تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۱۰
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع مجدد کارگران سدچمشیر گچساران پس از یک هفته / پول کارگران نصیب پیمانکاران شده!

۱
۰
تجمع مجدد کارگران سدچمشیر گچساران پس از یک هفته / پول کارگران نصیب پیمانکاران شده!
کبنا ؛

در حالی که هفت میلیارد تومان شرکت سایبر با پیگیری مسئولان از بلوکه درآمد و در اختیار مدیران شرکت قرار گرفت، ولی روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه کارگران سدچمشیر دوباره تجمع کردند.
حدود ۵۰ نفر از کارگران دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک زیرشاخه شرکت سابیر جلوی فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی مطالبات خود هستند.
درحالی که مسئولان مربوطه از جمله نماینده شهرستان و معاون فرماندار در تجمع هفته گذشته تاکید داشته‌اند که اعتبار هفت میلیارد تومان مختص کارگران و حق کارگران است، کارگران می گویند هزینه سنوات و فقط حقوق دو برجشان پرداخت شده است و جمعاً حدود ۱ تا ۲ میلیون برای هرکدام از کارگران پرداخت شده است.
اما این ۱ تا ۲ میلیون تومان پرداختی مربوط به حدود ۵۵۰ نفر از کارگران شرکت سابیر است که ۴۰۰ نفر آنها اخراج شده و حدود ۱۵۰ نفرشان مشغول کار هستند.
از طرف دیگر کارگرانی که با شرکت ژئوپولتیک قرارداد دارند از هفته گذشته تا الان هیچ حقوقی به حسابشان واریز نشده است و این عدم رسیدگی را ناشی از سومدیریت ها می‌دانند.
همچنین کارگران می گویند این پول فقط حق کارگر است چرا این پول باید به پیمانکاران داده شود و حق ما را بخورند و ماجرا را تا شش ماه دیگر فیصله دهند.
یکی از کارگران می‌گوید هیچ دریافتی‌ای نداشتیم، بیمه‌مان را قطع کرده‌اند، در محل کار هیچ آب و گاز و غذایی نداریم و مسئولان شرکت‌ها و مسئولان شهری از جمله مجموعه فرمانداری مدیریت و نظارت ندارند، در حالی که باید فرماندار شخصاً در این موضوع نظارت می‌کرد.
کارگران اذعان دارند این پول به درستی تقسیم نشده و پولی که حق کارگر بوده به پیمانکارها داده شده و این ناشی از عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران است.
ایزدی یکی از مسئولان بخش کارگری می‌گوید این قول به ما و کارگران ژئوپولتیک داده شده که امروز یک میلیارد و دویست میلیون تومان به کارگران ژئوپولتیک پرداخت می‌شود که امیدواریم واقعاً انجام گیرد، ولی در هر حال این پول کفایت نمی‌کند و کارگران ۱۴ ماه پول معوقه دارند که حقوق دو ماه در مقابل آن خیلی کم است.
ایزدی گفت در حال حاضر چند نفر از نمایندگان کارگرها برای رای زنی و مطالبات کارگران داخل فرمانداری هستند و باید منتظر نتیجه باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
فرماندار اومده که فقط دستورات نماینده را اجرا کنه،دلخوش نباشید که برای کسی کار کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1