کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چه کسی فرماندار گچساران می‌شود / یک خانم گزینه‌ی مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان استان شد (+ عکس)

24 دی 1397 ساعت 13:10

می گویند «کبری اخلاقی» در مقطع دکترا درس می‌خواند، اصلاح طلب و حامی دولت هم بوده، او بیش از 15 سال سابقه کار در بهریستی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد و در معاونت پیشگیری نیز مسوولیتی بر عهده داشته است. «محمود پیروزه» سرپرست فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از شاعران، مولف 5 کتاب و نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هست.


آهنگ تغییر و تحولات در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آمده، بعد از رفتن پر حاشیه و پر سر و صدای پورالحسینی رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران، این روزها بحث رفتن عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران زیاد به گوش می‌رسد و از علی خوان پایه مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اصلی‌ترین گزینه به جای او سخن می گویند.
در خبرها آمد: «عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران» بعد از گذشت ۵ سال خود را به فرد دیگری خواهد داد. پس از این بود که گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی رحیمی بالا گرفت و نام افراد مختلفی از جمله ایوب مقیمی، سید مسعود حسینی فرماندار کنونی شهرستان باشت، لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان و علی خوان‌پایه مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد بر سر زبان‌ها افتاد. همچنین رسانه‌ها نوشتند که «علی خوان‌پایه» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد جایگزین رحیمی در فرمانداری گچساران خواهد شد که اوایل هفته آینده این جابجایی صورت خواهد گرفت.
همچنین در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها آوردند، در صورتی که خوان پایه به گچساران برود، محمد حسین نصیری راد معاون اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان جایگزین او می‌شود، اگر چه افراد دیگری از قبل برای جانشینی خوان پایه مطرح بودند، خوان پایه یکی از مدیران موفق استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و بارها در جشنواره شهید رجایی از او تجلیل شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406415-3.jpg
فارس در مطلبی نوشت: «رحیمی در حالی فرمانداری را تحویل گرفت که کمی زمان برد تا بتواند کار را در دست بگیرد اما آرام آرام کار را در دست گرفت و به دنبال آن بود تا ثابت کند بهترین است. باید به جرات گفت او برای تاجگردون سنگ تمام گذاشت و دوستی و همکلاسی و هم فکر بودنش و مهم‌تر از همه وفاداریش را با تاجگردون در فرمانداری به اثبات رساند. تمام تلاش خود را به کار بست تا پروژه‌هایی که متعلق به گذشته بوده است را نیز به تاجگردون متصل کند و به عینه آن ار در گفتار و صفحه اینستاگرامش دیدیم. اما مدت‌هاست بحث رفتن رحیمی مطرح است از جایگزین شدنش به جای فتاح محمدی در معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد تا رفتنش به اصفهان و شیراز و آمدن عبدی پور.
بی‌تردید هم تاجگردون و هم رحیمی تمایل بر ماندن تا انتخابات را دارند چرا که رحیمی نقشی اساسی در انتخابات برای تاجگردون خواهد داشت. اما این روزها بحث جایگزینی رحیمی خود به اختلافی بزرگ در میان آنها تبدیل شده است؛ هر چند بهترین حالت این بود جریان اصلاحات حداقل سه نیروی جوان را در این جایگاه در دوران قدرتشان قرار می‌داد تا برای آینده با کمبود نیرو مواجه نشود اما همچون اصولگرایان چنین نکردند و شاید فردا حسرت امروز را بخورند بگذریم.
آیا فرمانداری گچساران به قشقایی‌ها می‌رسد
هر چند از مدتی پیش بحث آمدن یک قشقایی به فرمانداری شنیده می‌شد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد ایوب مقیمی از آموزش و پرورش به فرمانداری می‌آید و بر مسند معاونت فرمانداری می‌نشیند اما انتخاب جایگزین رحیمی کار سختی است که تاجگردون و استاندار با آن روبروست. کار نه برای استاندار تنها سخت شده است بلکه در حال حاضر بزرگانی از برخی طوایف نگاهشان به تاجگردون است تا ببینند انتخاب فرماندار گچساران چگونه صورت خواهد گرفت. باید بپذیریم انتخاب فرماندار آینده گچساران و سرنوشت تاجگردون به هم گره خورده است چنانکه از برخی محافل شنیده می‌شود برای عبور از همه اختلافات یک غیربومی فرماندار گچساران می‌شود هر چند از فرماندار فعلی باشت و خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان) به عنوان گزینه‌های فرمانداری گچساران نام برده می‌شود اما به نظر می‌رسد به همان دلایلی که عنوان کردیم شاید به احتمال قوی یک غیر بومی به زودی فرماندار گچساران شود.
اما قضیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد فرق می‌کنند. این دستگاه دولتی، یک دستگاه تخصصی محسوب می‌شود و کار برای کودکان و نوجوانان روحیه خاص و سابقه کافی می‌خواهد. نمی‌شود هر کسی را از هر جای برداشت و آورد و گذاشت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در گذشته نه چندان دور، فردی را که تا دیروز تاریخ درس می‌داد و چهره سیاسی هم او را می‌دانستند، مدیرکل این دستگاه فرهنگی و تربیتی گذاشتند. در هم تنیدگی سیاست و فرهنگ گاهی به کار لطمه می‌زنند. از طرفی نمی‌توان منکر این قضیه هم شویم که سیاست از زندگی ما جدا است، اما چند صباحی هست که بحث تغییر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گوش می‌خورد و شنیده می‌شود که «کبری اخلاقی» کارمند اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه فعالیت در دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ندارد، می‌گویند و شنیده می‌شود که با پشتوانه قومی و برخی مسائل سیاسی و حمایت‌های مدیرکل سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از این گفته بود که مدیران را بر اساس حضور صرف در جلسات سیاسی انتخاب نمی‌کنیم، و سعی می‌کنیم که مدیران هر دستگاهی از بدنه همان دستگاه انتخاب شود، تا انگیزه‌ای برای سایر کارمندان آن اداره دولتی باشد، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد کارمندانی هستند که سابقه 10، 15 و 25 ساله خدمت دارند و تمام رده‌های سازمانی را هم گذارنده اند، کسانی که هم علم دارند و هم سابقه. در این نهاد فرهنگی و تربیتی نیروهای زیادی فعالیت می‌کنند که شایسته مدیریت بر این دستگاه را بیش از هر کس دیگری دارند. اما اینکه الان چه شده است که مدیرکل سیاسی استانداری به این سیاست‌های استاندار اعتنا نمی‌کند و می‌خواهند حتماً برای «کبری اخلاقی» ابلاغ بگیرد و کانون تربیت و پرورش فکری کودکان را با به مسائل قومی و سیاسی گره بزند، خود باید پاسخگو باشد. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همانند روزهای اولش توپ و تشر نمی‌زند و سیاست هم نمی‌دهد، او الان کمی آرام‌تر حرف می زند، و همه چیز را به دفترش سپرده است. در رابطه با کانون پرورش و فکری هر چه هست، «پرواز» به دنبال تغییر مدیرکل این دستگاه می‌باشد، البته پرواز هم تحت تاثیر سیاست‌های مسوولان ارشد، استاندار و نماینده این کار را می‌کند.
با انتصاب سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اختلاف اصلاح طلبان با استاندار هم شدت گرفت او با اظهارنظرهایش بر آتش این اختلافات افزود. حتی اعتراض عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به سخنان پرواز و نامه‌ی او به استاندار هم چندان تاثیرگذار نبود و استاندار نخواست و یا هم مسئله پرواز و عدل هاشمی را جور دیگری حل و فصل کرده است.
کبری اخلاقی
می گویند «کبری اخلاقی» در مقطع دکترا درس می‌خواند، اصلاح طلب و حامی دولت هم بوده، او بیش از 15 سال سابقه کار در بهریستی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد و در معاونت پیشگیری نیز مسوولیتی بر عهده داشته است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406415-1.jpg
محمود پیروزه سرپرست فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که سابقه طولانی خدمت در دستگاه‌های فرهنگی دارد. او شاعر کودک و نوجوان، مدرس دانشگاه و مسئولیت هایی در آموزش و پرورش و معاون فرهنگی اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانش آموزان استان و .. در کارنامه دارد و در مقطع دکترا در حال تحصیل هست.

قبل از این زهرا زمانی عضو سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مدیرکلی کانون پرورش فکری مطرح بود که از گردونه خارج شد.
زمزمه تغییر برخی از معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بلند شده است و به نظر می‌آید با تجلیل و تغییر معاونت سیاسی بعضی از حواشی از استانداری برود. در این باره قبلاً نوشته است [کلیک کنید]


کد مطلب: 406415

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/406415/کسی-فرماندار-گچساران-می-شود-یک-خانم-گزینه-ی-مدیرکلی-کانون-پرورش-فکری-کودکان-استان-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1