تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۰۷۱۰۸
کبنا از وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

جاده 60 روستا و محور اقلید-یاسوج مسدود شد / بدون زنجیر چرخ تردد نکنید / امامزاده جعفر بیشترین بارش

۳
۲
جاده 60 روستا و محور اقلید-یاسوج مسدود شد / بدون زنجیر چرخ تردد نکنید / امامزاده جعفر بیشترین بارش
کبنا ؛برف و باران از شب گذشته تا الان در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بارش است و علاوه بر مسدود شدن راه روستایی 60 روستا، محورهای اصلی یاسوج ترافیک سنگینی وجود دارد و محور اقلید-یاسوج مسدود و محور بابامیدان-یاسوج یک طرفه شده است.
محمد نصیری راد سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: بارش شدید برف و باران در شبانه روز گذشته سبب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از 40 روستای این استان شده است.
نصیری راد اظهار داشت: تاکنون راه‌های ارتباطی 40 روستا در بخش مارگون شهرستان دنا، لوداب به علت بارش برف و باران مسدود شده است.
سرپرست راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بیشتر محورهای اصلی و روستایی استان به ویژه در ارتفاعات از جمله محور یاسوج- سپیدار- دهدشت، محور یاسوج – اقلید، یاسوج- شیراز گردنه مله شوره بارش برف گزارش شده است.
به گفته وی، خاکی بودن و نبود زیرسازی مناسب جاده‌های روستایی به مسدود شدن راه‌های روستایی کمک می‌کند.
نصیری راد افزود: جاده برخی از روستاها نیز به دلیل جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت شده است.
وی ابراز داشت: به سبب بارش سنگین برف و باران از شب گذشته تاکنون هم اینک در برخی از محورهای اصلی و فرعی استان تردد به صورت کندی صورت می‌گیرد.
بنا بر این گزارش، کهگیلویه و بویراحمد دارای 79 گردنه با 2 هزار و 846 کیلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 کیلومتر محور برفگیر است.این استان حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است. بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 723 هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد. 23 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها آماده خدمت‌رسانی به رانندگان هستند. خدمات رسانی با 200 دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است. در این راهدارخانه‌ها بیش از 250 نفر آماده باش و 100 نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پاییز و زمستانه مستقر هستند.
 تردد درجاده‌های کهگیلویه وبویراحمد با زنجیر چرخ امکان پذیراست
 سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: بارش برف و کولاک در برخی جاده‌های برون شهری در مناطق سردسیری این استان سبب کند شدن تردد خودروها شده و تردد در این جاده‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
 ویسی پور افزود: به دلیل بارش برف در محورهای مواصلاتی یاسوج - اقلید گردنه باباحسن ، یاسوج - شیراز گردنه مله شوره ، یاسوج - بابامیدان گردنه مورگاه، یاسوج - چرام گردنه جوخانه و همچنین جاده‌های شهر مارگون، عبور و مرور در این محورها مستلزم داشتن زنجیر چرخ است.
وی با اشاره به کوهستانی بودن اکثر جاده‌های استان، افزود: بارش باران باعث لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش میزان دید رانندگان می‌شود بنابراین رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای باری و مسافربری و نا آشنا با جاده‌ها باید با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: رانندگان به هشدارهای مأموران پلیس راه و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی مستقر در راه‌ها توجه داشته باشند،
وی تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئن، توجه به جلو، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلو، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه به ویژه سیستم‌های گرمایشی، روشنایی و برف‌پاک کن خودرو و توجه لازم به تابلوها و علائم نصب شده در طول مسیر و پرهیز از ترمزها و چرخش ناگهانی فرمان در جاده‌های برفی نقش بسزایی در پیشگیری از بروز سوانح رانندگی دارد.
ویسی پور به رانندگان توصیه کرد در مواقع برف و باران حتی المقدور از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت مسافرت حتماً زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه خشک همراه داشته باشند.
وی همچنین از ریزش کوه در چند منطقه کوهستانی و نقاط حادثه خیز استان از جمله محور یاسوج به بابامیدان خبر داد.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اثر بارش شدید باران کوه حاشیه این محور دچار ریزش شده و به تبع آن سنگی بزرگی به جاده سقوط کرد که این حادثه خسارات مالی و جانی نداشته است.
محمد نصیری راد افزود: راهداران در تلاش هستند تا این سنگ را به پایین دره انتقال دهند.
وی بیان کرد: هم اینک تردد در این محور به کندی انجام می‌شود.
نصیری راد از رانندگان خواست چنانچه قصد تردد از این محور را دارند تا زمان بازگشایی کامل آن با احتیاط و سرعت مطمئنه از این محور عبور کنند.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون راه‌های ارتباطی 40 روستا در بخش مارگون شهرستان دنا، لوداب به علت بارش برف و باران مسدود شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین بارش‌های باران سامانه اخیر استان تا ساعت 12 و 30 دقیقه امروز دوشنبه در امامزاده جعفر با 49.4 میلی متر ثبت شده است.
ولی بهره مند اظهار داشت: بارش‌های سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد از شب گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: ظرف این مدت لنده 48، یاسوج 46.3، باشت ۴۳، امامزاده جعفر 39.5، سی سخت 38، آبمورد لوداب 33.1 ، دوگنبدان 33، جوکار ۳۱، قلعه دختر ۳۰، گنجه‌ای ۳۰، دهدشت 29، چرام ۲۸، سرآسیاب یوسفی ۲۸، جاورده 26.1، منصورخانی کاکان ۲۵، مارگون ۲۵، لیکک ۲1.3، ماشمی زیلایی ۱۷، تنگ رواق ۱۳ و قلعه رئیسی ۱۲ میلیمتر باران باریده است.
وی افزود: بارش برف و باران که از شب گذشته آغاز شده تا اواخر وقت امشب ادامه دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی روز جمعه وارد استان می‌شود.
از ابتدای سال زراعی جاری تا دهم بهمن ماه امسال در یاسوج 702.9 ، سی سخت 640.5، دهدشت599.2 ، لیکک 515.9، دوگنبدان 478.1 و امام زاده جعفر 482.4 میلی متر باران بارید. کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد. این استان 160 هزار هکتار زمین زراعی و 2 میلیون واحد دامی دارد.
  محور"یاسوج- اقلید" مسدود و"یاسوج- بابامیدان" یکطرفه شد
 رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن محور"یاسوج- اقلید" و یک طرفه شدن محور "یاسوج- بابامیدان" خبرداد.
سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: محور "یاسوج- اقلید" به علت بارش برف کامل مسدود شده است.
وی اظهارکرد: محور "یاسوج -بابامیدان" با توجه به بارش برف و ترافیک سنگین از سمت بابامیدان به یاسوج باز اما از سمت یاسوج به بابامیدان یک طرفه و تردد ممنوع شده است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکلی اساسی ما محور "یاسوج –بابامیدان" و" یاسوج- اقلید" محدوده کاکان است که تردد در این دو محور تنها با زنجیر چرخ و به کُندی در حال انجام است.
ویسی پور تصریح کرد: به علت نداشتن زنجیر چرخ و ترافیک سنگین ناشی از بارش برف در محور "یاسوج- بابامیدان" هم اکنون با ترافیک سنگین مواجهیم و حدود 3هزار خودرو گرفتار و برف گیر شده‌اند.
وی ادامه داد: محور یاسوج به چرام نیز با همین وضعیت محور یاسوج – بابامیدان مواجهند و تردد امکان پذیر نیست و محور یاسوج – شیراز با زنجیر چرخ تردد امکان پذیر است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کسانی که سفرشان ضرورت ندارد به علت بارش برف و ترافیک سنگین در محورهای برف گیر استان تردد نکنند و در صورت سفر در باک خودرو خود سوخت کافی داشته باشند، جیره غذایی همراه داشته باشند چراکه برخی خودروها بیش از 2 ساعت است در ترافیک محور یاسوج بابامیدان گرفتار شده‌اند.
مسدود شدن راه ۶۰ روستا در برف کهگیلویه و بویراحمد
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت بارش برف تردد در برخی محورهای استان به کُندی صورت می‌گیرد و راه ارتباطی 60 روستا مسدود شده است.
 محمد حسن نصیری راد افزود: به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی از جمله شتاب زدگی، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان در جاده دو خطه باعث ترافیک سنگین شده و تردد به کندی صورت می‌گیرد.
 وی اظهارکرد: فعلاً در محورهای" یاسوج- شیراز"، "یاسوج –اصفهان" و "یاسوج –مارگون" تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در محور یاسوج- اقلید متاسفانه به علت نداشتن رنجیر چرخ خودروهایی که از سفر باز می‌گردند، تردد به سختی و زحمت صورت می‌گیرد و مشکلاتی برای مسافران ایجاد شده و جاده انسداد پیدا کرد.
 نصیری راد تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده تاکنون راه 60 روستای استان به علت بارش برف و باران مسدود شده است.
 وی اضافه کرد: 23 اکیپ راهداری با حدود 200راهدار و 150دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان به مردم و رانندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسافر ما در یاسوج گیر افتادن ولی جای برای سکونت ندارند از راهدار ان خواهش میکنیم که جای برای سکونت این اشخاص پیدا کنند با تشکر
والدین
United Kingdom
سلام وخسته نباشید لطفا مدارس کهگیلویه رو فردا تعطیل کنید امروز پرواز تهران به گچساران بعد از ۵ ساعت تاخیر کنسل شد با پرواز بعدی خودمون به شیراز رسوندیم تو ترمینال شیراز هم معطل اتوبوسهایی شدیم که تو ترافیک جاده موندن و هنوز معطلیم
والدین
United Kingdom
سلام وخسته نباشید لطفا مدارس کهگیلویه رو فردا تعطیل کنید امروز پرواز تهران به گچساران بعد از ۵ ساعت تاخیر کنسل شد با پرواز بعدی خودمون به شیراز رسوندیم تو ترمینال شیراز هم معطل اتوبوسهایی شدیم که تو ترافیک جاده موندن و هنوز معطلیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1