تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۳۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

یاسوج در حصر کیوسک‌های غیرمجاز / کناری: شهرداری یاسوج باید پاسخگو باشد (+ فیلم )

۳
۰
یاسوج در حصر کیوسک‌های غیرمجاز / کناری: شهرداری یاسوج باید پاسخگو باشد (+ فیلم )
کبنا ؛«اسمشان تنها دکه روزنامه فروشی است اما در اصل از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را می‌فروشند. مخصوصاً اگر در مناطق شلوغ سطح شهر باشند که دیگر هیچ؛ بیش از تعداد روزنامه و مجلات اجناس دیگر در دکه و اطراف آنها می‌توان دید.گزارش‌ها نشان می‌دهد که این در این دکه‌ها نه تنها از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد خرید و فروش می‌شود.در بسیاری از آنها آنچه یافت نمی شود، روزنامه و مجله است و در مقابل انواع نوشیدنی ها، سیگار و تنقلات به فروش می رسد. حتی انها که نزدیک یک دستگاه اجرایی هستند، دستگاه کپی هم دارند تا با کپی کارت ملی و شناسنامه و سایر اسناد کسب درآمد کنند.  سالهاست که دکه های روزنامه فروشی از کیوسک مطبوعات تبدیل به یک مغازه شده اند و مافیایی نیز پشت اعطای امتیاز آن شکل گرفته است.»
 با تبدیل کیوسک‌های مطبوعاتی به مغازه، روزنامه‌ها و هفته‌نامه های استان کهگیلویه و بویراحمد از رونق افتادند، منظور این است دیگر روزنامه‌ای در این دکه‌ها به فروش نمی‌رود که کسی بخواهد روزنامه بخواند یا نخواند. و اوقات فراغتش را با مطالعه و پیگیری اخبار بگذراند.
فعالیت غیرمجاز حدود ۸۰ درصد کیوسک‌های یاسوج
در جلسه بررسی وضعیت کیوسک‌های سطح شهر یاسوج ( روز پنجشنبه 20 دی‌ماه 97) علی علی‌پور معاون فرماندار بویراحمد که خود زمانی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم بوده، می‌گوید: ۱۱۰ کیوسک فعال در سطح شهر یاسوج وجود دارد که فقط ۲۴ تا از این کیوسک‌ها، مجوز فعالیت دارند.
معاون عمرانی فرمانداری بویراحمد ادامه می‌دهد: طبق ماده ۵۵ شهرداری ها ملزم به جمع آوری و ساماندهی کیوسک های سطح شهر هستند.
علیپور افزود: کیوسک های فاقد مجوز باید شناسایی و آنهایی که دارای مجوز هستند از طریق پلیس راهور و شهرداری جانمایی مجدد شوند تا منجر به ایجاد ترافیک در سطح شهر یاسوج نشود.
معاون عمرانی فرمانداری همچنین در خصوص حفاری های شهرستان بویراحمد گفت: حفاری های زیادی در سطح شهر یاسوج به صورت رها شده وجود دارد که دستگاه های خدمات رسان مثل آب ،برق،گاز و مخابرات و یا شهرداری ها موظف  به ترمیم حفاری های انجام شده هستند.
علیپور افزود: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های خدمات‌رسان برای حفاری حتما استعلام از شهرداری ها و دهیاری بگیرند و بعد از حفاری نیز قسمت حفاری شده را ترمیم کنند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در خصوص کیوسک های سطح شهر یاسوج، گفت: شهرداری باید پاسخگوی تبعات امنیتی،ترافیکی و تصادف های ناشی از کیوسک‌ها باشد.
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد قبلاً با اشاره به احداث کیوسک‌هایی از میدان جهاد تا میدان هفت‌تیر  شهر یاسوج، گفته بود: این کیوسک‌ها پیاده‌روها را اشغال کرده‌اند، و در حالی‌ که دستگاه‌های اجرایی متولی کاهش ترافیک در شهر هستند، اما مسوولان با دادن مجوزهای ناصحیح برای راه‌اندازی کیوسک‌ها سبب افزایش ترافیک در شهر یاسوج شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم در شهر یاسوج کیوسک‌هایی شب‌ها و به‌ طور ناگهانی ایجاد می‌شوند،گفت: باید این مسائل را در جلسات شورای ترافیک شفاف کنیم، که چه کسانی پشت این افراد هستند که در شب به‌صورت ناگهانی این کیوسک‌ها را بدون داشتن مجوز قانونی بنا می‌نهند.
هر چند این کیوسک‌ها از دوران گذشته به ارث رسیده، اما به نظر می‌آید شهردار یاسوج باید مقتدرانه به این موضوع ورود و بساط این کیوسک‌های غیرمجاز را جمع کند و اجازه ندهد که شهر همچنان در حصر این کیوسک‌های غیرمجاز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
از آقای اکبری تبار بپرسید که این کیوسک ها چطور داخل پیاده روها سبز میشن
Iran, Islamic Republic of
سلام این کیوسگاه جلوه یک سهر توریستی وبقولاپایتخت طبیعت را بسیار زشت و ناپسند کرده که هر کدام یا توسط اعضای شوراهای گذشته تاکنون یا کارکنان شهرداری بازگشایی شده و منافع بدون کارشناسی واسیب پذیری بوده بابت اجارهای که به شهرداری میدن نظم بازار و خیابان و سد معبر ودید خیابان را گرفته اگر راست میگید به یک محل مثل بارار جمعه منتقل نمایید
Iran, Islamic Republic of
سلام کیوسک ها جلوه شهر را بسیار زشت و ناپسند کرده و واسطه انها یا از اعضای شورای شهر یا توسط اشنا بازی در شهرداری بوده که در خور وشعن یک شهر توریستی و پایتخت طبیعت نیست اگر راست میگید اگر هر چند شهرداری برای درامد اجاره میگیره ولی جلوه شهر را به هم زده اگر شهردار راست میگه همه انها را در سطح شهر جمع وبه یک جایگاه مثل بازار جم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1