کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرصت تاریخی رشد و ظهور مدیران ملی هم استانی:

«گل‌های بی منت و بارون» کهگیلویه و بویراحمد (ایروان مسعودی اصل)

22 اسفند 1397 ساعت 15:12

وی فعالیت اداری خود را از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد شروع کرد و خیلی زود توانست به عنوان کارشناس ارشد در معاونت درمان کمیته آمد مقیم تهران شود. مسعودی اصل یک دوره تجربه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس در گروه و دفتر مطالعات اجتماعی را نیز پشت سر گذراند.


گروه سیاسی - موضوع مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمدی بارها مورد بحث قرار گرفته است و از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته شده است. ممکن است این سؤال پیش بیاید که چه اصراری است که تا این اندازه این موضوع مورد توجه قرار گیرد. رشد و توسعه هر جامعه ای با رشد و پیشرفت نیروی انسانی آن جامعه ارتباط مستقیم دارد و هیچ جامعه ای بدون نیروی انسانی شایسته و توانمند نمی‌تواند مسیر توسعه را پیش ببرد. امکان ندارد بدون حضور نیروی انسانی از یک دیار بتوان شاهد عدالت توزیعی و شکل گیری اعتماد به نفس عمومی بود.
عقب ماندگی‌های تاریخی، مشکلات جغرافیایی و عدم توجه مرکز به کهگیلویه و بویراحمد سبب شده است زمان زیادی بگذرد تا نیروی انسانی این دیار بتواند در مرکز برای خود جایگاهی پیدا کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این وضعیت نیز ادامه پیدا کرد و در بخش زیادی از عمر انقلاب برای بسیاری از مناصب مدیریتی در استان از استان‌های دیگر از جمله فارس، چهارمحال بختیاری و لرستان مدیر معرفی می‌شد. در یک دوره یعنی مدیریت قوام نوذری در استان تعداد نیروهای چهار محال بختیاری مدیر در استان به حدی زیاد بود که خیلی‌ها به طنز می‌گفتند آن اندازه که چهارمحالی در کهگیلویه و بویراحمد مدیر است در خود چهارمحال و بختیاری این چنین نیست.
اما ظاهراً برای رسیدن به یک نقطه خودکفایی در حوزه نیروی انسانی نیاز به زمان بود و خیلی زود این اتفاق افتاد و مهم تر آنکه بروز این اتفاق توأم با یک موفقیت چشمگیر بود به گونه ای که وقتی امروزه کارنامه مدیران ملی اهل این استان بررسی می‌شود کارنامه درخشانی دارند و هر کدام از این نیروها که مدیریت بخش یا قسمتی از ساختار اداری کشور را بر عهده داشته‌اند کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اند.
"گل بی منت و بارون" اصطلاحی است که برخی‌ها به مدیران و هنرمندان و چهره‌هایی که از این استان به جایگاهی می‌رسند اطلاق می‌کنند. گلی که برای رشد و شکوفا شدن خود نیازی به باران ندارد. این اصطلاح از این جهت به چهره‌های ملی کهگیلویه و بویراحمدی داده می‌شود که فرزندان این دیار هم در سختی و با مشقت و بدون اینکه به کسی و یا چیزی وصل بوده باشند خود مسیر تحصیل و پیشرفت را طی کرده‌اند و می‌کنند.
دولت یازدهم حسن روحانی آغاز یک فرصت تاریخی بزرگ و ماندگار برای نیروی انسانی استان بود و قطعاً این دوره در حافظه جمعی مردم این دیار باقی خواهد ماند. در این دوره برخی از نیروی انسانی استان به مقام معاونت برخی وزارتخانه‌ها همچون وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و صنعت، معدن و تجارت و ریاست برخی سازمان‌های کشوری همچون ایرنا و سازمان مالیاتی رسیدند.
این مسئولیت‌ها را باید سرآغازی دانست که قطعاً در آینده می‌تواند به جایگاه‌های بالاتر و حساس تر ختم شود.
این نیروها هم اینک دیگر متعلق به یک استان و یا قوم خاص نیستند بلکه نیروهای ملی هستند که متعلق به همه کشور هستند و آن‌ها صرفاً می‌توانند در نقش بالا بردن اعتماد به نفس جوانان و دیده شدن سرزمینشان کمک رسان باشند.
تعداد نیروهای ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز و برخی استان‌های دیگر شماره بالایی هستند در این مقاله و بخش‌های بعدی به معرفی تعدادی از این چهره‌ها و فرصت‌هایی که این چهره‌ها می‌توانند به رشد و پیشرفت کشور و ایران داشته باشند می‌پردازیم.
حتی قبل از دولت روحانی و فرصت تاریخی که از آن صحبت رفت یکی از محدود چهره‌های هم استانی که تواسنته بود تا سطوح بالای مدیریت کشوری خود را بالا بکشد کسی نبود جز ایروان مسعودی اصل.
مسعودی اصل هم اینک قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یکی از استراتژیک ترین بخش‌های اثر گذار بر تصمیمات سیاسی و اقتصادی کشور است. بار اصلی تصمیمات مجلس شورای اسلامی متوجه این مرکز است و پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی در این مرکز آسیب شناسی می‌شود و معمولاً راهکارهای اجرایی نیز از دل این مرکز بیرون می‌آید.
عملکرد مسعودی اصل چه در این جایگاه و چه قبل از آن به گونه ای موفقیت آمیز بوده است که
چندی پیش صحبت‌هایی از حضور وی در سازمان تأمین اجتماعی کشور به گوش می‌رسید و بویژه با توجه به سابقه حضور مسعودی اصل در معاونت پارلمانی این سازمان رایزنی‌های خوبی هم انجام گرفته بود اما به نظر می‌رسد فعلاً این موضوع کنسل شده است.
وی فعالیت اداری خود را از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد شروع کرد و خیلی زود توانست به عنوان کارشناس ارشد در معاونت درمان کمیته آمد مقیم تهران شود. مسعودی اصل یک دوره تجربه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس در گروه و دفتر مطالعات اجتماعی را نیز پشت سر گذراند.
مدیرکل امور مجلس در کمیته امداد مرکز، رئیس منطقه 16 دانشگاه ازاد کشور و مهم تر از همه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد کشور بخش دیگری از سوابق این مدیر جوان است.
حضور در معاونت دانشگاه آزاد کشور را باید بالاترین جایگاهی دانست که تا آن زمان یک هم استانی در سطح مدیریت کلان کشور حکم گرفته بود.
در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی صحبت از حضور مسعودی اصل نیز به گوش می‌رسید که فضای قومی استان و جبهه گیری‌های درون جریانی در نهایت مانع از حضور مسعودی اصل در صحنه انتخابات شد اما شکی نیست با این روزمه و سابقه کاری در یک مرکز کاملاً مشرف بر مجلس و مرتبط یک روز مسعودی اصل نامزد انتخابات خواهد شد ولی نمی‌توان با قطعیت گفت حتماً در کهگیلویه بویراحمد.
مسعودی اصل نمونه ای از مدیران کاربلد و اهل تعامل و ارتباط است که در هر دوره ای می‌تواند در یکی از دستگاه‌های بخش‌های مختلف سازمانی و ساختاری کشور به کار گرفته شود و منشأ خدمات بزرگ باشد.
مسعودی اصل بیش از سایر گزینه‌های فعلی مستعد رشد در آینده نزیدک است و قطعاً در آینده بیشتر شاهد ترقی سازمانی و اثرگذاری مسعودی اصل خواهیم بود.


کد مطلب: 407952

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/407952/گل-های-بی-منت-بارون-کهگیلویه-بویراحمد-ایروان-مسعودی-اصل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1