تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۶۵۹۶
در همایش شوراهای آموزش و پرورش مطرح شد

دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی کهگیلویه و بویراحمد سه درصد از میانگین کشور بالاتر است

۰
دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی کهگیلویه و بویراحمد سه درصد از میانگین کشور بالاتر است
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیر دولتی این استان سه درصد از میانگین کشور بالاتر است.
هادی زارع پور یکشنبه، 30 دی ماه در همایش نکوداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان که با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: 89 درصد مصوبات ۱۳ شورای آموزش و پرورش استان، شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد عملی شد
وی اظهارکرد: در یک سال گذشته با مشارکت ۱۴۹ کارگروه و تشکیل ۱۵۱ نشست در شهرستانها و مناطق استان از ۹۵۴ مصوبه ۸۰۳ مورد عملی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مصوبات در جهت بهبود و ارتقاء شاخص‌های آموزشی، ورزشی، سوادآموزی، تربیت بدنی، توسعه فضاها، جلب مشارکت خیرین و تجهیز مدارس است.
زارع پور تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش استان نیز با تشکیل ۱۱ نشست و ۴۱ مصوبه ۳۸ مورد اجرایی معادل 92.7 درصد محقق شده است. یکی از مترقی‌ترین شوراهای مرجع شورای آموزش و پرورش است که نقش اساسی در بهبود کیفیت فعالیتهای آموزش وپرورش دارد.
وی با بیان اینکه بین سهم بودجه‌ای و پرسنلی آموزش و پرورش تناسبی وجود ندارد، ادامه داد: سهم نیروی انسانی آموزش و پرورش ۳۸ درصد و سهم بودجه‌ای ۱۱ درصد است که ضرورت دارد تصمیم گیری برای کمک به وضعیت مالی آموزش و پرورش صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وجود 1247 انجمن اولیاء و مربیان، وجود ۱۳ شورای استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش است.
زارع پور بیان کرد: از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان سعی کردیم که استفاده کنیم بطوریکه در سال گذشته سه میلیارد و 200 میلیون تومان مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی در مدارس استان داشته‌ایم. 1240 مدرسه داریم که یا انجمن اولیاء و مربیان تشکل شده و یا دارای شرایط تشکیل انجمن اولیا و مربیان هستند.
وی اظهارکرد: در استان توسعه نیافته‌ای کهگیلویه و بویراحمد سهم دانش آموزانی که در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند سه درصد از میانگین کشور بالاتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: 140 مدرسه غیر دولتی، 62 مرکز علمی آزاد، 103 مرکز زبان خارجه، 396 پیش دبستانی و 31 هزار 155 نفر از دانش آموزان استان از جمله پیش دبستانی و دوره متوسطه دوم در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند. 20 هزار و 539 نفر دانش آموزان استان بدون از نوآموزان پیش دبستانی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که قریب به 14 درصد درحالی که در سطح کشور حدود 11 درصد است.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی، امام جمعه دهدشت نیز در این آیین گفت: فلسفه آموزش و پرورش رهایی انسان‌ها از جهالت و هدایت انسانها به سوی آگاهی و ساختن انسانهایی الهی و آگاه است.
وی افزود: برای رسیدن به جامعه‌ای سعادتمند مستلزم همراهی اخلاقی، پرورش معنویت و انسانیت همراه با آموزش است. یکی از وجه تسمیه‌های نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) یعنی بریده شدن از جهل ونادانی است که امروزه وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.
جعفر نیکبخت، فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز گفت: داشتن یک جامعه پیشرفته مستلزم نیروی انسانی توانمند و پرورش این انسانها به عهده آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش برای رسیدن به این اهداف نیازمند مشارکت دیگر دستگاههایی اجرایی و مردم است.
در این همایش از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستانهای کهگیلویه، بویراحمد و گچساران به‌عنوان رتبه‌های اول تا سوم شوراها تقدیر شد. لازم به ذکر است که 24 تا 30 دی ماه هر سال به عنوان هفته شوراهای اموزش و پرورش نامگذاری شده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1