تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : ۴۰۷۸۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

بکارگیری فله‌ای نیروها در بیمارستان «شهید جلیل» یاسوج + پاسخ جالب نماینده بویراحمد و دنا / بیمارستانی که زیان می‌دهد / سازمان بازرسی اجازه ندهند نیروها خارج از ضوابط و قانون مشغول شوند

۳۴
۵
بکارگیری فله‌ای نیروها در بیمارستان «شهید جلیل» یاسوج + پاسخ جالب نماینده بویراحمد و دنا / بیمارستانی که زیان می‌دهد / سازمان بازرسی اجازه ندهند نیروها خارج از ضوابط و قانون مشغول شوند
کبنا ؛ساخت بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیش از یک دهه طول کشید تا نهایتاٌ در 7 دی ماه 97 با حضور وزیر بهداشت و جمع زیادی از مقامات ارشد کشوری و استانی افتتاح شد. علاوه بر اینکه این بیمارستان پارکینگ ندارد، رفته رفته بار ترافیکی سنگینی را بر دوش شهر خواهد گذاشت که شاید کمرش زیر آن تاب نیاورد. اگر از مشکل نبود پارکینگ و بحث ترافیک عبور کنیم، اما ورود بی حساب و کتاب نیروها در این بیمارستان که بعضاً به کارگیری این نیروها رنگ و بوی قومی و انتخاباتی هم دارند، کار را کمی سخت کرده است.
حدود 90 نیرو در بخش‌های مختلف تحت عنوان نیروهای نگهبانی، خدماتی، کادر، کارمند و پرسنل و ... در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شده‌اند که از دروازه هیچ آزمونی و یا ضوابط قانونمند نگذشته‌اند. و الان مشکل بزرگ بیمارستان شهید جلیل همین نیروهایی است که بدون رعایت ضوابط به کار گرفته شده‌اند. و مشخص نیست که از کدام محل می‌خواهند حقوق این افراد را پرداخت کنند. موضوعی که به محل مناقشه برخی مسوولان شده و بر روی حق مردم و بیت المال دعوا راه انداخته‌اند و بیمارستان و سلامت مردم گوشت قربانی سیاسیون شده است.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان به احداث بیمارستان‌های جدید استان اشاره می‌کند و می‌گوید: بیمارستان‌های تازه احداث شده در ابتدای کار زیان‌ده هستند که بنا به گفته روسای این بیمارستان‌ها برای مثال در یک بیمارستان روزانه 30 میلیون هزینه می‌شود اما درآمد این بیمارستان 5 میلیون تومان است که نیاز به حمایت بیمه‌ها برای ادامه روند کار بیمارستان‌ها هستیم. و امیدواریم چتر حمایت بیشتر شود.
لیست‌های به‌کارگیری نیروهای سفارشی در بدنه نظام سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد دست به دست در بین مردم می‌چرخد و مردم از این پارتی بازی‌ها دلشان به درد آمده است و به نظر می‌آید که تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اورنگ ایلامی و معاونینش باید برای اینکه خدمات خوبشان به دلیل ندانم کاری برخی و سهل انگاری زیر سووال نرود برای مردم فرایند جذب نیروهای ریز و درشت بیمارستان‌ها را شفاف توضیح دهند تا نه چیزی در دل مردم بماند و نه کینه‌ای از نظام اداری به دل گرفته شود.
بنا بر این گزارش، مشکل بزرگ بیمارستان شهید جلیل حدود 90 نفر نیرویی است که به هر دلیل به کار گرفته شده‌اند و امروز دیگر محل منازعه نحوه به‌کارگیری آن‌ها نیست بلکه مشکل این است که این‌ها از چه محلی و چگونه باید حقوق خود را دریافت کنند.، تا رسیدن شب عید کمتر از دو هفته دیگر باقی مانده و چه بسیار خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات مالی برای خریدن یک دست لباس ساده هم در تنگنا قرار دارند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد اوضاع به گونه‌ای دیگر است و علاوه بر مردم محروم و مستضعفی که همیشه گَرد محرومیت بر سر و روی آنها بوده و هست عده‌ای نیز هستند که بر اساس وعده مسؤولان و نمایندگان مجلس به کار گمارده شده‌اند و وضعیت مبهم و نامعلومی دارند.
از کارگران اخراجی سد چم شیر و بسیاری دیگر که وضعیتی مانند آن‌ها در جاهای دیگر دارند که بگذریم در بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل یاسوج هم وضعیتی به مراتب بدتر را شاهدیم.
بیمارستانی که هم ساخت آن هم نام‌گذاری آن و هم به‌کارگیری نیروها در آن و هم زمین محل ساخت آن محل منازعه و مشاجره بود اما به هر صورت با نام شهید والامقام دکتر قربانعلی جلیل شروع به کار کرد.
امروز مشکل بزرگ این بیمارستان تعداد 90 نفر نیرویی است که به هر دلیل به کار گرفته شده‌اند و امروز دیگر محل منازعه نحوه به‌کارگیری آن‌ها نیست بلکه مشکل این است که این‌ها از چه محلی و چگونه باید حقوق خود را دریافت کنند.
آقایان زارعی و ایلامی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان توضیح دهند که سرنوشت این عده به کجا خواهد کشید؟
فارش نوشت: غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد مشکل را از دانشگاه علوم پزشکی دانست و این گونه می‌گفت که شاید دانشگاه به دنبال به‌کارگیری نیروهای خودش باشد که با این عده همکاری نمی‌کند.
زارعی با اظهار تاسف از چنین وضعیتی اظهار کرد: متاسفانه با وجود این که این عده افراد از عوامل مهم بهره‌برداری از بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بودند و سختی‌های زیادی برای راه‌اندازی بیمارستان متقبل شدند اما هنوز وضعیت مبهمی دارند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: علوم پزشکی استان به دلایلی شرکت خدماتی را از عقد قرارداد با این افراد منع می‌کند.
وی گفت: این افراد بعضاً از افراد تحصیل کرده و با مدارک عالیه دانشگاهی هستند که به دلیل مشکلات معیشتی حاضر شده‌اند کارهای تنظیف و خدماتی که درشان خودشان نیست انجام دهند و از افراد مستضعف جامعه هستند.
زارعی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا اجازه عقد قرارداد به شرکت خدماتی با این عده داده شود و در همین زمینه گفت: این‌ها حتی تخت‌های بیمارستانی را تا طبقه 5 روی دوش خود حمل کرده‌اند و بعضاً تا 9 ماه زحمت کشیده‌اند و به همین خاطر ما نیز پی‌گیر وضعیت آن‌ها تا آخر خواهیم بود.
بنا بر این گزارش، اما از سوی دیگر آن گونه که از برخی منابع آگاه در علوم پزشکی شنیده‌ایم دانشگاه معتقد است وقتی نماینده عده‌ای را به کار می‌گیرد خودش هم باید به فکر حق و حقوق آن‌ها باشد.
به‌کارگیری نیرو در بیمارستان تازه تاسیس دکتر جلیل شهر یاسوج سبب انتقاد و گلایه شدید مردم شده است. بسیاری از این افراد هر چند از طریق سفارش سیاسیون و نمایندگان مجلس بکار گرفته شده‌اند، که لازم است، سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و بازرسی استانداری استان هر چه سریعتر به این موضوع ورود کنند و اجازه دهند که نیروها از مجاری قانون و ضابطه مند به کار گرفته شوند چرا که این وضعیت مردم را خدای نکرده نسبت به نظام و سیستم اداری بی اعتماد خواهد کرد. نباید نیروها صرفاً بر اساس انتخابات آینده گرفته شوند.
لیست نیروهای بکار گرفته شده در دفتر کبنا نیوز موجود است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رهگذر
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان مگه بیمارستان گچساران فله ای نیرو بکار نگرفت که تو اینقد موضوع رو بزرگ میکنی
Iran, Islamic Republic of
هرجا لر باشه بهترازین نمیشه. خدا میدونه لر .
Iran, Islamic Republic of
افغانی که نیستن جوانان ایرانی هستن باید مشکلشان حل کرد مگه میشه نود نفر را ناامید و بیرون کرد از اول نباید می آمدن حالا باید مشکلشان حل شود
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی بدون آزمون وارد میشن باید نا امید بشن مگه ما آدم نیستیم منم تو این بیمارستان کار کردم پ کو چطو جذب نشدم .
تف به این زمونه تف به این زمونه ..خدایا هرکی حق خوری میکنه ای خدا اگه صدامو میشنوی خیر دنیا و آخرت نبینه .... دنیا هرکه هرکیه که همینجور استخدام فله ای بشن. یکی هم مث من نون شب نداشته بخوره ...
تف به این زمونه که کل سیستم ما خاله خورزویی وابیه
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
خدا به حاج زارع خیر دهد. همینکه عده ای جوان مشغول کار شده اند و از تعداد بیکاران کم شده باید خدا را شکر کرد. تا باشد از این نوع کارها باشد از هر نژاد و شهری و هر نوع تفکر سیاسی . بهتره بخیل نباشیم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اگر از همه طوایف و طرفداران همه جناح ها و کاندیداها باشه، خوبه
مجید
Iran, Islamic Republic of
جناب زارعی گل فرمودند اما ایشان نگفتن که قرار نیست هر نیرویی که به عنوان کارگر روز مزد اومده و هر بنایی که اونجا کار کرده و صندلی و تخت جابجا کرده و مزدش گرفته حالا به کار گماشته بشه یعنی راننده لودر هم اونجا کار کرده باید به کار گرفته بشه چون زحمت کشیده . ولی کسانی که با ازمون و زحمت و تخصص قبولشدن تکلیفشون روشن نباشد
م
Iran, Islamic Republic of
اگر فقط جمله اول نظرتون رو بردارید بقیه اش کاملا درست هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا اقای حاج زارعی بزرگواری کردن که هم از نظر درمان استان یک حرکت بسیار مثبت انجام دادن و بیمارستان شهید جلیل رو بعداز ۱۱ سال اماده افتتاح و بهره برداری نمودند و الانم جوان استان رو برای بکار گیری مورد حمایت قرار دادن و اگه مشکل ای جوان بیکار هم حل شود که دیگه نور الی نور است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب زارعی اگر در بین این ۹۰ نفر کسی باشد که از هم کیشان خودت نباشد باز هم حاضری ازشون دفاع کنی؟
امین
Iran, Islamic Republic of
والا من نمی دونم اقای چطور میتونه شب خواب آرامی داشته باشه که این همه افراد را بدون آزمون سر کار اورده. هیچ کس منکر استخدام جوانان نیست اما مگه نباید استخدام اینها طی یک فرایند قانونی بنام ازمون استخدامی باشه. خدا ازتون نگذره که حق این جوانان محروم را ضایع کردید. . با کمک هم دکتر چمن را برداشتند تا یکی مثل ایلامی بیاد تا بتونند . اقدام کنند چون میدانستند دکتر چمن زیر بار حتی یک استخدامی غیرقانونی نخواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
نیروها سفارش شده اقای زارع نماینده هستند کیه ای اینو ندونه؟
Iran, Islamic Republic of
چرا حق ب حق دار نرسد؟
دليل اينكه بحاي اينكه رو ب جلو حركت كنيم چرا رو ب عقب خركت ميكنيم؟؟؟؟
چون كسي سر جاي خودش ننشسته
خب رشته مهندس مواد يا جغرافياي شهري و يا تاريخ معاصر چ ربطي ب بيمارستان داره؟؟؟؟
همه اينا بايد اخراج شن و بر اساس تخصص و نيازمندي و آزمون نيرو جذب كنن
مگه ميشه يه نجار بره كاسه سر يه انسانو شكاف بزنه و عملش كنه؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگه هدف اين نيست از آمار بيكاري كم شه؟؟
خب . هم نيست جذب بشن؟
يالا آزمون بگيرن ك هركي ك حرف براي گفتن داره جذب بشه .
دنا
Iran, Islamic Republic of
علل تعجیل در افتتاح بیمارستان جذب نیروهای خاص و سفارشی بی کیفیت از یک گروه خاص بود که عجله برای راه اندازی بیمارستان داشتند باید دستگاههای نظارتی و امنیتی دخالت کنند تا حق مظلومین ضایع نگردد. پپپآزمون برگزار شود از طری سازمان سنجشششششششششش
کامران
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
مقصر شخص آقای . بیمارستان هستند که فله ای اقوام و نزدیکان خود را بکار گرفتند و حالا میخوان با فشار به رییس دانشگاه و پیمانکار نیروهای نزدیک به خود را به سیستم تحمیل کنند. نیروها نود نفر نیست و صد و چهل تا صد و پنجاه نفر هستند که حداقل هفتاد نفر فامیل درجه یک . بیمارستان هستند باقی هم همه از طرف زارع نامه آووردن من خودم از زارع نامه آووردم . حالا که نیروها بعد هفت ماه حق و حقوقشان را نگرفتن تازه مدیران و نماینده به فکر بستن قرارداد افتادن. در حالی که بیمارستان در مجموع حدود صد نفر نیرو میخواد و از این تعداد چند نفر بنیاد شهید و تعدادی هم سهم بهزیستی هست یعنی نیروی بدون آزمون دست بالا شصت نفر میتواند وارد بیمارستان بشود. طبق شنیده ها لیست جدیدی از طرف نماینده و رییس بیمارستان به دانشگاه داده شده که بجای ما که بیشتر از هفت ماه بیگاری میکنیم نامهای جدیدی از فامیل مدیران وجود دارد .که البته مورد تایید دانشگاه تا اینجا قرار نگرفته. به همین دلیل هم فشار برای برکناری ایلامی زیاد شده....
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده محترم ایکاش شما کمی از مدیریت و مسئولیت اجتماعی سردرمیاوردین که چنین رویه ای در بلندمدت به ضرر همون قشر محروم تموم میشه. کاملا بدیهی هست کوچکترین نیرو از خدماتی گرفته تا رییس کل در عملکرد کل بیمارستان تاثیرگذار هستند و باید با دقت کافی تک تک آنها بکار گرفته شود. شما شاید به ۱۰ محروم کمک کنید تا ۱۰ رای گیرتون بیاد ولی یه استان و نسل های آینده رو فلج میکنید و این استان رو عقب میندازید پس خواهشا در این مورد فقط مسائل سیاسی را در نظر نگیرید و مبنا را شایسته سالاری قرار دهید.
Iran, Islamic Republic of
احسن. با این طرز تفکر

این اقدام نماینده ضربه به کل ملت هست
Iran, Islamic Republic of
احسن. با این طرز تفکر

این اقدام نماینده ضربه به کل ملت هست
۶۶۶
United States
ما ما که با آزمون سراسری استخدام رسمی شدیم سو شال تا این تکلیف نمی شیم که نگران نیروهای پارتی بازی و نور چشمی شدید
۶۶۶
United States
چرا ما که با آزمون سراسری استخدام رسمی شدیم تکلیفمون مشخص نمیشه که نگران نیروهای پارتی پازی و نورچشمی های مسولین دانه درشت استان هستید
Iran, Islamic Republic of
زارع
حسین
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نماینده محترم کمی از مدیریت و مسئولیت اجتماعی سردر میاوردن و متوجه این موضوع باشند که شاید الان بخاطر ۱۰ رای ۱۰ فقیر رو بقولا بکار بگیرند ولی چنین رویه ای در بلندمدت به ضرر کل استان مخصوصا همون قشر فقیر خواهد بود. ایشان به عنوان نماینده استان باید بدانند که در یک سازمان از نیروی خدماتی تا رییس کل باید با دقت کافی انتخاب شوند و کوچکترین اشتباهی در بلندمدت تبعاتی زیادی ب بار میاره. پس خواهشا در انتخاب افراد و بکارگیری آنها مبنا را صرفا سیاسی قرار ندهید و افراد شایسته و لایق را که از طرق قانونی و آزمون و مصاحبه انتخاب میشوند در اولویت قرار دهید.
حمید بیگدلی
United Kingdom
با سلام و خسته نباشید
عارضم به حضورتون که بنده در آزمون استخدامی همین بیمارستان شرکت کردم و جز دوازده نفر اول در رشته برق بودم که معرفی شدم برای مصاحبه و در این آزمون شفاهی هم بالاترین نمره رو آوردم ولی بعد از کلی انتظار .در پاسخنامه نمره کتبی بنده رو کم کردن و ردم کردن و شخصی دیگر را بجای بنده بکار گرفتند، من از شما می پرسم منه بچه فقیری که نون شبم رو ندارم و هیچ کسی هم سفارشگرم نیست و آشنایی ندارم به کی باید پناه ببرم. بخاطر خدا کمکم کنید. ممنونم
Iran, Islamic Republic of
سلام مگه آزمون و دادین
علی کاظم
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا اسامی را اعلام کنید ، من خودم لیسانس بهداشت دارم حاظر بودم از روزی که پایه این بیمارستان گذاشته شده مجانی کار میکردم بعد تختها را به جای پنج طبقه ده طبقه بالا میبردم و ده ماه بعدش هم مجانی کار کنم اما بکارگیری شوم ، از آقای نمینده بپرسید وظیفه چه کسی بوده که این کارها را انجام بده ولی انجام نداده تا اینا بیان بدون حق و حقوق کاری انجوم بدن
بی نام
Iran, Islamic Republic of
چطور شما در زمان آقای دکتر ارژنگ که ریس دانشگاه بود و این همه نیرو بدون هیچ آزمونی وارد دانشگاه دولتی کرد چرا پیگرنکردید شما خودتون دنبال این نیستید که مشکل مردم را حل کنید فقط دنبال سنگ اندازی هستید
نباشيم
United States
يه ايل خاص رو بردن سركار باضابطه,هنوزم از دكل مديريت قبلي بالا ميرين......حناتون رو عوض كنين..كبنا لطفا تبعيض نكن و نظر مارو جاب كن
Iran, Islamic Republic of
تمامی این افراد فقط وسفارش نمايندگان استان وشخص اقای ایلامی انتخاب شدن....وبرخلاف گفت های نماینده یاسوج هیچکدوم مدرک بالایی ندارند....ما خواستار بررسی صلاحیت این افراد هستیم وباید بکارگیری فقط از طریق ازمون صورت گیرد
امید
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار واقای زارعی واقای اسلامی و سازمان باز رسی ......ترتیبی دهند که حذب نیرو از آزمون استخدامی جذب شوند تا زمینه سفارش پارتی بازی حذف و مردم هم راضی و........
Iran, Islamic Republic of
مشکل همین نماینده ها هستن
امید
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز..نیروهای ک ب صورت خدماتی جذب میشن نیازی ب امتجان ندارن...کسی ک میخواد دستشویی رو تمیز کنه نیاز داره ک امتحان بده...ابن نیروها با پیمان کاره..و زیر نظر پیمانکار حقوق میگیره
Iran, Islamic Republic of
آدم واقعا خجالت میکشه وقتی اظهار نظر را اینطور می بینه. ادارات با بنگاه کاریابی اشتباه گرفته شده. ادارات مربوط به 80 میلیون ادم هستش اما یک عده بدون اینکه توجهی به مردم داشته باشن صرفا برای تامین منافع ادارات را شخصی میکنن. ورود یک فرد بی کیفیت و نالایق در یک اداره دولتی یعنی خیانت به 80 میلیون نفر حداقل برای 30 سال. کاش نمایندگان محترم کمی هم به نخبگان و مردم و حقوق ملت احترام بذارن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1