تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۷۵۶
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی چه گذشت:

فیلی: اراده‌ای برای اجرای پتروشیمی دهدشت نمی‌بینم / گوهرگانی: کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه آدرس دقیق پستی ندارد / نوروزی: این وضعیت قابل قبول نیست

۲
۰
فیلی: اراده‌ای برای اجرای پتروشیمی دهدشت نمی‌بینم / گوهرگانی: کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه آدرس دقیق پستی ندارد / نوروزی: این وضعیت قابل قبول نیست
کبنا ؛بررسی وضعیت پروژه ملی جی‌نف(نشانی استاندارد ملی ایرانیان) و روند واگذاری پروژه‌های به بخش خصوصی دستورکارهای بیستمین جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی بود.در نشست گذشته این ستاد مقرر شده بود معاونت امور اقتصادی جلسه‌ای در خصوص پروژه جی‌نف برگزار و دستگاه‌ها را ملزم به همکاری برای اجرای این طرح کند.
پیشرفت فیزیکی پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت باید شتاب گیرند
جعفر گوهرگانی در بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: مشکلات پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت در این ستاد پیگیری می‌شوند و روند اجرای آنها باید شتاب گیرد.
 در این جلسه که مجریان این ۲ پتروشیمی هم حضور داشتند، گوهرانی به مجری و سرمایه گذار طرح، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل تاکید کرد: این ۲ طرح بزرگ اقتصادی که سال‌ها است مردم را به انتظار گذاشته‌اند بیش از این نباید فرسایشی شوند.
گوهرگانی یادآور شد: ۳۴ طرح و پروژه اقتصاد مقاومتی استان که شناسایی و توجیه اقتصادی آنها برای واگذاری به بخش خصوصی ارزیابی و معرز شدند، دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان و مرکز کشور پیگیری امور آنها باشند.
وی به اهمیت سرعت بخشیدن به اجرای طرح جی نف که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها که به نوعی اطلاعاتی دارند و یا می‌توانند شرکت پست استان را برای تسریع در اجرای این طرح یاری کنند، همکاری لازم را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به شرکت پست استان تاکید کرد: بیش از گذشته در اجرای این طرح در سطح شهرهای استان تلاش کند و هر جایی که نیاز به همکاری داشت از طریق استانداری مسئله را پیگیری نماید.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: در خصوص پیشرفت و اجرای پتروشیمی دهدشت انگیزه و اراده‌ای از سوی متولی امر نمی‌بینم و سزاور نیست مردم که این همه سال معطل ماندند و انتظار کشیدند باز هم این صنعت با این روند به پیش برود.
عزیز فیلی افزود: سرمایه گذار پتروشیمی دهدشت اگر واقعاً دغدغه داشته باشد و دنبال کار است چنانچه درجایی با مشکل و مانع ای برخورد کند باید پیگیر آن باشد و ما هم با جدیت به کمک خواهیم آمد.
وی یادآور شد: پتروشیمی‌های ایلام و لردگان با پتروشیمی دهدشت بودند اما یکی صد درصد و دیگری ۷۸ درصد پیشرفت دارند اما دهدشت ۱۶ درصد پیشرفت دارد که بیان هرگونه مطلبی در خصوص این پتروشیمی توجیه است.
وی به موضوع استفاده پساب فاضلاب‌های یاسوج و گچساران اشاره کرد و گفت: هم اکنون پساب شهر یاسوج سالانه ۱۶ میلیون مترمکعب است که به ۲۰ میلیون مترمکعب هم می‌رسد و طبق برنامه ریزی در سه بخش فضای سبز، کشاورزی و خدمات و صنعت قابل مصرف است.
به گفته معاون عمرانی، سهم هر بخش مشخص خواهد شد و برای بهره برداری این پساب باید متولی هر بخش از هم اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این خصوص استانداردهای لازم برای استفاده از پساب فاضلاب‌ها رعایت خواهد شد.
فیلی تصریح کرد: پساب فاضلاب شهر گچساران هم اکنون پنج میلیون مترمکعب در سال است که در آینده به ۹ میلیون می‌رسد و این میزان پساب در صنعت شرکت نفت و گاز، فضای سبز گچساران و بخشی هم در کشاورزی بکار گرفته می‌شود و به دستگاه‌های کاربر و بهره بردار هم تاکید شده است.
معاون عمرانی به موضوع واگذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوص تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرای برای واگذاری با اراده قوی وارد شوند و نسبت به این موضوع مهم دغدغه داشته باشند و تلاشی جدی به عمل آورند.
موضوع پروژه جی نف نیز مورد بررسی قرار گرفت که در همین خصوص محسن مفتح مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنها آب و فاضلاب شهری و شرکت گاز با پست همکاری کردند، گفت: در نشست گذشته مصوب شد اداره برق و ثبت اسناد نقشه‌های خود برای اجرای طرح جی‌نف ارائه کنند اما تاکنون همکاری نداشته‌اند.
صحبت‌های مفتح منجر به واکنش جعفر گوهرگانی شد، معاون اقتصادی استاندار گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه آدرس دقیق پستی ندارد و به جز محدوده 5 درصدی سایر محدوده‌ها که 95 درصد است  از داشتن آدرس دقیق پستی محرومند که نیاز است همکاری لازم صورت گیرد.
وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری بین دستگاهی و تعامل وجود ندارد و همین موضوع باعث عدم توسعه استان شده است.
گوهرگانی با انتقاد از عدم همکاری شرکت برق و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک افزود: از مدیرکل اسناد و املاک استان گلایه دارم چرا در هیچ جلسه‌ای خصوصا جلسات اقتصاد مقاومتی حضور ندارد.معاون این اداره کل در جلساتی حاضر می‌شود اما اختیارات زیادی از خود ندارد در حالی که مدیر می‌تواند به صراحت بگوید می‌تواند در یک طرح همکاری کند یا نکند!
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:شرکت برق و ثبت اسناد برای اجرای طرح جی‌نف همکاری کنند و ثبت اسناد ظرف دو روز آینده نقشه‌های خود را در اختیار پست قرار دهد، ضمن اینکه شهرداری‌ها نیز مشارکت داشته باشند.
بخش دیگر از نشست اقتصاد مقاومتی ارائه گزارش دستگاه‌ها از واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بود که تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های جهادکشاوری برای واگذاری به بخش خصوصی دو سد ایلی‌آباد و سد کوهبرد بود که سرمایه‌گذارانی از ارومیه و مشهد اعلام آمادگی کردند اما روند کار را ادامه ندادند.
در ادامه محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: فراخوان واگذاری طرح‌های گردشگری به بخش خصوصی صورت گرفت اما سازمان بازرسی استان طی نامه‌ای به ما اعلام کردند که از هرگونه واگذاری اردوگاه‌های گردشگری به دلیل نداشتن سند خودداری کنیم و به همین دلیل فرآیند واگذاری پروژه‌ها متوقف شده است.
در این نشست آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی دیگر دستگاه‌هایی بودند که در خصوص روند واگذاری توضیحاتی دادند که معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به غیر از دانشگاه علوم پزشکی که روند کار را به خوبی انجام داده بود و فرهنگ و ارشاد اسلامی که قدم‌هایی در این خصوص برداشته بود سایر دستگاه‌ها پروژه‌های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار نکردند.
گوهرگانی گفت: از مجموع34 پروژه تنها یک مورد به نتیجه رسیده که این زیبنده نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در بیستمین جلسه آن نیست، دستگاه‌ها برای واگذاری طرح به بخش خصوصی وقت بگذارند و تلاش کنند تا پایان بهمن ماه پروژه‌های دارای 50 درصد پیشرفت را واگذار کنند.
وی عنوان کرد: رویه کنونی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به مانند رویه انباشت دروس شب امتحان است که قابل قبول نیست.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از روند واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوص اظهار نارضایتی کرد و گفت: در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از سوی دستگاه‌های اجرایی تحرک داده شود.
حسن نوروزی به اضافه شدن طرح تولید لوله در بهمئی با ۳۴۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و افزود: مشکلات و روند کاری این طرح در این ستاد پیگیری خواهد شد.
نوروزی تاکید کرد: طرح استفاده و بهره برداری از پساب فاضلاب‌های یاسوج و گچساران در سه بخش خدمات و صنعت- کشاورزی و فضای سبز شهرداری‌ها شتاب گیرند.
وی به اجرای طرح جی نف از سوی شرکت پست استان تاکید کرد و گفت: این طرح از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و به هر طریق باید به سرعت وارد فاز اجرا شود.
در بخش پایانی نشست ستاد اقتصاد مقاومتی حسن نوروزی از عدم واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: از بین 300 ، 400 پروژه بخش کشاورزی دو پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شد و قابل قبول نیست که رئیس سازمان بگوید سرمایه‌گذارانی آمدند و رفتند.
وی با تأکید بر پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطرنشان کرد: در نشست آینده اقتصاد مقاومتی سازمان بازرسی و دادگستری استان دعوت می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مه قلی
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی من آمده ام آماده باش.
Iran, Islamic Republic of
واگذاری پروژه سینما در درون یک مجتمع فرهنگی و هنری اساسا اشتباهست .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1