تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۰۷۹۰۲
حرف‌هایی که باعث شد تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد روبروی رسانه‌ها قرار بگیرد

سرباز استاندار و کاسه و کوزه‌‌های که «دوشنبه سیاه» بر سر رسانه‌ها کوبیده شد

۴
۰
سرباز استاندار و کاسه و کوزه‌‌های که «دوشنبه سیاه» بر سر رسانه‌ها کوبیده شد
کبنا ؛« برخی افراد مریض هستند فرهنگ و شعور سیاسی ندارد و تازه قلمی به دست آورده‌اند و شروع به تخریب می‌کنند، مدیران من کاری به آنان نداشته باشند و کار خودشان را انجام بدهند»، این کلمات را نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه نوروز 98 به رسانه‌ها پیش کش کرده است. موضوع از آن قرار بود که در یکشنبه 19 اسفند 97، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت ورودهای شهر یاسوج گریزی می‌زند و عملکرد شهردار را به باد انتقاد می‌گیرد که با واکنش تند نستهن مقدم شهردار یاسوج که به قولی در تهران به سر می برده است، روبرو می‌شود. در ادامه مقدم اظهارات خود را پس می گیرد و در گفت وگویی که با روابط عمومی استانداری انجام می دهد، مطالب مصاحبه اش با رسانه ها را تکذیب می کند و صبح روز( دوشنبه 20 اسفند 97 ) تکذیبه مقدم بر روی سایت شهرداری قرار می گیرد. اما مقدم شهردار یاسوج به همین اکتفا نمی کند و بحث تکذیبه را به صحن علنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می کشاند و در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی که روز (دوشنبه 20 اسفند 97) در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، هم حرف‌ها را تکذیب کرد و پس گرفت و هم گفت، من سرباز استاندار هستم.
 بررسی سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه روز (دوشنبه 20 اسفند ماه 97 ) ستاد خدمات سفرهای نوروزی و حرف های تندی که او بر علیه رسانه ها زد و آنها را رها شده دانست، باید در یک وقت مقتضی به آن پرداخت.
علی‌محمد احمدی، روز یکشنبه 19 اسفند در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد که شخص شهردار نبود او را به انزوا و انفعال در جلسات متهم کرد و به شدت از نازیبایی‌های ورودی‌های شهر یاسوج انتقاد کرد؛ او البته حرفی را زد که بعد از آن دستمایه تحلیل قرار گرفت.
استاندار وجود آشغال‌های کنار مسیر جاده از فرودگاه یاسوج را متوجه آقای شهردار دانست.
شهردار یاسوج نیز در در مصاحبه‌ای که بعدتر محتویات آن را تکذیب کرد، گفته بود که هر کسی می‌داند که حوزه کاری شهرداری در قلمرو شهر است اما چگونه آقای استاندار نمی‌داند که آشغال‌های کنار جاده در بیرون از شهر به عهده شهرداری نیست.
 پاسخ نستهن مقدم به استاندار و نقد وارده آنقدر برای استاندار و تیمش سنگین بود که امروز در نشست ستاد سفرهای نوروزی، همه زحمات و همراهی‌های بی مزد و منت رسانه‌ها را در این مدت حضورش در کهگیلویه و بویراحمد نادیده گرفت تا جایی که راه خود را هم از رسانه‌ها جدا کرد.
احمدی که معلوم بود دل پری از برخی رسانه‌ها دارد، در یک اشتباه مدیریتی، حرف‌هایی زد که بسیاری از رسانه‌ها را رنجاند و به تقابل با رسانه‌ها دامن زده است.
همه چیز از آنجا شروع شد که وقتی نوبت به گزارش شهردار یاسوج برای آمادگی استقبال از مهمانان نوروزی رسید، نستهن مقدم فرصت را مناسب دید تا از دل استاندار در بیاورد و به طور کلی از مواضعش کوتاه بیاید؛ کاری که می‌توانست نکند و دوباره آن موضوع را پیش نکشد. و حالا چه فشارهای قبل از آن انجام گرفت و نقش برخی از اعضای شورای اسلامی در این وسط چه بوده و هست. باید زمان بگذرد.
نستهن مقدم گفت قبل از هر چیز بگویم که مصاحبه‌ای که روز گذشته به نقل از من در برخی رسانه‌ها منتشر شد، بدون هماهنگی با من بوده و هیچ اطلاعی از محتویات آن گزارش نداشتم.
 مقدم افزود: من خودم را سرباز آقای استاندار می‌دانم و می‌دانم که وی دغدغه زیادی برای شهر دارد، لذا انتظارم این است که رسانه‌ها در بیان و انتقال مطالب، دقت بیشتری کنند. [یکی از حاضرین گفت: انشاالله که همه سرباز ولایت باشیم]
شهردار یاسوج این را هم گفت که بلافاصله با روابط عمومی‌اش تماس گرفته و تکذیبیه و اصلاحیه خبر را منتشر کرده و این را به مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز اطلاع داده است.
 شهردار پایتخت طبیعت ایران پا را فراتر از این هم گذاشت و به آقای استاندار گفت که هرگز قلمرو خدمتش را سطح شهر یاسوج نمی‌داند بلکه آن را استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند و هر جای این استان که شهرداری یاسوج، ظرفیتی برای خدمت داشته باشد بدون تردید پای کار می‌آورد و هر جا هم به کمک دیگر ادارات نیازدارد، انتظار حمایت دارد.
 این اظهارات شهردار یاسوج، تریبون را دست مقام ارشد اجرایی این استان داد، تا رودرروی رسانه‌هایی قرار گیرد که از روز اول به حرف‌های او اعتماد کردند و در این ۱۸ ماهه بدون توقع با سیاست‌های او با تندی و کندی در گرما و سرما همراهی کردند.
 او ابتدا رضا دهبانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به باد انتقاد گرفت و گفت که آقای شهردار مشکل این است که ناظر بر رسانه‌ها، کار را رها کرده و در فکرهای دیگری است!
احمدی گفت که آقای دهبانی به این جمع‌بندی رسیده که در آستانه انتخابات کسی را از خودش ناراحت نکند لذا نظارت بر رسانه‌ها را ول کرده است.[ اشاره آقای استاندار به احتمال حضور رضا دهبانی در انتخابات مجلس آینده از حوزه کهگیلویه بود و به زعم او فکر و خیال وی معطوف به چند و چون نامزدی در این انتخابات است.]
موضوعی که البته هم مدیرکل ارشاد به آن واکنش نشان داد و هم خود آقای استاندار توضیحات تکمیلی پیرامون آن داد.
احمدی بعد از رفت و آمد دو تا دستور کار مجدداً در صحبت‌های پایانی‌اش تلاش کرد ازدل آقای دهبانی دربیاورد؛ او گفت که آقای دهبانی شما ناراحت نشوید، من همان‌گونه که از شهردار و معاونم انتقاد می‌کنم از شما هم انتقاد می‌کنم لذا برآشفته نشوید؛ بالاخره حضور در انتخابات که کار خلافی نیست تازه برای خدمت به نظام هم هست و من هم شما را حمایت می‌کنم اما اگر تا لحظه‌ای که اینجا هستید، ثانیه‌ای ملاحظه‌کاری کنید، خلاف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در بخش اول انتقاداتش اجازه صحبت به دهبانی را نداده بود با این حرف‌های معتدل‌ترش در بخش پایانی، فرصتی داد تا صحبت کوتاهی داشته باشد.
دهبانی گفت که آقای استاندار این انتظار شما از من که با رسانه‌ها، برخورد کنم، قانونی نیست و من نمی‌توانم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قانون همه چیز را مشخص کرده و دادگاه است که قدرت برخورد دارد نه من؛ کاری که من می‌توانستم بکنم این بود که یک شبانه‌روز وقت گذاشتیم تا تیتر اولیه آن رسانه ها را اصلاح کردیم. به خدا اینطوری که شما می‌گویید، ما بیخیال شدیم نیست.
دهبانی این را هم گفت که من مطمئنم آقای شهردار آن حرف‌ها را زده بود اگر می‌گوید نزدم، کتبی و رسمی به ما بنویسد و از آن رسانه شکایت کند تا ما پیگیری کنیم.
او گفت که آقای استاندار چرا هر چیزی را به انتخابات گره می‌زنید؟
 احمدی بعد از آن، پیکان انتقاداتش را به سمت رسانه‌ها چرخاند و گفت که برای من انچه مهم است کار و آبروی مردم است و اینکه رسانه چه بگوید و چه بکند، به شعور و درک و رسالتشان برمی‌گردد و مدیران من کاری به آنها نداشته باشند و مسیر خودشان را بروند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: از روزی که به این استان آمدم گفتم که من یک مأموریتی دارم و رسانه‌ها هم رسالت و مسیر خودشان را دارند، لذا من اگر ببینم مدیری زحمت می‌کشد، قدردان هستم اما اگر ضعفی باشد هرچند رسانه‌ها باید بگویند اما آن‌ها رسالت‌های خود را دارند و ما هم مأموریت خودمان.
احمدی ادامه داد که برخی افراد مریض هستند و بلوغ و شعور سیاسی و فرهنگی ندارند و قلمی دست آن‌ها آمده، چیزهایی می‌نویسند، نباید به آن‌ها اهمیت داد، مدیر ما وظیفه خودش را دارد.
وی این را هم گفت البته صحبت‌های ماشفاف از صدا و سیما منتشر می‌شوند اما اینکه برخی صحبت‌های دروغ به این مدیر و آن مدیر نسبت دهند، کار درستی نیست.
اشاره استاندار به درج مصاحبه‌ای به نقل از شهردار در انتقاد از خودش بود که تا این حد برای آن‌ها اهمیت داشت اما او عامدانه تلاش کرده است، قدرت رسانه‌های مجازی (خبرگزاری‌ها و سایت‌ها) در ارتباط با مخاطبانشان را نادیده بگیرد.
احمدی با بیان اینکه بارها به مدیرکل ارشاد گفتم که فضای سالمی را برای تبادل اطلاعات در رسانه‌ها فراهم کند، تصریح کرد: این وظیفه ارشاد است نه اینکه فضای رسانه‌ای، فضای دروغ‌پراکنی شود.
احمدی افزود: این بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای، سرمایه‌های اجتماعی را بر باد می‌دهد، آخر آقای شهردار را من می‌دانم که تهران بوده چطور یک رسانه این حرف‌ها و دروغ‌ها را از قول او نشر کرده است، رسانه‌ها آزادند هر چیزی دوست دارند بنویسند اما مگر او تهران نبوده است، واقعاً سزاوار نیست.
استاندار البته در ادامه صحبت‌هایش، مواضع خود از انتقاد به شهردار یاسوج را به طور محسوسی متعادل کرد و گفت که من منظورم این نبود که آقای شهردار کار نمی‌کند بلکه گفتم یک کار کوچک، زحمات و کارهای شما را زیر سؤال می‌برد.
من گفتم اگر شهرداری به علت کمبود منابع مالی نتوانسته فلان کار را بکند، فلان دستگاه فلان کمک را کند اما واقعیت این است در حدود این دوسالی که در استان شما هستم، نفهمیدم محدوده دقیق شهر یاسوج کجاست؟ محدوده وظایف شهرداری دقیقاً تا کجاست؟
واقعیت این است من همین نقدی که به شهردار یاسوج دارم به آقای فیلی، معاون خودم به آقای کاظمی، مدیرکل شهری و آقای افشون مدیرکل فنی هم دارم و فقط بحث شهردار نیست؛ منظور من این بود که همه دست به دست هم دهند و اگر جایی ایرادی هست رفع کنند، نگویند کار من نیست و محدوده وظایف من نیست.
وی تأکید کرد که ما به شهردار در پیشبرد کارهایش کمک می‌کنیم، همان‌طور که در پل چهارم بشار کمک کردیم اگر جایی شهردار بخواهد کاری کند، ما حمایت می‌کنیم.
من زحمات شما را می‌بینم، همین کارخانه بازیافتی که شروع کردید، کار خوبی بود ولی قرار نیست خودمان را نقد نکنیم؛ نباید کارهایمان را با حرف دو تا رسانه تنظیم کنیم بلکه دنبال کار واقعی و بلندمدت باشید.
این جمله آخر آقای استاندار در حالی است که هفته قبل همین نقد را با لحن تندتری از آقای کیانی خطاب به مسئولان ارشد اجرایی و استانداری شنیدیم ولی آنها نپذیرفتند.
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج هفته قبل گفت چرا هر وقت ما می‌خواهیم واقعیتی را بگوییم، می‌گویند رسانه‌ها هستند، چیزی نگویید؟ چرا شماها فقط منتظر قضاوت رسانه‌ها هستید و همه چیز را با این ملاک می‌سنجید؟ بگذارید واقعیت‌ها گفته شوند.
حالا بعد از این اظهارنظر نماینده بخش خصوصی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نوعی با تأیید آن، همان حرف را به مدیرانش می‌زند که برای قضاوت رسانه‌ها کار نکنند.
کریم‌بنام -روزنامه‌نگار نوشت: «انتقاد راست یا دروغ شهردار یاسوج از استاندار مبنی بر اینکه او چطور نمی‌داند که وظایف شهرداری فقط در محدوده شهر است و پاکسازی مسیر کنار جاده در نزدیکی فرودگاه را وظیفه ما می‌داند که چند روز پیش نیز در نامه استانداری به اورنگ ایلامی، کمبود برخی امکانات در بیمارستان شهدای گمنام را متوجه علوم پزشکی دانسته بودند و از آقای ایلامی پاسخ خواستند. بیمارستان شهدای گمنام زیر مجموعه وزارت رفاه و زیر نظر تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند و به جز برخی موارد مرتبط با کمیسیون‌های پزشکی، ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد. به هر حال همه آنچه امروز در تعریف و تمجید و تشرها بین مدیران ارشد این استان رد و بدل شد، آنگونه که آقای استاندار گفته برای این بوده که تلنگری به مدیران وارد شود تا در آستانه عید نوروز، جدی‌تر پای کار بیایند اما کاش آقای استاندار اینگونه با قدرنشناسی همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر رسانه‌ها نمی‌شکست و به جای حمله به رسانه‌ها، به باطن و ریشه اینگونه اختلافات و اظهارنظرها و حاشیه‌ها توجه می‌کرد. اگر هم به زعم او یک رسانه‌ای به هر دلیلی اشتباهی مرتکب شده است، تر و خشک را با هم نمی‌سوزاند. از سوی دیگر امید می‌رود که مواضع امروز آقای استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در کهگیلویه و بویراحمد، آزادی‌های محدود رسانه‌ها در بیان واقعیات را محدودتر نکند. خدا کند همان‌گونه که این روزها رسانه‌ها، منظور استاندار و شهردار از حرف‌هایشان را-به قول خود آنها- بد متوجه شدند، برداشت امروز آنها از صحبت‌ها و مواضع اخیر آقای استاندار را هم بد فهمیده باشند و واقعاً منظور آقای آحمدی آنچه گفته است، نباشد!»
نهایتاً استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مواضع تند روز یکشنبه در روز دوشنبه پرده پوشی کرد و نستهن مقدم سرباز استاندار هم حرف‌هایش را پس گرفت تا کوزه در روز دوشنبه سیاه استانداری کهگیلویه و بویراحمد محکم‌تر بر سر رسانه‌ها کوبیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دروغ نگفته استاندار مگه نيستيد .
علی
Iran, Islamic Republic of
خدایی فکر کردید رسانه ها کی هستند ،. ،برای مهندسی افکار عمومی ،در رسانه در این کشور را باید ، نحوه شما از انتقاد مسئولین و نحوه اطلاع رسانی شما بزرگترین توهین به شعور ملت است ،شما خود از استاندار و مسئول ،دیگران را متهم می کنید که انتقاد پذیر نیستند یک بار شخصی از شما انتقاد کند رگ گردنتان متورم می شود و شروع می کنید به تخریب
Iran, Islamic Republic of
جدی نگیرید اقای احمدی بهش گفته اند در این استان چطور باید مدیریت کرد تشر ،... و...البته حق این استان هم ایشون است
Iran, Islamic Republic of
مسولین به حاشیه نروید مردم را یاری کنید از سختی مشکلات اقتصادی کجای کارید حواستان کجاست به خدا بدهکار مردمیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1