر داد و گفت: از مجموع ۶۰۰ روستای شهرستان بویراحمد راه ارتباطی ۶۰ روستا قطع است.
کناری در ادامه از امدادرسانی دو فروند بالگرد به روستاها خبر داد و افزود: دو بالگرد از اورژانس و هوانیروز فردا به روستاهای بویراحمد می‌روند، وضعیت مناطق را بررسی و آذوقه و لباس در اختیار روستائیان قرار می‌دهند.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: دو پل روستایی در لوداب  تخریب شده همچنین در لوداب راه ۱۴ روستا قطع است، ضمن اینکه پوشش آب و برق و تلفن این مناطق هم قطع است.
در ادامه نادیا صداقت سرپرست فرمانداری دنا هم از قطع راه ارتباطی ۳۰ روستای دنا خبر داد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این جلسه به وضعیت بحرانی پارک غدیر و جاده آبشار یاسوج اشاره کرد و گفت: از همه دستگاه‌ها و ادارات توقع همکاری داریم و برای ما ضروری است.
وی افزود: پارک غدیر یاسوج وضعیت بحرانی دارد و اگر سرویس‌های بهداشتی در مسیر رودخانه تخریب شود، به پایه‌های پل سوم بشار یاسوج برخورد می‌کند و مشکل ایجاد می‌کند.
مقدم خواست تا برای انحراف مسیر آب به منظور اینکه بر پایه‌های پل فشار نیاید، دستگاه‌ها همکاری کنند.
شهردار یاسوج از مسدود سازی بخشی از بلوار ساحلی در محدوده پشت خیابان رجا خبر داد و گفت: این منطقه از سمت رودخانه بشار دچار ریزش و خطر شده و تردد در این مسیر نیز ممنوع اعلام شده است.
مقدم تصریح کرد: همچنین بکارگیری تمهیدات لازم در منطقه دره گرم شهر یاسوج برای جلوگیری از بروز مشکلات ضروری است.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: لوله آب 40 درصد از جمعیت شهر یاسوج زیر پل بشار یاسوج عبور می‌کند و اگر آب قطع شود با مشکل بحرانی مواجه هستیم.
خادمی مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ما مشکل خاصی در شبکه گاز نداشتیم.
در ادامه جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه خطاب به مسوولان گفت: بعضی از افراد غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها کارخانه، واحدهای تولیدی، طرح آبزی‌پروری  و طرح گردشگری ایجاد کردند و الان دچار خسارت شدند و دستگاه‌های مربوطه نباید برای آنها برآورد خسارات کنند که به هیچ وجه این موضوع پذیرفتنی نیست. بالاخره آنان کار خلاف انجام داده‌اند و الان نباید با برآورد خسارت کار آنها تأیید شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان جعفر گوهرگانی گفت: نکته بسیار مهم و درستی است و خطاب به مدیرکل بحران استانداری و معاون عمرانی استاندار گفت: هر طرح اقتصادی که برآورد خسارت می‌شود، باید با هماهنگی آقای گوهرگانی باشد و آخر هم خودم آن را تایید می‌کنم.
عبدالحمید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تمام تونل‌های ما آب می‌دهد و تونل پنجم یاسوج-بابامیدان هم خیلی آب می‌دهد و اگر اتفاق بیفتد بحرانی ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت پل‌های اول و دوم بشار یاسوج، بیان کرد: دوره تضمین این پل‌ها تمام شده است و مشاور هم مکاتبه کرده است و یکی از پل‌ها هم نشست کرده و مقاوم‌سازی این پل ضرورت دارد.
پورانفر رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید خود از منطقه زیلایی و لوداب خبر داد و گفت: این مناطق به آب، غذا و پوشاک نیاز مبرم دارند و در حال حاضر محل زندگی برخی از آنها با دام‌هایشان یکی است و هر لحظه امکان شیوع بیماری خطرناکی مشترک دام و انسان وجود دارد.
پورانفرد با تاکید بر ضرورت امداد رسانی و تأمین نیازهای اولیه این مناطق پیش از شروع مجدد بارش‌ها، عنوان داشت: تخریب چندین خانه و نفوذ آب به خانه‌ها در این بازدید مشهود بود.
وی افزود: در برخی مناطق نیز به دلیل تخریب محل نگهداری احشام، گوسفندان به محل زندگی انسانی منتقل شده بود که این مسئله خطر بروز بیماری‌ها را افرایش می‌دهد.
رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 5 مرکز اورژانس بین جاده‌ای استان به دلیل قطع راه‌های ارتباطی بر اثر سیل از مدار خارج شدند.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه کمک به همه مردم آسیب‌دیده از سیل و به خصوص در روستاها وظیفه مسؤولان است اما در این زمینه خواستار توجه به اولویت‌ها هستیم.
وی نخستین اولویت دستگاه‌ها را بازگشایی محورهای شریانی دانست و گفت: در حال حاضر باید هر چه زودتر جاده شیراز یاسوج بازگشایی شود چرا که مایحتاج مردم از این طرق به مرکز استان می‌رسد و باید همه تلاش صورت گیرد تا فردا این جاده شریانی بازگشایی شود چرا که ممکن است بر اثر بارش‌های آینده جاده جایگزین هم مسدود شود که کار بسیار سخت خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستوراتی به مدیران داد از جمله این که همه باید پای کار باشند و کسی حق ندارد بدون اجازه معاون عمرانی تا آخرین روز تعطیلات از استان خارج شود و گفت: مرخصی تمام مدیران لغو شود.
وی همچنین در این نشست از همه مدیران عضو ستاد بحران خواست تا فردا پنج‌شنبه قبل از ساعت 10 از هر طریقی که می‌توانند، هوایی، زمینی، با بالگرد و در هر کجا که هستند، به استان برگردند و همه در استان حضور داشته باشند در غیر این صورت به وزیر و رئیس مربوطه آن‌ها در تهران گزارش داده خواهد شد.
احمدی از برخی مدیران که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را در هنگامه سیل پنهان می‌کنند به آن‌ها گفت که این دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را برای چه روزی می‌خواهید؟ الان مردم به آن‌ها احتیاج دارند؛ مگر ارث پدری مدیر است که آن‌‌ها را در چنین مواقعی که نیاز داریم پنهان می‌کنید.
وی گفت: وقتی رهبر انقلاب سپاه و ارتش و همه نیروهای مسلح را به کمک سیل زدگان می‌فرستد یعنی این که هیچ نیرو و ماشین‌آلات و دستگاهی نباید در سیل بیکار باشد. الان روز سخت ما است و مردم تحت فشار هستند و بسیاری از امکانات ما خراب شده است لذا ادارات امکانات خودشان را پای کار بیارند. این دستگاه‌‌ها، ماشین آلات و امکانات ارث پدرکسی هم نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص برآورد خسارات گفت که باید همه این برآوردها واقعی بوده و کمتر و بیشتر از حد واقعی صورت جلسه نشود و حتما به امضای معاون اقتصادی رسیده باشد. اگر یک کارخانه شن و ماسه یا طرح گردشگری و یا طرح آبزی‌پروری خلاف واقع در بستر بوده الان بخواهیم برای او برآورد خسارت کنیم، عذر بدتر از گناه است.
وی همچنین از مسؤولان امر خواست تا در صورت مشاهده هرگونه خرابی در پل‌ها و ابنیه سریعا دستور بستن آن‌ها داده شود و خطاب به مدیرکل راه گفت: آقای نژادصفوی پل‌ها را رصد کنید و هر جا دیدید که تردد باید متوقف شود و خطر وجود دارد آنجا را با همکاری پلیس راه مسدود کنید. نمی‌توان با جان مردم بازی کرد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد و جمعیت هلال احمر به کمک مناطق سیل زده بشتابند و مایحتاج آنها را فراهم کنند. در همین منطقه پریکدان خانه‌های که در بستر رودخانه‌ها با مجوز دهیاران و یا هرکسی دیگری که من اسم آن را خیانت می‌گذارم، ساخته شدند. از بین رفته‌اند و افرادی با پتوهای خیس در حال زندگی هستند و اینها دردآور است که هر چه سریعتر باید به آنها امدادرسانی شود.
علی داوودی‌مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در این جلسه غیبت بودند که گویا هر دو آنها در گچساران بودند و احمدی با حرف‌های کنایه‌دار از عدم حضور آنها انتقاد و گلایه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اهالی خیابان ارم پانزده
Iran, Islamic Republic of
در مسیر ذره ارم پانزده یاسوج ساخت و ساز شده. مسیر بسته شده. سیل امد و خانه های مردم دچار آب گرفتگی شده چرا شهرداری اجازه داده در این دره خانه بسازند ؟؟؟؟
شهروندان
Iran, Islamic Republic of
ارم پانزده را نگاه کنید. چرا در دره هزاران ساله ساخت و ساز کرده‌اند. چرا؟؟؟
شهروندان
Iran, Islamic Republic of
ارم پانزده را نگاه کنید. چرا در دره هزاران ساله ساخت و ساز کرده‌اند. چرا؟؟؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
. چه طنز تلخی ؛حاکم شهری ک مرغابی بود...... دم از قانون میزنی تسهیلات ک غیر قانونی ب اطرافیانت دادی چوب خدا بی صداست و خداوند از حق الناس هیچ وقت نمیگذره . همه اونایی ک حقشون خوردی واگذارت کردن به خدا و بس چون معتقد هستند خداوند بزرگتر از تصور توست
روستایی
Iran, Islamic Republic of
مسولان دور هم میشینند و دیگران را مقصر جلوه می دهند
متخلفین دو دسته هستند
اول اون هایی که بدون مجوز به حریم رودخانه ها و... تجاوز نموده اند
دوم اون هایی که با صدور مجوزهای قانونی و استعلامات دولتی اقدام به ایجاد طرح در حریم رودخانه ها و.... نموده اند
با آمار اعلام شده بیشتر مشخصه اون دسته از طرح هایی که از طریق دستگاههای اجرایی اقدام به اخذ مجوز نموده اند دچار تخریب شده اند
با این حساب مقصر اصلی خسارت به بخش کشاورزی در مرتبه اول روسای جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی است
پس دنبال مقصر اصلی باشید
نه دنبال فرار از واقعیت

خودتان مقصرید نه بهره برداران
رها
Iran, Islamic Republic of
مسولان تا الان چه. با یه بارون همه جا دچار مشکل شد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1