تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۰۲۵
در نشست فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کیانی: کهگیلویه و بویراحمد توان رقابت با دیگر استان‌ها را ندارد

۳
۰
کیانی: کهگیلویه و بویراحمد توان رقابت با دیگر استان‌ها را ندارد
کبنا ؛چهارشنبه (17 بهمن‌ماه 97) نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مشاور وزیر صمت، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسوولان برگزار شد. ایرج موفق مشاور وزیر صمت در این نشست اظهار داشت: رونق روزافزون تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری در کشور منوط به کاهش این مسائل و مشکلات است.
وی افزود: کشور بر اثر تحریم‌های دشمنان شرایط اقتصادی خاصی دارد و چنانچه برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی با دقت و حساسیت خاص به آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها عمل شود نمی‌توان کار خاصی انجام داد.
مسئول هماهنگی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در چنین شرایطی متولیان اقتصادی استان‌ها علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای سهولت در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی باید تا حد امکان نیز از سخت گیری بپرهیزند.
موفق عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به دلیل فشار اقتصادی دشمنان با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید متولیان امر و مسئولان اجرایی با همکاری یکدیگر برای رونق آنها چاره اندیشی کنند.
وی ابراز داشت: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت به دنبال رونق تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری و کاهش مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنعتگران کشور هستند.
موفق گفت: کیفیت و استاندارد کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در راستای ورود به بازارهای جهانی و رقابت با محصولات دیگر کشورها باید بیش از پیش افزایش یابد.
وی بر لزوم برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با وجود اقدام‌های گسترده در حوزه تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری استان در سال‌های اخیر هنوز فاصله آن با دیگر استان‌های کشور چشمگیر است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: مشوق‌های سرمایه گذاری لحاظ شده در کهگیلویه و بویراحمد تفاوت چندانی با استان‌های برخوردار کشور ندارد.
وی افزود: این در حالی است که به دلیل کمتر توسعه یافتگی کهگیلویه و بویراحمد باید مشوق‌های سرمایه گذاری ویژه‌ای از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق چنین امر مهمی منجر به ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران این استان و رونق هر چه بیشتر سرمایه گذاری در استان می‌شود.
دیودیده عنوان کرد: همکاری و تعامل متولیان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در 2 بخش دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها، صنوف، صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با همدیگر مطلوب بوده و انسجام لازم بین آنها وجود دارد.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری نیازمند کار و تلاش بیشتر و حمایت همه جانبه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
در بخش پایانی این نشست هم جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به همدلی میان بخش دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: استان در ماراتن توسعه توان رقابت با دیگر استان‌ها را ندارد که دلیل آن کمبود زیرساخت‌های اقتصادی است هر چند ظرفیت‌های چشمگیری در استان داریم.
وی عنوان کرد: برای توسعه بخش اقتصادی در استان همت زیادی شده اما این اقدامات کافی نبوده، استان می‌توانست سهم بیشتری از اقتصاد کشور داشته باشد، مدیران صنعتی استان با وجود داشتن دغدغه تولید و اشتغال و کارآفرینی باید مدام پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند و یا روانه زندان شوند یا اینکه فلان سایت خبری علیه آنان مطلب بنویسد.
کیانی‌پور بیان کرد: مدیران صنعتی استان درگیر این گونه مسائل حاشیه‌ای و بی‌ارزش هستند و نمی‌توانند عملکرد مطلوبی داشته باشند که این مسائل حاشیه‌ای نوعی جفا در حق مدیران صنعتی استان است و علاوه بر آن رفتارهای سیاسی مدیران صنعتی استان را از کار انداخته است.
بنا بر این گزارش، حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند. حدود 50 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند. هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند. 444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست. واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کهگیلویه و بویراحمد 643 مورد است که از این تعداد 572 مورد فعال هستند. میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است. بر اساس آمارها بخش صنعت حدود 36 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کیانی تا زمانی که دزدی و رانت خواری در استان باشد استان پیبشرفتی نخواهد کرد مخصوصا در اداره .. را جمع کنید
پارادوکس
Iran, Islamic Republic of
دوتا سوال از آقای کیانی

۱_شما که با زبان انگلیسی در جملات و کلمات بییار ساده هم اشنا نیستید چطور در کنفرانس های بین المللی تز اقتصادی و توسعه پایدار میدهید؟

۲ _ شما چه راهکارهایی برای فروش و بسته بندی میاز قلعه ریسی و انگور و سیب سیسخت و مرکبات باشت و دهدشت تا حال داشته اید؟
شما که در فروش چند تن پیاز مانده اید چطور کنفرانس بین االمللی برگزار میکنید؟
تشکر از کبنای عزیز
Iran, Islamic Republic of
یع سوال خدمت عزیز
شما که در پایین سطح به زبان انگلیسی اشنایی ندارید و سواد مکفی در زمینه اقتصاد هم ندارید چگونه در کنفرانس های بین المللی تز اقتصادی می دهید؟
من موندم بخدا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1