تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۰۷۲۶۹
کبنا از شورای حفاظت از آب استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

دوئل کناری، کریمی‌نژاد، داوودی‌مهر و محمدی‌تبار / کناری: با لفاظی حق بویراحمد ضایع نمی‌شود / داوودی‌مهر: من متولد یاسوج / همه‌جای استان سرای من است / محمدی‌تبار: جلسات تخصصی را به اهداف سیاسی و انتخاباتی گره نزنید / کریمی‌نژاد: اجازه نمی‌دهم

۱۲
۱
دوئل کناری، کریمی‌نژاد، داوودی‌مهر و محمدی‌تبار / کناری: با لفاظی حق بویراحمد ضایع نمی‌شود / داوودی‌مهر: من متولد یاسوج / همه‌جای استان سرای من است / محمدی‌تبار: جلسات تخصصی را به اهداف سیاسی و انتخاباتی گره نزنید / کریمی‌نژاد: اجازه نمی‌دهم
کبنا ؛نشست شورای حفاظت از آب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز یکشنبه 28 بهمن ماه 97 به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد در این نشست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد از عملکرد هشت ساله علی داودی‌مهر در پست معاونت امور آب و مدیرعاملی این شرکت انتقاد کرد و گفت: آب منطقه‌ای در این هشت سال چه اقدامی برای تخصیص آب در شهرستان بویراحمد کرده است.
شاهرخ کناری عنوان کرد: سد شاه قاسم مشکلی داشت و ما ۶ ماه پیش این موضوع را به آب منطقه‌ای ارجاع دادیم که حفره‌ای ایجاد شده آب منطقه‌ای گفتند پیگیری می‌کنند اما کاری انجام نشد و در حال حاضر آب به این حفره رسیده است.
وی بیان کرد: سد دالون شهرستان بویراحمد ۱۰ سال است که روی زمین مانده و سد شاه قاسم هم مشکلاتی دارد در حال حاضر که شاهد بارش رحمت الهی هستیم نمی‌توانیم از این نعمت و ذخیره‌سازی آب استفاده کنیم.  با وجود بارش‌های فراوان در 10 روز گذشته حتی یک لیتر آب به سد شاه قاسم اضافه نشده که علت آن وجود یک حفره در این سد است. ما از 6 ماه پیش گفتیم این سد مشکل دارد اما پیگیری نکردند و الان آب به محل حفره رسیده است.
این مسوول عنوان کرد: آب استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیگر استان‌ها می‌رود و ما نمی‌توانیم تخصیص آب بگیریم و کشاورزان ما نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: سال ۹۲ و ۹۳ مبلغ ۸۰۰ میلیون به پروژه  سد دالون تزریق شد و به قول آقایان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما حالا مشاور می‌گوید هدر رفت منابع و اعتبارات دولت است.
کناری گفت: آب منطقه ای به پروژه‌های شهرستان‌های خاص توجه دارد و توجهی به آب کشاورزی شهرستان ندارد و قرار بود که در دشتروم سیل بندی احداث گردد و از آنجا آب را به سد شاه قاسم ببرند، این پروژه به کجا رسید. پروژه خط انتقال دشت روم با وجود داشتن اعتبار معطل مانده و سد دالون 10 سال است روی زمین مانده است.
در ادامه علی داووی مهر مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد که از حرف‌های شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد عصبانی شده بود، با لحن شدیدی واکنش نشان داد و گفت: من متولد یاسوج هستم و معاون حفاظت از آب نیز فرزند بویراحمد هست، از ایشان سووال کنید. درست است که از کهگیلویه مهاجرت کردیم، هیچ شهرستانی برای من فرق ندارد و در زمان بنده سد تنگ سرخ از 5 درصد پیشرفت فیزیکی به 20 درصد رسید. شما در شورای برنامه‌ریزی‌تان اعتبار بگذارید تا من پروژه‌ها را پیگیری کنم.  کدام دستگاه بدون پول طرح اجرا می‌کند. [ فرماندار بویراحمد در جواب گفت: با لفاظی نمی‌توان حق شهرستان بویراحمد را ضایع کنید.]
داوودی‌مهر که دست روی اعتبارات بویراحمد گذاشت، تصریح کرد: شما من را متهم می‌کنید که در برخی شهرستان‌ها بیشتر کار می‌کنم این حرف برای شما به عنوان یک‌فرماندار بار حقوقی دارد.
علی داوودی‌مهر افزود: مسئولیت اجرای سد دالون پنج سال است که به عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته، چطور انتظار دارید آب منطقه‌ای به این پروژه ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه در شهرستان بویراحمد اعتبار کافی به برخی پروژه‌ها داده نشده است، عنوان کرد: برای سد شاه قاسم ۶ میلیارد هزینه خرید لوله می‌شود اما اعتباری که اختصاص داده شده ۷۰۰ میلیون تومان بود که من با این پول باید چکار می‌کردم پیمانکار انتخاب می‌کردم یا تجهیزات خریداری می‌کردم سه بار پیمانکار انتخاب کردیم اما هر بار هم زمین‌گیر شدیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرماندار بویراحمد گفت: اگر به عنوان رئیس شهرستان قول تامین اعتبار می‌دهی تا پیمانکار بگیریم و در سال آینده کار انجام شود.
داوودی ابراز کرد: در مورد عملکرد آب منطقه‌ای در شهرستان بویراحمد باید اعلام کنم که اولین و دومین شبکه آبیاری و زهکشی استان در شهرستان بویراحمد انجام شده است.
وی بیان کرد: بزرگ‌ترین سازه این استان سد تنگ سرخ است که هشت سال پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیشرفت فیزیکی این پروژه را امسال به حدود 20 درصد رساندیم.
وی از کارنامه مدیریتی خود دفاع کرد و گفت: بزرگترین سازه استان سد تنگ سرخ بعد از ۸ سال تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در مدت اخیر با همکاری همکارانم در آب منطقه‌ای پیشرفت سد را به ۲۰ درصد رساندم.
داودی‌مهر عنوان کرد: هیچ کس اندازه من و همکارانم مدیریت ریسک نداشت، من متولد شده بویراحمد هستم و به گرمسیر مهاجرت کردم اما همه جای استان سرای من است.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جواب مدیرعامل آب منطقه‌ای گفت: من کاری با اینکه شما کجا متولد شدید ندارم، سخن من این است که با وجود بارش‌های خوب استان چرا کشاورزان ما از آب استان بهره لازم را نمی‌برند و سایر استان‌ها از آب استان استفاده می‌کنند.
بعد از دوئل کناری و داوودی‌مهر نوبت به دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده و علی داوودی‌مهر آب منطقه‌ای رسید، فرماندار لنده در واکنش به صحبت‌های داودی‌مهر مبنی بر عدم کشت برنج گفت: به عنوان فرماندار لنده تا زمانی که این وضعیت وجود دارد اجازه ممنوعیت برنج در ایدنک لنده را نمی‌دهم مردم ایدنک باید برنج بکارند، آب سد مارون خروشان است آنوقت مردم ایدنک لنده نباید برنج بکارند.
کریمی‌نژاد بیان کرد: سال‌های اخیر سدهایی در استان احداث شده که به نفع استان ما نبوده احساس می‌شود کسانی در بالادست بخشنامه می‌نویسند و‌ ما در کهگیلویه و بویراحمد باید بدون توجه به حقوق مردم استان این بخشنامه‌ها را اجرا کنند.
فرماندار لنده بیان کرد: شورای حفاظت آب استان کهگیلویه و بویراحمد شده شورای حفاظت از منابع آب برخی استان‌های همجوار، بقیه استان‌ها دارند از آب استان ما استفاده می‌کنند اما ما همچنان اصرار داریم بر بخشنامه را فقط اینجا اجرا کنیم.
وی عنوان کرد: هم نمایندگان استان‌های همجوار و هم کارشناسان این استان‌ها آگاهانه برای استان ما برنامه‌ریزی می‌کنند و‌ ما اجرا می‌کنیم و به کهگیلویه و بویراحمد ظلم می‌شود. نباید برنامه‌های که به مسوولان دیکته می‌شود را فقط مدنظر قرار دهیم.
این مسوول با اشاره به درگیری لفظی میان فرماندار بویراحمد و مدیرعامل آب منطقه‌ای در خصوص عدم استفاده کشاورزان از حق آبی استان گفت: آقای کناری فرماندار بویراحمد درست می‌گوید سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلی‌متر باران در استان می‌بارد اما سهم کهگیلویه و بویراحمد چه می‌شود.
کریمی عنوان کرد: چطور در بوشهر به بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد اجازه نمی‌دهند در صنایع آنها مشغول شوند اما از آب این استان استفاده می‌کنند.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل جوان بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن صحبت‌های فرمانداران بویراحمد و لنده و داوودی‌مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و تنش لفطی که ایجاد شد، اظهار کرد: ما مسئول استانی و یا فرماندار هستم و حرفی که می زنیم در جلسات شورای برنامه ریزی و شورای آب و .... باید دقت کنیم که این حرف ما در جامعه چه تاثیری می‌گذارد و یا چه بازتابی دارد. ما مسئول هستیم و نباید حرف‌های انتخاباتی و سیاسی را در جلسات تخصصی بگویم.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: اگر قصد کاندیداتوری داریم، رو راست استتفعا بدهیم و برویم کار انتخاباتی کنیم. با نگاه سیاسی و انتخاباتی نمی شود در شوراها آب و برنامه ریزی حرف زد. دعواهای روی جلسات معارفه روی بودجه روی تخصیص عمدتاً دعواهای سیاسی اند و سودی به حال مردم ندارد.
وی افزود: باید کارشناسی، علمی و تخصصی صحبت کنیم. اینجا تریبون آزاد که نیست و در متینگ انتخاباتی حضور نداریم و تمام حرف‌های ما بیرون از جلسه مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد. باید بدانیم تخصیص آب در این دولت چقدر افزایش داشته، برای استان این مهم است، مهم نیست کی استفاده می‌کند. مهم این است که تخصیص اب از سدها در استان افرایش یافته است. جلسات تخصصی را نباید به اهداف سیاسی و انتخاباتی گره زد.
دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده بعد از شنیدن صحبت‌های وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شما کسی نیستی که بخواهید این حرف‌ها را بزنید. برخی خطاب به کریمی‌نژاد گفت: منظور محمدی‌تبار شما نیستید که او واکنش نشان داد و گفت: جرأت نمی‌کند که با من باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت مظلوم
Iran, Islamic Republic of
سدهای که رو رودخانه های مارون زده شده و سد کوثر به نام کهگیلویه و بکام خوزستان و بوشهر
اقای تاجگردون چطور مسئولین بندر دیلم مانع بکارگیری بچهای گچساران میشوند. و مردم تشویق به بستن راه در منطقه امامزاده بی بی حکیمه میکنند اما اب سد کوثر میبرند. دهدشت غربی چرا حق استفاده از اب سد مارون ندارد. تا کی باید این بی اعدالتی هارو ببینیم
Australia
آفرین محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
حرف حق رو فرماندار بویراحمد زدن چراکه این همه بارش سودش برای دیگر استانهاست
دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر کناری با تدبیر و شجاع
دلسوز
Romania
سلام. انصافا در حوزه اب استان ما مجموعا مشکل دارد متاسفانه شهر یاسوج هنوز به روشهای سنتی اب شربش تامین میشه اونهم در حد بخور و نمیر واقعا مسولین اداره اب باید پاسخگو باشند
ناشناس
Romania
حس خوبی به آقای کناری ندارم . حس میکنم بیشتر تخصص .تا عملکرد مثبت . میخواد با درگیری های لفظی خودشو فعال و قوی نشون بده
سید دست افکن
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشیدبه مهندس محمدی تبار مدیرکل جوانی که بنده درپست شخصی ایشان دیدم که خودرامتعلق به سردسیر تاگرمسیر..باوی تابویراحمد..کهگیلویه تابهمئی میخواندفرقی نمیگذارد درکارجهادی کردن درتمام نقاط استانش...مدیری که شب و روزدرگیرکارسخت وجهادی مییاشد....جناب فرماندارلنده لطفا کارتبلیغاتی درجلسات رسمی اداری نداشته باشین....ازدکترکناری عزیزمیخواهیم که مدیران جوان وپرکاری همچون مهندس لدنی نژادومهندس محمدی تبار راحمایت کنن...
Iran, Islamic Republic of
فقط فرماندار بویراحمد
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
جناب کناری دست از این سد که اب ببرن برای سد شاه قاسم برادر هیچ کاری برای دشتروم انجام نمیدی بعد ی اب هم کنارمون رد میشه میخای ازمون بگیری خدا به ره مهندس غریب پور بیاره که ی لامپ های تا دوراهی امیراباد زد و این طوری که میبینم شاید همین پایه های برق تا دشتروم هم ببری برای جای دیگه که رای جمع کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام دکترپاسره روبذاریدمدیرعامل واقعا فردی دلسوزوکاربلدن اهل شعارنیست اهل عمله
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی تبار خودت هم سیاسی وانتخاباتی حرف زدی آخرش یعنی تاج تخصیص آب گرفته ازدولت😀😉😉😉😉😉😉
مجید عباس
Iran, Islamic Republic of
ایخدا اااببینید . کارمند استانداری حالا هم مدیر اون مدیریت بحران .حالا دیدین که یه روز برف زد شهرو بحران گرفته تازه مدیریت بحران استوری می زاره از خواب بیدار شده داره می ره ÷یاده به قول خودش ماشینو برداره برههههه
حالا هم مدیریت بحران کشور بخاطر. ازش تقدیر هم کردنننننن
. مردمی که چندین ساعت گرفتار بودن زندگیشون مختل شده بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1