کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بکارگیری فله‌ای نیروها در بیمارستان «شهید جلیل» یاسوج + پاسخ جالب نماینده بویراحمد و دنا / بیمارستانی که زیان می‌دهد / سازمان بازرسی اجازه ندهند نیروها خارج از ضوابط و قانون مشغول شوند

19 اسفند 1397 ساعت 2:44

حدود 90 نفر نیرو در بخش‌های مختلف تحت عنوان نیروهای نگهبانی، خدماتی، کادر، کارمند و پرسنل و ... در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شده‌اند که از دروازه هیچ آزمونی و یا ضوابط قانونمند نگذشته‌اند. و الان مشکل بزرگ بیمارستان شهید جلیل همین نیروهایی است که بدون رعایت ضوابط به کار گرفته شده‌اند. و مشخص نیست که از کدام محل می‌خواهند حقوق این افراد را پرداخت کنند. موضوعی که به محل مناقشه برخی مسوولان شده و بر روی حق مردم و بیت المال دعوا راه انداخته‌اند و بیمارستان و سلامت مردم گوشت قربانی سیاسیون شده است.


ساخت بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیش از یک دهه طول کشید تا نهایتاٌ در 7 دی ماه 97 با حضور وزیر بهداشت و جمع زیادی از مقامات ارشد کشوری و استانی افتتاح شد. علاوه بر اینکه این بیمارستان پارکینگ ندارد، رفته رفته بار ترافیکی سنگینی را بر دوش شهر خواهد گذاشت که شاید کمرش زیر آن تاب نیاورد. اگر از مشکل نبود پارکینگ و بحث ترافیک عبور کنیم، اما ورود بی حساب و کتاب نیروها در این بیمارستان که بعضاً به کارگیری این نیروها رنگ و بوی قومی و انتخاباتی هم دارند، کار را کمی سخت کرده است.
حدود 90 نیرو در بخش‌های مختلف تحت عنوان نیروهای نگهبانی، خدماتی، کادر، کارمند و پرسنل و ... در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شده‌اند که از دروازه هیچ آزمونی و یا ضوابط قانونمند نگذشته‌اند. و الان مشکل بزرگ بیمارستان شهید جلیل همین نیروهایی است که بدون رعایت ضوابط به کار گرفته شده‌اند. و مشخص نیست که از کدام محل می‌خواهند حقوق این افراد را پرداخت کنند. موضوعی که به محل مناقشه برخی مسوولان شده و بر روی حق مردم و بیت المال دعوا راه انداخته‌اند و بیمارستان و سلامت مردم گوشت قربانی سیاسیون شده است.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان به احداث بیمارستان‌های جدید استان اشاره می‌کند و می‌گوید: بیمارستان‌های تازه احداث شده در ابتدای کار زیان‌ده هستند که بنا به گفته روسای این بیمارستان‌ها برای مثال در یک بیمارستان روزانه 30 میلیون هزینه می‌شود اما درآمد این بیمارستان 5 میلیون تومان است که نیاز به حمایت بیمه‌ها برای ادامه روند کار بیمارستان‌ها هستیم. و امیدواریم چتر حمایت بیشتر شود.
لیست‌های به‌کارگیری نیروهای سفارشی در بدنه نظام سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد دست به دست در بین مردم می‌چرخد و مردم از این پارتی بازی‌ها دلشان به درد آمده است و به نظر می‌آید که تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اورنگ ایلامی و معاونینش باید برای اینکه خدمات خوبشان به دلیل ندانم کاری برخی و سهل انگاری زیر سووال نرود برای مردم فرایند جذب نیروهای ریز و درشت بیمارستان‌ها را شفاف توضیح دهند تا نه چیزی در دل مردم بماند و نه کینه‌ای از نظام اداری به دل گرفته شود.
بنا بر این گزارش، مشکل بزرگ بیمارستان شهید جلیل حدود 90 نفر نیرویی است که به هر دلیل به کار گرفته شده‌اند و امروز دیگر محل منازعه نحوه به‌کارگیری آن‌ها نیست بلکه مشکل این است که این‌ها از چه محلی و چگونه باید حقوق خود را دریافت کنند.، تا رسیدن شب عید کمتر از دو هفته دیگر باقی مانده و چه بسیار خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات مالی برای خریدن یک دست لباس ساده هم در تنگنا قرار دارند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد اوضاع به گونه‌ای دیگر است و علاوه بر مردم محروم و مستضعفی که همیشه گَرد محرومیت بر سر و روی آنها بوده و هست عده‌ای نیز هستند که بر اساس وعده مسؤولان و نمایندگان مجلس به کار گمارده شده‌اند و وضعیت مبهم و نامعلومی دارند.
از کارگران اخراجی سد چم شیر و بسیاری دیگر که وضعیتی مانند آن‌ها در جاهای دیگر دارند که بگذریم در بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل یاسوج هم وضعیتی به مراتب بدتر را شاهدیم.
بیمارستانی که هم ساخت آن هم نام‌گذاری آن و هم به‌کارگیری نیروها در آن و هم زمین محل ساخت آن محل منازعه و مشاجره بود اما به هر صورت با نام شهید والامقام دکتر قربانعلی جلیل شروع به کار کرد.
امروز مشکل بزرگ این بیمارستان تعداد 90 نفر نیرویی است که به هر دلیل به کار گرفته شده‌اند و امروز دیگر محل منازعه نحوه به‌کارگیری آن‌ها نیست بلکه مشکل این است که این‌ها از چه محلی و چگونه باید حقوق خود را دریافت کنند.
آقایان زارعی و ایلامی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان توضیح دهند که سرنوشت این عده به کجا خواهد کشید؟
فارش نوشت: غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد مشکل را از دانشگاه علوم پزشکی دانست و این گونه می‌گفت که شاید دانشگاه به دنبال به‌کارگیری نیروهای خودش باشد که با این عده همکاری نمی‌کند.
زارعی با اظهار تاسف از چنین وضعیتی اظهار کرد: متاسفانه با وجود این که این عده افراد از عوامل مهم بهره‌برداری از بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بودند و سختی‌های زیادی برای راه‌اندازی بیمارستان متقبل شدند اما هنوز وضعیت مبهمی دارند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: علوم پزشکی استان به دلایلی شرکت خدماتی را از عقد قرارداد با این افراد منع می‌کند.
وی گفت: این افراد بعضاً از افراد تحصیل کرده و با مدارک عالیه دانشگاهی هستند که به دلیل مشکلات معیشتی حاضر شده‌اند کارهای تنظیف و خدماتی که درشان خودشان نیست انجام دهند و از افراد مستضعف جامعه هستند.
زارعی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا اجازه عقد قرارداد به شرکت خدماتی با این عده داده شود و در همین زمینه گفت: این‌ها حتی تخت‌های بیمارستانی را تا طبقه 5 روی دوش خود حمل کرده‌اند و بعضاً تا 9 ماه زحمت کشیده‌اند و به همین خاطر ما نیز پی‌گیر وضعیت آن‌ها تا آخر خواهیم بود.
بنا بر این گزارش، اما از سوی دیگر آن گونه که از برخی منابع آگاه در علوم پزشکی شنیده‌ایم دانشگاه معتقد است وقتی نماینده عده‌ای را به کار می‌گیرد خودش هم باید به فکر حق و حقوق آن‌ها باشد.
به‌کارگیری نیرو در بیمارستان تازه تاسیس دکتر جلیل شهر یاسوج سبب انتقاد و گلایه شدید مردم شده است. بسیاری از این افراد هر چند از طریق سفارش سیاسیون و نمایندگان مجلس بکار گرفته شده‌اند، که لازم است، سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و بازرسی استانداری استان هر چه سریعتر به این موضوع ورود کنند و اجازه دهند که نیروها از مجاری قانون و ضابطه مند به کار گرفته شوند چرا که این وضعیت مردم را خدای نکرده نسبت به نظام و سیستم اداری بی اعتماد خواهد کرد. نباید نیروها صرفاً بر اساس انتخابات آینده گرفته شوند.
لیست نیروهای بکار گرفته شده در دفتر کبنانیوز موجود است.
 


کد مطلب: 407823

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/407823/بکارگیری-فله-ای-نیروها-بیمارستان-شهید-جلیل-یاسوج-پاسخ-جالب-نماینده-بویراحمد-دنا-بیمارستانی-زیان-می-دهد-سازمان-بازرسی-اجازه-ندهند-خارج-ضوابط-قانون-مشغول-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1