تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۰۷۱۱۲
کبنا از وضعیت بارش برف و باران و جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

بحران برف در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / تعطیلی مدارس دنا و بویراحمد / ادارات با 2 ساعت تأخیر شروع می‌شود

۱
۰
بحران برف در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / تعطیلی مدارس دنا و بویراحمد / ادارات با 2 ساعت تأخیر شروع می‌شود
کبنا ؛صبح امروز (دوشنبه 22 بهمن ماه 97) بارش برف و باران در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تا این لحظه انتشار خبر ادامه دارد. مسدود شدن محورهای اصلی استان و تعطیلی این مدارس از دستاوردهای این بارندگی است.
دردانه رئیس حمل ونقل جاده‌ای شهرستان چرام از مسدود محور درون استانی باغچه سادات در منطقه‌ی جوخانه به علت بارش برف سنگین خبر داد.
دردانه بارش برف را سنگین اعلام کرد و گفت: تردد در این محور غیر ممکن است.
وی گفت: رانندگان عزیز سعی کنند به طرف این محور رانندگی نکنند و در صورت ضرورت سفر از جاده‌های جایگزین استفاده کنند.
دردانه ضمن تایید گیر افتادن برخی خودروها در این جاده افزود: متاسفانه یک خودرو در نزدیکی منطقه‌ی آب حیات متوقف شده و باعث مسدود شدن جاده شده است که باتلاش زیادجاده رابازکردیم امابه علت بارش زیادبرف ترددغیرممکن هست.
وی به رانندگان تاکید کرد و افزود: از این جاده برای تردد استفاده نکنند چون که بارش برف بسیار سنگین است.
رئیس حمل ونقل جاده‌ای شهرستان چرام با بیان اینکه ماشین‌های برف روب راهداری در محل درحال تلاش هستند، اظهار کرد: جاده را برای موقعیت‌های اضطراری باز نگه دارند اما برای ترددهای معمولی به شدت تاکید می‌شود از این جاده استفاده نشود.
وی تصریح کرد: امکانات راهداری و هلال احمر در محور باغچه سادات اکنون در محل مستقر هستند.
یاسوج و سی سخت سفید پوش شدند
بارش اولین برف زمستانی شهرهای یاسوج و سی سخت را سفید پوش کرد.
بارش برف از صبح امروز دوشنبه (22 بهمن ماه 97) در شهر یاسوج آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
این برای اولین بار در سال جاری است که شهر یاسوج بارش برف را تجربه می‌کند.
سامانه بارشی که از روز شنبه به جو استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد، همچنان در این استان فعال است.
همچنین این بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و گردنه‌ها به شکل برف گزارش شده است.
ولی بهره مند، رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: این سامانه با بامداد فردا ادامه دارد و در مناطق سردسیری به‌صورت برف خواهد بود.
وی افزود: پس از مساعد شدن وضعیت جوی استان کاهش محسوس دما را بخصوص در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهیم داشت.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود که در این سامانه بارش برف را نیز خواهیم داشت.
بهره مند بیان کرد: تا کنون در سطح شهر یاسوج حدود 10 سانتیمتر برف باریده است.
همچنین محمد حسن نصیری راد، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در گردنه باباحسن در محور یاسوج- اقلید حدود 80 سانتیمتر، در گردنه‌های محور یاسوج – شیراز حدود 40 سانتیمتر، در گردنه‌های محور یاسوج- اصفهان حدود 10 سانتیمتر، گردنه‌های یاسوج- بابامیدان حدود 40 سانتیمتر و گردنه جخونه در محور یاسوج – چرام حدود 40 سانتیمتر برف بارید.
بارش برف در سطح شهر یاسوج شدت بیشتری گرفته است. گفتنی است که در راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد 51 گردنه و 1500 کیلومتر جاده برف‌گیر و 10 گردنه مه‌گیر به طول 50 کیلومتر وجود دارد.
بارش باران و برف در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
مدارس شیفت صبح برخی از نقاط استان تعطیل شد/ادارات بویراحمد با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بوی احمد از تعطیلی مدارس شیفت صبح فردا در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و روستاهای بخش دیشموک خبر داد.
عزیز فیلی در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد (دوشنبه 22 بهمن ماه 97)، اظهار داشت: پلیس راهور نسبت به ساماندهی ورودی پلیس راه گچساران_شیراز اقدام کرده تا از بروز هرگونه حادثه رانندگی جلوگیری شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه صدا و سیما و هواشناسی باید وضعیت هوا را به موقع اطلاع رسانی کنند، عنوان کرد: بخشداران از هرگونه اطلاع رسانی بدون هماهنگی با فرمانداران خودداری کنند.
وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش، صدا و سیما و فرمانداران برای جلوگیری از سردرگمی مردم قبل از تشکیل جلسه مدیریت بحران از اطلاع رسانی در خصوص مدارس خودداری کرده و مردم تنها اخبار را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های رسمی و مرجع پیگیری شوند.
فیلی با اشاره به وجود ترافیک در محور یاسوج- بابا میدان خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات رسان با اداره کل حمل و نقل جاده‌ای شد و گفت: امروز بر اثر سقوط سنگ ۵۰ تنی برای ساعتی این محور مسدود شده بود که خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشت و اکنون این مشکل رفع شد.
معاون عمرانی استاندار از تعطیلی مدارس شهرستان‌های بویراحمد، دنا و روستاهای بخش دیشموک در هر ۳ مقطع در شیفت صبح فردا خبر داد و افزود: مدارس این مناطق در شیفت عصر فردا باز هستند.
وی بیان کرد: به علت ریزش برف و باران فردا ادارات شهرستان بویراحمد با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.
فیلی گفت: برف روبی و نمک پاشی معابر شهری از سوی شهرداری‌ها انجام شود.
آخرین وضعیت تعطیلی مدارس شهرستانهای بویراحمد و دنا
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: فردا تمامی مدارس این شهرستان به دلیل بارش شدید برف تعطیل خواهد بود.
"علی حسن زاده" افزود: به‌دلیل شدت بارش برف و براساس تصمیمات شورای آموزش و پرورش، تمام مدارس شهرستان بویراحمد فردا سه شنبه، 23 بهمن ماه در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.
وی اظهارکرد: بیش از ۵۰۰ مدرسه این شهرستان به‌دلیل بارش‌های برف و باران فردا صبح تعطیل خواهند شد. در خصوص وضعیت تعطیل شدن یا نشدن مدارس نوبت عصر، فردا ساعت ۱۰ صبح تصمیم‌گیری خواهد شد.
بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند.
نادیا صداقت، فرماندار شهرستان دنا نیز در خصصو وضعیت مدارس شهر سی سخت مرکز شهرستان به خبرنگار ایسنا گفت: مدارس شهر سی سخت در سه مقطع نوبت صبح تعطیل هستند و ادارات با دو ساعت تاخیر آغاز بکار خواهند کرد.
وی افزود: تاکنون حدود 20 سانتیمتر در شهر سی سخت بارش برف داشته‌ایم و با توجه به اینکه در بخش پاتاوه بارندگی داریم مدارس این بخش تعطیل نیستند.
 
علی اصغر ملکی، بخشدار مارگون گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات این بخش 60 سانتیمتر و در مناطق هموار 40 سانتیمتر است که به علت بارش برف و لغزندگی معابر و جاده‌ها مدارس این بخش در نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل شدند.
جمال روحانی، بخشدار لوداب نیز گفت: در این بخش شاهد بارش شدید باران هستیم، تاکنون حدود 30 سانتیمتر برف در مناطق هموار داشته‌ایم و حدود یک متر در ارتفاعات برف بارید.
وی افزود: مدارس این بخش به علت باز بودن جاده‌ها تعطیل نیستند.
همچنین مهران گودرزی، بخشدار کبگیان نیز گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تمام مدارس این بخش در نوبت صبح تعطیل هستند.
وی اظهارکرد: در برخی مناطق بخش 50 سانتیمتر برف بارید و در شهر چیتاب مرکز بخش حدود 20 سانتیمتر برف داشتیم و در گردنه‌های برفگیر بخش بارش بیش از 50 سانتیمتر برف گزارش شده است.
لازم به ذکر است که مدارس عشایر استان در نوبت صبح سه شنبه، 23 بهمن ماه از سوی آموزش و پرورش استان تعطیل اعلام شد.
بحران برف و ترافیک در محور "یاسوج- بابامیدان"
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون با بحران در محور "یاسوج- بابامیدان" مواجهیم.
وحید محمدی تبار افزود: با توجه به تعطیلات اخیر مسافران و گردشگران استانهای مرکزی از جمله یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شهرستانهای بویراحمد و دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت سواحل خلیج فارس و شهرهای گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بودند.
وی اظهارکرد: اکثر گردشگران و مسافران سفر خود را به آخر وقت امروز موکول کرده بودند که به علت بارش برف و در محور یاسوج – بابامیدان از سمت بابامیدان با ترافیک سنگین مواجه شده‌ایم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برخی موارد این محور با ریزش کوه مواجه شد که ترافیک را کُند کرد. در محورهای گچساران -بابامیدان و دهدشت- بابامیدان نیز ترافیک سنگین است.
محمدی تبار تصریح کرد: با توجه به اینکه بحرانی اصلی ما هم اکنون در محور "یاسوج- بابامیدان" این محور از سمت یاسوج یک طرفه شد.
وی بیان کرد: بیش از 2 هزار خودرو در محور "بابامیدان – یاسوج"در ترافیک گیر افتاده‌اند، این محور ورودی استان‌های بوشهر، خوزستان و بندرعباس و شهرستانهای کهگیلویه، گچساران و بهمئی به سمت مرکز کشور و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا لحظاتی دیگر نشست ستاد بحران استان تشکیل می‌شود، اضافه کرد: در خصوص تعطیلی مدارس استان در این نشستی تصمیم گیری می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
اداره راه وکمیته بحران .۱۲ ظهر حرکت کردم برای یاسوج،تازه رسیدم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1