تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۰۷۲۱۸
کبنا از بلاتکلیفی پروژه بیمارستان 96 تختخوابی چرام گزارش می‌دهد

پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چرام به کما رفته است

۱
۰
پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چرام به کما رفته است
کبنا ؛ پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چرام به کما رفته است و انتظار می‌رود که مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.
به گزارش کبنا از چرام، (دوشنبه 7 فروردین 96) با حضور استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، اورنگ ایلامی رئیس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسوولان کلنگ این پروژه به زمین خورد تا مردم شهرستان چرام دیگر لازم نباشد برای درمان به دهدشت یا سایر شهرها و استان‌های همجوار عزیمت کنند. مسئله‌ای که همواره جزء مطالبات مردم بوده است و بعضاً گلایه‌های آنان را در خصوص نبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی هم به دنبال داشت.
بیمارستان چرام۲۹
آنطوری که گفته می‌شود، پروژه بیمارستان چرام معطل اعتبار و قرارداد است و بدون شک مسوولان باید اکنون در این باره به مردم پاسخ دهند که چرا این پروژه‌ مهم به کما رفته است.
این پروژه بیمارستانی که قرار است هزینه احداث ساختمان آن را بنیاد برکت پرداخت نموده و بخش دیگر شامل تاسیسات و تجهیزات نیز بر عهده وزارت بهداشت است، با استقبال مردم کلنگ زنی شد.
http://salamdena.ir/wp-content/uploads/2017/03/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%86%D8%B1%D8%A7%D9%851.jpg
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ زنی بیمارستان چرام دغدغه همه مردم این شهرستان بود و همینجا از دکتر ایلامی و مجموعه همکارانش و خصوصاً بنیاد برکت برای عملیاتی شدن این پروژه تشکر می‌کنم، ادامه داد: دیروز از صبح اول وقت تا ظهر پیگیر نهایی کردن قرارداد اجرای این پروژه بودم و با آقای دکتر مخبر، آقای نوروزی (بنیاد برکت) و همچنین وزیر بهداشت ملاقات نموده و پول پروژه نیز تصویب شد و مقرر شد احداث و تحویل ساختمان بیمارستان بر عهده بنیاد برکت و تاسیسات و تجهیزات نیز بر عهده وزارت بهداشت باشد.
هاشمی پور با تاکید بر اینکه در سال‌های 94 و 95 یک ریال از ماده 180 برای این پروژه تخصیص داده نشد، گفت: هر چیزی در استان که بودجه آن از این محل بود، قفل شد و برای این پروژه نیز همین احتمال را می‌دادیم که برای این بیمارستان بار دیگر هم همینگونه شود و به همین دلیل به دنبال راه حل دیگری بودیم.
بیمارستان چرام۲
وی با بیان اینکه «بیزارم از اینکه برویم در مکانی و شهرستانی کلنگ زنی کنیم ولی اتفاقی نیفتد»، عنوان کرد: دیروز خیابان‌های تهران ترافیک نبود! در یک ساعت بنیاد برکت را رفتم، ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت و درمان را هم رفتم و خوشبختانه نماینده وزارت بهداشت هم حضور داشت که تفاهم نامه‌های مشارکتی را باید مبادله کنند و همانجا آقای مخبر با آقای نوروزی تماس گرفتند و گفتند که این بیمارستان (چرام) از صفر تا 100 ساخته شود.
وی با بیان اینکه تجهیزات و تاسیسات را نیز وزارت بهداشت تقبل کرده است، ادامه داد: این هدیه‌ای برای مردم شهرستان چرام در این ایام نوروز است.
وی خطاب به پیمانکار پروژه تاکید کرد: امیدوارم از امروز که شروع عملیات اجرایی این پروژه است اصلاً شاهد توقف آن نباشیم و همانند پروژه بهمیی نشود.
 اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پرشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قبلاً هم در این باره گفته بود: اگر قرار بود عملیات اجرایی این بیمارستان، شکل معمول و عادی خود را بدون کمک بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام طی می‌کرد، تا دو سال دیگر هم به ثمر نمی نشست.
وی با اشاره به وضعیت بیماردهی شهرستان چرام گفت: به صورت متوسط در شهرستان چرام روزانه 270 بیمار به صورت سرپایی ویزیت می‌شوند که از این تعداد حدود 15 بیمار نیاز به بستری و اعزام پیدا می‌کنند.
ایلامی ادامه داد: همچنین به صورت متوسط روزانه یک مورد در سرویس زنان و زایمان نیاز به اعزام پیدا می‌کند و اگر تعداد تخت‌های بیمارستان را 32 تخت در نظر بگیریم با دو روز بستری در شهرستان این تعداد تخت‌های تکمیل خواهند شد.
وی زیربنای بیمارستان در حال احداث چرام را 4 هزار و 500 متر مربع و زمین محوطه بیمارستان را نیز دو هکتار عنوان کرد و افزود: بودجه‌ای که برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شده بود 20 میلیارد ریال از محل ماده 180 بود که متاسفانه این اعتبار محقق نشد و با پیگیری‌های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد از محل منابع بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فاز اول این پروژه به میزان 40 میلیارد ریال تامین اعتبار شود.
وی کل اعتبار پیش بینی شده برای احداث ساختمان بیمارستان را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در کهگیلویه بزرگ نسبت جمعیت به تخت‌های بیمارستانی بسیار پایین است.
ایلامی همان موقع هم تاکید کرده بود که ممکن است جذب اعتبارات پروژه بیمارستان چرام زمان بر باشد و گفته بود به پیمانکار پروژه تاکید کردیم که باید این پروژه را با سرعت و دقت پیش ببرد.
بیمارستان چرام۸
سید موسی خادمی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد نیز  بیان اینکه این بیمارستان هم اکنون از سه محل مختلف دارای اعتبار است، گفته بود: محل اول؛ از ردیف 1-10 که ابتدا در محل پیوست بودجه ملی تصویب شد و مجوز ما برای شروع عملیاتی اجرایی از آنجاست.
خادمی اظهار داشت: برای کمک به این پروژه‌ها از ماده 180 نیز برای بیمارستان‌های در حال احداث اعتبار در نظر گرفتیم، اما متاسفانه با عدم تخصیص روبرو شد و کار جدیدی که نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه برای تحقق آن خیلی تلاش کردند، حضور بنیاد برکت در این پروژه به صورت مشارکتی با وزارت بهداشت هست که با این کار هم اکنون کلنگ زنی این پروژه انجام می‌شود.
بیمارستان چرام۱۶
وی با بیان اینکه با این سه منبع مالی و با چشم انداز خوبی که شاهد هستیم امیدواریم این بیمارستان به سرعت به نتیجه برسد.
با این همه پروژه بیمارستان چرام متوقف و کار خاصی هم روی آن انجام نگرفته و این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه، و زیرسازی مانده است و به نظر می رسد این پروژه علاوه بر نداشتن اعتبار در مرحله قرارداد با پیمانکار نیز با مشکلات دیگری مواجه است. همان گونه که هم گفته شد، این پروژه از اهمیت بالای برای شهرستان و مردم چرام برخوردار می باشد، لذا نباید پروژه در چرخه اداری و سهل انگاری مدیران از پا بیفتد.
بیمارستان چرام۳۱
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
همچنین پروژه سی سخت که 12ساله داخل کما رفته و زارعی سالی یکبار داخل رسانه ها یه لافی براش میره که خودشم خنده میگیرش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1