تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : ۴۰۶۲۹۷
کبنا در گفت‌وگو با صیدی بررسی کرد

کلینیک دولتی دندانپزشکی گچساران بر سر دو راهی خصوصی و دولتی / سر درگمی مردم

۱
۲
کلینیک دولتی دندانپزشکی گچساران بر سر دو راهی خصوصی و دولتی / سر درگمی مردم
کبنا ؛هفته گذشته گزارشی را در ارتباط با هزینه بالای خدمات دندانپزشکی در مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی شهرستان گچساران انتشار دادیم، [کلیک کنید] تنها کلینیک دولتی این شهرستان با یک دندانپزشک مدیریت می‌شود که حجم بالای مراجعه کنندگان، آهنگ خدمات دهی به مردم را ناسازگار و ناکوک می کند.
هزینه های دندانپزشکی بالا رفته و از طرفی اقشار کم درآمد برای انجام کارهای دندانپزشکی با مشکلات زیادی روبرو هستند و کلینیک های دولتی محل رجوع این افراد بودند که با پرداخت هزینه های کمتری نسبت به کلینیک ها و مطب های خصوصی درمان می کردند.

سهراب صیدی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در این شهرستان بیان می‌کند؛ به دلیل مشکلات اقتصادی کلینیک دولتی دندانپزشکی شاهد در آینده‌ای نزدیک به بخش خصوصی واگذار می شود.
به گزارش کبنا؛ صیدی درباره کلینیک دندانپزشکی شاهد، افزود: کلینیک دندانپزشکی شاهد دارای 4 یونیت دندانپزشکی است، که 2 دندانپزشک در این کلینیک مشغول به کار هستند و در حال حاضر یک نفر از آنها فعال است.
صیدی در پاسخ به چرایی تعطیل شدن بخش دندانپزشکی کلینیک والفجر گفت: برای این بخش بودجه کافی نداشتیم، دارو و مواد مخصوص دندانپزشکی در اختیار نبود و بهترین کار این بود که به بخش خصوصی واگذار شود.
این مسوول زیاد بودن تعداد مراجعه کنندگان کلینیک شاهد را تایید کرد و گفت: سرانه بودجه کلینیک برای بخش دندانپزشکی به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، گرانی مواد مصرفی و پایین بودن تعرفه، پایین است. طی این مدت هم به لحاظ ناتوانی در پرداخت کارانه پزشک‌ها و بالا بودن هزینه تجهیزات از این مرکز ضرردهی داشته‌ایم و چاره دیگری به غیر از واگذاری نبود.
صیدی در ادامه بیان داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و واگذاری مراکز دولتی به بخش‌های خصوصی، حدود 4 ماه است برای واگذاری مرکز شاهد به بخش خصوصی درخواست داده‌ایم ولی هنوز اقدامی از جانب دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفته است، به این لحاظ بعد از واگذاری به بخش خصوصی، این مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
وی در شرح خدمات دندانپزشکی شبکه بهداشت گفت: شبکه بهداشت و درمان در زمینه خدمات دندانپزشکی متعهد است خدمات سطح 1 و 2 را ارائه دهد که شامل کشیدن و پرکردن دندان برای افراد زیر 14 سال، زنان باردار و افراد مسن است. این قانونی است که از طرف معاونت بهداشت و درمان استان به ما ابلاغ شده است و غیر از این خلاف قانون است.
صیدی در پایان گفت: به دلیل نیمه فعال بودن کلینیک شاهد، شبکه بهداشت و درمان 4 مرکز شهری شهید مطهری، شکیبایی، حسینی و توفیقی را به‌طور کامل فعال کرده است، در این درمانگاه‌ها خدمات رایگان دندانپزشکی از ساعت 8 صبح تا 1 ظهر برای شهروندان ارائه می‌شود.
بنا بر این گزارش، اگر این کلینیک به بخش خصوصی واگذار شود، بدون شک اقشار کم درآمد برای انجام کارهای دندانپزشکی با مسکلاتی مواجه می‌شود که مسوولان در این باره باید چاره اندیشی نمایند.
--------------------------------
سیده زهرا حسینی‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برادر صیدی شما اگه وقت ازاد پیدا کردین بردین دنبال این کار.فعلا دنبال پست دادن به اقوام و دوستانتون هستین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1