کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از مراسم تکریم و معارفه مدیران کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

هوای مملکتِ عاشقان سیاسی نیست + متن و حواشی داغ یک تودیع و معارفه

16 بهمن 1397 ساعت 0:03

طی این آئین محمود پیروزه با سابقه شش ماه سرپرستی کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان، جای خود را به کبری اخلاقی نیا از کارشناسان و نیروهای فعال در مجموعه بهزیستی داد.


مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا زمردیان معاون کانون پرورش فکری کشور و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان در این آیین، گفت: جذب ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تفاهم نامه با حوزه فرمانداری و مدیریت بحران استانداری هدفگذاری شده است.
محمود پیروزه با بیان اینکه طی نشستی تجهیز سالن سینمای کانون نیز محور تعاملات قرار گرفته است، افزود: توسعه برنامه‌ها در بخش‌های مختلف اجرایی شده و پوشش مناسبی داشته‌ایم.
پیروزه با اشاره به اینکه طی رایزنی‌های انجام گرفته موفق به کسب زمین برای ایجاد ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در مناطق لنده، لوداب و سوق شدهایم، تصریح کرد: ایجاد کتابخانه سیار در مناطق پاتاوه و مارگون نیز در دستور کاری قرار گرفته است.
پیروزه از برگزاری موفق برنامه دوپنجره در شهرستان گچساران خبر داد و اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی و تعاملات دستگاهی نیز محقق شد.
وی افزود: همچنین سعی شد در حد توان توسعه زیرساختی را در بخش‌های مختلف ارتقا دهیم.
پیروزه برپایی متفاوت هفته کودک را از دیگر اقدامات اجرا شده دانست.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با تبریک 40 سالگی انقلاب و ایام الله دهه فجر، گفت: هیچ گونه نگاه سیاسی در سیاست گذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها و یا انتصاب‌های این نهاد فرهنگی جایی ندارد.
محمدرضا زمردیان اظهار داشت: با هرگونه فعالیت، گرایش و مباحث سیاسی در این نهاد فرهنگی برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط متفاوتی نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی و یا نهادهای فرهنگی دارد و ساختار آن نیز ویژه است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: کارهای کارشناسی در این نهاد فرهنگی اهمیت خاصی دارد و باید نظرها، پیشنهادها و راهکارهای سازنده کارشناسان به طور مستمر در هدف گذاری‌های آن لحاظ شود.
زمردیان عنوان کرد: یکی از سیاست‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که باید در کانون استان‌ها نیز اجرا شود توجه به مباحث مهارت‌های زندگی و اجتماعی است.
وی ابراز داشت: با توجه به گسترش روزافزون انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی به 2 قشر کودک و نوجوان تلاش و اهتمام بیشتری کرد.

زمردیان گفت: مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها از ظرفیت دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برای آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی به 2 قشر کودک و نوجوان بهره بگیرند.
وی اظهار داشت: توجه بیشتر به انجمن‌های تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها در راستای فعالیت کودکان و نوجوانان مستعد ضروری است.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به جامعه هدف اهمیت چشمگیری دارد به طوری که جایگاه آن کمتر از دیگر نهادهای فرهنگی نیست.
محمود مؤمن نسب اظهار داشت: دلیل این امر تربیت و پرورش نیروهای انسانی کارآمد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اداره هر چه بهتر جامعه در آینده است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک محیط فرهنگی محل تولید فکر و اندیشه است و باید دور از سیاست و هرگونه مسائل سیاسی باشد.
مؤمن نسب بیان کرد: مسئولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد حمایت همه جانبه و نهایت همفکری، همدلی و همراهی را با مدیرکل جدبد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای پیشبرد بهتر امور این نهاد فرهنگی داشته باشند.
مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اثرگذاری حوزه فرهنگ در دیگر عرصه‌ها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشهود بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست.
کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: این موضوع بیانگر ارزش، اهمیت و جایگاه والای حوزه فرهنگ است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مجموعه فرهنگی و زیربنایی محسوب می‌شود و لازمه فعالیت در آن نیز اخلاق مداری و اخلاق باوری است.
مدیرکل جدبد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید آموزش‌های ارائه شده به 2 قشر کودک و نوجوان در این نهاد فرهنگی برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مناسب و به روز باشد.


اخلاقی نیا عنوان کرد: در این صورت بستر، زمینه و شرایط لازم برای تربیت هر چه بهتر نسل اثربخش و کارآمد در جامعه فراهم خواهد شد.
وی ابراز داشت: هدف گذاری و سیاستگذاری فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با در نظر گرفتن تغییرهای روز جامعه صورت گیرد.
حواشی جلسه:
الاخره پس از کش و قوس فراوان و رایزنی‌های گسترده‌ای که در محافل مختلف فرهنگی و سیاسی صورت گرفت مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
**جلسه امروز که در محل سالن کتابخانه‌های استان و با حضور گسترده سیاسیون و همچنین کارشناسان و دست‌‌اندرکاران کانون صورت گرفت به مانند بیشتر جلسات استان با 45 دقیقه تاخیر برگزار شد که بسیاری از حضار در سالن از این رویه به شدت انتقاد داشتند.
**در این جلسه احزاب سیاسی استان و سایر احزاب سیاسی اصلاح‌طلب نمایندگانی حضور داشتند که نشان می‌داد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آنان مهم و ارزشمند است!.
**محمود پیروزه سرپرست کانون که امروز جای خود را به اخلاقی‌نیا داد شعری خواند که مضمونی سیاسی داشت و شاید این گونه برداشت شد که وی نیز قربانی مطامع سیاسی در استان شده و این شعر به شرح زیر بود؛ «رسیده‌ام به خدایی که اقتباسی نیست
شریعتی که در آن حکم‌ها قیاسی نیست
خدا کسی‌ست که باید به دیدنش برویم
خدا کسی که از آن سخت می‌هراسی نیست
فقط به فکرِ خودت باش، ای دلِ عاشق
که خودشناسیِ تو جز خداشناسی نیست
به عیب‌پوشی و بخشایشِ خدا سوگند
خطانکردنِ ما غیرِ ناسپاسی نیست
دل از سیاستِ اهلِ ریا بکن، خود باش
هوای مملکتِ عاشقان سیاسی نیست»

**وی در ادامه از فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری بارها با نام (حضرت فاضل)! نام برد و از خود به عنوان دلبسته کانون یاد کرد و این گونه گفت که نگران نیستم حکم سرپرستی‌ام به مدیرکلی تبدیل نشد.
**وی تغییر دیدگاهش را نسبت به مدیریت‌ها به دلیل هم نشینی و نشستی دانست که با (حضرت فاضل) داشته و از کسانی که اجازه ندادند حکم سرپرستی‌اش به مدیرکلی تبدیل شود قدردانی کرد.
**اما مومن‌نسب مدیرکل بازرسی استانداری که با تأخیر خود به این مراسم آمد به نمایندگی از مجموعه استانداری بالا رفت و گفت: جابجایی‌ها و استفاده از مدیرانی که برای دولت تدبیر و امید فعالیت کردند و زحمت کشیدند امری طبیعی است.
**وی در همین خصوص گفت که اگر می‌خواهیم چرخ هر کاری به حرکت درآید از جمله چرخ فرهنگ باید هماهنگی میان همه ارکان باشد و اگر فضا فراهم نباشد موفقیتی در کارها حاصل نمی‌شود.
**کبری اخلاقی مدیرکل جدید هم در این آیین با خواندن متنی برنامه‌های خود را برای آینده اعلام کرد.
**زمردیان معاون فرهنگی کانون در این آیین با بیان این که اخلاقی از خانواده‌های شهداست اظهار کرد: سال‌ها در حوزه اجتماعی کار کرده و تجربیات خوبی در این حوزه دارد و باید از تجربیات گذشتگان استفاده کند و کار کارشناسی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهد و راه‌های رفته را از نو نرود.
**وی با تاکید بر این که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هیچ عنوان نگاه سیاسی به انتصابات نداریم افزود: این جا جای سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی نیست و جایی است که قرار است بچه‌ها را پرورش دهیم.
**زمردیان از کبری اخلاقی خواست تا درب‌ها را روی همه باز کند و بدون در نظر گرفتن برچسب‌ها و نگاه‌های سیاسی فضای با نشاط فرهنگی در کانون ایجاد کند.
بنا بر این گزارش، طی این آئین محمود پیروزه با سابقه شش ماه سرپرستی کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان، جای خود را به کبری اخلاقی نیا از کارشناسان و نیروهای فعال در مجموعه بهزیستی داد.


کد مطلب: 406968

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/406968/هوای-مملکت-عاشقان-سیاسی-نیست-متن-حواشی-داغ-یک-تودیع-معارفه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1