تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۶۶۸۴
کبنا از تغییر فرماندار جدید گچساران گزارش ‌می‌دهد

شناسنامه‌ی تاجگردون برای خوان‌پایه و یک نکته

۳
۲
شناسنامه‌ی تاجگردون برای خوان‌پایه و یک نکته
کبنا ؛بالاخره عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران رفت و علی خوان پایه جایگزین او شد، حالا گچسارانی‌ها  مانده‌اند، تاجگردون و خوان پایه فرماندار جدید گچساران، باید ببینم که آیا او هم مثل رحیمی همه چیز را با اجازه تاجگردون انجام می دهد یا اینکه خودش را از دولت و مدیون او می‌داند.
علی خوان پایه فرماندار جدید از همین ابتدا قول برگزاری انتخابات سالم را داد و گفت: در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ۳۴ دوره انتخابات برگزار شده است که یکی از وظایف فرماندار برگزار ی صحیح و سالم انتخابات است که بایستی مدنظر قرار گیرد و در این راه تلاش خواهم کرد اگر قرار است انتخاباتی برگزار شود انتخابات خوب و با کیفیت و با صیانت از آرای مردم برگزار کنم.
 علی خوان‌پایه در ادامه اظهار کرد: امیدوارم هستم که در این مقام  در جهت، توسعه و آبادانی شهرم گام مثبتی بردارم.
وی در ادامه افزود: بر اساس مراسم  تکریم و معارفه  شخصی که تکریم می‌شود از عملکرد خود صحبت‌هایی دارد و گزارشاتی از عملکرد و اقداماتی که صورت گرفته را ارائه می‌دهد که الحق و الانصاف زحمات بسیار و تلاش‌های موثری در این شهرستان انجام گرفته است.
خوان پایه با اشاره به عملکرد فرماندار سابق گچساران گفت: از ایشان به عنوان یک خدمتگذار واقعی تشکر دارم و اطمینان دارم نماینده خوبی از مردم  کهگیلویه وبویراحمد در استان لرستان خدمت خواهد کرد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه برای ادامه راه و توسعه  شهرم  برنامه‌هایی خواهم داشت، گفت: در این زمینه از  تجارب مدیریتی و اجرایی که در این مدت داشته در راستای کمک  به شهر به کار خواهم برد و از مشورت نخبگان و مسوولان و از انتقادات و پیشنهادات و راهکارهای موثر همه اقشار جامعه استقبال خواهم کرد.
خوان‌پایه ابراز کرد: شهرستان گچساران در سالهای اخیر بر روی ریل توسعه به همت نماینده این شهرستان قرار گرفته و قطع یقین نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر هستیم.
خوان‌پایه خاطرنشان کرد: فرماندار به عنوان پل ارتباطی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مسیر ترقی و پیشرفت را در حوزه‌های مختلف هموار می‌کند.
وی اظهار کرد: ایجاد امنیت و آسایش در سطح شهرستان از دیگر وظایف فرمانداران است که اینجانب بحث امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی را در سطح شهرستان بیش از هر چیز در نظر می‌گیرم.
خوان‌پایه ادامه داد: یکی دیگر از وظایف فرمانداران برگزاری انتخابات بر اساس قانون اصل جمهوریت و اسلامیت است که این قانون  تغییر ناپذیر است.
 فرماندار گچساران عنوان کرد: در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ۳۴ دوره انتخابات برگزار شده است که یکی از وظایف فرماندار برگزار ی صحیح و سالم انتخابات است که بایستی مدنظر قرار گیرد و در این راه تلاش خواهم کرد اگر قرار است انتخاباتی برگزار شود انتخابات خوب و با کیفیت و با صیانت از آرای مردم برگزار کنم.
خوان‌پایه اذعان کرد: با سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی ارتباط برقرار  خواهیم کرد و  حرف تشکل‌ها چه در بحث صنفی و سیاسی را بشنویم و در جهت رفع مشکلات از نظر آنها استفاده کنیم.
 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از مشاوران، دیدار با اقوام و طوایف در دستور کار است و فرماندار خدمتگزار تمام اقشاری است که بیش از 80 سال در این شهرستان در کنار هم قرار گرفته‌اند و با تعامل و همفکری تمامی طوائف یک چهار راه فرهنگی و قومی در این نقطه از کشور  به وجود خواهیم آورد.
خوان‌پایه تصریح کرد: فرماندار به عنوان حلقه اتصال قومیت‌ها در این شهرستان انجام وظیفه خو‌اه کرد و با توکل برخدا و حمایت مسوولان برای پیشرفت و توسعه شهرستان قدم بر خواهیم داشت.
 در این مراسم غلام‌رضا تاجگردون  اظهار کرد: امروز شاهد مراسم تودیع یک برادر بزرگوار و معارفه،دوست و برادر دیگر هستیم و بعد از مدت ها این گونه مراسم در شهرستان گچساران برگزار می شود.
وی با اشاره به خدمات ۵ ساله فرماندار سابق گچساران در منصب فرمانداری گفت: نمی‌توان خدمات ایشان را در چند کلیپ به نمایش گذاشت و از زحمات ایشان و بردباری برای اینکه کاری انجام شود سخن گفت.
تاجگردون ادامه داد: دوستی و برداری من با  حاج رحیمی به دوران فرمانداری باز نمی گردد بلکه ما در دوران مدرسه، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش  و کنار هم بوده ایم.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه در این مدت کارهای سیاسی بسیاری را انجام داده‌ایم، گفت: در طول ۵ سال خدمت صادقانه و تلاش منصفانه ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی ادامه داد: در این مدت تمامی مکالمات تلفنی ما به یک ساعت به طول انجامیده است و بسیاری از مکالمات ما  در مورد مسائل کاری بوده است.
این مسوول افزود: این کلنگ زنی‌ها و افتتاحیه ها صورت گرفته در سطح شهرستان نشان از تلاش و پشتکار ایشان در انجام کارهای محوله بر ایشان بوده است.
نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: بار همه طرح‌ها و پروژه‌ها را حاج رحیمی به دوش کشید.
وی ادامه داد: حضور ایشان در تمامی پروژه‌های شهرستان، بازدید مداوم از پروژه‌ها، حضور ایشان در مسائل سیاسی و امنیتی، برگزاری جلسات هم اندیشی با طوایف مختلف این شهرستان از ویژگی بارز وی بود.
تاجگردون افزود: تند و تیزی اگر داشت برای کار بود اما برای مسائل سیاسی تند و تیزی نداشت.
وی با اشاره به نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده اظهار کرد: برگزاری مراسمات در مساجد محلات برای  ساکنان بافت فرسوده از اقدامات قابل تامل ایشان در این شهرستان بوده است.
تاجگردون خطاب به رحیمی گفت: از صمیم قلب به شما افتخار می‌کنم و خسته نباشید به شما می گویم.
وی ادامه داد: اگر چه من در این گونه مراسم حضور داشته‌ام اما  همیشه مراسم تودیع ناراحت کننده است.
 تاجگردون تصریح کرد: خوشحال هستم که ایشان در یک خطه دیگری از کشور ایران مشغول به خدمت گذاری خواهند شد.
وی با بیان اینکه استاندار کهگیلویه وبویراحمد از یک استان دیگر برای خدمت‌رسانی به این استان آمده است، ابراز کرد: تشکر از استاندار در جهت این انتخاب ایشان در جهت انتخاب شخصی کار بلد برای فرمانداری گچساران است.
 وی ادامه داد: یکی از کارهای سخت استاندار انتخاب نیرو برای انجام کارهای محوله است در بحث جایگزینی حاج رحیمی این گونه بوده است که شخصی را انتخاب کنند که توان اجرایی کار را داشته باشد، کار عمرانی را بداند و در کار پاک‌دست و مسیر را بشناسد و اهل خیانت نباشد.
نماینده مردم گچساران و باشت عنوان کرد: آقای خوان‌پایه دارای یک شناسنامه مشخصی است و عملکرد ایشان این گونه است.
تاجگردون با بیان اینکه این شهرستان متعلق به تمامی طوایف است، گفت:  هیچ گاه به دنبال این نباشید که بین دو ایل یا طایفه اختلاف بیندازید چرا که  تفرقه افکنی در میان طوایف صحبت ۱۰ سال گذشته است.
نماینده مردم گچساران و باشت اظهار کرد: شماها گول بازی سیاسی ما را نخورید و اینقدر ترک، لر، قشقایی و باوی نکنید.
وی ابراز کرد: به خوان پایه فشار نیاورید که فلان شخص بویراحمدی و یا باوی است.
تاجگردون اذعان کرد: بنده به عنوان یک نماینده گاها به دولت نقد می‌کنم و در جاهایی دیگر از خدمات دولت باید دفاع کرد.
وی با درخواست از فرماندار جدید خاطرنشان کرد: باید با هماهنگی ادارات با یکدیگر این قطار قرار گرفته بر روی ریل توسعه همچنان با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.
تاجگردون عنوان کرد: امیدوارم تا باشد چنین روزهایی که برای رفتن شخصی چشمان گریان و برای آمدن شخص دیگری لب ها خندان می شود.
نماینده مردم گچساران و باشت افزود: ‌خوشحال هستیم فرزندی از این شهر سکان خدمت را به دست گرفته و از استاندار سپاس‌گزاریم.
داریوش بهنیا روزنامه نگار استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره نوشت  بالاخره پس از یک دوره شنیدن اخبار متعدد مبنی بر تغییر در مدیریت فرمانداری گچساران؛ عبدالرحیم رحیمی جای خود را به علی خوان‌پایه داد و برای ادامه خدمت به استان لرستان رفت تا با پیوستن به سید موسی خادمی استاندار آن دیار، به مردم شهرستان بزرگ و با اصالت بروجرد خدمت کند.
بی‌شک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مدیریتی عبدالرحیم رحیمی برخورد مهربانانه با مردم و اصحاب رسانه بود مدیری که شاید در نشست‌ها و جلسات اداری رویکرد رفتاری دیگری از خود نشان می داد و گاه در برخورد با مدیران به نام فرماندار عصبانی نام گرفته بود.
رحیمی در طول 5 سال خدمت خود در شهرستان گچساران در برخورد با مردم و سیاسیون از طیف‌های مختلف از جمله طیف مقابل خود برخورد توام با آرامش داشت و هیچ گاه به درشت گویی متوسل نمی‌شد.
او می‌دانست و امروز خوان‌پایه هم باید بداند که فعالیت تشکیلاتی‌ترین نیروهای سیاسی نه تنها در استان بلکه در جنوب کشور در شهرستان گچساران بوده و تعامل با جریانات سیاسی و قومیتی در این شهر به ظرافت نیاز دارد که رحیمی داشت و خوان‌پایه ناگزیر از توسل به چنین روحیه‌ای است.
شهرستانی که در استان و در حوزه سیاسی جز اولین‌ها به شمار می رود و خواستگاه دو جریان سیاسی چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد این شهرستان بوده لذا کار با سیاسیون و اقوام و طوایف و نخبگان و به ویژه خبرنگاران این حوزه نیاز به ظرافت در گفتار و رفتار دارد.
 خوان‌پایه در مدیریت راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد نسبتا موفقی داشت و همین موجب شد تا که تاجگردون نماینده گچساران بعد از رحیمی به خوان‌پایه اعتماد کند اما همه خصوصیات یک فرماندار خوب تنها کار و تلاش نیست بلکه بهره جستن از اخلاق نیک و فارغ از تندی و پرخاشگری نیاز اصلی یک مدیر برای پیش بردن امور در منصبی همچون فرمانداری است.
تاکید دوباره در این وجیزه که فرماندار جدید گچساران بنا به گفته کارشناسان یکی از پرکارترین مدیران دولت فعلی به شمار می‌رود اما خوان‌پایه با این سخن قطعا موافق است که برای موفقیت در کسوت فرمانداری شهری مثل گچساران باید کلان‌نگری بیشتری داشته باشد و در برخورد با سیاسیون و نخبگان و اصحاب رسانه جانب احتیاط و تعامل و پرهیز از افراط و تفریط را رعایت کند.
فرماندار جدید گچساران بی شک بیش از مدیریت راهداری در معرض دید خبرنگاران قرار دارد و روزی نیست که خبرنگاری را اطراف خود نبیند؛ خوان‌پایه برای پیشبرد امور به هموارسازی مسیر توسط خبرنگاران نیاز دارد و کلام آخر؛ تفاوت است میان مدیریت در راهداری و فرمانداری.
نام شما

آدرس ايميل شما

الف
Iran, Islamic Republic of
با وجود نیروی کارامدی مثل سهمگین در استانداری مردم این نوع انتخاب را سیاسی کاری محض میدانند
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون اگر. خوانپایه باشد راستی های بویر احمد بت رای نمی دهند،
Romania
امیدواریم پروژه جاده گچساران باشت را هرچه سریعتر به اتمام برساند تا دیگر شاهد پرپر شدن مسافران آن نباشیم با آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1