تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۶۹۰۲
کبنا از سفر مسوولان بنیاد مستضعفین و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لنده گزارش می‌دهد

امید و آبادانی در لنده ( + فیلم )

۲
۰
امید و آبادانی در لنده ( + فیلم )
کبنا ؛رئیس بنیاد مستضعفین و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مسوولان ارشد استان، معاونین استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی و سایر مسوولان به شهرستان لنده سفر کردند. در این سفر 160 طرح بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد. با این وجود دیگر شهروندان لنده‌ی به شهرها و استان‌های همجوار مهاجرت نمی‌کنند بلکه کسانی که زمانی به دلیل نبود اشتغال و زیرساخ‌ت‌های نامناسب شهرستان لنده را ترک می‌گفتند. الان مهاجرت معکوس دارند. بنیاد مستضعفین آستین همت را بالا زده است که این شهرستان را از محرومیت جدا کند. عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این باره می‌گوید: امید به زندگی در بین مردم شهرستان لنده افزایش یافته است.
در ابتدا دارا کریمی‌نژاد فرماندار شهرستان لنده گفت:از این تعداد  ۱۵۵بهره برداری و کلنگ زنی ۱۶۰ طرح در لنده طرح بهره برداری و بقیه کلنگ زنی شد.
کریمی نژاد اعتبار این طرح‌ها را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: از این میزان اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال آن را بنیاد علوی و بقیه با اعتبارات استانی تامین شده است.
وی مبلغ اعتبار طرح‌های کلنگ زنی شده را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:ساخت 2 مدرسه ۶ کلاسه و ۲ کلاسه در شهر لنده، یک زمین چمن مصنوعی در روستای ایدنک از جمله طرح‌هایی بودند که کلنگ زنی شدند.
کریمی نژاد همچنین طرح پروار بندی بره، گلیم بافی، گازرسانی به شش روستای شیتاب، سرتنگ، مله شیتاب، مونه آب زالو و بنه آب زالو، طرح توسعه اصلاح برق روستایی ایدنک، رفع ضعف ولتاژ شهر لنده را از جمله طرح‌هایی معرفی کرد که  به بهره برداری رسیده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406902-1.mp4

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز گفت: این تسهیلات به روستائیانی که توانایی اجرای کار‌های اشتغالزا را دارند، پرداخت می‌شود.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه امسال ۲۵۰ میلیارد ریال به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است، افزود:روستائیان برای دریافت این تسهیلات باید طرح‌های خود را به استانداری ارائه داده تا طرح‌هایی را که توجیه اقتصادی دارند به بانک معرفی کنند.
وی گفت:استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان‌هایی است که این تسهیلات را در این سه سال به خوبی جذب و به روستائیان پرداخت کرده است.
سعیدی کیا ادامه داد:به جز استان برای شهرستان لنده که دومین شهرستان در زمینه طرح پایلوت آبادانی و پیشرفت در کشور انتخاب شده است، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته است که با استقبال خوب مردم مواجه شده و تاکنون قرارداد چندین طرح نیز منعقد شده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406902-2.mp4
در ادامه سفر مسوولان به شهرستان لنده، شورای اداری این شهرستان به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفین برگزار شد.

فرماندار شهرستان لنده در این نشست گفت: با حضور بنیاد علوی در این شهرستان  مردم مهاجرت معکوس را از شهر به روستاهای این شهرستان آغاز کرده‌اند.
دارا کریمی‌نژاد اظهار داشت: زیر‌ساخت‌های مختلف از جمله جاده و صنعت سهم بسزایی در توسعه یک منطقه دارند اما از همه این‌ها مهم‌تر، تفکر اقتصادی و ذهن توسعه یافته است.
وی بیان کرد: فعالیت‌هایی که بنیاد علوی در شهرستان لنده انجام می‌دهد این شهرستان را روی ریل توسعه قرار داده است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد خروج لنده از بن‌بست باشیم.
فرماندار شهرستان لنده عنوان کرد: با استقرار بنیاد علوی در شهرستان لنده، دستگاه‌های دولتی احساس ضعف نکردند بلکه با همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها این شهرستان توانست به رتبه دوم در جذب اعتبارات دست پیدا کند.
کریمی‌نژاد ابراز کرد: ما از بنیادعلوی انتظار پول پاشی در شهرستان لنده را نداریم بلکه می‌خواهیم رونق صورت بگیرد زیرا مردم این شهرستان مهاجرت معکوس به روستاها را آغاز کرده‌اند و انحراف تسهیلات کمتر شده است.
وی ادامه داد: 30 هزار نهال وارد این شهرستان شده که به افراد دارای زمین شیب‌دار تحویل داده شود اما دیوان عدالت نامه فرستاده که باید به مزایده گذاشته شوند که در این زمینه خواستار مساعدت دیوان عدالت هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:  از زمانی که بنیاد علوی در شهرستان لنده مستقر شده است مردم به زندگی و آینده امیدوار شده‌اند و منتظر تغییر وتحول اساسی در این شهرستان هستند این جملات را  عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در نشست شورای اداری شهرستان لنده گفت و اظهار داشت: تاسیس بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی از مهم‌ترین تمهیدات و دوراندیشی‌های امام راحل‌(ره) بود زیرا می‌دانست که دولت به تنهایی نمی‌تواند پیشرفت و توسعه کشور را رقم بزند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد خدمات‌ قابل توجهی در محروم‌ترین روستاهای کشور هستیم.
هاشمی‌پور عنوان کرد: از زمانی که بنیاد علوی در شهرستان لنده مستقر شده است مردم به زندگی و آینده امیدوار شده‌اند و منتظر تغییر وتحول اساسی در این شهرستان هستند.
وی بیان کرد: علاوه بر این، چند برنامه عمران و آبادانی از جمله راه‌اندازی معدن فسفات روستای قیام، راه‌اندازی بیمارستان لنده و بهره‌برداری به موقع پل موگرمون می‌تواند امید را بیش از پیش در دل مردم این شهرستان روشن کند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده همچنین خواستار ورود بنیاد علوی برای تکمیل مدرسه 6 کلاسه دم تنگ لنده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پروژه مهم پل تراب که شهرستان لنده را به مرکز استان وصل و از بن بست خارج می‌کند احتیاج به حمایت بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان داریم.
 علی‌محمد احمدی اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است که قدرت ایران و ایرانی را به دنیا نشان می‌دهد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایفی که مسئولان برعهده دارند توجه به معیشت پایدار مردم است که برای تحقق این امر باید از ظرفیت بنیاد مستضعفان در تسریع روند توسعه استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران استانی و شهرستانی، بیان کرد: در چارچوب قانون و با یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق پروژه‌هایی که زمینه توسعه را در استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن در شهرستان لنده فراهم می‌کنند را احصاء کرده و هر جایی که احساس نیاز شد از ظرفیت بنیاد علوی و مستضعفان برای تسریع در اجرای آن‌ها استفاده شود.
احمدی تصریح کرد: برای تسریع در اجرای جاده لنده به تشان احتیاجی به ظرفیت بنیاد علوی نیست زیرا از نهادهای دیگر وارد می‌شویم اما در پروژه مهم پل تراب  که شهرستان لنده را به مرکز استان وصل  و از بن بست خارج می‌کند احتیاج به حمایت بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان داریم.
وی حضور هدلینگ‌هایی در بحث تولیدات دامی، لبنی و گیاهی را در شهرستان لنده ضروری دانست و افزود: این شهرستان در زمینه تولید عسل از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برخورداست.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه وبویر احمد گفت: شهرستان لنده در زمینه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است که نیاز به مایت همه جانبه دولت و بنیاد علوی دارد.
استاندار کهگیلویه وبویر احمد گفت: شهرستان لنده در زمینه تولید عسل دارایی پتانسیل های بالایی می باشد که نیاز به مستقرشدن  هدلینگ صنایع غذایی دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در شورای اداری لنده گفت: با توجه به اینکه شهرستان لنده در زمینه گردشگری دارای پتانسیل‌های فراوانی است یک روستا تحت عنوان روستای پایلوت علوی انتخاب و زیرساخت‌های گردشگری در این روستا ایجاد شود.
محمد سعیدی‌کیا اظهار داشت: این شهرستان در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی و گیاهان دارویی دارایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافی که بنیاد علوی در مناطق محروم دارد فراهم کردن بستر برای ورود مردم به انجام کارهای مشارکتی و پای کار بودن آن‌ها برای توسعه شهر و آبادانی روستاهای خود است تا از ظرفیت مردم برای محرومیت‌زدایی استفاده شود و در صورت ضرورت نیز به تنهایی ورود می‌کند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور عنوان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده از روستای موگرمون پل دره وحدت که باعث قطع ارتباطی ده روستا در هنگام بارندگی  می شود بنیاد علوی  به تنهایی برای ساخت پل اقدام کرد.
سعیدی‌کیا ابراز کرد: 90 درصد وام‌های بنیاد علوی و  بنیاد مستضعفان به مردم روستانشین پرداخت می‌شود زیرا پیشرفت و توسعه یک منطقه مستلزم پیشرفت و آبادانی روستاهای آن منطقه است.
وی به معدن گچ و فسفات روستای قیام اشاره داشت و بیان کرد: مدیران ذی‌ربط اطلاعات مربوط به این معدن را به صورت دقیق بررسی و در اختیار دفتر بنیاد علوی قرار دهند تا در اولین فرصت هدلینگ‌های مربوطه ورود پیدا کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور خطاب به اداره بنیاد مسکن، گفت: با توجه به اینکه شهرستان لنده در زمینه گردشگری دارای پتانسیل‌های فراوانی است یک روستا تحت عنوان روستای پایلوت علوی  انتخاب و زیرساخت‌های گردشگری در این روستا ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب لنده
Iran, Islamic Republic of
تا این فرماندار هست هیچ امیدی نیست جناب آقای سعیدی کیا و استاندار محترم و محبوب اتفاقا با این اعتباری که بنیاد مستضعفان داده میشه لنده را گلستان کرد اما حیف و صد حیف که این فرماندار ماست
ساسان
Iran, Islamic Republic of
تا تو خود را اصلاح طلب لنده میخوانی لنده ،لنده نخواهد شد! کاش کهگیلویه مرکزی همچین فرماندار توانمندی داشت....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1