تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۰۶۹۶۲
کبنا از جشنواره فیلم فجر کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه فرهنگی تبدیل شده است

۱
۰
کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه فرهنگی تبدیل شده است
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه فرهنگی تبدیل شده است، شاید برخی این سخن را خلاف واقع بدانند، اما همین چند روز پیش بود که هیجدهمین نمایشگاه  کتاب، اولین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مصلی امام خمینی(ره) یاسوج برگزار شد. نمایشگاه‌هایی که با استقبال گسترده مردم و مدیران روبرو شد. چند روز بعد نمایشگاه فیلم فجر یعنی 12 بهمن کار خود را با اکران جدیدترین فیلم‌های انقلاب اسلامی کارش را شروع کرد. اما فعالیت‌های رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تیمش تنها به این‌ نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها بسنده نشده، او فعالیت‌های فرهنگی را به تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد برده است و عدالت فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داده و اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سایر شهرهای استان نیز از جمله این اقدامات است.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و سایر استان ها به صورت همزمان درحال برگزاری است. این جشنواره از ١٢ لغایت ٢٢ بهمن در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در روز ١٩ و ٢٠ بهمن به دلیل ایام فاطمیه سینما تعطیل خواهد بود. فیلم های این جشنواره در دو بخش تعریف شده اند که بخش نخست مربوط به همه اقشار جامعه بوده و در بخش دوم با عنوان «سیمرغ پروانه ها»ویژه کودک و نوجوان، تعداد پنج فیلم سینمایی از ١٣ لغایت ١٧ بهمن نوبت صبح در سینما فرهنگ اکران خواهند شد. نخستین فیلم «سیمرغ پروانه ها» روز ۱۳ بهمن با عنوان «لکنت» و دومین فیلم این بخش با عنوان «پاستاریونی» یک شنبه ۱۴ بهمن اکران شدند. امروز ۱۵بهمن نیز فیلم «بنیامین» از دیگر فیلم های «سیمرغ پروانه ها» در سینما فرهنگ یاسوج و در سانس صبح به صورت رایگان برای دانش آموزان اکران شد.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و سایر استان ها به صورت همزمان درحال برگزاری است.
این جشنواره از ١٢ لغایت ٢٢ بهمن در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در روز ١٩ و ٢٠ بهمن به دلیل ایام فاطمیه سینما تعطیل خواهد بود.
فیلم های این جشنواره در دو بخش تعریف شده اند که بخش نخست مربوط به همه اقشار جامعه بوده و در بخش دوم با عنوان «سیمرغ پروانه ها»ویژه کودک و نوجوان، تعداد پنج فیلم سینمایی از ١٣ لغایت ١٧ بهمن نوبت صبح در سینما فرهنگ اکران خواهند شد.
نخستین فیلم «سیمرغ پروانه ها» روز ۱۳ بهمن با عنوان «لکنت» و دومین فیلم این بخش با عنوان «پاستاریونی» یک شنبه ۱۴ بهمن اکران شدند.
امروز ۱۵بهمن نیز فیلم «بنیامین» از دیگر فیلم های «سیمرغ پروانه ها» در سینما فرهنگ یاسوج و در سانس صبح به صورت رایگان برای دانش آموزان اکران شد.
    
«سال دوم دانشکده من»، روایتی از سفر چند روزه دانشجویی تهرانی به اصفهان
مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من «سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد.
سال دوم دانشکده من تازه‌ترین فیلم رسول صدرعاملی در مقام کارگردان بعد از ۹ سال پس از ساخت فیلم در انتظار معجزه است.
همچنین «سال دوم دانشکده من» آخرین فیلم بلند سینمایی رسول صدرعاملی در مقام کارگردانی به تهیه کنندگی مسعود ردایی است.
این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از پرویز شهبازی است و از ۹۰۰ نفر تست گرفته شد که در نهایت ۲۲ نفر بازیگر و ۲ چهره جدید به سینما معرفی شدند.
مسعود ردایی تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: مراحل فنی، تدوین، موسیقی و صداگذاری این اثر به پایان رسید و هم اکنون آماده نمایش شده است.
وی افزود: قرارداد پخش این فیلم با موسسه فیلمیران منعقد شده و برنامه ریزی ما برای اکران سراسری از نیمه مهرماه به بعد خواهد بود.
گفتنی است علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش ، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند.
همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش های فرعی مقابل دوربین خواهند رفت.
این ٢٢ نفر از میان ٩٠٠ نفر و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست و تمرین بازیگری برای حضور در این فیلم انتخاب شده اند.
خلاصه داستان فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.
خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من
مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.
      
اکران ۴ فیلم در روز چهارم جشنواره فیلم فجر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان فیلم های «سال دوم دانشکده من»، «وکیل مدافع»، «غلامرضا تختی» و فیلم «دیدن این فیلم جرم است» در سینما هنر به اکران می روند.
 رضا دهبانی پور با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در این استان، گفت: ۱۴ فیلم در این جشنواره اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره از ١٢ لغایت ٢٢ بهمن در دو نوبت صبح و عصر در سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پنج فیلم تحت عنوان «سیمرغ پروانه ها» به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در نوبت صبح ها اکران می شود، ادامه داد: با آموزش و پرورش جهت هدایت دانش آموزان به محل اکران این فیلم ها هماهنگی لازم صورت گرفته است.
این مسئول فرهنگی و هنری به فیلم های این جشنواره در سانس عصر اشاره کرد و گفت: در روز نخست جشنواره فیلم «جمشیدیه» ساخته یلدا جبلی ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه در سینما هنر، فیلم «روزهای نارنجی» آرش لاهوتی ساعت ١٧ در سینما هنر، «سال دوم دانشکده من» رسول صدر عاملی ساعت ١٩ و ٣٠ در سینما هنر و فیلم «وکیل مدافع» سلمی بابایی و ونداد دوشن ساعت ٢٢ در سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران شدند.
دهبانی پور یادآور شد: در روز ١٣ بهمن فیلم «بیست و سه نفر» مهدی جعفری ساعت ١٤ و ٣٠ در سینما هنر، فیلم «غلامرضا تختی» بهرام توکلی ساعت ١٧ ، فیلم «جان دار» حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری ساعت ١٩ و ٣٠ و فیلم «غلامرضا تختی» بهرام توکلی ساعت ٢٢ در سینما هنر اکران شدند.
وی خاطرنشان کرد: در روز ١٤ بهمن فیلم «ایده اصلی» آزیتا موگویی ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه، فیلم «طلا» پرویز شهبازی ساعت ١٧، فیلم «معکوس» پولاد کیمیایی ساعت ١٩ و ٣٠ و فیلم «سال دوم دانشکده من» رسول صدر عاملی ساعت ٢٢ در سینما هنر اکران شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در روز ١٥ بهمن فیلم «سال دوم دانشکده من» رسول صدر عاملی ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه، فیلم «وکیل مدافع» سلمی بابایی و ونداد دوشن ساعت ١٧، فیلم «غلامرضا تختی» بهرام توکلی ساعت ١٩ و ٣٠ و فیلم «دیدن این فیلم جرم است» رضا زهتابچیان ساعت ٢٢ در سینما هنر به اکران می روند.
     
معرفی فیلم «جان دار»
فیلم سینمایی «جان‌دار» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است.
همزمان با دومین روز برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سراسر کشور، فیلم «جان دار» حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری ساعت ١٩ و ٣٠ در سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران رفت.
فیلم سینمایی «جان‌دار» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. با معرفی این فیلم سینمایی همراه زومجی باشید.
فیلم سینمایی «جان‌دار» ساخته‌ مشترک حسین امیر دوماری و پدرام امیری در مقام کارگردان و یکی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. این فیلم ایرانی به عنوان یک فیلم اجتماعی مطرح شده است. در بسیاری از محافل سینمایی انتظار می‌رفت «جاندار» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین دوره جشنواره فجر باشد اما این فیلم سینمایی به این بخش راه پیدا نکرد و فقط در بخش نگاه نو (فیلم‌های اول) حضور خواهد داشت. خلاصه داستان فیلم سینمایی «جاندار» به شرح زیر آمده است:
«بخدا اگه یه بار دیگه بگین شام چی شد، غذا چیه، همین وسط خودم رو دار می‌زنم که غذاخوردن یادتون بره. بابا از گشنگی نمردین که!؟»
فیلم سینمایی «جان‌دار» با بازی فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، باران کوثری، جواد عزتی، مسعود کرامتی، علی شادمان، گیتی قاسمی، محمدعلی محمدی، امیراحمد قزوینی جلوی دوربین رفته است.
عوامل فیلم سینمایی «جان‌دار» عبارتند از: حسین امیری دوماری، پدرام امیری و محمد داودی، مجری طرح: حسین فرضی‌زاد، مدیر تولید: احسان وحید، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، مشاور کارگردان: محسن قرایی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، طراح گریم: عباس عباسی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: هانیه بساتینی، مدیر تدارکات: نادر اژدری، منشی صحنه: نائله شریفی، عکاس: اردلان آزرمی، فیلمبردار پشت صحنه: مانی مجیدی و مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.فیلم جاندار
فیلم جاندار
فیلم جاندار
فیلم جاندارافتتاح نمایشگاه «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر» در یاسوج
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر» ساعت ۱۹ امروز در نگارخانه باران این اداره کل با حضور استاندار استان افتتاح می شود.
رضا دهبانی پور گفت: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر موسوم به «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر»، یکی از بخش ‌های تازه جشنواره یازدهم تجسمی فجر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در بخش «چهل نمایشگاه، چهل شهر» چهل اثر از بهترین آثار هنرمندان ایرانی طی چهار دهه گذشته از مخزن موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب و در چهل شهر ایران به نمایش درمی ‌آیند.
وی در توضیح جزئیات آثار این بخش، گفت: این چهل اثر تجسمی که بیشتر آنها نقاشی هستند، در چهل نسخه با کیفیت تکثیر و به چهل منطقه از ایران از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال ‌شدند و در نمایشگاهی مجزا به نمایش درمی ‌آیند.
دهبانی پور گفت: آئین افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ١٩ امروز و در حاشیه برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به میزبانی این استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (در یاسوج) برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

غروی
Germany
عالیجناب. این کارگاه فرهنگی کجاست؟ این کارها که همه جای ایران هستند؟ استان ما قبرستان فرهنگی است. هرچه هنرمند دارد فرار کردند رفتند. نهادهای فرهنگی تعطیل هستند. برای دستمال دست گرفتن راههای دیگر هست. فر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1